Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yaris 00 1.0 Japonia - Analiza spalin -czy jest prawid這wa?

Tomko1023 19 Dec 2013 19:53 8310 42
Texa Poland
  • #1
    Tomko1023
    Level 11  
    Witam
    Podaje wyniki z analizy spalin dzisiaj
    Czy sa wlasciwe?
    Wolne obroty(580rpm)
    CO- 0.44vol%
    HC - 88 ppm
    Wysokie obroty(3071rpm)
    CO -0,21 vol%
    HC - 101 ppm
    Lambda - 1,00

    Walcze z du篡m spalaniem w moim aucie. Myslalem ze kupilem ekonomiczne auto bo tak mi doradzali znajomi co tez maja yarisy ale chyba nie. Auto spala mi 7,8l/100 w miescie (100%miasto) oraz 7,0 (60% trasa /40%miasto).
    Sa to wyliczenia z ostatnich 6000tkm,tankowanie pod korek,ta sama stacja.
    Komp pokazuje miasto 7,0 ,trasa 6,2 wiec dokladnie zaniza o 0,8l/100km.
    Mam por闚nanie z dwoma innymi yarisami (znajomi z tego samego miasta). Im auta z tym samym silnikiem pala odpowiednio 5,8 i 6,3 miasto:( i nie jezdz jak emeryci....tez leja pod korek
    Auto ma nowe swiece denso ,olej 5w30,filtry ,pasek klinowy,1 sonde,(denso) czyszczony i podmieniany(z innej yaris) przep造womierz, nowe hamulce +tarcze,nowe szczeki ,nowy thermostat,czyszczona przepustnica,itd.....
    Check engine sie nie swieci, auto pod豉czone pod kompa kts pokazuje prawid這we wartosci sondy 1i 2 ,przep造womierza,czujnik temperatury ok, ko豉 nie blokuja, reczny nie trzyma:)
    Mam brak pomys堯w ....mysla貫m o katalizatorze .... ,sonda nr. 2 nie zg豉sza b貫d闚,auto ma s豉be przyspieszenie na 2 biegu
    Jutro moze odkrece wydech i sprawdze kata czy nie jest zapchany....
    Macie jakies pomys造 co jeszcze mozna sprawdzic
  • Texa Poland
  • #2
    瘸這sna udr瘯a
    Level 34  
    HC du穎 za du穎. Podejrzany EGR.
  • Texa Poland
  • #3
    Tomko1023
    Level 11  
    Znalaz貫m ze norma hc to 100.???
    Jesli za duzo czy moze to byc kat przytykajacy sie?
    Nie mam EGR
  • #4
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tomko1023 wrote:
    Znalaz貫m ze norma hc to 100.???

    Zale篡 od uk豉du zasilania
    Tutaj do 30
    Tylko te dwa gazy czy masz mo瞠 jeszcze CO2?
  • #5
    panam
    Level 29  
    lamda zbyt wysoka bo maksymalna norma do badania technicznego to jest 1,1 . czyli masz przeciek na wydechu( za du穎 powietrza wi璚 komp podaje wi璚ej paliwa) wydech nie jest zapchany tylko otwarty przed ko鎍em. LAMBDA powinna wynosi 0.7 , 0.8. zbyt wysoka podwy窺za spalanie

    Moderated By robokop:

    Kolega dokszta販i si troch, bo to brednie koszmarne.

  • #6
    Tomko1023
    Level 11  
    Mam tylko tlenek i weglowodory i lambde. Tylko to na przegladzie podaja w Ira.Jutro wrzuce wydruk.
    Przy CO mam norme 0,50% dla wolnych obrotow i 0,30 % dla wysokich
    Przy HC norma jest 0ppm????hmmm , dla wysokich 200ppm
    LAMBDA norma na wydruku 0,97-1.03
    Jesli chodzi o przedmuchy to wydech na 100% sprawny
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wystarczy 瞠 CO za du瞠 - dla takiego auta prawie 0,5% to kosmos. Lambda te zbyt ma豉 - powinna by ponad 1. Pe軟a diagnostyka silnika - co jest 幢e. A skoro komputer pokazuje zani穎ne spalanie, to jest mo磧iwo嗆 瞠 gdzie podcieka te paliwo.
  • #8
    fuelinyourblood
    Level 35  
    瘸這sna udr瘯a wrote:
    HC du穎 za du穎. Podejrzany EGR.


