Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai I 30, 1.4 , 109 KM - stuki w silniku

AZUKS 07 Wrz 2014 09:37 45276 78
  • #31
    aliali
    Poziom 14  
    Trudno z filmu wyłapać te odgłosy. Te silniki trochę tak chodzą. U mnie też tak lekko słychać. Mam 1.6. Po rozgrzaniu powinno się wyciszyć. Przy tylu sprawdzonych elementach nie bardzo jest w czym szukać. Może olej za rzadki (0W30)? Lepszy jest 0W40 lub 5W40.
  • #32
    AZUKS
    Poziom 16  
    aliali napisał:
    Może olej za rzadki (0W30)? Lepszy jest 0W40 lub 5W40

    Zalany jest olejem 5W30 od początku i do 50 000 km nie było takich odgłosów. Nie wiem jak dokładnie w tym silniku działają zmienne fazy rozrządu, ale mam wrażenie jakby zapłon był przestawiony przy tych obrotach 2500 . Na filmie właśnie słychać to takie dziwne grzechotanie. Mam przejechane dopiero 80 000 a od 60 000 słychać te odgłosy.
    https://www.youtube.com/watch?v=Wfhyn41_94w&feature=youtu.be
  • #33
    AZUKS
    Poziom 16  
    W serwisie wymienili czujnik zmiennych faz rozrządu, Ponoć po wymianie głowicy które jest inna mechanik włożył stary czujnik, a powinien włożyć ten przeznaczony do nowej głowicy, nowa jest uniwersalna do 1.4 i 1.6.
    Jednak grzechotanie nie ustało. Znajomy mechanik po 20.09.14r ma sprawdzić mi ten silnik, twierdzi, że komputer musi dostawać złe informacje z czujników np: położenia wału lub spalania stukowego i przez to może zbyt przyspieszać zapłon w nieodpowiednim momencie, co będzie prowadziło do przedwczesnego zużycia części silnika.
    https://www.youtube.com/watch?v=Wfhyn41_94w&feature=youtu.be
  • #34
    boro267
    Poziom 10  
    Witam kolegów którzy maja lub mieli problemy z silnikami w i30 powiem tylko tyle ze miałem ten sam problem z stukami w silniku niestety serwis który podjął się remontu z kapitulował po roku moich wizyt u nich i wymienił mi silnik na drugi w razie jakichkolwiek pytań chętnie odpowiem proszę pisać.
  • #35
    AZUKS
    Poziom 16  
    boro267 napisał:
    Witam kolegów którzy maja lub mieli problemy z silnikami w i30 powiem tylko tyle ze miałem ten sam problem z stukami w silniku niestety serwis który podjął się remontu z kapitulował po roku moich wizyt u nich i wymienił mi silnik na drugi w razie jakichkolwiek pytań chętnie odpowiem proszę pisać.

    Czy te stuki były podobne do moich pokazanych na filmie i przy 2,5 tys.obr.?
    Czy miałeś jakieś inne objawy (utrata mocy, szarpanie.. itp), ile kilometrów przejechałeś?
  • #36
    diodabg
    Poziom 30  
    A co z ciśnieniem oleju ile pompuje?
    Sprawdzane było czy wał nie ma luzów poprzecznych ?
  • #37
    AZUKS
    Poziom 16  
    diodabg napisał:
    A co z ciśnieniem oleju ile pompuje?
    Sprawdzane było czy wał nie ma luzów poprzecznych ?

    Jak silnik był wyciągany do remontu , ponoć wał był sprawdzany i miało być na nim wszystko w porządku, ciśnienie oleju jest dobre, sprawdzał mi niezależnie kolega. Te odgłosy co słychać na filmie dobiegają z górnej części silnika, był dokładnie obsłuchiwany i ewidentnie pochodzą z górnej części (a tam jest wszystko nowe). To właśnie mnie zastanawia.
  • #38
    diodabg
    Poziom 30  
    A próbowaliście jak chodzi np bez czujnika temperatury przepływki itp żeby brał wartości zastępcze?
    Jeżeli to wina zapłonu powinno się coś zmienić.
  • #39
    AZUKS
    Poziom 16  
    diodabg napisał:
    A próbowaliście jak chodzi np bez czujnika temperatury przepływki itp żeby brał wartości zastępcze?
    Jeżeli to wina zapłonu powinno się coś zmienić.

