Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai I 30, 1.4 , 109 KM - stuki w silniku

AZUKS 20 Dec 2013 13:57 67827 78
IGE-XAO
  • #1
    AZUKS
    Level 16  
    Witam.
    Potrzebuję porady, pomocy ewentualnie diagnozy.
    Hyundai I 30 z silnikiem 1.4 16V 109 KM DOHC. Występują stuki w silniku, na zimnym są bardzo słyszalne, na ciepłym są lecz w mniejszym stopniu (jak przy moim starym VW w którym nie trzyma jedna szklanka oleju). Ponadto dodając lekko gazu (do 1500 obr) już na ciepłym silniku jest nierówna praca (jakby nie palił na jedną świecę), Czasami coś strzeli z tłumika i zapala się na chwilę czek wskazujący na błąd układu zasilania palia. Podczas jazdy gdy przyspieszam lub jadę pod górkę słychać odgłos podobny do grających zaworów w starych autach (maluch, fiat 125) jak był przestawiony zapłon.
    Ponieważ auto ma 3,5 roku i było serwisowane. Pojechałem do serwisu (gwarancja była 3 lata) gdzie pod koniec gwarancji był wymieniany łańcuch rozrządu . Tam posprawdzali luzy zaworów, na nowo wgrali mapy paliwowe (ponoć były złe), a stukanie jest nadal. Mówią, że to od rozrządu, ale ta silniki tak mają i w innych autach też tak jest.
    Nie chodzi mi jednak o użalanie się nad moim losem, ani o kompetencję pracowników serwisu i ich diagnozy, bo to oddzielna sprawa. Chcę dojść co może być przyczyną takich objawów, (przypomniałem sobie jeszcze zaczął brać olej po 10 000 dolali 1l)
    do tej pory przez 3 lata nie brał nawet grama.
    Jeśli ktoś spotkał się z takimi objawami lub na tym się zna , proszę o pomoc.
  • IGE-XAO
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czyli stuka ci gdzieś z silnika, ale nie potrafisz określić dokładnie gdzie? To osłuchaj silnik. Masz do tego stetoskopy. A jak nie dysponujesz, to wystarczy nawet zwykła listewka. Przykładasz do poszczególnych części silnika, drugi koniec do ucha i dokładnie jesteś w stanie zlokalizować źródło niepokojących dźwięków.
  • #3
    AZUKS
    Level 16  
    Jestem już trochę mądrzejszy, gdyż podjechałem do innego mechanika (nie do serwisu jak do tej pory) i diagnozę postawił w 12 min. Podłączył komputer i diagnoza- "Wypadanie zapłonu 4 cylinder" . Świece nowe- wymienili ew serwisie , zamienił cewkę z 3 cylindra na 4 i nadal "wypadanie zapłonu 4 cylinder". Na pewno jest problem w głowicy, ale dlaczego tego nie stwierdzili w serwisie, gdzie już jeżdżę z tą usterką od 3 tygodni i mam jeszcze jechać po świętach, gdyż do zdiagnozowania mają sprowadzić jakiś specjalny sprzęt , z drugiej strony ciekawe co to za urządzenie.
    Teraz nasuwa mi się inne pytanie ze względu na to,że gwarancja była na wszystko 3 lata , obecnie jest 0,5 roku po, a mam gwarancję 5 lat na przeguby, skrzynię i "silnik bez osprzętu" - czy głowica ze wszystkimi podzespołami w środku to silnik, czy osprzęt?
    Mechanik mówi, że może być wypalone gniazdo zaworu lub inny problem z zaworami , ale musi rozebrać aby stwierdzić, ma jeszcze sprawdzić ciśnienie na tłoku ale to dopiero po świętach. Czy ktoś miał już takie zdarzenie? samochód przejechał 70 000
    Te stuki już słyszałem przy 50 000 na zimnym silniku, ale nie robiłem problemu gdyż w serwisie mówili, że to od hydrauliki i tak przez chwile może być. Oszukują strasznie gdyż okazało się ostatnio, że tam nie ma hydraulicznych zaworów tylko są regulowane .
  • #4
    AZUKS
    Level 16  
    Czy ktoś wie - tylko konkretnie co oznacza termin "SILNIK BEZ OSPRZĘTU"
    Pytam gdyż mam gwarancję przedłużoną w Hyundai na silnik bez osprzętu na pięć lat. Podstawowa gwarancja była na 3 lata . Mam uszkodzoną głowicę czy ona wchodzi w skład osprzętu, czy silnika. ASO twierdzi, że to osprzęt.
  • #5
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Twoje stuki to faktycznie głosny łancuch. Ale jezeli chodzi o wypadanie zapłonów to jest recall na wypalajace sie zawory w tych silnikach. Wymienialismy je dosyc czesto. Bierz za du.e serwis i niech ci zawory zmienia na gwarancji.
  • #6
    diodabg
    Level 30  
    Jak kolega pisze powyzej problemem jest nagar na zaworach lub sa wypalone, tez kilka razy naprawialismy takie usterki. Teraz przed zdjeciem glowicy zalewamy najpierw produkt Liqui Moly do czyszczenia zaworow i najczesciej pomaga auta jezdza kilka miesiecy i jeszcze nie wrocily wiec ciezko powiedziec na jak dlugo pomoze. Jak jest wypalony zawor to niestety tylko wymiana...
  • IGE-XAO
  • #7
    AZUKS
    Level 16  
    fuelinyourblood wrote:
    Twoje stuki to faktycznie głosny łancuch. Ale jezeli chodzi o wypadanie zapłonów to jest recall na wypalajace sie zawory w tych silnikach. Wymienialismy je dosyc czesto. Bierz za du.e serwis i niech ci zawory zmienia na gwarancji.

