Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Makita HR2450 - brak udaru

stefan267 21 Dec 2013 19:04 8940 8
  • #1
    stefan267
    Level 11  
    Witam szanownych kolegów. Dostałem do naprawy młotowiertarke makite HR2450. Maszyna ma następujące objawy, brak bicia przy wierceniu z udarem i brak bicia przy kuciu, w trybie pracy wiercenia normalnie kręci. Objawy następowały stopniowo i na początku ustępowało bicie przy kuciu po czym zniknęło całkiem ale było jeszcze bicie przy wierceniu, po czym przy dalszym używaniu znikło także podczas wiercenia. Po rozebraniu i wstępnym oczyszczeniu wszystko na swoim miejscu. Po przeanalizowaniu schematu doszedłem do wniosku że zużył się bijak i być może bolec udarowy (ma ktoś może wymiary tych elementów?). Jestem na etapie zamawiania części i chciałem się Was poradzić czy aby wszystkie które chce wymienić są potrzebne, oraz czy warto wymienić coś jeszcze? przy tej naprawie na zaś co by było lepiej :). Mam zamiar wymienić następujące części:20, 23, 24, 26, 28, 29, 30, 31 i oczywiście wymiana całego smaru (jeszcze pytanko ile tego smaru na cały układ?)



    Schemat:

    Makita HR2450 - brak udaru
  • #2
    Klaudek669
    Level 16  
    Wymień same oringi, wyczyść wszystko i zaaplikuj smar. Bijaka nie ma sensu wymieniać. Oringi dobierzesz w sklepie z częściami do maszyn bez problemu jeżeli nie chcesz zamawiać przez internet.

    Co do smaru to wchodzi tam 181490-7 Hammer Grease 30cc.

    Tu masz jeszcze bardzo fajnie opisaną serwisówkę Link
    Pozdrawiam
  • #3
    Furions
    Level 15  
    Mam pytanie co w przypadku gdy tłok nr.32 nie chce wejść w uchwyt narzędziowy nr.21 bo lekko spęczniał.? Spiłować.?
    PS.A ten smar cały trzeba tam wlać czy po prostu jedną tubką nasmarować wszystko.
  • #4
    adamkol45
    Level 17  
    Co do tłoka - powinieneś wymienić. Skoro "spęczniał" to się odkształcił. Próby jego ratowania mogą się okazać tylko rozwiązaniem na krótką metę. Odnośnie smaru - przesmarować o-ring, reszta do komory przekładni, rozprowadzi się.

    Pozdrawiam.
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    Topolski Mirosław
    Moderator of Electrical engineering
    ogr22 wrote:
    Panowie mam podobne objawy. Rozebralem lufę i uszkodzony okazał się element znajdujący się na samym początku środka lufy. Niestety nie widzę go na schemacie. Ktoś ma jego numer?

    Nie widzisz go na schemacie gdyż jest częścia lufy i jest z nią w komplecie.
  • #9
    User removed account
    Level 1