Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Yaris 00 1.0 Japonia - Analiza spalin -czy jest prawid這wa?

Tomko1023 23 Gru 2013 16:00 7251 42
  • #31 23 Gru 2013 16:00
    omegolotC30NE
    Poziom 21  

    Tomko1023 napisa:
    Kompresja oko這 12,5 12,11,5 12,2 wiec ok


    Je郵i kod Twojego motoru to 1sz-fe, to stan normalny wynosi 15 bar , min. 11.5 . R騜nica cyl 1 -3 spora.

  • #32 23 Gru 2013 17:45
    瘸這sna udr瘯a
    Poziom 32  

    Podaj wreszcie korekcje d逝goterminow, 瞠by rozwia w徠pliwo軼i. A te objawy pasuj do zablokowanych mechanicznie zmiennych faz, co napisa貫m na pocz徠ku.

  • #33 30 Gru 2013 18:14
    Tomko1023
    Poziom 10  

    Nie mam mo磧iwo軼i podania korekcji dla sondy 1i2 ,mechanik to ma w laptopie czy na tym kts-e
    Ja nie jestem mechanikiem i si na tych rzeczach nie znam.
    Wczoraj wydech zosta rozebrany , kat (s這wa mechanika) jest ok, ma du篡 prze鈍it, nie jest zapchany.
    Sprawdza tez jakim oscyloskopem czy czym podobnym jak pracuje ca造 mechanizm vvti i ze jest ok.
    Wiec chyba to auto musi tyle palic:(
    Wyniki analizy s zagadk...
    Chyba ze ma kto ma namiar na bardzo dobrego elektronika ,mechanika co zna si na toyotach w Irlandii bo o dobrego mechanika to tutaj ci篹ko.

  • #34 08 Sty 2014 18:59
    Tomko1023
    Poziom 10  

    Witam,
    Wymienilem jeszcze raz na gwarancji 1 sonde.Teraz dzia豉 prawid這wo , wymieniony i wyczyszczony 3 przep造womierz(ze sprawnej toyoty) daje tak sami jak poprzednie okolo 2-3g na wolnych i do 20g pod obci您eniem.
    Dziwi mnie tylko wykres 2 sondy za katem - na wolnych obrotach lezy , pod obci您eniem cos tam idzie do 07-09v.
    A najbardziej dziwny wynik korekty Fuel Trim bank 1 sensor 2 caly czas stoi na 99,2%.
    A najsmieszniejsze jest to ze po wymianie sondy 1 (mimo ze jest sprawna )spalanie wzroslo po przejechaniu okolo 230 km o oko這 2 l
    Mechanik sie poddaje;)

  • #35 13 Sty 2014 16:33
    Tomko1023
    Poziom 10  

    Bylem dzis jeszcze u elektryka I :
    Korekta kr鏒ka oscyluje w granicach 0,0% z minimalnymi odchylami -,+ wiec chyba dobrze?
    D逝goterminowa jest ca造 czas na minusie - 4,14 -5,20 ,przy obciazeniu sie zwieksza.... co to oznacza?
    Sonda za katem na wolnych ma okolo 0,02-00,5 natomiast pod obci您eniem rosnie do 0,7-0,9.Po puszczeniu gazu spade do 0,02-0,05V

  • #36 13 Sty 2014 19:33
    gimak
    Poziom 38  

    Tomko1023 napisa:
    Korekta kr鏒ka oscyluje w granicach 0,0% z minimalnymi odchylami -,+ wiec chyba dobrze?

    Dobrze, bo ona ma zd捫a do tego, aby buja si ko這 zera, a to co ona nie skoryguje odk豉da si na korekcie d逝goterminowej. Korekta d逝goterminowa te powinna buja si w okolicach zera, ale w bardzo du穎 wolniejszym tempie ni kr鏒koterminowa. U mnie w corolli korekta d逝goterminowa zmienia warto嗆 raz na kilkana軼ie do kilkudziesi璚iu przejechanych kilometr闚 i warto嗆 jest zmienia si w granicach -2% do +3%. Wi璚 tego nie mo積a oceni w kr鏒kim przedziale czasu lub na przejechanym kr鏒kim odcinku, bo wnioski mog by b喚dne
    Tomko1023 napisa:
    D逝goterminowa jest ca造 czas na minusie - 4,14 -5,20 ,przy obciazeniu sie zwieksza.... co to oznacza?
    .
    W 鈍ietle tego co wy瞠j napisa貫m, co oznacza "jest ca造 czas na minusie". Jak d逝go, na jakim dystansie, w jakich warunkach obci捫enia?
    U mnie na wolnych obrotach LTFT (d逝goterminowa) nie zmieni豉 warto軼i nawet przez godzin. 疾by wyrobi sobie jaki pogl康 na to, potrzebowa貫m zebrania logu (wykresu) z jazdy na dystansie ok. 200 km, przejechanego kilka razy - to pozwoli這 mi dopiero na wyci庵niecie w豉軼iwych wniosk闚.
    Te - 4,14 -5,20 oznacza, 瞠 aktualnie, gdyby nie ta korekta, dawka paliwa by豉by za du瘸 (bogata) i na podstawie wskaza sondy lambda, zosta豉 ona skorygowana w d馧 (zmniejszona) o t warto嗆. Czy to jest dobrze, czy 幢e, mo積a by wg mnie powiedzie po tym jak si ona zmienia co do warto軼i i znaku na d逝窺zym dystansie.
    Tomko1023 napisa:
    Sonda za katem na wolnych ma okolo 0,02-00,5 natomiast pod obci您eniem rosnie do 0,7-0,9.Po puszczeniu gazu spade do 0,02-0,05V