    HC jest w normie, to raz
    Egr nie s逝zy do zanizenia HC tylko NO, to dwa.

    CO jest na granicy normy. Tzn na wolnych jest za duzo, a na podniesionych w normie, ale jest to g鏎na granica. Moze to swiadczyc o starej, leniwej sondzie, kt鏎a s豉bo przemiata. Leniwa sonda tez jest do wymiany. A takze kat juz zuzyty.

    Poza tym HC swiadczy o zuzyciu oleju. Poda豚ys jeszcze CO2 i przebieg lub kompresje?
  • #9
    Tomko1023
    Level 11  
    Bylem dzis w toyocie u znajomego i pod kompa go i diagnostyke zrobil i wszysko ok niby.
    M闚i ze HC moze byc ale jest podniesione .CO duzo i na granicy...
    Sonde przed katem mam now Denso Dox0206, druga sprawna.
    Oleju nie bierze nic od wymiany zrobione 2200km i stan jest ok(5w30 olej Motul)
    CO2 nie mam bo nie robia tutaj w IRA na przegladzie
    Przebieg 221tkm
    silnik w stanie b.dobrym
    Tez mysle nad katem ale z drugiej strony sonda 2 by cos wykry豉, auto bylo by slabe .
    Na 2 biegu ma troche slabe przyspieszenie Yaris 00 1.0 Japonia - Analiza spalin -czy jest prawid這wa? [/img]

    Czy przeplywomierz moze dawac tak wysokie CO?
    Na wolnych ma okolo 3g
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    3g na wolnych to ma這. Ale na spalanie ma tez kilka czynnikow wp造w.
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    Przemyj porz康nie sprayem do przepustnic przep造womierz , zachodzi syfem w Yarisie.
  • #13
    瘸這sna udr瘯a
    Level 34  
    fuelinyourblood wrote:
    HC jest w normie, to raz
    W jakiej normie? SKP? A co to ma do rzeczy? Samoch鏚 jest z 2000r, wi璚 spe軟ia norm EURO 3. Je瞠li przekracza 30 tak jak napisa goldwinger, to oznacza usterk, niezale積ie od norm emisji dla danego kraju.
    fuelinyourblood wrote:
    Egr nie s逝zy do zanizenia HC tylko NO, to dwa.
    Je瞠li ju to m闚imy o NOx. Uwa瘸sz, 瞠 niesprawny zaw鏎 Egr nie b璠zie powodowa zwi瘯szonej emisji szkodliwych zwi您k闚, co zasugerowa貫m? W tym samochodzie na szcz窷cie go nie ma.
    A co do tematu, ten silnik to pewnie VVTI i tam po stronie mechanicznej mo積a te szuka usterki.
  • #14
    Tomko1023
    Level 11  
    Przeplywomierz byl czyszczony, zmieniany na inny .
    Zawory nie byly regulowane , nie stukaj.Auto nie ma gazu wiec w praktyce nie potrzeba.
    Po nowym roku bede mial polski dedykowany katalizator z wejsciem przed katem na sonde i za katem na sonde 2 .Jesli nie pomoze to zostawiam bo szkoda kasy .
    Kts nic nie pokazuje ,sprzet z Toyoty tez nic...
  • #15
    瘸這sna udr瘯a
    Level 34  
    Na 100 HC nie pomo瞠 瘸den katalizator. Najpierw usu usterk, potem zmie kat.
  • #16
    Tomko1023
    Level 11  
    Jutro na spokojnie jeszcze raz podlaczymy kts i wszystko przeskanuje i parametry porownam z fabrycznymi.
    Zmierze tez cisnienie
  • #17
    ociz
    Moderator of Cars
    Tomko1023 wrote:
    Czy przeplywomierz moze dawac tak wysokie CO?
    Na wolnych ma okolo 3g