    Czy odpinanie tych czujników nie spowoduje powstanie jakiś błędów>
    W którym miejscu te czujki się znajdują. Jeśli będę wiedział które to są to mogę spróbować. Na załączonym zdjęciu są zaznaczone miejsca czujników, czy o te chodzi?
    http://www.fotoszok.pl/upload/b2d33496.jpg
  • #40
    diodabg
    Poziom 30  
    Witam
    Nie znam tego silnika ale sam nic nie rozłączaj rób to z kumatym mechanikiem.
    Gdzie jest czujnik ciśnienia oleju przy filtrze czy głowicy?
    Może być że dół silnika ciśnienie ma ok a głowica za malo.
    Może jest możliwość odłączenia lub zaślepienia wariatora i sprawdzić jak wtedy chodzi ?
    Wiele możliwości do sprawdzenia ale sam tego nie rób.
    Powodzonka
  • #41
    AZUKS
    Poziom 16  
    Ciśnienie oleju było mierzone przy głowicy i było dobre. Faktycznie muszę znaleźć dobrego elektronika samochodowego i sprawdzić pod tym kontem.
  • #42
    diodabg
    Poziom 30  
    Podczas pomiaru ciśnienia oleju ciśnienie było stabilne podczas gazowania i hałasowania ?
    Może być problem z zaworem na pompie oleju - sprężyna wpada w rezonans i dlatego może wariator wariuje ?

    Przeczytałem twój temat od początku i zapomniałem że masz gaz.
    Może problem to jest instalacja gazowa ?
    Padł jakiś emulator lub dostaje za dużo gazu i benzyny na raz ?
    Twój problem nie pojawił się jakiś czas po modyfikacji softu ?
    Na próbę powinno się rozłączyć wszystko od gazu, zresetować ecu i sprawdzić na benzynie tak jak było oryginalnie...
  • #43
    AZUKS
    Poziom 16  
    diodabg napisał:
    Podczas pomiaru ciśnienia oleju ciśnienie było stabilne podczas gazowania i hałasowania ?
    Może być problem z zaworem na pompie oleju - sprężyna wpada w rezonans i dlatego może wariator wariuje ?

    W taki sposób nie było sprawdzane, muszę to sprawdzić.
    diodabg napisał:
    Może problem to jest instalacja gazowa ?
    Padł jakiś emulator lub dostaje za dużo gazu i benzyny na raz ?
    Twój problem nie pojawił się jakiś czas po modyfikacji softu ?
    Na próbę powinno się rozłączyć wszystko od gazu, zresetować ecu i sprawdzić na benzynie tak jak było oryginalnie...

