Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd Craftsman 1/2 HP - Opuszcza 20 cm i wraca z obciążeniem jak i bez

20 Gru 2013 15:29 2586 19
  • Poziom 7  
    Witam. Również mam taki problem jak na tym forum https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2429382.html tylko że z Craftsmanem 1/2 hp. Tyle że chyba jeszcze bardziej skomplikowany. Mianowice miałem starego craftsmana i chodził przez wiele lat, tylko piloty padły i ojciec wymienił na nowego. I tu się zaczęło. Objawy takie same jak u kamila, idzie troszke na dół i wraca. Tak samo jest z zamocowanymi drzwiami jak i bez nich, nawet bez łancucha całkowicie bez obciążenia efekt jest taki sam. W jednym z postów przeczytałem jak ktoś wymmienił sensor RPM, więc wyciągnąłem ze starego craftsmana, zamieniłem jednak nic nie pomogło. Kolejna sprawa. Gdy wciskam przycisk " Learn button" i później pilota to żarówka miga RAZ wiec sprawdziłem na liscie i jest to sygnalizacja problemu z fotokomórkami, kablami itp, więc sprawdziłem wszystko. Nowe kable, zamieniłem stronami foto, później zamieniłem nowe foto na te ze starego crafstmana jednak również bez efektu. I jeszcze jeden bajer, mianowicie gdy zamienialiśmy napędy to stary działał tylko że włączalismy tym włącznikiem w grażu naściennym, ale jeszcze przed tymi wszystkimi roszadami z fotokomórkami itp, próbowaliśmy zamontowac stary napęd i sie okazało ze reaguje tak jak nowy, troszke opuści i wraca. iJeszcze pytanie o sensor RPM , jakie on ma zadanie?? On liczy ilość obrotów czy co?? Bo może on w jakiś sposób w jedną strone jest "przekręcony" Bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Foto sensory musza sie widziec - sprawdz to. Badz pewny, ze patrza prosto na siebie.
    Sprawdz krancowki w srodku urzadzenia.
  • Poziom 7  
    Witam. Foto na pewno patrzą na siebie bo robiłem testa, mianowicie przytkałem jedną foto i przy zamykaniu cofa od razu i miga 10 razy, a to znaczy że foto wykryła przeszkodę czyli działa, a poza tym przy podnoszeniu drzwi foto może być całkowicie odłączone , a i tak można drzwi otworzyć, tylko wtedy nie pozwoli opuścić, a w moim przypadku ani do góry, ani na dół. Co do samych foto to te ze starego craftsmana gdy patrzą na siebie to obie świecą na zielono, a gdy zamienie na nowe na tych samych kablach i w tych samych pozycjach to jedna świeci na zielono a druga tak na żółtawo. Co do krańcówek to już wszelakich kombinacji próbowałem, i dawałem drzwi w pozycji zamkniętej i chciałem otworzyć, potem ręcznie oczywiście drzwi otwierałem i próbowałem zamknąć, potem wodzik ustawiałem na środku daleko od krańcówek także powinien przy otwieraniu lub zamykaniu dojechać do jednej z krańcówek a tu taki sam efekt rusza 20 cm i tyle samo wraca.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Możesz podać, ile razy mruga dioda na panelu otwieracza w momencie, kiedy próbujesz normalnie zamknąć? W momencie kiedy drzwi ruszają i wracają w swoją pozycję. Myślę, że od tego trzeba zacząć - co sygnalizuje układ kontrolny.

    szymancki napisał:
    Gdy wciskam przycisk " Learn button" i później pilota to żarówka miga RAZ wiec sprawdziłem na liscie i jest to sygnalizacja problemu z fotokomórkami,


    Ten aspekt źle interpretujesz. Po pierwsze, kody błędów podane w innym temacie (mruganie) dotyczą się diody LED na panelu, a nie żarówki. Żarówka ma pewne znaczenie pomocnicze przy identyfikacji niektórych sytuacji, lecz zawsze głównym elementem sygnalizującym problem jest dioda LED na panelu otwieracza (przy klawiszu nauki). Po drugie, kod "jednego mrugnięcia" dotyczy normalnej pracy układu, a nie trybu nauki (dokładania) nowych pilotów do układu kontrolnego.

