Witam.
Potrzebuję porady, pomocy ewentualnie diagnozy.
Hyundai I 30 z silnikiem 1.4 16V 109 KM DOHC. Występują stuki w silniku, na zimnym są bardzo słyszalne, na ciepłym są lecz w mniejszym stopniu (jak przy moim starym VW w którym nie trzyma jedna szklanka oleju). Ponadto dodając lekko gazu (do 1500 obr) już na ciepłym silniku jest nierówna praca (jakby nie palił na jedną świecę), Czasami coś strzeli z tłumika i zapala się na chwilę czek wskazujący na błąd układu zasilania palia. Podczas jazdy gdy przyspieszam lub jadę pod górkę słychać odgłos podobny do grających zaworów w starych autach (maluch, fiat 125) jak był przestawiony zapłon.
Ponieważ auto ma 3,5 roku i było serwisowane. Pojechałem do serwisu (gwarancja była 3 lata) gdzie pod koniec gwarancji był wymieniany łańcuch rozrządu . Tam posprawdzali luzy zaworów, na nowo wgrali mapy paliwowe (ponoć były złe), a stukanie jest nadal. Mówią, że to od rozrządu, ale ta silniki tak mają i w innych autach też tak jest.
Nie chodzi mi jednak o użalanie się nad moim losem, ani o kompetencję pracowników serwisu i ich diagnozy, bo to oddzielna sprawa. Chcę dojść co może być przyczyną takich objawów, (przypomniałem sobie jeszcze zaczął brać olej po 10 000 dolali 1l)
do tej pory przez 3 lata nie brał nawet grama.
Jeśli ktoś spotkał się z takimi objawami lub na tym się zna , proszę o pomoc.
Potrzebuję porady, pomocy ewentualnie diagnozy.
Hyundai I 30 z silnikiem 1.4 16V 109 KM DOHC. Występują stuki w silniku, na zimnym są bardzo słyszalne, na ciepłym są lecz w mniejszym stopniu (jak przy moim starym VW w którym nie trzyma jedna szklanka oleju). Ponadto dodając lekko gazu (do 1500 obr) już na ciepłym silniku jest nierówna praca (jakby nie palił na jedną świecę), Czasami coś strzeli z tłumika i zapala się na chwilę czek wskazujący na błąd układu zasilania palia. Podczas jazdy gdy przyspieszam lub jadę pod górkę słychać odgłos podobny do grających zaworów w starych autach (maluch, fiat 125) jak był przestawiony zapłon.
Ponieważ auto ma 3,5 roku i było serwisowane. Pojechałem do serwisu (gwarancja była 3 lata) gdzie pod koniec gwarancji był wymieniany łańcuch rozrządu . Tam posprawdzali luzy zaworów, na nowo wgrali mapy paliwowe (ponoć były złe), a stukanie jest nadal. Mówią, że to od rozrządu, ale ta silniki tak mają i w innych autach też tak jest.
Nie chodzi mi jednak o użalanie się nad moim losem, ani o kompetencję pracowników serwisu i ich diagnozy, bo to oddzielna sprawa. Chcę dojść co może być przyczyną takich objawów, (przypomniałem sobie jeszcze zaczął brać olej po 10 000 dolali 1l)
do tej pory przez 3 lata nie brał nawet grama.
Jeśli ktoś spotkał się z takimi objawami lub na tym się zna , proszę o pomoc.