Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1997r.- podłączenie centralnego zamka do autoalarm

Kylo1983 05 Gru 2011 17:53 79628 49
  • #31 05 Gru 2011 17:53
    SKRZYNIA
    Poziom 23  

    bez fantazji-każda B5 ma sterowanie masą!! ta rozmowa pachnie przedszkolem i powinna być w dziale początkujący

  • Relpol
  • #32 05 Gru 2011 21:51
    15darekvw
    Poziom 27  

    W każdym VW PASSAT B5 od rocznika 1997-2005r sterowanie c.zamków jest masą zamknij/otwórz jeśli chodzi o przewody umiejscowione w drzwiach kierowcy.

  • #33 21 Gru 2011 21:56
    devilll4
    Poziom 9  

    Witam ponownie
    Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie sterownik centralnego montowanego w passacie b5 :)
    Centralka to steeli men SM-188 F montowałem podobną w vento ale tu jakieś dziwne schematy są i zgubiłem wątek.
    Wiem na pewno że muszę podczepić do centralki plus i masę i 2 przewody od sterowania zamykaniem i otwieraniem. Natomiast tak wygląda schemat który dostałem(rysunek w lewym górnym rogu):

    Passat B5 1997r.- podłączenie centralnego zamka do autoalarm

    Czy według tego schematu muszę jeszcze przewód żółty i żółto-czarny podłączyć pod masę?
    Sterownik ma opcję komfortu i tu kolejne pytanie...w instrukcji jest napisane : "Domykanie szyb wyjście nisko prądowe max minus 500mA...co to oznacza ?

  • Relpol
  • #34 21 Gru 2011 22:29
    15darekvw
    Poziom 27  

    Żółty i żółto-czarny do masy ,
    przewód biało-czarny sygnał 1sek. otwórz
    przewód wyjscia komfort zamknij jak dobrze pamietam jest tam 30sek.

  • #35 22 Gru 2011 01:13
    devilll4
    Poziom 9  

    czyli mam podłączyć normalnie zasilanie - czerwony kabel, masę - czarny, sterowanie otwórz - biało czarny, zamknij - biały i dodatkowo jeszcze żółty i żółto czarny jeszcze pod masę raz.

    Dziwnie ale wierzę na słowo i jutro będę montował ten sprzęt :)

    co do komfortu jest jeszcze dodatkowy przewód szary odpowiadający właśnie za domykanie szyb oprócz tego białego znajdującego się na załączonym wyżej schemacie...w co go wpiąć?

  • #36 22 Gru 2011 12:49
    15darekvw
    Poziom 27  

    Napisałem ci jasno i wyraznie a dodatkowo masz schemat widoczny niesamowicie wyraznie i niewierzysz !!! to masz problem swojej niewiedzy czytania schemacików bardzo prostych ;-)

    czerwony +12V
    CZARNY - 12V
    BRAZOWY KIERUNKOWSKAZ(ODSEPROWANY DIODAMI)bo masz jedno wyjscie
    sygnał otwarcia masz podany a sygnał zamknij(podłanczasz przewód który jest oznaczony wyjscie komfort on zamyka drzwi i domyka szyby 2 luB 4szt)to wszystko ;-)

  • #37 22 Gru 2011 14:04
    devilll4
    Poziom 9  

    niestety ze schematami zawsze miałem problemy przyznaję się bez bicia ;) nie to że nie wierzę po prostu chciałem się upewnić bo nie zakładam tego u siebie

    kierunki mam już odseparowane w standardzie plus bezpiecznik na kabelkach

    czekam na samochód i montuje tak jak napisałeś a Tobie dzięki za cierpliwość :)

    Edit:
    Zamontowane ładnie pięknie chodzi :)
    już mniej więcej nawet zrozumiałem o co chodzi w tych schematach :p
    jakby ktoś nie wiedział bo w temacie nie jest napisane pod jakie kable kierunkowskazy to niech odkręci ten plastik czy uchwycie od otwierania maski i pod nim szukamy brązowej kostki. W niej natomiast wpinamy się pod 2 przewody znajdujące się w środku kostki obok siebie :)