    A "jedno mrugnięcie" żarówki w trakcie nauki oznacza, że nowy pilot został zaakceptowany :)
  • Poziom 7  
    Sprawdziłem i podczas zamykania dioda LED miga trzy razy, tak dość szybko, więc wyszukałem w liście kodów że to problem z włącznikiem naściennym zwarty kabel itp. Miałem kabel i włącznik od poprzedniego craftsmana więc dałem nowy kabel i nowy włącznik i tak go zawiesiłem na próbę pod urządzeniem, jednak nic nie pomogło. Jednak zauważyłem coś nowego. Podczas pracy urządzenia jak wspomniałem wcześniej dioda dość szybko miga 3 razy. Gdy zmieniłem na nowy kabel i włącznik to podczas pracy dalej miga 3 razy , ale raz gdy nacisnąłem to po trzech dość szybkich mrugnięciach podczas pracy, to zaraz wyraźnie i wolniej mrugnęło 2 razy i zaraz po tym tak szybko zaczęła mrugać że nie można policzyć.

    Dodano po 17 [minuty]:

    I jeszcze jedna kwestia, nie wiem czy to coś wam da, ale jedna fotokomórka świeci na zielono ,a druga tak żółto czy pomarańczowo. Może to tez coś sygnalizuje. W starym craftsmanie obie świeciły na zielono.
  • Poziom 41  
    No cóż, nie wiem sam od czego zacząć.

    Przede wszystkim, sprawdź dokumentację starego i nowego otwieracza. Sprawdź, czy nie ma jakiś różnic. Nie jestem przekonany, że proste przełożenie elementów załatwia wszystko. Dla przykładu fotokomórki mogą być podłączone do innych zacisków niż w starym modelu. Mam tu na myśli, że odbiornik możesz mieć podłączony tam, gdzie powinien był być nadajnik. Jest to to przykład, chcę tu powiedzieć, że te wszystkie detale powinny być sprawdzone.

    Cytat:
    jedna fotokomórka świeci na zielono ,a druga tak żółto czy pomarańczowo


    Nie sądzę, żeby kwestia koloru miała znaczenie. Istotne jest, żeby sprawdzić, czy dioda na fotokomórce odbiorczej nie mrugała lub przygasała. Jeśli przysłonić ręką, to powinno było to być widoczne. Ważne jest również to, aby słońce nie świeciło bezpośrednio na odbiornik. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś użył standardowego pilota od telewizora na ten przykład i przetestował odbiornik. Dioda będzie mrugać, ale ewentualną zmianę koloru na pewno zauważysz. Przy tym teście wskazane jest zasłonić fotokomórkę nadawczą. Fakt, że zainstalowałeś je w tym samym miejscu co poprzednie nie oznacza, że są one dokładnie zgrane. Czystość soczewek również ma niebagatelne znaczenie.

    Sprawdź rownież nastawienia czujników przeciążeniowych umieszczonych na tylnym panelu otwieracza. Bez uruchamiania drzwi pokręć nimi parę razy na całym zakresie i dla celów testowych zostaw w środkowym położeniu - obydwa.

    Jeżeli nadal występuje problem to odłącz kable od włącznika naściennego i użyj pilota, aby je wystartować. Zakładam, że udało je zaprogramować.

    Jeżeli drzwi nie drgną, to problem jest w fotokomórkach (sprawdź LED) i na nich należy się skoncentrować.

    Jeżeli drzwi powtórzą tę samą sekwencję - po kilkunastu centymetrach zamykania cofną się znowu to problem jest prawdopodobnie z czujnikiem RPM (sprawdź LED). Z twego uprzedniego wpisu wynika, moim zdaniem, że układ sygnalizował 5 mrugnięć ( a nie 3 + 2) coby wskazywało na ten czujnik. Jego zadaniem jest kontrola działania silnika. Układ widząc impulsy wie, że silnik działa. Jeżeli nie widzi impulsów po komendzie start to cofa drzwi do pozycji wyjściowej.