    Ale czy kolega myśli, że łańcuch również może być uszkodzony ( wyciągnięty) ?- był wymieniany przy 60 000, tj. (10 000temu).
    Odnośnie zaworów , to czy tylko one się wypalają, czy dzieje się coś też z gniazdami.
  • #8
    fuelinyourblood
    Level 35  
    a co z napinaczem łancucha?

    wymienialismy tylko zawory.
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    wystarczy liznac pastą
  • #12
    AZUKS
    Level 16  
    Witam po dłuższej przerwie, ale sprawa ciągle dotyczy tego samego, może ktoś w między czasie nabył doświadczenia i może wie coś więcej.
    Od stycznia jeżdżę z tym samochodem do serwisu i powymieniali mi już prawie wszystko w tym silniku, ostatnio 13.08.14r wymienili głowicę z uszczelniaczami, popychaczami, szklankami, łańcuch rozrządu w komplecie ze ślizgami, wcześniej pierścienie na wszystkich tłokach, a głośna praca (grzechotanie) przy 2500 obr. nadal jest. W serwisie powiedzieli, że te modele mają taką charakterystykę pracy silnika, porównywali z innymi samochodami i mówią, że tamte też tak mają.
    To "grzechotanie" jest bardzo słyszalne na zimnym silniku, na rozgrzanym mniej słychać. Czy ktoś może spotkał się w między czasie z taką usterką, może to jakaś wada tych silników, a hyundai nie chce się przyznać i odpycha od siebie , aby dotrwać do końca gwarancji.
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    Niech ci odpalą na serwisie taki sam z placu i porównaj pracę obu. Na 99% wała robią z ciebie tą "charakterystyką" która się pojawia po 3 latach nagle. Masz lpg?
  • #14
    AZUKS
    Level 16  
    andrzej20001 wrote:
    Niech ci odpalą na serwisie taki sam z placu i porównaj pracę

    Odpalali, ale teraz silniki 1.4 w tych samochodach są już inne, te które były u mnie ponoć już od maja 2011r. nie produkują, no i ja mam przejechane 82 000 km, a te co stoją na placu są nowe, ale tam nie ma tego grzechotania.
    .
    andrzej20001 wrote:
    Masz lpg?

    Tak mam LPG od nowości, ale na gazie i na benzynie pracuje tak samo.

    Muszę gdzieś poszukać auta wyprodukowanego w latach 2010-2011 i porównać pracę, może ktoś ma takie auto i mógłby sprawdzić?
    Nie wiem co jaszcze może tak grzechotać, przecież już wszystko z tego silnika jest wymienione na nowe zostały tylko panewki , ale mówią, że dokonali pomiarów i wychodzą jak w nowym aucie. Mówili, że w tych samochodach wałki rozrządu są poste w środku i być może to powoduje taki odgłos jakby ten silnik wpadał w "rezonans".
    Spróbuję nagrać pracę teko silnika na zimno i wstawię na Youtube to posłuchacie, może już ja jestem przewrażliwiony i szukam dziury w całym?
  • #16
    AZUKS
    Level 16  
    andrzej20001 wrote:
    I30 nie toleruje gazu

