Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8L AVU - Rosnące obroty biegu jałowego przy stałym nacisku pedału gazu.

timo66 23 Sty 2016 22:39 12351 41
  • #31 23 Sty 2016 22:39
    jaca 75
    Poziom 13  

    Odkręć obudowę przepływomierza od filtra powietrza ,uruchom na biegu jałowym i zatkaj ręką wlot powietrza jeśli nie zgaśnie to lewe powietrze ciągnie. Przepływomierz podstaw i zawór EGR.

  • #32 23 Sty 2016 23:09
    arczi225
    Poziom 7  

    Nie rozumiem ostatniego zdania , mam podmienic przepływke i egr? Egr dawno bym sprawdził ,ale w tym to skomplikowane mocowanie do bani i nie chcę mi się rozbierać, przepływke czyscilem 2 razy. Jak się ociepli to zrobię test jak piszesz na szczelność

  • #33 25 Sty 2016 17:44
    timo66
    Poziom 22  

    Witam
    Ostatnio się trochę przyglądałem parametrom, co stwierdziłem to dziwnie interpretowany sygnał z pedału gazu.
    Pedał w spoczynku to 15%, a maksymalnie wciśnięty to 75%. Zamieszczam dodatkowo filmiki jakie wczoraj zrobiłem.

    Gdyby ktoś był tak uprzejmy i poradził jak zapisać logi z AutoCom i je zamieścić to było by super.

    Generalnie ostatnio co zauważyłem to wartość sondy lambda za katalizatorem podaje wartości z zakresu 0,2 do około 0,78, a przy puszczaniu gazu i toczeniu się skacze na 2 cokolwiek to oznacza. Na innym kanale [ numeru nie znam] pokazuje ładne wartości w przedziale 0,98 do 1,01.
    W wartościach chwilowych [mierzone interfejsem] przy zimnym silniku, tj. katalizator też zimny pokazuje temperaturę sondy lambda -38ºC. Dłuższa jazda około 110-140km/h temperatura około 690ºC.
    Przepływomierz powietrza podaje wartości z zakresu 2 do 30g/s.
    Kont wyprzedzenia zapłonu w przedziale -45º do 10º

    W aucie mam nowe odpowietrzenie skrzyni korbowej,rurkę na bagnet , wąż od serwa i ten wąż od przestawiania dolotu.

    Gdzieś czytałem że może być pęknięty kolektor wylotowy, ta część gdzie jest wkręcona pierwsza sonda lambda. Sprawdzić jest to ciężko, tym bardziej że nie wiem czym bym miał tam psiknąć by byś pewnym że to właśnie tam jest nieszczelne. Jakiś samo start czy coś w tym stylu odradzał bym każdemu. Wymiana tak po prostu za drogo wychodzi.


    Co mnie jeszcze trochę irytuje to odczytując kody/ wartości przez Klimatronik z kanału C49 [temperatura czujnika G62] przy zimnym pokazuje zawsze 30ºC, w nowym czujniku tak samo. Na zewnątrz jest powiedzmy 0ºC a on zawsze pokazuje 30ºC. Cały zakres pokazuje jednak prawidłowo. Tj. delikatne operowanie gazem do 140km/h trzyma temperaturę 110ºC, a powyżej , albo bardziej dynamiczna jazda spada do 90ºC, albo przy maksymalnym obciążeniu reguluje do 75ºC.
    Kanał C17 pokazuje zawyżoną prędkość o +10km/h - nie wiem też dlaczego. Zegary, jak również interfejs pokazują tą zgodną z GPS.



    Czego jeszcze nie sprawdziłem, a przy cieplejszych dniach na pewno zrobię to odpięcie wtyczki z komputera i przemierzenie rezystancji z wszystkich dostępnych czujników.

  • #34 25 Sty 2016 19:42
    arczi225
    Poziom 7  

    Też myślałem o kolektorze wydechowym bo ciągle słyszę jakiś gwizd przy dodaniu gazu,a wymieniłem już wszystko jeśli chodzi o lewe powietrze. Na klimatroniku 30 to norma na zimnym.

  • #35 26 Sty 2016 18:37
    timo66
    Poziom 22  

    Dzisiaj zrobiłem test z tym lewym powietrzem. Mianowicie odkręciłem osłonę z filtra i zatkałem wlot reklamówką. Silnik się już prawie "udusił" gdy podciśnienie zrobiło w reklamówce dziurę i silnik znowu wszedł na obroty.
    Stwierdzam że dolot jest szczelny.

    Na których kanałach lub parametrach powinienem się szczególnie skupić przy logoach? Nie chce wszystkich wybierać, bo zmierzenie wszystkich parametrów traw wtedy zbyt długo i pomiar co 20-30sekund zbyt wiele nie pokazuje.

  • #36 26 Sty 2016 19:29
    arczi225
    Poziom 7  

    Musiałbyś zadać takie pytanie na forum A3 tam jest dużo o logach .

  • #37 03 Mar 2016 19:16
    timo66
    Poziom 22  

    Witam

    jaka jest funkcja tego pomarańczowego "zaworu" i co by się robiło gdyby ta guma przepuszczała powietrze w obie strony? W obecnym stanie, ta guma jest na 100% nieszczelna, ale w nowym egzemplarzu powietrze też może przemieszczać się bez znacznych utrudnień w obie strony.



    Audi A3 8L AVU - Rosnące obroty biegu jałowego przy stałym nacisku pedału gazu. Audi A3 8L AVU - Rosnące obroty biegu jałowego przy stałym nacisku pedału gazu.



    Wymieniłem ostatnio sondy lambda, bo było już tak daleko. Co zaobserwowałem to na biegu jałowym sonda praktycznie cały czas jest na +2% i korekta paliwa wynosi -5%.

  • #38 03 Mar 2016 19:26
    arczi225
    Poziom 7  

    Na moje te sitko ma nie dopuścić dostawania się syfu do przepustnicy z odmy. Jezdzilem bez sitka i nie ma znaczenia.

  • #39 04 Mar 2016 11:50
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Podziwiam waszą wytrwałość, życzę sukcesów.

  • #40 04 Mar 2016 16:38
    timo66
    Poziom 22  

    @domex32 w zeszły piątek dostałem nowy przegląd. Brak jakichkolwiek zastrzeżeń, test spalin też pomyślnie przeszedłem. Pomijam fakt że był robiony przy górnej granicy 4100obr/min i parę drobnych. Temat traktuję jako wyzwanie :). Nie stwarzam zagrożenia dla ruchu drogowego, autem też się jeździ normalnie, jest dynamiczne, nie bierze oleju, pali obecnie ~7l...

    Może kiedyś ktoś znajdzie przyczynę. Stawiam na lewe powietrze, ale nie mogę znaleźć tej dziury - więc pewnie problem w elektryce :P

    Poniżej pozwoliłem sobie przepisać wartości potencjometrów przepustnicy jak również pedału gazu. Są to wartości z wcześniej zamieszczonego filmiku.
    Włączony zapłon, stan biegu jałowego, silnik wyłączony:

    Code:
    pedał gazu (C1)15%,(C2)7%  otwarcie przepustnicy(C1) 11%,(C2)89%
    
    pedał gazu (C1)16%,(C2)8%  otwarcie przepustnicy(C1) 11%,(C2)89%
    pedał gazu (C1)18%,(C2)8%  otwarcie przepustnicy(C1) 12%,(C2)88%
    pedał gazu (C1)19%,(C2)9%  otwarcie przepustnicy(C1) 14%,(C2)85%
    pedał gazu (C1)20%,(C2)10% otwarcie przepustnicy(C1) 15%,(C2)85%
    pedał gazu (C1)21%,(C2)10% otwarcie przepustnicy(C1) 17%,(C2)83%
    pedał gazu (C1)22%,(C2)11% otwarcie przepustnicy(C1) 19%,(C2)81%
    pedał gazu (C1)23%,(C2)11% otwarcie przepustnicy(C1) 20%,(C2)79%
    pedał gazu (C1)24%,(C2)12% otwarcie przepustnicy(C1) 23%,(C2)76%
    pedał gazu (C1)24%,(C2)12% otwarcie przepustnicy(C1) 24%,(C2)76%
    pedał gazu (C1)25%,(C2)12% otwarcie przepustnicy(C1) 25%,(C2)75%
    pedał gazu (C1)25%,(C2)13% otwarcie przepustnicy(C1) 26%,(C2)74%
    pedał gazu (C1)26%,(C2)13% otwarcie przepustnicy(C1) 27%,(C2)73%
    pedał gazu (C1)27%,(C2)13% otwarcie przepustnicy(C1) 29%,(C2)71%
    pedał gazu (C1)28%,(C2)14% otwarcie przepustnicy(C1) 31%,(C2)69%
    pedał gazu (C1)29%,(C2)15% otwarcie przepustnicy(C1) 33%,(C2)67%
    pedał gazu (C1)30%,(C2)15% otwarcie przepustnicy(C1) 35%,(C2)65%
    pedał gazu (C1)31%,(C2)16% otwarcie przepustnicy(C1) 37%,(C2)62%
    pedał gazu (C1)32%,(C2)16% otwarcie przepustnicy(C1) 38%,(C2)61%
    pedał gazu (C1)33%,(C2)16% otwarcie przepustnicy(C1) 40%,(C2)60%




    pedał gazu (C1)34%,(C2)17% otwarcie przepustnicy(C1) 43%,(C2)57%
    pedał gazu (C1)35%,(C2)17% otwarcie przepustnicy(C1) 45%,(C2)55%
    pedał gazu (C1)36%,(C2)18% otwarcie przepustnicy(C1) 47%,(C2)53%
    pedał gazu (C1)37%,(C2)18% otwarcie przepustnicy(C1) 49%,(C2)50%
    pedał gazu (C1)38%,(C2)19% otwarcie przepustnicy(C1) 51%,(C2)48%
    pedał gazu (C1)39%,(C2)20% otwarcie przepustnicy(C1) 53%,(C2)46%
    pedał gazu (C1)41%,(C2)20% otwarcie przepustnicy(C1) 56%,(C2)44%
    pedał gazu (C1)42%,(C2)21% otwarcie przepustnicy(C1) 58%,(C2)42%
    pedał gazu (C1)43%,(C2)21% otwarcie przepustnicy(C1) 60%,(C2)40%
    pedał gazu (C1)44%,(C2)22% otwarcie przepustnicy(C1) 61%,(C2)38%
    pedał gazu (C1)45%,(C2)22% otwarcie przepustnicy(C1) 64%,(C2)36%
    pedał gazu (C1)46%,(C2)23% otwarcie przepustnicy(C1) 66%,(C2)34%
    pedał gazu (C1)47%,(C2)23% otwarcie przepustnicy(C1) 67%,(C2)33%
    pedał gazu (C1)48%,(C2)24% otwarcie przepustnicy(C1) 71%,(C2)29%
    pedał gazu (C1)49%,(C2)24% otwarcie przepustnicy(C1) 72%,(C2)27%
    pedał gazu (C1)50%,(C2)25% otwarcie przepustnicy(C1) 74%,(C2)26%
    pedał gazu (C1)51%,(C2)25% otwarcie przepustnicy(C1) 76%,(C2)24%
    pedał gazu (C1)52%,(C2)26% otwarcie przepustnicy(C1) 78%,(C2)22%
    pedał gazu (C1)53%,(C2)27% otwarcie przepustnicy(C1) 81%,(C2)19%
    pedał gazu (C1)54%,(C2)27% otwarcie przepustnicy(C1) 82%,(C2)18%
    pedał gazu (C1)55%,(C2)27% otwarcie przepustnicy(C1) 84%,(C2)16%
    pedał gazu (C1)56%,(C2)28% otwarcie przepustnicy(C1) 87%,(C2)13%
    pedał gazu (C1)57%,(C2)29% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)58%,(C2)29% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)59%,(C2)29% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)60%,(C2)30% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)61%,(C2)31% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)62%,(C2)31% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)63%,(C2)31% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)64%,(C2)32% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)65%,(C2)33% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)66%,(C2)33% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)67%,(C2)34% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)68%,(C2)34% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)69%,(C2)35% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)70%,(C2)35% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)71%,(C2)36% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)72%,(C2)36% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)73%,(C2)37% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)74%,(C2)37% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%
    pedał gazu (C1)75%,(C2)38% otwarcie przepustnicy(C1) 88%,(C2)12%

    Z powyższych danych wynika że potencjometry przepustnicy pokazują wiarygodne wartości i suma obu potencjometrów (C1+ C2)wynosi 99/100%, czy nie powinno być tak samo dla pedału gazu? Może ktoś to sprawdzić? Obie wartości wzrastają pomimo iż fizycznie potencjometry są inaczej podłączone. Jednego wartość rośnie a drugiego maleje.



    Przy ustawieniach
    Code:
    pedał gazu (C1)21%,(C2)10% otwarcie przepustnicy(C1) 17%,(C2)83%
    
    pedał gazu (C1)22%,(C2)11% otwarcie przepustnicy(C1) 19%,(C2)81%

    silnik zaczyna się rozbiegać.




    @Nilmurd uszczelki zamówiłem, jak również uszczelniacz wysokotemperaturowy. W przyszłym tygodniu jak czas pozwoli postaram się wymontować i umyć EGR, Przepustnice, Przepływomierz, Cały dolot i w miarę możliwości sprawdzić szczelność kompresorem.

  • #41 08 Mar 2016 13:12
    Nilmurd
    Poziom 1  

    U mnie po wykreceniu egr okazało się ze jest w miarę czysty ale korzystając z tego ze jest zdemontowany umylem go dokładnie ale dalej nic to nie pomogło rozkładam juz rece

  • #42 08 Mar 2016 17:31
    timo66
    Poziom 22  

    Po umyciu czy nawet samym odłączeniu powinieneś go ponownie zaadaptować, kolejno adaptacja przepustnicy.

  Szukaj w 5mln produktów