    W pierwszym wpisie wspominasz o zamianie czujników RPM. Wstaw może oryginalny z powrotem.

    Swoją drogą, co jest obecnie podłączone w tym systemie z nowego układu, a co z starego?

    Cytat:
    ... zamieniłem stronami foto ...


    To nie był dobry pomysł. Jeszcze raz, przywróć sytuację do zgodnej z dokumentacją nowego otwieracza. W tej chwili odnoszę wrażenie, masz chaos, mieszankę elementów starego i nowego otwieracza. Może mógłbyś podać modele starego i nowego otwieracza.
  • Poziom 7  
    Witam. Po roku wracam z tematem. Mianowicie ojciec kupił kolejny nowy zestaw i efekt ten sam. Czy drzwi na górze, czy na dole efekt ten sam 10 cm w jedną i 10 cm z powrotem. Wszystkie kable, czujki włącznik garażowy piloty, wszystko nowe i nic. Zaraz zrobię zdjęcie i jakiś filmik nagram jak to wygląda. Proszę o pomoc

    Dodano po 52 [minuty]:

    Tak wygląda ustawienie oryginalne krańcówek, wodzik nie dotyka żadnej krańcówki , próbowałem kręcić aby krańcówka przy starcie dotykała wodzika i nic nie dało to wróciłem do ustawień fabrycznych, to filmik obrazujący sytuację ;



    Dlaczego silnik się wyłącza skoro wodzik nie dojechał do krańcówki??


    https://filmy.elektroda.pl/97_1418915125.flv

    Napęd Craftsman 1/2 HP - Opuszcza 20 cm i wraca z obciążeniem jak i bez

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jakby kogoś interesowało to zdjęcia obudowy i podłączenia

    Napęd Craftsman 1/2 HP - Opuszcza 20 cm i wraca z obciążeniem jak i bez Napęd Craftsman 1/2 HP - Opuszcza 20 cm i wraca z obciążeniem jak i bez

    Dodam że próbowałem krecić również tymi śrubami do ustawiania obciążenia ale nic nie daje.
  • Poziom 41  
    O ile zestaw został zakupiony w USA, to proszę powiedzieć w jaki sposób został przystosowany do pracy z napięciem europejskim.

    Ile razy mruga dioda kontrolna podczas cofania się drzwi?
  • Poziom 7  
    Witam. Napęd działa poprzez zastosowanie transformatora z 230V na 110V.
    Jedną różnicą jest to że częstotliwość w Polsce to jest 50 Hz, a na tabliczce pisze że powinno być 60 Hz. Z tego co wiem to ten silnik w napędzie ma 1700 obrotów, a przy częstotliwości 50 Hz można uzyskać 1410 obrotów takiego silnika. Ale tu chcę zaznaczyć że mój stary napęd też Craftsman o takich samych parametrach działał przez wiele wiele lat.

    Dodano po 20 [minuty]:

    A dioda miga trzy razy, raz wydaje mi się że mignęła 4 razy ale potem za każdym razem jak wciskam pilota to miga trzy razy

    Dodano po 13 [minuty]:

    Dodam jeszcze że mam dwa nowe zestawy bo myślałem że to może być uszkodzony czujnik RPM , ale to chyba mało prawdopodobne żeby w dwóch nowych nie używanych napędach padł czujnik RPM.

    Dodano po 5 [godziny] 12 [minuty]:

    Ten filmik pokazuje ile razy miga dioda



    https://filmy.elektroda.pl/23_1418994570.flv


    A ten filmik ukazuje zakres ruchu bramy, i nie jest ważne czy brama jest zamknięta czy otwarta, nie ważne czy wodzik dotyka którejś z krańcówek i nawet bez założonego łańcucha zakres pracy jest taki sam. Tyle samo w lewo i tyle samo w prawo. Dwa nowiutkie napędy i taki sam efekt.




    https://filmy.elektroda.pl/2_1418995290.flv
  • Poziom 41  
    szymancki napisał:
    Napęd działa poprzez zastosowanie transformatora z 230V na 110V.

