Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Servizza
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zdalny dostęp do sieci z internetu

xmadix 20 Gru 2013 21:00 1983 25
  • #1 20 Gru 2013 21:00
    xmadix
    Poziom 12  

    Witam mam problem z swoją siecią, a mianowicie posiadam internet z neti na łączach dzierżawionych od tp. Ostatnio chciałem zdalnie połączyć się z swoim routerem draytek 2710n adsl w tym celu spisałem sobie swój numer IP zewnętrzny i poszedłem do kolegi to sprawdzić. Wpisałem u niego swój adres w przeglądarce i powinienem chyba dostac się do swojego routera ale niestety nie udało mi się połączyć. Gdy robiłem test ping na ten adres pakiety nie były przesyłane i było 100% starty pakietów u kolegi. Poźniej to samo zrobiłem u siebie w domu wpisałem do przeglądarki swój adres Ip zewnętrzny i też się nie połaczyłem z routerm również wykonałem test ping i tez 100% starty pakietów. Teraz mam pytanie czy możliwe jest że coś na routerze blokuje mi dostęp zdalny do niego ?? Dodam tez że podczas całej tej operacji moje ip nie uległo zmianie. Wydaje mi się że jeśli podaje adres ip zewnętrzny swojej sieci powinienem miec dostęp z dowolnego miejsca do niego jesli tylko podaje aktualny adres ip.

    Aktualne ustawienia moje to :
    Adres zewn. IP 159.205.119.51
    Adres IP routera wewnętrzny 192.168.1.1
    Ip komputera z którego się łacze to 192.168.1.12
    DHCP włączone
    komputer połączony poprzez wifi z routerem

    Pomoże ktoś rozwiązać mój problem może ktoś wie o co chodzi ??
    Test ping wykonany z komputera podłaczonego do mojej sieci Lan o której mowa

    0 25
  • Servizza
  • #2 20 Gru 2013 22:17
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Najpierw musisz włączyć opcję zdalnego zarządzania w routerze. Ping może być blokowany przez firewall.

    0
  • #3 20 Gru 2013 22:17
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Pytanie czy masz włączone na routerze zdalne zarządzenie?

    0
  • #4 20 Gru 2013 22:22
    xmadix
    Poziom 12  

    czy zdalne zarządzanie to bedzie opcja snmp ??

    0
  • Servizza
  • #5 20 Gru 2013 22:24
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Nie, to będzie Remote Management lub podobnie brzmiąca opcja.

    0
  • #6 20 Gru 2013 22:47
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Tak dokładnie - Link

    0
  • #7 20 Gru 2013 22:52
    xmadix
    Poziom 12  

    Nie mam włączonej tej opcji chociaż jest w moim routerze

    0
  • #8 20 Gru 2013 22:59
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Czyli logiczne że nie masz dostępu do routera z zewnątrz.

    0
  • #9 20 Gru 2013 23:04
    xmadix
    Poziom 12  

    mimo wszystko po uruchomieniu tej usługi i tak nie mam dostępu

    0
  • #10 20 Gru 2013 23:07
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Kwestia konfiguracji IP z którego możesz mieć dostęp. Nie wiem czy można ustawić maskę 255.255.255.255 czyli dostęp ze wszystkich adresów zewnętrznych. Po zmianie konfiguracji zrób reboot routera.

    0
  • #12 20 Gru 2013 23:18
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Trzeba by uzupełnić jeszcze listę dostępu.

    0
  • #13 20 Gru 2013 23:20
    xmadix
    Poziom 12  

    tak ale co tam wpisać ??

    0
  • #14 20 Gru 2013 23:24
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Z zewnątrz można zalogować się na wszystkie porty z wyjątkiem 8080, czyli zdalnego zarządzania.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Pokaż zakładkę firewalla.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Już wiem, ustawiłeś połączenie na porcie 443:
    https://178.37.208.207/

    0
  • #16 20 Gru 2013 23:35
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Coś blokuje zdalny dostęp i ping. Pozostałe usługi są dostępne.