    Fakt , że zaraz po założeniu gazu , czyli od 2010r ciągle miałem problemy z czekiem i wymienili mi chyba 5 listw gazowych w ciągu 2 lat , tamta instalacja nie dotryskiwała żadnej dawki benzyny, może to było przyczyną tych usterek.
    Po remoncie silnika ( wymiana pierścieni, głowicy, szklanek, kompletnego rozrządu z kołami) jakieś 1,5 roku temu założyli mi BRC "FLAY" , która dotryskuje jakąś dawkę benzyny i od tamtej pory czek się nie zapalił. Grzechotanie było i jest nadal.
    Co do odpięcia gazu to zaraz po remoncie przed montażem nowego sterownika gazu jeździłem z wypiętą instalacją gazową przez 2 tygodnie na samej benz. - żadnych zmian.
  • #44
    AZUKS
    Poziom 16  
    Mam jeszcze jedno pytanie, czy ktoś z Was ma wiedzę jak zbudowane jest koło zmiennych faz , czy są tam oprócz koła jakieś elementy, które przy montażu mogli przeoczyć, lub źle zamontować. Ktoś może posiada jakiś rysunek technologiczny lub schemat jak jest zmontowany cały układ zmie. faz. roz.
  • #45
    AZUKS
    Poziom 16  
    Byłem u fachowca od LPG , posprawdzał wszystkie parametry podczas jazy , wszystko jest w porządku, czyli fachowcy z ASO wyregulowali dobrze.
    Elektromechanik sprawdził wszystkie ustawienia , zmieniał niektóre parametry by sprawdzić działanie czujnika spalania stukowego i innych- diagnoza wszystko działa idealnie , żadnych błędów, elektrycznie jest wszystko OK . Jak powiedziałem co było robione, stwierdził, że coś musieli źle wyregulować np. luzy zaworowe mogą być za duże , co o tym sądzicie?
    Podsunął pomysł, że może być przestawiony jeden z wałków rozrządu, ale ten na którym nie ma czujnika położenie wałka rozrządu.
    Może ktoś z Was posiada jakiś rysunek lub schemat ze zmiennymi fazami rozrządu , jak to jest zbudowane , jakie elementy w skład tego mechanizmu wchodzą? Będę wdzięczny za wszelkie pomoce.
    Dla przypomnienia film z pracą silnika , odgłosy przy 2,5 tys obr.
    http://www.youtube.com/watch?v=Wfhyn41_94w
  • #46
    fjodek
    Użytkownik obserwowany
    3 nieskuteczne naprawy = wymiana silnika .Rzecznik konsumenta , zalerzy do kogo trafisz , bo to bardziej posada przykorytna do obsadzenia
  • #47
    AZUKS
    Poziom 16  
    fjodek napisał:
    3 nieskuteczne naprawy = wymiana silnika .Rzecznik konsumenta , zalerzy do kogo trafisz , bo to bardziej posada przykorytna do obsadzenia

    Nie do końca jest tak jak piszesz, już pytałem. Do puki nie odmawiają napraw i coś robią i sami nie uznają, że należy wymienić silnik ,nic nie wskóram. Taką opinię dostałem od rzecznika , pytałem również w biurze rzeczoznawców i podzielili opinię rzecznika. Mogę jedynie zgłaszać że ciągle coś się dzieje i na podstawie zgłoszeń będę po ukończeniu gwarancji coś walczyć, ale ja nie chcę się latami sądzić , tylko chcę usunąć usterkę. Najlepiej jakby coś w silniku strzeliło tak, żeby już nie dał się naprawić, może wtedy wymienią na nowy?
    W ASO nie uchylają się od napraw, ale przy tej usterce rozkładają ręce, mówiąc, że taka jest uroda tego silnika , na marginesie- przedłużyli mi gwarancję do 7-miu lat na silnik. Mówią, że nic w nim nie może się stać, gdyż wszystko jest wymienione.
    Nadal pytam o to co w poprzednim poście.
  • #48
    lukkii
    Poziom 15  
    A po co te pierscienie było wymieniać? A głowica to z kąd nowa?
  • #49
    AZUKS
    Poziom 16  
    lukkii napisał:
    A po co te pierscienie było wymieniać? A głowica to z kąd nowa?