    Wg mnie to normalny objaw, wa積e, 瞠 nie biega jak ta przed katem i nie zapala si check.
    Takie jedno pytanie - ten samoch鏚 nie jest goniony na gazie? Pytam dlatego, bo tak zachowuje si u mnie druga sonda jak silnik pracuje na gazie, a po prze陰czeniu na benzyn jakby lustrzane odbicie.

  • #37 13 Sty 2014 22:50
    Tomko1023
    Poziom 10  

    Auto nie ma gazowni;)
    Dzieki za odpowiedz na temat korekty.
    Tylko czemu to auto tyle pali i ma wyniki z analizatora zawy穎ne
    Mysla貫m jeszcze o wtryskach 瞠 lej...albo regulator ci郾ienia paliwa na listwie wadliwy, ale auto odpala i pracuje normalnie

  • #38 14 Sty 2014 00:08
    gimak
    Poziom 38  

    Tomko1023 napisa:
    Mysla貫m jeszcze o wtryskach 瞠 lej...albo regulator ci郾ienia paliwa na listwie wadliwy,

    Lej帷e wtryski (ale wszystkie jednakowo - ma這 prawdopodobne), lub za wysokie ci郾ienie paliwa mog by przyczyn ujemnej LTFT, ale analiza spalin powinna by poprawna, je瞠li sonda przed katem poprawnie dzia豉. Ale ju inaczej b璠zie (pisz to na wyczucie) jak b璠zie la jeden lub dwa wtryskiwacze. Wtedy LTFT te p鎩dzie na minus, ale w wyniku u鈔edniaj帷ego dzia豉nia sondy cylindry ze sprawnymi wtryskiwaczami b璠 dostawa za ma陰 dawk paliwa (ubogo), a cylindry z niesprawnymi wtryskiwaczami za du膨 dawk paliwa (bogato) i tu gdybi (bo nie wiem) mo瞠 to mie odzwierciedlenie w analizie spalin i wi瘯szym spalaniu.

  • #39 14 Sty 2014 09:23
    cybkryst
    Poziom 19  

    Jest to auto z Japoni wi璚 mo瞠 przyczyny nale篡 szuka w sterowniku i samym programie. Mo瞠 oni tam w azji maj inne priorytety i z t康 r騜nica.
    Kompa mo瞠 by podmieni z europejskiej wersji.

  • #40 14 Sty 2014 12:44
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    cybkryst napisa:
    Jest to auto z Japoni wi璚 mo瞠 przyczyny nale篡 szuka w sterowniku i samym programie. Mo瞠 oni tam w azji maj inne priorytety i z t康 r騜nica.
    Kompa mo瞠 by podmieni z europejskiej wersji.


    A w Japonii nie je盥膨 na 99 oktan?

  • #41 14 Sty 2014 13:02
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Mapa na japoni jest bankowo inna. Z czas闚 Nissana 200SX wiem 瞠 wgrywa貫m map "na japoni" z ostrymi nastawami zap這nu i paliwa.Mapy fabryczne na paliwo "japo雟kie".

  • #42 14 Sty 2014 20:32
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Wymie przep造wk i zr鏏 mu reset warto軼i wyuczonych. Czasami pomaga zdj璚ie klemy, czasami kasowanie przez diagnoskop.

  • #43 15 Sty 2014 00:02
    Tomko1023
    Poziom 10  

    Przeplywke wymienia貫m, porzyczalem ze sprawnego samochodu.
    Byl reset, bylo resetowanie z kompa ....Auto ma numer Vin po ktorym viem ze wyprodukowane zostalo w japoni ale na europe.
    Znajomi maja identyczne samochody (tez vin japonski) i jak pisalem calkiem inna jazda i spalanie.