    3g/s powietrza? To du穎 za du穎 jak na taki silniczek.
  • #18
    omegolotC30NE
    Level 22  
    Tomko1023 wrote:
    Zawory nie byly regulowane , nie stukaj.Auto nie ma gazu wiec w praktyce nie potrzeba.


    Bierzesz to za pewnik ? Powodzenia....; Regulacja 1 lambd dla kilku cylindr闚 wyprowadzi豉 w pole nie jednego szpenia.
  • #19
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Do za這sna udrenka.

    HC to weglowodory. Najczesciej jest to olej spalany przez silnik i tutaj niema znaczenia przy HC=100.

    Egr s逝zy do ograniczenia NOx tylko. Bo tylko NOx powstaja w wyniku spalania paliwa w wysokich temperaturach. Egr s逝zy obnizeniu temp spalania.
  • #20
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    fuelinyourblood wrote:

    Egr s逝zy do ograniczenia NOx tylko.

    Ale przy otwartym EGR masz powietrze z ni窺z zawarto軼i tlenu, bo i cieplejsze, czyli rzadsze i zawieraj帷e produkty spalania z poprzedniego cyklu - b璠 gazy lecia造 w g鏎. I tak dla u軼i郵enia - prosz sprawdzi te zawory, stuka造 jedynie w Polonezie i podobnych wynalazkach, tutaj luzy b璠 si zmniejsza造.
  • #21
    cybkryst
    Level 20  
    Co ma katalizator do spalania?? Sonda jest przed katem a ta za katem to prawd m闚i帷 kontroluje prac katalizatora.
    Ta sonda to zamiennik zapewne a jako嗆 zamiennik闚 tutaj to tylko ten wie co spr鏏owa.
    To co oni mierz na NCT to tylko czy auto spe軟ia normy euro dla jakich by這 homologowane.
    Jak u篡wasz zamiennik闚 niczego nie mo瞠sz by pewnym.
  • #22
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Panowie to jest sklad atmosfery ziemskiej, czyli tej Toyoty Yaris tez :D

    Yaris 00 1.0 Japonia - Analiza spalin -czy jest prawid這wa?

    Czyli jakies 21 % tlenu. Spaliny to jakies 1 % tlenu plus inne gazy. Tam sie nie ma co spalac. Wiec gazy powracajace do komory spalania wrecz dusza silnik. W samej komorze masz mniej tlenu i temperatura sie obniza. Mniejsza temperatura mniej NO. Wez palnik acetylenowy bez tlenu i odetnij kawa blachy. A dodaj mu tlenu i odrazu widac co sie dzieje.

    Cybkryst.

    To pierwsza sonda wsp鏊pracuje z katem. Druga sprawdza prace tego duetu.
  • #23
    瘸這sna udr瘯a
    Level 34  
    Dobrze kombinujesz z tym tlenem. Przyk豉d z acetylenem te dobry tylko... Jak mu zmniejszysz tlen to nie pojawi si troch czarnego dymku? A przecie w atmosferze tlenu ile dusza zapragnie. Ten dym to tylko CO? Tlenk闚 azotu faktycznie nie b璠zie bo azot potrzebuje ponad 1000蚓 瞠by si utlenia. Tomko 1023 twierdzi, 瞠 silnik zdrowy nie bierze nic oleju. To sk康 w/g Ciebie te w璕lowodory?
  • #24
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Sk豉d spalin CO jest wysoki prawdopodobnie dlatego ze kat nie pracuje jak powinien. Ale post jest o duzym spalaniu paliwa i pytanie jest dlaczego? Naleza這 by sprawdzic sprawnosc sondy. Jak przemiata za wolno, moze spowodowac to wysokie spalanie i zle CO.

    Rada dla kierowcy.

    Niech przegoni auto solidnie (tylko uwazaj na speed camery). Zwawsza praca silnika ozywi sondy i kata. Paradoksalnie moze obnizyc to spalanie.
  • #25
    Tomko1023
    Level 11  
    witam
    Wi璚 tak:
    Kst nic nie pokazal
    Sonda jest nowa (瘸den zamiennik) ma 2 miesi帷e Denso orgina dox0206 indntyczne numer ori toyota
    Od strony mechanicznej jest wszystko sprawne, silnik vvti nie bierze oleju ,sprawdzali鄉y czy nie ma wycieku na przewodach benzynowych wsz璠zie sucho, podci郾ienia ok.
    Kompresja oko這 12,5 12,11,5 12,2 wiec ok
    Sonda nowa ale jako dziwnie leniwo pracuje ,podmienie na inna u篡wana jeszcze po 鈍i皻ach....a jak nie to oddam na gwarancje
    Luzy mechanik powiedzia ze to s koszty wi瘯sze w tym silniku bo si wymienia ,p造tki/szklanki na wymiar ,trzeba sci庵a wa貫k etc
    Nie dopyta貫m si go czy mo瞠 tylko sciagnac pokrywe i szczelinomierzem pomierzy i powiedzie ile do wymiany tych szklanek.
    Auto przegoni貫m 3 razy bardzo mocno i jakby by這 lepiej (taki zwinniejszy)ale tylko przez chwile.Po tym sprincie spalanie wg kompa wzros這 do 7,2 czyli normalnie oko這 8,0l/100km bo komp mi oszukuje o oko這 0,8 l/100l
    Jedno co zauwa篡lem to, to ze jak kupowa貫m auto nie wiem jaki by olej wlany i przed wymiana na zimno nic nie stuka這, po wymianie oleju na 5w30 (zalecany) jak auto zimne to przez chwile(pare minut) a si nie zagrzeje to stukanie s造cha delikatne. Czytalem ze to normalne.
    Stawiam na przytkany katalizator ze staro軼i(auto je寮zi這 kr鏒kie odcinki po miescie tylko)lub
    nowa sonda kuleje
    tylko sk康 to Co i hc
  • #26
    fuelinyourblood
    Level 35  
    pisa貫m ci zebys sie HC nie przejmowa. natomiast CO to stary kat lub przep造wka ma這 daje.
  • #27
    Tomko1023
    Level 11  
    Ile powinien dawa w tym aucie z tym silnikiem przep造womierz bo nie mog doszuka w serwis manualu?
    Mam 2 przep造wki i dwie zachowuj si tak samo
  • #28
    ociz
    Moderator of Cars
    Po mojemu to przep造womierz powinien wskazywa 1.6-1.7 g/s na ja這wym.
    Regulacja luz闚 mo瞠 i koszty, ale kontrolowa trzeba, bo jazda ze zbyt ma造mi ko鎍zy si wypalaniem zawor闚.
  • #29
    fuelinyourblood
    Level 35  
    G豉dysek mia taki spos鏏 na zmierzenie przep造wki.

    Zak豉dasz worek na smieci na wydech o okreslonej pojemnosci. Pompujesz go spalinami w okreslonym czasie. Obliczasz ilosc powietrza nad czas g/s lub kg/h i por闚nujesz z przep造wka.
  • #30
    andrzej20001
    Level 43  
    Powtarzam wymyj pod ci郾ieniem sprayem przep造wk.CarbCleaner-em w ostateczno軼i zmywaczem do tarcz. Te przep造wki s konstrukcyjnie podobne do Forda maj dwa czujniczki w kszta販ie rezystork闚. Przyklei/oblepi si kurz i ojej z odmy i jest d... w krzakach.