    Były zapieczone i brał olej, zła kompresja . Głowica była wymieniona bo stwirdzili jakieś otarcia w panewce wałka rozrządu
  • #50
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Jak to czytam koledzy to normalnie kabaret. Nowe auto i takie cuda na kiju.
  • #51
    fjodek
    Użytkownik obserwowany
    żadne cuda , poprostu rynek stawia wymagania . Rynek wymaga towarów tanich to są towary tanie ale i gówniane
  • #52
    AZUKS
    Poziom 16  
    fjodek napisał:
    żadne cuda , poprostu rynek stawia wymagania . Rynek wymaga towarów tanich to są towary tanie ale i gówniane

    Za ten samochód dałem w 2010r 73.000 zł - Jeśli to uważasz za tanie , to Ci zazdroszczę dochodów , ja wziąłem na raty i spłacałem 3 lata. Co do g......e , to już wiem, bez Twoich spostrzeżeń, ale generalnie nie o to w tym poście mi chodzi.
  • #53
    AZUKS
    Poziom 16  
    Nie pisałem dłuższy czas, ale w końcu wiem skąd te stuki
    https://www.youtube.com/watch?v=Wfhyn41_94w
    mogą pochodzić, jeśli to będzie prawda, to odradzam wszystkim przeglądy samochodów w ASO.
    Kolega zajął się tym silnikiem i od razu na początku stwierdził , że 4 zaworach wydechowych mam dwukrotnie większy luz niż powinien być. Jest 0,45 mm, a powinien być 0,25 mm, a na jednym ssącym jest 0,1mm, a powinien być 0,20 mm.
    Nadmieniam, że 4 m-ce wcześniej miałem zmienianą głowicę i rzekomo regulowane luzy zaworowe. Zamówiłem nowe szklanki o odpowiedniej grubości, jak wymienię to napiszę o efektach.
  • #54
    diodabg
    Poziom 30  
    Oby to było to...
    Na próbę mozna coś podłożyć między zawór i szklankę np. żyletkę lub blaszkę z puszki po pepsi. /chociaż ponoć puszka z 'żubra' jest najlepsza ;-)
    Powodzonka I wesołych świat...
  • #55
    AZUKS
    Poziom 16  
    Regulacja zaworów nic nie dała. Przed regulacją parę razy mignął mi czek sygnalizujący jakiś błąd i na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku lekko szarpało, a na zimnym ciężko palił i pojawił się podczas przyśpieszania jeszcze inny stuk i generalnie auto jest dużo słabsze.
    Pojeździłem autem po regulacji jakieś 100 km i czek w końcu się zaświecił na stałe.
    Wykręciłem świece i szok. Pomiar ciśnienia:
    1 cyl- 9 barów
    2 cyl- 13,5 bara
    3 cyl- 7 b
    4 cyl 5 b
    Upłynął dokładnie rok od wymiany pierścieni i remontu (jak pisałem wcześniej). Czy ktoś ma jakiś pomysł, co to może być?. Samochód ma przejechane 87 tys.
  • #56
    diodabg
    Poziom 30  
    Równie dobrze mogą być wypalone zawory !
    Mierzyłeś ciśnienie z próbą olejową ?
  • #57
    AZUKS
    Poziom 16  
    Co do oleju w ciągu ostatniego m-ca dolałem ponad 0,5 litra , wcześniej przez rok nic- żadnych ubytków. Przy ostatniej awarii (bardzo podobnej) rok temu , też zaczął brać olej, wtedy poszły pierścienie.
  • #58
    diodabg
    Poziom 30  
    Na jakim oleju jezdzisz?
    Musisz zrobic pomiar ciśnienia z próbą olejową ale przed tym sprawdz jeszcze raz zawory.
  • #59
    MARKPOLI
    Poziom 9  
    Jak zawory są podparte to nie będzie ciśnienia :/
  • #60
    AZUKS
    Poziom 16  
    MARKPOLI napisał:
    Jak zawory są podparte to nie będzie ciśnienia :/

    Jeżdżę na oleju 5w40 Shel wymieniany 10 tys temu.
    Co do zaworów to luzy są ssące 0,20, a wydech 0,25 (jedna dwie setki różnicy) , Chyba jednak te pierścienie. Zauważyłem, że olej teraz jest dużo czarniejszy po 10 tys niż wcześniej przy wymianach po 20 tys. Dzisiaj auta już nie odpaliłem, jedzie do serwisu.