Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterownik świateł dziennych.

naveintre 20 Dec 2013 22:53 2931 10
  • #1
    naveintre
    Level 12  
    Mam pytanie co do tego układu: http://ep.com.pl/files/6853.pdf
    Zamiast BUZ10 można użyć IRF540 ? W tedy chyba nie będzie konieczny radiator.
    Jest ewentualna możliwość przerobienia układu tak aby była regulacja mocy świecenia żarówek?
    Układ z tego co wyczytałem ogranicza moc żarówki ok 50% tak?
    Zadziała na 6v bez specjalnych modyfikacji?
    Układ chcę zastosować w pojeździe z instalacją 12v ale ciekaw jestem czy zadziała też z 6v.
  • #2
    D214d3k
    Level 39  
    Nie za bardzo zmieni się częstotliwość generatora żeby pracował i na 6 i na 12V tak samo trzeba by mu dołożyć stabilizator. Jeśli tylko na 6 zmienić kondensator. Drugi scalak działa od 4.5V więc 6 mu nie powinno zaszkodzić.
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    D214d3k wrote:
    tak samo trzeba by mu dołożyć stabilizator. Jeśli tylko na 6 zmienić kondensator

    Jaki stabilizator? Który kondensator?
    Pomyślałeś o wysterowaniu tranzystora przy 6V?
    Może rozwiń swoje światłe myśli.

    Swoją drogą, to takie rozwiązanie nie jest legalne. Na reflektorze w maluchu na pewno nie ma literek RL lub DRL, czyli taki reflektor nie może pracować jako światło jazdy dziennej.
  • #4
    naveintre
    Level 12  
    A jak sprawa ma się z zastąpieniem tranzystora Buz10 tranzystorem IRF540? I przerobieniem układu tak aby była możliwość płynnej regulacji mocy świecenia?
    Czasem trwania impulsu steruje kondensator na wejściu 5 i rezystor na wejściu 2. Rezystor można by zastąpić potencjometrem ale kondensatora chyba w żaden sposób nie ominiemy?
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sterownik PWM i wszystko na jego temat.
  • #6
    D214d3k
    Level 39  
    Stabilizator żeby niezależnie od zmian napięcia zasilanie generatora było stałe.
    O wysterowaniu tranzystora .. nie pomyślałem. Zresztą zamiast zmieniać napięcie zasilania lepiej zmniejszyć wypełnienie. Przy 6V reflektory i tak tylko by się lekko żarzyły więc to zły pomysł.
    Jako dzienne nie mogą działać ale mają działać jako światła mijania. Legalne to nie jest ale i tak lepsze niż Chińskie "lampy dzienne" na diodach 5mm.
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    naveintre wrote:
    I w tym wypadku zmiana częstotliwości

    Na pewno nie zmiana częstotliwości! Ta jest stała. Zmieniasz wypełnienie. Poczytaj, jak działa PWM. Nawet filmiki ilustrujące są.
  • #11
    jaga134
    Level 26  
    Stosowałem ten układ najpierw we fiacie 126 a później w polo. Działał bezbłędnie przez kilkanaście lat.Obecnie leży na półce,bo zmieniłem samochód.Tranzystor BUZ 10 zasilał żarówki H4. Regulacja mocy....przecież przez obniżenie napięcia z 12V na 8V już masz moc obniżoną o czym zapewnia nas nieśmiertelne prawo Ohma.Urządzenie jest naprawdę świetne.jedynym mankamentem jest cena układu LTC 1155. Aha BUZ grzeje się naprawdę nie wiele.