Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UC3846 MC34262 - Full bridge i PFC kilka pytań.

marosik 21 Gru 2013 12:25 2880 4
  • #1 21 Gru 2013 12:25
    marosik
    Poziom 15  

Witam!!!
    Na elektrodzie śledzę wątki o spawarkach i wszystko wskazuje na to, że to będzie o podobnej tematyce. Większość traktujacych o full bridge niestety nie można już rozszerzac.

('tematy archiwalne-3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.
    Załóż nowy temat.
    Dar.El ' Dzieki za uświadomienie)

Mam pytania na które nie znalazłem odpowiedzi (choć nadal szukam). Pewnie kilka osób zbudowało takie cacko więc mam nadzieję na pomoc.
    Dodam ze jestem laikiem w kwestiach transformatorów impulsowych a elektroniką zajmuę się z zamiłowania.

Założenia:
    -spawarka inwerterowa
    -200A przy zasilaniu jednofazowym
    -rdzenie E71/33/32 i E80/38/20 3C90
    -opcja pulse regulowana
    -opcja TIG
    -opcja AC jak uda się calość uruchomić

-PFC na mc34262 360V na wyjsciu.

Projektuję płytkę pod PFC według noty katalogowej. Nie jestem zbyt mocny w obliczeniach transformatorow (ale się uczę).

Znalazlem bardzo ciekawy program obliczajacy przetwornice na stronie TI
    Power stage designer.

Przy zalozeniach Boost
    Vin min. 260V
    Vin max 380V
    Vout 380V
    I out 20A
    50kHz
    i spadek na diodach prostowniczych 1,6V (co daje okolo 30W strat - przy podziale np na 3 diody mamy juz tylko 10W na obudowe TO220)
    program wylicza minimalna cewke 3,37uH
    W zaleznosci od wybranej wartosci liczy jakie plyna prady przez cewke.

Uzywajac opcji full bridge mozna policzyc wartosc transformatora oraz cewki na wyjsciu z przetwornicy.
    Ze wzgledu na to ze nie znalazlem na elektrodzie tego programu to zalaczam plik.

W nocie katalogowej MC34262 jest podany rezystor pomiarowy PIN 4.
    Z obliczeń zawartych w nocie katalogowej wyszlo mi: