Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie auto za 10-12 tys. zł wygodne z LPG

Krzykrz 20 Gru 2013 13:46 10320 12
  • #1 20 Gru 2013 13:46
    Krzykrz
    Poziom 2  

    Witam,
    Znalazłem dużo podobnych tematów, ale wszystkie przestarzałe, a wiadomo jak zmienia się rynek samochodów używanych.
    Szukam samochodu w budżecie 10-12 tys, złotych. Jestem kompletnie zielony w tej sprawie, ma to być mój pierwszy samochód i bardzo nie chciałbym kupić kota w worku, ponieważ trochę zajęło mi odłożenie pieniędzy.
    Wymogów nie mam zbyt dużych. Nie szukam tzw "pchełek" czyli corsa, swift, twingo, 205 itp. Nie szukam również auta z 5-cio litrowym silnikiem które pochłania niewiarygodne ilości paliwa. Chciałbym żeby było to normalne, względnie komfortowe auto w które w razie potrzeby można się spakować i pojechać w Polskę. Najlepiej prosty silnik benzynowy dobrze współpracujący z instalacją LPG. Przyjmę każdą rozsądną propozycję nawet jeśli będzie przekraczała budżet - mogę pomyśleć o jego zwiększeniu.

    pozdrawiam

    1 12
  • #2 20 Gru 2013 13:54
    pawlik722
    Poziom 20  

    Marka SEAT VW AUDI te ci polecam można jeszcze doliczyć skodę tanie części dobrze stoją od strony mechanicznej robione raczej jako mało awaryjne przynajmniej te starsze. Większość samochodów w tych markach to klony w każdej z 3 pierwszych marek znajdziesz prawie identyczne mechanicznie i po części wizualnie samochody co za tym idzie są tanie w eksploatacji,
    Polecam ci za to silniki diesla mało palą dobra kultura pracy.
    A teraz co do aut
    Vw Passa, golf 4, polo, audi a3, a4, seat ibiza, cordoba. to tak naprawdę te same samochody od strony mechanicznej. mało awaryjne tanie w utrzymaniu, z dobrymi silnikami, tak naprawdę poza małymi pojemnościami każdy do 1,9 litrowego diesla od 1,4 w benzynie cie zadowoli, mówię to z doświadczenia.

    0
  • #3 20 Gru 2013 15:19
    Krzykrz
    Poziom 2  

    Audi a4 1.8t to dobry wybór? Patrząc po allegro za 12000 można kupić bardzo ładny egzemplarz. Czy z napędem quattro w a4 są jakieś problemy?

    0
  • #4 20 Gru 2013 19:48
    pawlik722
    Poziom 20  

    Polecam silnik TDI o pojemności 1,9 litra to już tak naprawdę kultowa jednostka napędowa, w wielu kręgach jak i przeze mnie uważana za "nie do zajechania" Wujek w swojej borze ma taki i jak wieść głosi tak i u niego ponad 300 tysięcy przejechane i poza olejem nic nie robione.
    A4 z 1.9TDI da się kupić sporo taniej jak się po szuka okazji, niedawno znajomemu przyprowadzałem za 7 tysięcy jedynie hamulce mu robiłem. Co do Quatro sam bym chciał mieć taki:) trzeba dobrze przejrzeć zawieszenie jak jest sprawne to bierz:)

    0
  • #5 20 Gru 2013 19:49
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Grupa WV nie miała praktycznie nigdy dobrego i nowoczesnego silnika nadającego się do gazu, choć 1,8 T to jeden z lepszych jeśli chodzi o benzynę i turbo.
    Nie pchaj sie w turbo i gaz - to dobrze działa na dłuzsze odcinki - nie na miasto.
    Wolałbym kupić zadbanego 406 z silnikiem 1,8-2,0 16V i zamontować gaz. Blacha ocynk, auto bardzo wygodne i wyciszone - bez porównania do taczek typu polo, cordoba czy nawet A3. Ponadto sa to przewartościowane marki - czyli kupisz za te same pieniądze 2-3 lata starszy samochód i bardziej zajechany. A ten peugeot to bardzo udany model jak na francuza- lepszy od większości niemców z tamtych lat.
    Inne auto to sonata III gen. Auto bardzo solidne, choć uchodzi za "niewyględne". To samo lancia lybra.

    0
  • #6 20 Gru 2013 21:17
    pawlik722
    Poziom 20  

    Francuz o którym mówisz to rzeczywiście jak dla mnie jedyny z rodu który jako tako im sie udał. i tylko z tym się zgadzam w twojej wypowiedzi, czuje że zaraz zacznie się temat z cyklu która marka lepsza ale za długo siedzę w temacie żeby mówić że vw jest zły, do roku 2004 ciężko o lepszy samochód. potem niestety VW Seat audi mercedes bmw i wiele innych marek jakoś na psy zaczęło schodzić niestety z tym się zgodzić muszę.

    0
  • #7 21 Gru 2013 10:26
    wichurewicz
    Poziom 24  

    pawlik722 napisał:
    Polecam silnik TDI o pojemności 1,9 litra to już tak naprawdę kultowa jednostka napędowa, w wielu kręgach jak i przeze mnie uważana za "nie do zajechania" Wujek w swojej borze ma taki i jak wieść głosi tak i u niego ponad 300 tysięcy przejechane i poza olejem nic nie robione.
    A4 z 1.9TDI da się kupić sporo taniej jak się po szuka okazji, niedawno znajomemu przyprowadzałem za 7 tysięcy jedynie hamulce mu robiłem. Co do Quatro sam bym chciał mieć taki:) trzeba dobrze przejrzeć zawieszenie jak jest sprawne to bierz:)

    300 tysięcy przejeżdżają Fiaty Seicento, ganiane bez litości po różnych pizzeriach, też mi osiągnięcie.

    Jak się szuka okazji, zwłaszcza wśród koncernu VAG, to można kupić taniej wspaniałą minę lub, jak kto woli, skarbonkę bez dna. Tanich okazji nie ma, bo tanio kupi się wyłącznie szajs, na to wpadli już starożytni Fenicjanie.

    0
  • #8 21 Gru 2013 11:35
    Krzykrz
    Poziom 2  

    A może saab 9-3 2.0t 2001 rok produkcji 182000 km nalotu, na zdjęciah wygląda jak nowiutki, ale w sumie na zdjęciach to każdy tak wygląda. Bardzo mi się podoba, ma zamontowaną instalację gazową, w środku czyściutki, chciałbym pojechać go obejrzeć ale może najpierw parę słów od kogoś kto zna się na marce? Kolega kupił 95 2.3t po swapie i strasznie się psuje. Masakra. Zrozumiałe że raczej nie chciałbym tak trafić dlatego może jakieś opinie?
    Dzięki!

    0
  • #9 22 Gru 2013 14:33
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Widzę, że z uporem pchasz się w uturbione jednostki i to z gazem, co wróży tylko duże koszty utrzymania. Ponadto na pierwszy wóz odradzam auto 150-180KM, bo auto może pojechać znacznie szybciej niż Twój nieprzyzwyczajony Anioł Stróż...

    1
  • #10 22 Gru 2013 15:12
    zed71
    Poziom 22  

    podsumowując: szukasz auta które:
    - ma co najmniej 4,5m długości
    - silnik turbo o pojemności min 1,8
    - instalacja lpg
    - cena - max 12 tys.
    takie rzeczy to tylko w erze (jak głosi pewna reklama. a na serio- nie ma takiego samochodu. sama instalacja lpg do takiego samochodu to koszt rzędu ok 3,5-4 tys. wiec na sam samochod zostaje ok 8 tys (w tym bezwzględne wymiany (ok 3000zł) za 5 tys nie znajdziesz nic konktretnego. jezeli znajdziesz taki samochod z gazem )w cenie 12 tys zł minus 3000 na naprawy i wymiany) to ten ktos srzedaje go nie dlatego że się znudził tylko dlatego że coś jest nie tak z samym samochodem.

    1
  • #11 23 Gru 2013 12:38
    Krzykrz
    Poziom 2  

    Nie musi być już zamontowanej instalacji gazowej. Podając cenę 12tys nie miałem zbyt wielkich nadziei na gaz w cenie. Saab'a po namyśle nie wezmę. Jak mi przyjdzie go naprawiać co prędzej czy później się stanie, to mój portfel może tego nie wytrzymać. Bardzo poważnie zastanawiam się nad a4. Silnik turbo chciałbym nie dlatego żeby palić gumę ze świateł. Dla mnie to dodatkowy komfort, że na trasie będę miał jakiś tam zapas mocy. Poza tym jeżdżę od dwóch lat conajmniej 50 tysięcy rocznie także o swoje "umiejętności" się nie martwie. Teraz dopiero kupuję własny samochód. Wracając do a4. Wczoraj byłem obejrzeć jedną sztukę. Sprowadzona z niemiec. żadna część nie wymieniana poza błotnikami z przodu ale bardzo profesjonalnie. Bezwypadkowy - sprawdzone miernikiem lakieru, żadnych krzywych spawów w bagażniku ani nic podobnego. Zawieszenie w stanie idealnym na belce z tyłu, nic nie stuka, nie puka, nie trzeszczy itp. Stan wizualny wnętrza i karoserii powiedziałbym 5+. Mechanicznie, silnik niegazowany, chodzi równiutko, odpala bez zbędnego kręcenia rozruchem , na zimno i na ciepło. Pali w trasie mniej więcej 8 litrów czyli silnik zdrowy. Nawet 3 klucyzki zachowane łącznie z serwisowym co jest dobrym znakiem jak na 98 rok. Co do zrobienia: na moje oko może być to już koniec żywotności turbo, chociaż znajomy (też użytkownik tylko passata 1.8t) twierdzi że wystarczy wyczyścić przepływomierz i wymienić cewkę, bo gość włożył dzień wcześniej zamiennik od bmw... :| Ma drobny przedmuch co nie wiem czym może być spowodowane ale pewnie parę takich rzeczy jest. Nie gra jeden głośnik ale to drobnostka. Prowadzi się świetniem wygląda rewelacyjnie. Cena 10900 ale do 10k spokojnie zejdziemy ;) Gaz włożę w przyszłości we własnym zakresie przynajmniej będę wiedział co gdzie i kiedy. Jakaś ciekawa opinia?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A na tzw pakiet startowy mam osobno odłożone 2000 których nie wliczam w budżet na zakup auta

    1
  • #12 24 Gru 2013 22:17
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    A4 z tamtych lat będzie Cie wkurzać ciągłymi odgłosami z przedniego zawieszenia, co dla mnie jest całkowitą dyskwalifikacją tego auta ( szczególnie na naszych drogach). 8 litrów w trasie to żadna rewelacja, tyle palą też V6-ki o mocy powyżej 200KM.
    Do gazu nie pchaj sie w 16 letni samochód i to z turbo. Chcesz mocy to kup auto z silnikiem 2,0-lub więcej ( chyba, że ograniczają cię opłaty OC).
    Mój typ to peugeot 406 w wersji TS z silnikiem 2,0 136KM, lub 2,2 160KM. Za 10-11 tys kupisz 2002-3, a więc o 4-5 lat młodsze auto ( ładniejsze- ocena subiektywna) z lepszym wyposażeniem i wyciszeniem.
    W trasie pali mniej niż 8 litrów, moc podobna , i podobny moment, ( choć jak wiadomo inna charakterystyka silnika wolnossącego, ale i dużo miej kłopotliwy w utrzymaniu). Nieco wolniejszy do setki, ( ale i nieco cięższy). Silniki bardzo dobre do gazu.
    Ale jak wolisz audi... to je kupuj, ale wg mnie auto jest mocno przereklamowane.

    0
  • #13 25 Gru 2013 20:20
    prajzl
    Poziom 12  

    Mając 10-12 tys ja bym kupił fiata stilo 2005-2006 rok ,są też i kombi lub coś w podobnym segmencie ,(może astra opla)
    A i tak się i mniej bedzie psuł taki fiat co ma 7-8 lat niż vw czy audi co ma z 14 LAT najechany zwykle z 300 tys cofniety na 180
    No i za 3-4 latA bedzie jeszcze wyglądał jak samochód a nie złom z dziurami w karoserii

    0