    Proszę pomierzyć napięcie na stronie wtórnej (110VAC) tego transformatora - proszę obserwować napięcie w momencie, kiedy układ otwiera/zamyka garaż.

    O ile transformator ma podane jakieś dane znamionowe, to proszę je zamieścić (i/lub zdjęcie).
  • Poziom 7  
    Nastąpił mały przełom. Zacząłem kręcić tymi przeciążeniowymi w czasie pracy silnika bez obciążenia drzwiami i wciskałem pilota, kręciłem i wciskałem aż zauważyłem że praca w stronę otwierania zaczęła się wydłużać. Gdy wózek dobił do śruby blokującej jazdę wózka w stronę napędu ,to rozpiąłem łańcuch, wózkiem przejechałem do zamka przy zamkniętych drzwiach, ponownie połączyłem łańcuch z wózkiem, krańcówki ustawiłem w miarę tak jak powinny być, wyciągnąłem tą śrubę z wodzikiem wodzik ustawiłem w styku z krańcówką "zamknięte stop" i jazda w górę. I o dziwo poszło, drzwi się otworzyły i zatrzymały się na śrubie zabezpieczającej. Więc ponownie wszystko rozpiąłem, drzwi zamknąłem, wodzik znów do krańcówki i jazda. Tym razem drzwi się otworzyły i zatrzymały się na krańcówce " otwarte stop". Lecz gdy chciałem zamknąć znów stara bajka trochę w dół i w górę. Kręcenie przeciążeniowym od zamykania nic nie daje, żadnych zmian. W między czasie zauważyłem że dioda miga 5 razy, więc wyłączyłem od zasilania aby zresetować i kolejny raz ustawiłem wszystko do jazdy w górę i otworzyło ładnie, ale znów nie zamyka, a dioda już nie miga. I nie wiem co dalej. Macie jakieś pomysły??

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kwestie napięcia można chyba wykluczyć.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A czy napęd powinien być jakoś ustawiony idealnie w poziomie?? Czy ma to jakieś znaczenie??
  • Poziom 41  
    szymancki napisał:
    Kwestie napięcia można chyba wykluczyć.

    Cóż, nie podzielam tej opinii. Dobrze byłoby sprawdzić, czy transformator został poprawnie dobrany.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Cytat:
    częstotliwość w Polsce to jest 50 Hz, a na tabliczce pisze że powinno być 60 Hz. Z tego co wiem to ten silnik w napędzie ma 1700 obrotów, a przy częstotliwości 50 Hz można uzyskać 1410 obrotów takiego silnika. Ale tu chcę zaznaczyć że mój stary napęd też Craftsman o takich samych parametrach działał przez wiele wiele lat.


    Przychodzi mi do głowy, że enkoder (czujnik RPM) wyłapuje że silnik kręci za wolno i dla niego to na dzień dobry jak najechanie bramy na przeszkodę - nawet jak ustawisz siłę na max to i tak centralka wyłapuje że silnik działa wolniej (w normalnych warunkach silnik tak mocno by napierał że pewnie by nie zwolnił) i reaguje tak jak przy przeszkodzie...
    Może te nowe napędy mają inne oprogramowanie niż stary i są b. czułe... - jeśli nic innego nie pomoże i mam rację to sytuacja właściwie bez wyjścia - przecież nie użyjesz falownika za 1000 zł żeby zasilić silnik za 300...

    PS. położenie poziom czy nie - nie gra roli. Swoją drogą jak napisano wyżej - przydałoby się sprawdzić moc transformatorów - powinno być min. 300-400W
  • Poziom 7  
    Co do transformatora to ma moc 500 Watt, zmierzyłem napięcie i podaje 118, założyłem drugi transformator, mocniejszy i taki sam efekt.


