Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przetwornica Power Inverter DC-AC 300W HIP 300 . Jaki akumulator

21 Gru 2013 14:35 2601 12
  • Poziom 13  
    Witam zakupiłem sobie wyzej wymienioną przetwornicę gdyż podczas sporadycznych braków zasilania w siecie przestaje działać pompa co przy moim piecu miałowym i gotuje się w nim woda. I mam pytanie jaki akumulator do niej będzie najlepszy. Zwykły samochodowy. Czy może inny. Pompa Co ma maksymalną moc na trzecim biegu 100 W . Sterujw nią oraz dmuchawą sterownik ognik elektro-miz. Chodzi mi o to aby pompa chodziła przez kilka godzin po wyłączeniu zasilania aby zawartość pieca zdążyła się wypalić
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Proszę o pomoc i informację czy ta przetwornica Power Inverter DC-AC 300W HIP 300 posiada funkcję ładowania akumulatora czy nie. Jeżeli tak to czy jest to funkcja automatyczna czy ładuje go non stop ?
  • Poziom 13  
    Tak przetwornica posiada funkcję automatycznego ładowania .Mam do niej podłączony akumulator jenox hobby http://dobreakumulatory.pl/akumulatory-glebokiego-roz/409-jenox-hobby-12v-100-ah.html i spisuje się znakomicie.
    Niestety ma dość niski prąd ładowania około 1A(sprawdzałem przy całkowicie rozładowanym akumulatorze,_ładowanie do pełna mojego duzego 100ah akumulatora trwa kilka dni. Ale mi to wystarczy ponieważ moja pompka co i sterownik przy braku zasilania chodzą nawet 10 godzin. A jak wiadomo przerwy w dostawach pa rzadko są tak długie i sporadyczne, tak że akumulator spokojnie naładuje się do kolejnego wyłączenia prądu.
  • Poziom 14  
    Dziękuję za informacje, w moim przypadku awarie zasilania sieci nie występują często więc przetwornica Power Inverter DC-AC 300W HIP 300 ładuje akumulator non stop i gdzieś po roku elektrolit odparował że było widać gołe płyty. Uzupełniłem elektrolit naładowałem akumulator i dzisiaj miałem przypadek wyłączenia prądu, akumulator wytrzymał 2h po czym przetwornica zaczęła piszczeć i wyłączyła się.
    Podmieniłem szybko akumulator na zabrany z auta ponieważ inwerter chroni kolektory słoneczne i na czas wymiany temperatura podskoczyła w kolektorach do ponad 100 stopni C
    Zatem nasuwa się pytanie jak chronić akumulator przed przeładowaniem i czy nie masz podobnego problemu ?
  • Poziom 16  
    Przetwornica HIP jako tako nie posiada ładowania, oczywiście ktoś może mieć przeróbkę takiej przetwornicy. Można znaleźć zdjęcie jak to wygląda (wisi w powietrzu).

    Co do akumulatora, to powinno się użyć odpowiedni do danego typu pracy. Czyli akumulator wykonany w technologii AGM.
  • Poziom 14  
    Czy zatem istnieje jakikolwiek manual który precyzuje czy przetwornica posiada ładowanie czy jednak nie. Widzę że zdania są podzielone ?
  • Poziom 16  
    model HIC miały fabryczne ładowanie, HIP nie.

    Czy twój model ma dwa gniazda, z czego jedno jest na płaską wtyczkę i napięcie pojawia się na niej jak pracuje z akumulatora?
  • Poziom 14  
    Jeżeli chodzi o gniazda to tak jedno jest okrągłe a drugie płaskie. Przetwornica po podłaczeniu zasilania daje napięcie na gniazdka ja używam okrągłego, po wyłączeniu zasilania przetwornica korzysta z akumulatora.
    Zatem rozebrałem przetwornice i zamurowało mnie, jest to konstrukcja chińska z dołączoną polską modyfikacją ładowania akumulatora na tzw "pająka"
    Link

    Zatem mój problem jest taki czy akumulator może być ładowany non stop prądem ok 13,7V i 1A aktualnie od kilku dni miałem podpięty akumulator BOSCH S4 630A 70Ah i widzę że już zaczął gazować i "słychać" że jest 100% naładowany. Myślałem aby wywalić modyfikację z przetwornicy i podłączyć na stałe inteligentny prostownik BOSCH C7 który w przypadku naładowania akumulatora przestanie go ładować. Proszę o Waszą opinię.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Przede wszystkim opcja ładowania z utrzymaniem napięcia 13.5-8V jest jak najbardziej prawidłowa w systemach zasilania awaryjnego.

    Problemem jest to, że wykorzystujesz akumulatory nieprzystosowane do pracy buforowej. Ot, taka pozorna oszczędność, ale również niebezpieczna.

    Ponieważ wykorzystujesz najtańsze rzeczy, to nawet nie będę proponował zasilacza awaryjnego, który ma algorytm ładowania statystyczno-cykliczny, bo kosztuje 2-3x więcej niż ten przerobiony HIP.

    Moja opinia jest taka; kup dobry zasilacz i odpowiedni akumulator, bez bawienia się w jakiś nie tani prostownik.
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Przede wszystkim opcja ładowania z utrzymaniem napięcia 13.5-8V jest jak najbardziej prawidłowa w systemach zasilania awaryjnego.


    Dziękuję za opinię rozwiń jeszcze proszę pierwszy watek czy to oznacza że dla akumulatora samochodowego kwasowego utrzymywanie napięcia 13,7V non stop jest prawidłowe czy musi być akumulator wykonany w technologii AGM ?
  • Poziom 16  
    Dla akumulatora samochodowego nie jest to prawidłowe napięcie, on powinien dostać 14,4-14,8 i na tym koniec.

    Dla AGM 13.5-13.8V jest prawidłowym napięciem. Oczywiście AGM to też ołowiowo-kwasowy akumulator, tyle że inna technologia.
  • Poziom 13  
    Witam
    U mnie właśnie po trzech latach stało się tak że przetwornica zaczęła piszczeć i przerwała pracę. Woda za akumulatora jenox hobby 100 ah wyparowała. Czy da się jakoś usunąć ładowanie z tej przetwornicy (doładowywałbym zwykłym prostownikiem) ale żeby podtrzymywała zasilanie po wyłączeniu prądu. ?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    To bez znaczenia tani czy drogi akumulator. Czy zwykły czy AMG. Każdy z nich ma w zasadzie tą samą ilość cykli. Więc wyżej podskoczyć się nie da. O czywiście jak ładowanie jest prawidłowe i nie przekracza wartości napięcia.