Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai I 30, 1.4 , 109 KM - stuki w silniku

AZUKS 13 Mar 2015 14:06 20877 78
  • #61 13 Mar 2015 14:06
    links11
    Poziom 2  

    Do AZUKS i jak po wizycie w serwisie?

  • Fibaro
  • #62 13 Mar 2015 16:26
    AZUKS
    Poziom 16  

    links11 napisał:
    Do AZUKS i jak po wizycie w serwisie?

    Ty też masz takie auto i problemy?
    W serwisie stwierdzili po rozebraniu silnika, że są zapieczone pierścienie , wyglądają tak.
    Hyundai I 30, 1.4 , 109 KM - stuki w silniku
    W górnej części tłoka jest skorupa z nagaru, którą ciężko ruszyć nożem, ponadto otwory smarujące w tłoku zatkane , a tłoki na sworzniu bardzo ciężko obrócić.
    W moim aucie jest gaz i w serwisie przy jego zakładaniu jak był nowy stwierdzili, że konieczne jest założenie lubryfikacji. Przy drugiej podobnej awarii silnika zdecydowali wymienić mi silnik, ale teraz lubryfikacja jest odłączona.
    U mnie była wpięta między przepustnicę, a silnik. Pierwsze tłoki od strony lubryfikacji to 3 i 4, tam chyba szło najwięcej tego mazidła i one się zapiekały. Ponieważ oleje były zawsze wymieniane na czas, w silniku ponoć też wszystko było OK , wszystko przypisują tej lubryfikacji.
    A Ty w swoim aucie też masz gaz, czy nie?

  • #64 13 Mar 2015 20:37
    links11
    Poziom 2  

    AZUKS napisał:
    links11 napisał:
    Do AZUKS i jak po wizycie w serwisie?

    Ty też masz takie auto i problemy?
    W serwisie stwierdzili po rozebraniu silnika, że są zapieczone pierścienie , wyglądają tak.


    Mam taki sam silnik w CEED, nie mam gazu ale też zaczyna klekotać i wybieram się z tym do serwisu, czytam czego można się spodziewać i żeby się przygotować na "mądrości" od mechaników.

    Co do pierścieni to masakra :-0

  • Fibaro
  • #65 08 Sie 2015 17:11
    GrzegorzIX20
    Poziom 1  

    Witam wszystkich

    Kolego AZUKS i jak poczynania ze stukami? doszliście do czegoś ? Ja posiadam IX20 z 2014 r ma 7 tys przejechane i stuki tez występują przy 2.5 tys obrotów i na zimnym silniku na wolnych obrotach.Lubi tez stukać przy spadku obrotów z tych 2.5 tys.

    Pozdrawiam

  • #66 13 Lis 2015 20:52
    AZUKS
    Poziom 16  

    GrzegorzIX20 napisał:
    Witam wszystkich

    Kolego AZUKS i jak poczynania ze stukami? doszliście do czegoś ? Ja posiadam IX20 z 2014 r ma 7 tys przejechane i stuki tez występują przy 2.5 tys obrotów i na zimnym silniku na wolnych obrotach.Lubi tez stukać przy spadku obrotów z tych 2.5 tys.

    Pozdrawiam

    Dawno nie zaglądałem na forum. Co do silnika to mam nowy i przejechałem 9 kkm. Na razie ten drugi chodzi ok. Te stuki,"grzechotania" były spowodowane zacierającymi się sworzniami na korbowodach (na zimnym silniku)- faktycznie ręką nie szło ich obrócić (na ciepłym nie było tak słychać). Teraz po kilku miesiącach w ASO przyznali, że musiało być coś ze smarowaniem tych dwóch tłoków-korbowodów, a lubryfikacja do gazu też nie była bez znaczenia, Teraz mam ją zdemontowaną.

  • #67 04 Gru 2015 20:16
    speed256
    Poziom 10  

    witam, posiadam hyundai i30 1.4 109 przebieg 60tys rok 2011 gaz od 35tys stuki w silniku jak w powyższych postach, czy ktoś doszedł co to może być, luzy zaworowe sprawdzone rozrząd sprawdzony panewki sprawdzone , olej zmieniony na nowy, brak opiłków. rozciołem filtr oleju 2 bardzo małe opiłeczki aluminium i trochę osadu z oleju koloru grafitowego. czy to cos z tłokiem na sworzniu? metaliczni dzwięk rytmiczny, przy załączaniu klimy troszkę na moment cichnie. gzwiek podobny do stukajacych zaworów.Na zimnym silniku odczówam delikatne przydławienie ale tylko 1, 2 razy.

  • Fibaro
  • #68 04 Gru 2015 22:14
    AZUKS
    Poziom 16  

    speed256 napisał:
    witam, posiadam hyundai i30 1.4 109 przebieg 60tys rok 2011 gaz od 35tys stuki w silniku jak w powyższych postach, czy ktoś doszedł co to może być, luzy zaworowe sprawdzone rozrząd sprawdzony panewki sprawdzone , olej zmieniony na nowy, brak opiłków. rozciołem filtr oleju 2 bardzo małe opiłeczki aluminium i trochę osadu z oleju koloru grafitowego. czy to cos z tłokiem na sworzniu? metaliczni dzwięk rytmiczny, przy załączaniu klimy troszkę na moment cichnie. gzwiek podobny do stukajacych zaworów.Na zimnym silniku odczówam delikatne przydławienie ale tylko 1, 2 razy.

    Luz zaworów zwłaszcza na gazie do sprawdzania co 60kkm a nawet co 40kkm, 0.15 ssący, i 0,20 wydech . Sprawdź ciśnienie na tłokach - u mnie na dwóch było bardzo słabe ( jak pisałem w tym poście wcześniej), ślady aluminium, to raczej tylko z tłoków. Gdzieś miałem plik z ustawieniem zaworów i tolerancjami z tego silnika, jeśli będziesz zainteresowany pisz na PW.