    Co do czujnika RPM to te siły przeciążeniowe działają również przy otwieraniu, jest do tego drugie pokrętło no i napęd otwiera drzwi od samego dołu do pełnej pozycji "otwarte stop". Jeżeli by było tak jak twierdzi KOTBURY to według mnie napęd nie powinien też podnosić drzwi, bo czujnik również powinien odbierać że silnik kręci wolniej i tez powinien działać tak jaj przy dojechaniu do przeszkody ( czyli przy jeździe do góry przeszkodą jest ta śruba zabezpieczająca ) a w moim przypadku drzwi się otwierają i to z obciążeniem drzwiami, a w dół nawet napęd bez założonego łańcucha nie chce się kręcić w stronę zamykania. Co prawda dziś udało się przejechać raz prawie do pozycji "zamknięte stop" bez założonych drzwi. Wtedy regulatorem obciążenia odpowiedzialnym za zamykanie przekręciłem na maxa, na siłę aż trochę poza zakres, ale drugi raz już mi się nie udało.
  • Poziom 41  
    Czy kolega przejrzał mechanizm silnika i przeniesienia napędu po kątem oporów wewnętrznych?
    Jakieś niedopasowania, coś może blokuje, itp.
  • Poziom 7  
    No niestety muszę chyba przyznać rację użytkownikowi KOTBURY. Chyba te nowe napędy ustawione są czulej. Sprawdziłem to na moim starym, 15 letnim Craftsmanie. Ojciec go zdemontował okazyjnie kupił nowy i chciał zamienić. Gdy go demontował stary napęd działał tylko później gdzieś się śrubka od ustawiania obciążenia w dół ukręciła lekko, dlatego po ponownym zamontowaniu reagował tak jak te nowe. Dziś po poście od KOTBURY odkopałem starego Craftsmana, zorientowałem się że ta śrubka jest uszkodzona lekko, to poprawiłem, podokręcałem, przeczyściłem i włączyłem bez obciążenia i poszedł od jednej krańcówki do drugiej. Więc zdemontowałem nowy założyłem tego 15 letniego dziadka i działa. Bez problemu ustawiłem te obciążenia i otwiera i zamyka. Więc chyba ta opinia że przez niższa częstotliwość w Polsce, w wyniku czego są wolniejsze obroty silnika, i chyba przez to że nowsze sprzęty są czulej ustawione tak sie dzieje a nie inaczej. Tylko zastanawia mnie dlaczego ten nowy model otwiera drzwi?? Wydaje mi się że przy podnoszeniu czujnik RPM również przesyła dane o wolniejszej pracy silnika, a pomimo to drzwi sie otwierają, a przy zamykaniu nawet bez założonego łańcucha, bez oporu nie chce kręcić w strone zamykania. To mnie zastanawia.

    Dodano po 3 [minuty]:

    No przejrzałem sprzęt po tym względem i nie zauważyłem żeby coś tarło, nie pasowało do siebie, czy w jakiś sposób blokowało prace sinika czy trybów.
  • Poziom 41  
    szymancki napisał:
    , a pomimo to drzwi sie otwierają, a przy zamykaniu nawet bez założonego łańcucha, bez oporu nie chce kręcić w strone zamykania. To mnie zastanawia.

    Opisywane zadziałanie systemu jest typowe dla sytuacji, kiedy fotokomórki "widzą" obiekt między nimi. System kontrolny otwieracza pozwala otworzyć drzwi, ale nie pozwala ich zamknąć.
    Ale w takim przypadku:

    - żarówka oświetlająca zainstalowana w napędzie powinna mrugać - chyba 10 razy
    - drzwi można "zmusić" do zamknięcia przytrzymując przycisk naścienny - pilot nie ma możliwości zmuszenia drzwi do zamknięcia.

    Kolega może to przetestować na "starym" napędzie.

