Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie telewizora, a brak uziemienia

minik971 21 Dec 2013 19:40 8856 22
    minik971
    Level 9  
    Witam,
    W związku z tym, że zamierzam zakupić telewizor LCD LED, który jak czytałem, wymaga podłączenia do uziemienia, mam pytanie, które mi się nasunęło...
    W domu mam dwużyłową instalację. Gniazdka z bolcem są podłączone na zasadzie zerowania. Wszystko działa... Wiem, jakie są zagrożenia. Teraz, jak to wygląda w kwestii telewizora?
    1) Czy podłączyć go do gniazdka bez bolca (obecne), czy też wymienić gniazdko na z bolcem i podłączyć do niego neutralny? Jaką listwę zastosować (z bolcem/bez) w zależności od wybranego sposobu?
    Zaznaczam, że jestem tylko zorientowany o co chodzi, nie znam się na wszystkim.
    Proszę o rady i wyrozumiałość...
    Pozdrawiam
    0ceanborn
    Level 25  
    Telewizor z uziemieniem, nigdy o czymś podobnym nie słyszałem.
    Czy możesz podać model ?
    Jeśli uziemienie to już chyba raczej do anteny ale to też dziwne, bo uziemia się tylko radiowe anteny.
    Zerowanie robi się poprzez połączenie PEN do kołka ochronnego, a następnie połączenie kołka do zacisku zerowego w gniazdku.
    Jeśli nie ma w instalacji uziemienia to nie uziemisz telewizora, chyba że wykonasz uziemienie.
    User removed account
    User removed account  
    minik971
    Level 9  
    Dziś teoretycznie sprawdzałem zastosowane zerowanie. Do laptopa podłączałem mikrofon i przystawiałem go do zasilacza podłączonego do gniazdka bez bolca. W głośnikach było słychać wtedy dziwne dźwięki, trzeszczenie itp. Ten sam test w gniazdku z bolcem (zerowanym). Cisza, bez zakłóceń... Czyli wykonane dobrze, ale jakby neutralny uległ uszkodzeniu to nie byłoby ciekawie :/