  • Pomocny post
    #38 15 Sty 2012 03:00
    maciares
    Poziom 2  

    Witam właśnie montowałem sterownik maxicar 686 do mojego auta VW Passat B5 z 97 roku i porobiłem fotki.Pokażę jak podłączyć same zamki w drzwiach(bez kierunków,klapy i domykania szyb),powód brak czasu :?
    ZASILANIE STEROWNIKA PODŁĄCZ NA SAM KONIEC PRACY ABY NIE ZROBIĆ ZWARCIA !!
    Passat B5 1997r.- podłączenie centralnego zamka do autoalarm
    Zdj nr.1
    Po zdjęciu tapicerki drzwi przednich od kierowcy zobaczymy wiązkę kabli zawiniętych w taśmę idącą w stronę zamka.Obierz delikatnie taśmę aby dostać się do kabli,następnie znajdż dwa kable koloru czerwono-zielony i czerwono-niebieski.
    Passat B5 1997r.- podłączenie centralnego zamka do autoalarm
    Zdj nr.2
    Przedstawia sterownik i zaznaczone kable jakie będziemy łączyć.
    Passat B5 1997r.- podłączenie centralnego zamka do autoalarm
    Następnie schemat jak połączyć kable.
    Passat B5 1997r.- podłączenie centralnego zamka do autoalarm
    Zdj nr.3
    Zdjęcie to pokazuje osłonę którą musimy zdemontować,na czerwono zaznaczone jest gdzie znajdują się śruby( 2 szt.)
    Passat B5 1997r.- podłączenie centralnego zamka do autoalarm
    Zdj nr.4
    Pokazuje jak wprowadzić dodatkowy kabel(przedłużenie kolorów pomarańczowy i czarno-pomarańczowy od sterownika),który niezbędny będzie do podłączenia ponieważ w sterowniku są zbyt krótkie.Jak widać u mnie jest to czarny i czerwony(tylko taki miałem pod ręką)
    Passat B5 1997r.- podłączenie centralnego zamka do autoalarm
    Zdj nr.5
    Przecinamy najpierw jeden kabel i łączymy z sterownikiem,a następnie drugi.
    Kable koloru żółtego od sterownika łączymy i wpinamy gdzieś w masę.
    Teraz podłączamy zasilanie.
    U mnie śmiga bez zarzutów :)
    Jak znajdę chwilę to wstawię kierunki,klapę i szyby.
    Pozdrawiam i mam nadzieje się przyda.
    Jedna Uwaga!
    Zamiast kostek instalacyjnych, połączenia powinny być lutowane.
    Pawel wawa.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Wyróżniam tak dobrze opisany temat. Przyznaję "pomógł" i 50 pkt. Brawo!

  • #39 15 Sty 2012 03:28
    Zico63
    Poziom 37  

    Świetna porada; warto by taką pracę wyróżnić jakoś! Szkoda, że jako nie-autor nie mogę dać pochwały...

    Moderowany przez Pawel wawa:

    To ja Cię wyręczyłem:)

  • #40 15 Sty 2012 12:18
    maciares
    Poziom 2  

    Tak wiem,ale nie miałem możliwości zrobić lutowania ponieważ robiłem to na parkingu pod domem :) Pomyślałem o kostkach bo wydaje mi się że jest to lepsze niż skręcenie kabli i zaizolowanie taśmą.

  • #41 15 Sty 2012 14:55
    devilll4
    Poziom 9  

    spoko porada brawo :)
    do pełni szczęścia brak aby tego zdjęcia na którym jest kostka od kierunków(brązowy kolor):

    Passat B5 1997r.- podłączenie centralnego zamka do autoalarm

    kostkę widać po odkręceniu osłony ze zdjęcia nr 3 powyższej foto porady :)
    kable do podłączenia to jak widać biało- czarny i kolejny na prawo od niego (koloru nie pamiętam) bynajmniej oba znajdują się po środku kostki :)

  • #42 15 Sty 2012 22:08
    milejow
    Poziom 43  

    devilll4 napisał:
    kable do podłączenia to jak widać szaro czarny i kolejny na prawo od niego (koloru nie pamiętam)

    Kierunki to zawsze czarno/biały i czarno/zielony
    Jedna mała uwaga, kabli sterujących w drzwiach nie trzeba było ciąć bo sterownik jest konfigurowalny(jeżeli ktoś kupi sterownik fabrycznie ustawiony na sterowanie masą lub alarm z wyjściami masowymi, opis ten tylko skomplikuje mu zadanie). Żółty i żółto/czarny do masy, wtedy podczas pracy sterownika na białym i biało/czarnym pojawiają się impulsy sterujące i te kable podłączamy do kabli sterujących w drzwiach, nie przecinając ich. Wydłużając impuls zamykania lub podłączając do kabla zamykania kabel komfort mamy domykanie szyb.