    Na miejscu kolegi, przeanalizowałbym jeszcze raz podłączenie fotokomórek. Porównać instrukcje starego i nowego napędu. Może jest jakaś różnica w podłączaniu, która powoduje takie skutki.
    Obejrzałem zamieszczone video i nie widać aby one coś sygnalizowały. Ale mimo wszystko, dobrze byłoby sprawdzić to jeszcze raz. Coś tu "śmierdzi", coś jest nie tak.
    szymancki napisał:
    Więc chyba ta opinia że przez niższa częstotliwość w Polsce, w wyniku czego są wolniejsze obroty silnika, i chyba przez to że nowsze sprzęty są czulej ustawione tak sie dzieje a nie inaczej.

    Osobiście nie jestem przekonany, co do tej opinii. Uważam, że pomiar obciążenia silnika jest dokonywany poprzez kontrolę prądu pobieranego przez silnik. Ale to moja opinia.
    Zresztą, chyba jest możliwa zmiana obrotów tego silnika na znamionowe, pomimo obniżonej częstotliwości napięcia zasilającego.
    Do końca nie jestem pewien, musiałbym sprawdzić dokładnie, jaki silnik jest zastosowany w tych otwieraczach.

    Może kolega podać modele obydwu napędów?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Cytat z instrukcji o 3 błyskach: LEDa:
    Cytat:
    Symptom: LED is not lit on door control.
    • Inspect door control/wires for a short (staple in wire), replace as needed.
    • Disconnect wires at door control, touch wires together. If motor unit activates,
    replace door control.
    • If motor unit does not activate, disconnect door control wires from motor unit.
    Momentarily short across red and white terminals with jumper wire. If motor unit
    activates, replace door control wires.

    Dziwne- -mowa o zwarciu na przycisku ściennym - moze wypróbuj bez niego na razie (jeśłi w ogóle go masz)

    Cytat z instrukcji o 5 błyskach LEDa:
    Cytat:
    Symptom: Motor has over heated; the motor unit does not operate or trolley
    is stuck on stop bolt = Motor unit hums briefly; RPM Sensor =
    Short travel 6-8" (15-20 cm).
    • Unplug unit to reset. Try to operate motor unit, check diagnostic code.
    • If it is still flashing 5 times and motor unit moves 6-8" (15-20 cm), replace RPM
    sensor.

    • If motor unit does not operate, motor unit is overheated. Wait 30 minutes and
    retry. If motor unit still will not operate replace logic board


    Zabezpieczenie jednak chyba JEST na enkoderze (bo po co inaczej byłby w ogóle zastosowany - drugie zastosowanie to krańcówki -ale ten napęd ma krańcówki mechaniczne)

    Opisane zachowanie podobne do tego u autora ale jak sam napisał - w dwóch napędach na raz raczej nie padł enkoder, więc może jednak sparawa prędkości obr. silnika....

    Cytat:
    Na miejscu kolegi, przeanalizowałbym jeszcze raz podłączenie fotokomórek.


    Co do fotek i przełacznika ściennego - wystarczy wszystko odłączyć na czas prób i napęd powinien chodzić bez nich
  • Poziom 7  
    Polon_us napisał:
    Opisywane zadziałanie systemu jest typowe dla sytuacji, kiedy fotokomórki "widzą" obiekt między nimi. System kontrolny otwieracza pozwala otworzyć drzwi, ale nie pozwala ich zamknąć.
    Ale w takim przypadku:

    - żarówka oświetlająca zainstalowana w napędzie powinna mrugać - chyba 10 razy
    - drzwi można "zmusić" do zamknięcia przytrzymując przycisk naścienny - pilot nie ma możliwości zmuszenia drzwi do zamknięcia.

    Kolega może to przetestować na "starym" napędzie.

    Na miejscu kolegi, przeanalizowałbym jeszcze raz podłączenie fotokomórek. Porównać instrukcje starego i nowego napędu. Może jest jakaś różnica w podłączaniu, która powoduje takie skutki.
    Obejrzałem zamieszczone video i nie widać aby one coś sygnalizowały. Ale mimo wszystko, dobrze byłoby sprawdzić to jeszcze raz. Coś tu "śmierdzi", coś jest nie tak



    Gdy miałem zainstalowany nowy napęd i nie chciał zamykać to żarówka właśnie nic nie sygnalizowała. Ale robiłem próbę taką, że gdy nowy napęd otworzył drzwi to wtedy przecinałem wiązkę między fotokomórkami i gdy próbowałem zamknąć to też cofał, ale wtedy żarówka migała 10 razy. Gdy odblokowałem fotokomórki chciałem zamknąć, to ruch taki sam, już bez mrugania żarówki. Także fotokomórki są chyba dobrze zainstalowane, bo gdy zmieniłem napęd na stary, to fotokomórki zostawiłem nowe i stary napęd działa poprawnie na tych nowych fotokomórkach.

    Dodano po 3 [minuty]:

    kotbury napisał:
    Cytat z instrukcji o 3 błyskach: LEDa:
    Cytat:
    Symptom: LED is not lit on door control.
     Inspect door control/wires for a short (staple in wire), replace as needed.
     Disconnect wires at door control, touch wires together. If motor unit activates,
    replace door control.
     If motor unit does not activate, disconnect door control wires from motor unit.
    Momentarily short across red and white terminals with jumper wire. If motor unit
    activates, replace door control wires.

    Dziwne- -mowa o zwarciu na przycisku ściennym - moze wypróbuj bez niego na razie (jeśłi w ogóle go masz)


    Próbowałem bez ściennego i nic to nie dało.

    Dodano po 7 [minuty]:

    kotbury napisał:
    Co do fotek i przełacznika ściennego - wystarczy wszystko odłączyć na czas prób i napęd powinien chodzić bez nich


    No właśnie nie chodzi. Nawet stary napęd gdy go odkopałem i poprawiłem to przy odłączonych fotokomórkach tylko otwiera, ale nie zamknął. Gdy podłączyłem foto to wtedy otwiera i zamyka. Nowy pewnie tak samo tylko że właśnie nowy otwiera, ale nie zamyka ani z foto, ani bez nich.

    Dodano po 1 [godziny] 43 [minuty]:

    Co do modeli:

    To tabliczka z najstarszego sprzętu

    Napęd Craftsman 1/2 HP - Opuszcza 20 cm i wraca z obciążeniem jak i bez

    jak widać jest już pełnoletni :-)

    To tabliczka ze "średniego" sprzętu

    Napęd Craftsman 1/2 HP - Opuszcza 20 cm i wraca z obciążeniem jak i bez

    A to z najnowszego sprzętu

    Napęd Craftsman 1/2 HP - Opuszcza 20 cm i wraca z obciążeniem jak i bez
  • Poziom 41  
    Dzięki za zdjęcia modeli. Przy najbliższej okazji przejrzę ich instrukcje. Ale póki co, mam jeszcze jedną sugestię do kwestii:
    szymancki napisał:

    Nowy pewnie tak samo tylko że właśnie nowy otwiera, ale nie zamyka ani z foto, ani bez nich.

    Męczyło mnie, czy jest możliwa sytuacja, żeby układ nie chciał zamknąć drzwi, ale jednocześnie nie sygnalizował żadnego problemu - czy to żarówka 10 mrugnięć czy dioda kontrola LED.
    I w sumie doszedłem do wniosku, że jest to teoretycznie możliwe.

    Jest to możliwe w sytuacji, kiedy układ kontrolny dostaje fałszywy sygnał, że drzwi są już w pozycji "Zamknięte-Stop".

    W normalnej sytuacji taki sygnał taki podawany jest w momencie, kiedy wodzik dotknie wyłącznika krańcowego dla tej pozycji. Wtedy zamykany jest obwód wodzik-krańcówka i układ zatrzymuje silnik.

    Ten fałszywy sygnał może powstać np. przez zwarcie na przewodach czy też przy połączeniu przewodów z płytą kontrolną.
    Sugerowałbym dokładne przejrzenie tego obwodu. W takiej sytuacji najbardziej podejrzanym miejscem jest połączenie przewodów z płytką drukowaną.
    W szczególności, jeżeli są to połączenia lutowane. Dobrze byłoby przejrzeć je bardzo dokładnie.