Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 1.6 AEE - niskie obroty, uszczelka przepustnicy.

Panda1989 20 Dec 2013 13:56 18780 12
  • #1
    Panda1989
    Level 8  
    Witam wszystkich.
    Skoda Octavia 1.6 AEE 75 KW 97
    Ostatnio pojawił się problem w mojej skodzie. Na zimnym silniku auto gaśnie zaraz po odpaleniu. Gdy dodaje gazu chodzi normalnie. Po rozgrzaniu silnik pracuje na ok 800 obrotów (wcześniej więcej) potrafi czasami zgasnąć. Poczytałem na forum i stwierdziłem(amatorska diagnoza), że silnik dostaje "lewe" powietrze. Za winną uznałem przepustnice którą przeczyściłem. Przy okazji okazało się że uszczelka jest w bardzo złym stanie. Tu pojawia się problem. Uszczelki takiej w sklepie nie kupię, pojechałem do ASO sprzedali mi uszczelkę na 100% pasuje(gościu w ASO).
    Po rozebraniu okazuje się że uszczelka pod przepustnicą jest papierowa o kwadratowym kształcie a w ASO sprzedali mi okrągłą gumową. Pytanko mam takie:
    Czy ja mam zmieniony silnik? czy mam zmieniony kolektor i czy jest to możliwe? wrzucam zdjęcie kolektora i miejsca gdzie powinna być uszczelka. Skoda Octavia 1.6 AEE - niskie obroty, uszczelka przepustnicy. Skoda Octavia 1.6 AEE - niskie obroty, uszczelka przepustnicy.
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Kolektor założył "gazownik"
  • #4
    Panda1989
    Level 8  
    Dlaczego został on założony przez gazownika?
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Bo jak ci na orginalnym "kichnie" to zbierasz jego kawałki na asfalcie :)
  • #6
    Panda1989
    Level 8  
    Dziś z powodu braku odpowiedniej uszczelki zastosowałem sylikon pomiędzy przepustnicą a kolektorem(czekam 24h). Jutro okaże się czy mój zabieg przyniesie oczekiwany skutek. Czy LPG może uszkodzić taką uszczelkę? Czy to może być powodem niskich obrotów i gaśnięciu na jałowym biegu ? podejrzewam, że na dłuższy czas sylikon się podda i bez uszczelki się nie obędzie.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Kawałek fajnego kartonu np. ostatnia karta boku rysunkowego lepsza.Farfocle z silikonu mogą wpaść do środka. Potem adaptacje kanał 0 i następnie adaptacja przepustnicy. CZęsto padają NTC warto rano podejrzeć ile "widzi" temp.
  • #8
    Panda1989
    Level 8  
    https://obrazki.elektroda.pl/4425543000_1387554388.jpg

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy zużycie tej uszczelki może być spowodowane złym ustawieniem LPG ?
    Czy nie obędzie się bez adaptacji przepustnicy ?
    Czy warto jechać na komputer do mechanika w celu zlokalizowania usterki?
    Czy taki karton zda egzamin?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Temp. zachowuje się tak jak zawsze. Sprawdzałem ostatnio reakcje na odłączenie czujnika i wskazówka spadła po podłączeniu wróciła na 90.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak wyglądała uszczelka po zdjęciu przepustnicy. Gdybym chciał kupić taką uszczelkę to do jakiego silnika/modelu auta mam pytać w ASO.

    https://obrazki.elektroda.pl/1524062200_1387554907.jpg

    Dodano po 3 [godziny] 33 [minuty]:

    Wydaje mi sie że jednak mam 75kw. 55km. Tak na marginesie
  • #9
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 37  
    Panda1989 wrote:
    Wydaje mi sie że jednak mam 75kw. 55km. Tak na marginesie


    Raczej odwrotnie !

    55 kW , 75 KM
  • #10
    Panda1989
    Level 8  
    No dokładnie. sorki. Zastanawiam się od jakiego silnika pochodzi mój kolektor. Na przepustnicy jest również jakiś czujnik(chyba) i zastanawiam się czy on nie jest winny gaśnięcia auta na zimnym silniku. Na zdjęciu widać, że ktoś już kombinował coś z nim( stan śrubki). Czy ktoś testował już kartonik jako zamiennik uszczelki? Jak to się sprawdziło? "Farfocle" z silikonu to raczej wysoko posunięty pesymizm. Dzięki za zainteresowaniem moim tematem. Skoda Octavia 1.6 AEE - niskie obroty, uszczelka przepustnicy.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Podpis oddaje wszystko.Ja się poddaję.
  • #12
    Panda1989
    Level 8  
    Po zabiegu z uszczelką nadal auto gaśnie na zimnym silniku a obroty, pływają między 700 a 900 na ciepłym silniku. Na LPG trzymają się na poziomie 300. Obrotami na biegu jałowym steruje chyba silniczek krokowy. Czy jest to wina silniczka krokowego? Domyślam się, że u mnie jest on przy przepustnicy. Jeżeli jest. Można go jakoś wyczyścić ?
  • #13
    trans-serwis
    Level 39  
    Panda1989 wrote:
    Obrotami na biegu jałowym steruje chyba silniczek krokowy. Czy jest to wina silniczka krokowego? Domyślam się, że u mnie jest on przy przepustnicy. Jeżeli jest. Można go jakoś wyczyścić ?
    Nie spodoba ci się to co napiszę. Prawda jest taka. Chcesz naprawić coś o czym nie masz zielonego pojęcia. Czytanie internetu niwiele ci pomoże w naprwie. Mam dla ciebie dobrą wiadomość. Są ludzie którzy sią na tym znają i potrafią to naprawić. Zgłoś się do nich do warsztatu i po sprawie.