    Zmień http z 80 na 8081:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/bez__tytu__u_be80f86.png

    0
  • #17 20 Gru 2013 23:38
    xmadix
    Poziom 12  

    jurek.adam napisał:
    Coś blokuje zdalny dostęp i ping. Pozostałe usługi są dostępne.


    wiem że coś blokuje ale co nie mam pojecia dzwoniłem dzis nawet do dostawcy oni mowia ze bez problemu musi to chodzi ale widzicie że nie chodzi nie wiem ja stawiam że firewall moze cos blokowac bo antywirus nic nie ma do mojej sieci bo działa w komputerze normalnie rece mi opadaja juz cały dzień walcze dodam tez ze zarejestrowałem ddns i adres za kazdym razem jak sie zmieni aktualizuje sie ale mimo wszystko nie moge sie zalogowac bo cos blokuje połaczenie

    0
  • #18 20 Gru 2013 23:41
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Coś blokuje na Drayteku, też stawiam na firewall (można go na chwilę wyłączyć do testu). Nie wykluczam tez błędu softu, ale tu trzeba do pomocy technicznej producenta.

    0
  • #19 20 Gru 2013 23:47
    xmadix
    Poziom 12  

    Wyłączyłem firewalla i dalej nic to samo co przedtem być może faktycznie wada softu oryginalny był w wersji en a ja przeinstalowałem na pl może coś w tym być

    0
  • #20 20 Gru 2013 23:48
    lukashb
    Poziom 39  

    Widzę, że nie jestem odosobniony w tym problemie. Co prawda na modelu 2910 ale objaw identyczny. Nawet zakładałem post na forum i nic nie pomogło. Czyżby te routery miały jakąś wadę w zarządzaniu? Dodatkowo u mnie po zaznaczeniu zarządzania całość się sypie, nie mogę się dostać do jego strony konfiguracyjnej. Wypnę Wana i wszystko rusza.....A taki dobry, amerykancki....

    0
  • #21 20 Gru 2013 23:52
    xmadix
    Poziom 12  

    lukashb napisał:
    Widzę, że nie jestem odosobniony w tym problemie. Co prawda na modelu 2910 ale objaw identyczny. Nawet zakładałem post na forum i nic nie pomogło. Czyżby te routery miały jakąś wadę w zarządzaniu? Dodatkowo u mnie po zaznaczeniu zarządzania całość się sypie, nie mogę się dostać do jego strony konfiguracyjnej. Wypnę Wana i wszystko rusza.....A taki dobry, amerykancki....


    identycznie u mnie się dzieje

    0
  • #22 21 Gru 2013 00:01
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Draytek to bardzo dobry sprzęt ze względu na mnogość zaawansowanych funkcji i stabilność. Nie dla początkujących. Na różnych modelach włączałem zdalne zarządzanie, ale via VPN (taka potrzeba) i działało. Przy tym dobre wsparcie producenta.

    0
  • #23 21 Gru 2013 00:06
    lukashb
    Poziom 39  

    U mnie soft nie ruszany od początku. Więc to na pewno nie wina tego, że zmieniłeś u siebie na PL. Tylko co w takim razie jest problemem?? Bo coś jest na pewno. Coś się z czymś gryzie. Acha. Jak włączę zarządzanie to mogę owszem wchodzić na stronę z mojego IP ale tylko z komputera który jest podłączony do tej sieci. Tak jak by coś blokowało ruch z zewnątrz i koniec. Przy czym jak ustawiłem DMZ dla testów na swój serwer, to jest widziany z adresu pięknie. Więc nie wiem. Nie żebym się podłączął pod temat, bo nie, tylko tak opisuję. Może coś koledze pomoże to, że nie tylko on ma z tym problem.

    0
  • #24 29 Gru 2013 20:15
    xmadix
    Poziom 12  

    Uwaga Uwaga aby mieć zdalny dostęp do routera draytek z sieci internet oprócz zakładki z zarządzaniem należy tez zmienic hasło dostępowe domyślne admin na jakieś inne dowolne i to pozwoli juz bez żadnych przeszkód na dostęp do routeraz z zewnątrz dziś rano na to wpadłem :) Więc teraz mi wszystko działa

    0
  • #25 29 Gru 2013 20:58
    lukashb
    Poziom 39  

    A podpowiedz co wpisujesz w zakładce management w polu adres IP i brama? Czy zostawiasz puste a tylko odznaczasz dostęp z zewnątrz po http 80? Bo nie chcę eksperymentować na działającym sprzęcie zbytnio już. Czy tam się wpisuje swoje ip po którym będę wchodził z zewnątrz?

    0
  • #26 29 Gru 2013 22:16
    xmadix
    Poziom 12  

    Wystarczy że w opcji zarządzania będziesz miał tak jak na screenie po za tym pamiętaj o zmianie hasła no i nie grzeb nic w firewallu i bedzie gitara u mnie działa.

    Jak widać bez problemu działa nawet na ddns mojej kamery ip która ma wbudowane.

    0