  • #43 30 Sty 2012 14:00
    michcio45
    Poziom 9  

    Cześć chciałbym przyłączyć się do tematu. Chodzi mi oto gdzie dokładnie znajduje się moduł komfortu w passacie b5 2.5TDI v6. Bo patrzyłem pod nogami kierowcy i nic tam takiego nie ma, jest niby czarna skrzynka ale nic w środku nie ma i nie wiem gdzie mam tego szukać proszę pilnie o pomoc.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Cześć chciałbym przyłączyć się do tematu. Chodzi mi oto gdzie dokładnie znajduje się moduł komfortu w passacie b5 2.5TDI v6. Bo patrzyłem pod nogami kierowcy i nic tam takiego nie ma, jest niby czarna skrzynka ale nic w środku nie ma i nie wiem gdzie mam tego szukać proszę pilnie o pomoc

  • #44 30 Sty 2012 14:51
    sandal7
    Poziom 21  

    ten moduł tam jest na 100% w plastikowym pudełku, ale to ci nie jest potrzebne bo sterowanie jest tylko w drzwiach kierowcy i podłaczenie się pod wkładke. w kabinie jest to niewykonalne. i o pasku było juz nie milion a ze dwa milony razy pisane.

  • #45 23 Lip 2012 21:25
    kamerzysta89
    Poziom 2  

    Witam, chciałem odświeżyć temat. Centralkę podłączyłem tak jak wcześniej było podane i wszystko działa super ale mam jeszcze jeden szary kabelek który odpowiada za domykanie szyb i nie wiem gdzie mam go podpiąć. oczywiście w swoim pasku posiadam funkcje komfort.

  • #46 24 Lip 2012 07:39
    SKRZYNIA
    Poziom 23  

    Domykanie to wydłużony czas na zamykanie, więc podaj sygnał z szarego na zamknij

  • #47 24 Lip 2012 18:43
    kamerzysta89
    Poziom 2  

    Tylko że ja jestem trochę ciemny w tych sprawach i może ktoś się orientuje który to dokładnie kabel odpowiada za zamknięcie szyb. Z tego co wyczytałem to wiem że mam szukać go w wiązce która idzie w progu drzwi kierowcy.

  • #48 25 Sie 2012 08:24
    Panga1623
    Poziom 1  

    Passat B5 98r sedan. Podłączenie sterownika bx10 do centralki w drzwiach.

    Krążę po forach w poszukiwaniu konkretów na temat montażu ,fotoreportaż kolegi ,,maciares" rozwiał prawie wszelkie moje wątpliwości moje ale zostało mi jeszcze kilka pytań mianowicie _ z koro w vw b5 98r sterujemy plusem to dlaczego oba żółte przewody podłączamy pod masę? kolejne moje pytanie co do tych przeciętych kabli przykładowo cze.niebieski gdy podłącze do niego pomarańczowy to czy mam z powrotem połączyć ten przecięty kabel?.

  • #49 25 Sie 2012 14:58
    Dyzio 1
    Poziom 17  

    Mylisz centralny pneumatyczny z elektrycznym,poza tym to wszystko tu jest już milion razy opisane.

  • #50 27 Kwi 2018 21:33
    T-MEN
    Poziom 7  

    Witam, czy mógł by ktoś podać kolory oraz ich funkcję jeśli chodzi o oryginalną kostkę zamka centralnego ?

    bardzo bym prosił
    wiem że podajecie schematy ale ja tego czytać nie umiem :(

    najbardziej Mnie interesuje jaki sygnał ma kabel czarno szary lub czarno biały już dokładnie nie pamiętam jaki kolor miałem u siebie

    fajnie było by jak by ktoś podał wszystkie kolory kabli oraz ich funkcję