Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria silnika 380V 0,55kW 2770 obr/min - urwany wał

Genio 1989 22 Gru 2013 13:03 2232 18
  • #1 22 Gru 2013 13:03
    Genio 1989
    Poziom 6  

    Czy urwany wał przy silniku kołnierzowym urwany od strony kołnierza można jakoś naprawić, część która pozostała ma 17 mm długości.

    -1 18
  • #2 22 Gru 2013 13:37
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Wystaje za kołnierz?

    0
  • #3 22 Gru 2013 14:09
    Genio 1989
    Poziom 6  

    Tak wystaje za kołnierz dokładnie na długość 17mm około 1,7 cm i ma w tym miejscu

    14mm średnicy

    0
  • #4 22 Gru 2013 14:16
    supchem
    Poziom 21  

    Rozebrać silnik, pospawac chlodząc od strony wirnika, przetoczyć żeby nie było bicia bo zniszczą się łożyska w silniku lub napędzanym urządzeniu. Jednak przetoczenie zmniejszy jego średnuce i bedzie trzeba pogłębić rowek na klin więc nie wiem czy będzie się on dalej nadawał do tego zastosowania, zależy jeszcze co ciągnie zeby spaw nie pękł. Ważny jest także dobór elektrody do rodzaju stali. W przypadku tak małego silnika i jeśli to zwykły klatkowy i standartowe wykonanie chyba najlepiej będzie kupić nowy :) bo możesz uszkodzić maszynę

    0
  • #5 22 Gru 2013 14:21
    Genio 1989
    Poziom 6  

    Czyli mam wydać około 200 zł na nowy silnik który ma napędzać małą pompę

    wspomagania od poloneza która będzie zasilać centralne smarowanie kompresora

    domowej roboty

    Awaria silnika 380V 0,55kW 2770 obr/min - urwany wał

    0
  • #6 22 Gru 2013 14:21
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Dospawać lub kawałek i przetoczyć na odpowiedni wymiar, lub dorobić nowy wał. Tylko czy koszt takiej przeróbki nie przekroczy ceny silnika?

    0
  • #7 22 Gru 2013 14:38
    supchem
    Poziom 21  

    Mogłeś od razu napisać do czego to bo myślałem ze do jakiejś maszyny skoro kołnierzowy. Można jeszcze kawałek wystającej części wyrównac od czoła, stoczyć np 7 mm, urwany wał tak samo wyrównac i wytoczyć w nim otwór, nasunąć urwaną cześć na resztkę wału i pospawać, będzie łatwiej równo przyspawać. Jak nie masz tokarki to może to być kosztowne. A jakbyś wykorzystał wal od strony wentylatora i zamontował tam koło pasowe z wentylatorem (przy sprężarkach takie są) lub jeśli ma nadmiar mocy/nie będzie długo pracował niech działa bez wentylatora ew. zamontować wentylator np łazienkowy obok silnika. Jak nie masz tokarki ani jak wykorzystać wału wentylatora, a kołnierz nie jest potrzebny ani nie musi byc to jakis konkretny typ silnika to kup inny, urzywki tej mocy można kupić za ok 100 zł. Pozdrawiam

    0
  • #8 22 Gru 2013 14:47
    Genio 1989
    Poziom 6  

    Ja myślałem żeby na całej długośći wału od łożyska do tej częśći która pozostała z toczyć wał na 10mm i nałożyć na niego tulejkę aby go przedłużyć w tej tulejce wywiercić otwór w miejscu gdzie będzie nachodzić na pozostałą część wału i zrobić malutki spaw aby wał połączyć z tulejką ale to jest tylko mój pomysł nie wiem czy to by zdało egzamin

    0
  • #9 22 Gru 2013 14:54
    supchem
    Poziom 21  

    Zdało by ale otwór w tulejce (otwór w który wejdzie wał a nie ten ze spawem) musi być wywiercony na tokarce lub wywiercony i roztoczony ew. Znaleźć taką gotową tulejkę. Ale weź pod uwagę że jeśli na to będzie nabite koło pasowe to musi byc tak zrobione żeby sie nie urwało i kogoś nie zabiło. Osłona też będzie konieczna.
    PS. Lepszy będzie pręt z wywierconym otworem będzię mocniej łatwiej będzie na klina wyciąć (w tulejce mogą być za cienkie ścianki)

    0
  • #10 22 Gru 2013 15:07
    Genio 1989
    Poziom 6  

    Tylko że ta pompa ma być napędzana bezpośrednio z silnika nie chcę stosować

    dodatkowych przekładni pasowych bo zajmują za dużo miejsca więc w takim

    przypadku moje rozwiązanie powinno wytrzymać bezpośrednie napędzanie pompy

    0
  • #11 22 Gru 2013 15:27
    supchem
    Poziom 21  

    Też myślę że wytrzyma, tylko może nie łącz pompy z silnikiem "na sztywno" bo łożyska mogą szybko padać a przez jakieś sprzęgło kłowe z elastyczną wkładką albo zamontuj silnik lub pompę na jakiś poduszkach gumowych tak by jeden element mógł się trochę ruszać. Nawet jak uda się to zrobić tak by nie było bicia to ciężko będzie te elementy tak dokładnie ustawić i przykręcić.

    0
  • #12 22 Gru 2013 17:06
    Genio 1989
    Poziom 6  

    Mam jeszcze jedno pytanie jeśli w tym silniku od strony tego urwanego wału było

    założone Łożysko kulkowe wahliwe o symbolu 1203 czy można je zastąpić łożyskiem

    kulkowym o symbolu 6203 czym różnią się te 2 łożyska

    0
  • #13 22 Gru 2013 17:29
    Sniezynka
    Poziom 27  

    Witam,
    Jeżeli producent założył takie łożysko to centrowanie pokryw nie jest wystarczające na montaż łożyska poprzecznego , łożysko o symbolu 1203 jest łożyskiem samo ustalającym się .

    0
  • #14 22 Gru 2013 17:31
    Genio 1989
    Poziom 6  

    Tylko czemu od strony koła pasowego jest łożysko 1203 a od strony wentylatora

    silnika 6203

    0
  • #16 25 Gru 2013 09:34
    Genio 1989
    Poziom 6  

    Po wymianie łożyska 1203 na nowe silnik nie pracuje wirnik szlifuje o stojan po podłączeniu do prądu silnik nie rusza dopiero zastąpienie łożyska wahliwego 1203 łożyskiem 6203 rozwiązało problem zablokowanego wirnika po skręceniu obudowy silnika co teraz za łożyska produkują to ja nie wiem

    0
  • #17 25 Gru 2013 11:56
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    A ja tu widzę inny problem dlaczego pękł wał ? W normalnym użytkowaniu nie ma możliwości uszkodzenia go . Dalsza sprawą jest dlaczego łożysko wahliwe nie spełniło pokładanych nadziei . Oj coś mi się wydaje że tam jest wałek silnika krzywy ,może spadł ten silnik na ziemię czy coś podobnego. Dalsza eksploatacja pokarze .

    0
  • #18 26 Gru 2013 23:27
    e2rd.o
    Poziom 19  

    Krzysztof Reszka napisał:
    Dalsza eksploatacja pokarze .

    Tylko co może pokazać.

    0
  • #19 26 Gru 2013 23:31
    Genio 1989
    Poziom 6  

    Tylko od kiedy w silnikach elektrycznych skręcanych trzema szpilkami stosuje się

    łożyska kulkowe wachliwe dla mnie od momentu kiedy wyciągnąłem z silnika takie

    właśnie łożysko do kompletna głupota na zwykłym 6203 silnik chodzi jak pizda anioła i

    tak zostanie

    0
  Szukaj w 5mln produktów