    Faktycznie masz rację, ale ja mam instalację BRC, którą już Hyundaj montuje od 2 lat w tych autach i o ile wiem jest zmieniona tylko głowica by nie wypalały się zawory, pierścienie i reszta jest taka sama.
    U mnie po 80 000 km na gniazdach zaworów nie było śladów zużycia nadmiernego, wystarczyło tylko zwiększyć luz na jednym zaworze, ale regulację zaworów producent przewiduje co 60 000 km , tak jest napisane w książce serwisowej.
    Przede wszystkim mam zamontowany gaz BRC, który pobiera sobie również benzynę (ok 1l na 100 km- sprawdzałem)- czyli ok 8-9l gazu i 1lbenz. Mam również zamontowany lubryfikator, który dozuje płyn lubryfikacyjny (flash lube) w dawce 1l ? 10 000 km. W nowych Hyundaiach nie montują luryfikacji gdyż wystarcza sama instalacja dawkująca benz. Link do inst gaz. http://www.czakram.pl/grafika/pdf/folder_sequent_24_11.pdf
    Fakt, że wcześniej miałem instalację BRC która nie dawkowała benzyny i czek mi się zapałał, ale wtedy wymieniali mi listwę na nową i coś programowali w komputerze gazowym, ale awaria występowała co kilka miesięcy. Może tamten gaz spowodował, że te pierścienie poszły. Obecnie na nowym gazie nie mam tego problemu, wcześniej czasami szarpnął , a teraz już nie ma różnicy czy gaz czy benzyna.
  • #20
    AZUKS
    Level 16  
    Zapalił mi się czek i postanowiłem podjechać do znajomego, może nowy mechanik spojrzy na ten samochód z innej strony i coś doradzi.
    Diagnoza została postawiona w 10 min problem ze zmiennymi fazami rozrządu, które przy obrotach ok 2500 mają coś przestawiać (raz działają a 5 nie). Stwierdził, że albo uszkodzone to koło zmiennych faz, albo zbyt niskie ciśnienie oleju, w górnej części silnika , które ma za zadanie przesunięcie koła zmiennych faz.
    Co myślicie na ten temat- nie potrafili czegoś takiego stwierdzić w serwisie, tylko wszystko powymieniali z wyjątkiem uszkodzonej rzeczy?
    Zmiana adresu filmu
    https://www.youtube.com/watch?v=Wfhyn41_94w&feature=youtu.be
  • #22
    MARKPOLI
    Level 9  
    Jaki przebieg rzeczywisty?
    Rozumiem że ciśnienie oleju jest
    Może być rozciągnięty łańcuch.
    Tak moim skromnym zdaniem.
  • #23
    AZUKS
    Level 16  
    Przebieg 81 tys., ciśnienie oleju w/g ASO jest dobre, łańcuch rozrządu, głowica ze szklankami, uszczelniacze wymienione na nowe. Nie pisałem, ale auto jest na gwarancji, a w serwisie mówią mi, że inne auta z tymi silnikami tak pracują i to jest normalne, w/g mnie nie jest. Wymienili mi przy 70 000 również pierścienie, które były na dwóch tłokach zapieczone. Wymiana tych elementów nie wpłynęła na zmianę pracy tego silnika. Jedno co jeszcze nie ruszali, to zmienne fazy rozrządu. Znajomy mechanik mówił, że zła praca zmiennych faz rozrządu może mieć taki wpływ na zużycie powyższych elementów.
    https://www.youtube.com/watch?v=Mw4G4jOGzm0&feature=youtu.be
  • #24
    MARKPOLI
    Level 9  
    No na żywo diagnoza była by łatwiejsza.Z filmiku ten stukot trochę brzmi jak panewki trochę jak kolizja zaworów.W sumie może to byc wina zmiennych choć mało prawdopodobne.
    Jak auto jest na gwarancji to pozostaje ich męczyć i ewentualnie zmienić serwis.
    Obsługuję I20 jeżdżące na L ce z takimi silnikami i na LPG do tej pory nie było problemów z mechanika silnika przebiegi do 100tyś.Wg mnie to nie jest normalna praca.
    Powodzenia
  • #26
    Teodor85
    Level 20  
    Męczyć ASO i poczytać gwarancje dokładnie. Po tylu naprawach pewno już można domagać się wymiany kompletnego silnika.
  • #28
    Teodor85
    Level 20  
    Udaj się do Rzecznika Praw Konsumenta albo poczytaj na necie o podobnych przypadkach, jest niestety masa przypadków i sporo cennych informacji z tym związanych.
  • #29
    AZUKS
    Level 16  
    Teodor85 wrote:
    Udaj się do Rzecznika Praw Konsumenta albo poczytaj na necie o podobnych przypadkach, jest niestety masa przypadków i sporo cennych informacji z tym związanych.

    Byłem, ale dopóki jest na gwarancji i serwis chce go naprawiać to nie łamią prawa i mam nękać ich pismami by na koniec gwarancji jeśli nic nie zrobią z tym stukaniem mieć podstawy do roszczeń.
    Ja chcę się dowiedzieć co to może być , może ktoś się z tym spotkał , bo jak na razie to został mi do wymiany blok, wał, wałki rozrządu, mechanizm zmiennych faz rozrządu, czy to może być to ostatnie?
  • #30
    AZUKS
    Level 16  
    Czy ktoś ma pomysł co może dawać takie dźwięki, jak na tej stronie.
    https://www.youtube.com/watch?v=Wfhyn41_94w&feature=youtu.be
    Elementy wymienione w silniku.
    - głowica komplet ze szklankami i popychaczami i uszczelniaczami
    - łańcuszek rozrządu z kołami i kołem zmiennych faz rozrządu
    - czujnik zmiennych faz rozrządu
    - pierścienie na wszystkich tłokach
    Ten dźwięk występuje już od 2 500 obr, w tym czasie przełączają się fazy rozrządu. Żadne błędy na komputerze nie występują.