  • #69 04 Gru 2015 22:28
    speed256
    Poziom 10  

    ciśnienie na tłokch 6 na każdym, zapieczone pierścienie czy raczej wytarte tłoki?

  • #70 05 Gru 2015 10:55
    AZUKS
    Poziom 16  

    speed256 napisał:
    ciśnienie na tłokch 6 na każdym, zapieczone pierścienie czy raczej wytarte tłoki?

    To silnik złom, u mnie po wymianie silnika mam 13,5 na każdym, jak pisałem wcześniej miałem zapieczone pierścienie, ale również sworzeń był tak zapieczony ze względu na brak smarowania , że nie można było ruszyć tłoka . Jeśli u ciebie jest podobnie i od dłuższego czasu, to gdy pierścienie są zapieczone, to już tłok może pracować pod kontem i może obcierać o gładź cylindra , w skrajnym przypadku może nawet zniszczyć , porysować cylinder.

  • #71 05 Gru 2015 16:46
    speed256
    Poziom 10  

    Dziękuję za odpowiedz, w poniedziałek targam głowice i zobaczę co tam się porobiło, na razie ściągnołem miskę olejowa ta blaszana i wyczuwam ten stuk na 1 cylindrze prawdopodobnie będzie wyrobiony sworzeń w tłoku. i zapieczone te pierścienie , czy to moze byc spowodowane tą fubryfikacją? na gazie jest zrobione 25 tys. Ile masz na swoim?

  • #72 05 Gru 2015 19:02
    AZUKS
    Poziom 16  

    Mój miał od początku założony gaz, czyli ok 75 tys. Obecnie przejechałem ok 10kkm bez lubry na nowym silniku - na razie spokój.
    Z doświadczenia kilka ważnych zasad.
    - Wymiana oleju max co 15 kkm (nie jak w ASO co 20 kkm)
    - olej jak najrzadszy - pełny syntetyk,
    - pilnuj poziomu oleju pod max (w ASO przyznali , że 3,5 litra oleju w silniku to jest mało, a przy tej ilości na miarce pokazuje max) jeśli olej spada pod min. to w silniku jest go 2,5 l i przy wyższych obrotach i ostrzejszej jeździe smarowanie może być zakłócone przez brak oleju w misce olejowej.
    - Po odpaleniu zwłaszcza zimą nie gazować i raczej przez pierwszy kilometr jechać bez wariactwa (niższe obroty). Olej jest gęsty, a potrzeba go do koła zmiennych faz rozrządu i napinacza łańcucha rozrządu- w ASO mieli dużo przypadków, że łańcuch przeskoczył, jak na gwarancji to naprawiali, a po niej to wiadomo jakie mogą być koszty.
    - jeśli masz gaz podstawą jest dobre ustawienie , zły skład mieszanki może mieć również bardzo negatywne skutki, ale to jak w każdym samochodzie, ale w tym zwłaszcza.
    Ja do powyższego obecnie się stosuję, zobaczymy jak długo pojeżdżę.

  • #73 06 Gru 2015 10:31
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ogólnie tylko tak dodam śledząc ten wątek że te silniki to syf jak .........Katastrofa w tam młodym aucie. Szkoda własciciela.
    Sorry za offtop.

  • #74 06 Gru 2015 11:06
    speed256
    Poziom 10  

    czy ktoś sie orientuje jak by było z wymiana silnika z G4FA na G4FC czyli 1.4 na 1.6
    czy to tylko kwestia mam paliwowych??

  • #75 07 Gru 2015 21:09
    speed256
    Poziom 10  

    Rozebrałem cały silnik,panewki bez śladów żużycia, Pierścienie jednak nie zapieczone, sworznie w tłokach dobre, luz na cylindrze jest całą przyczyna tych stuków. Można zobaczyć na nagraniu.

  • #76 07 Gru 2015 22:39
    speed256
    Poziom 10  

    Niestety nie robią tłoków nad wymiarowych producent nie przewiduje remontów,wiec zostaje tylko tulejowanie starego bloku. Zalecam każdemu kto zauważył stuki w silniku w i30 od zmierzenia ciśnienia sprężania. Hyundai I 30, 1.4 , 109 KM - stuki w silniku Hyundai I 30, 1.4 , 109 KM - stuki w silniku Hyundai I 30, 1.4 , 109 KM - stuki w silniku Hyundai I 30, 1.4 , 109 KM - stuki w silniku

  • #77 08 Gru 2015 08:41
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Trzeba by było ten złom wysypac w siedzibie firmy na holu. :) Po takim przebiegu w wielu autach regularnie obsługiwanych takie coś........

  • #78 18 Gru 2015 23:51
    speed256
    Poziom 10  

    Silnik poskładany , brak jakichkolwiek stuków, złożono nowe tuleje , nowe pierścienie, uszczelki, olej ,filtr, planowanie. narazie zakręciłem lublifikację.

  • #79 19 Gru 2015 10:52
    AZUKS
    Poziom 16  

    Mam propozycję do użytkowników tych silników w KIA i HYUNAI by posprawdzali sobie ciśnienie na tłokach , u mnie i u kolegi już nie dało się jeździć i dochodziły dziwne odgłosy z silnika, ale może u innych jeszcze da się jeździć, na stuki nie zwraca nikt uwagi bo są małe, a okaże się , że ciśnienie na tłokach zamiast 13 jest 9 i za rok będzie to samo co u nas , a tak to można skorzystać jeszcze z gwarancji której na silnik było 5 lat. Może przy okazji odkryjemy jakąś wadę konstrukcyjną tego silnika?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo