Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic - Programowanie pilotów PLIP irda

23 Gru 2013 01:59 6189 13
  • Poziom 10  
    Witam
    Renault Scenic 1997r 1.9 DTI. Problem polega na tym, że nie mogę zaprogramować pilotów by otwierały i zamykały autko z centralnego zamka. Usterka postępowała co jakiś czas raz chwytały kluczyki raz nie aż w końcu przestały otwierać autko.

    Wymieniłem baterie na nowe. Diody w kluczyku sprawne brak zimnych lutów. Sygnał podczerwieni jest wysyłany, sprawdzone aparatem w tel. Odbiornik na podsufitce sprawny czysty nie zalany, odbiera sygnał z kluczyka. Przewody pomiędzy odbiornikiem a skrzynką bezpieczników UCH są ok, jest przejście. Kodem awaryjnym z przycisku centralnego jest możliwość uruchomienia pojazdu.

    Po wykonaniu procedury wbicia kodu, wyłączenia zapłonu i przytrzymaniu przyciski centralnego, zamki otw. i zamykają się. Strzelam pilotem w odbiornik i mimo to centralny nie reaguje.

    Podłączałem się CLIPEM i diagnoskop nie może skomunikować się z immo (w clipie nazywa się to BLOKADA ROZRUCHU) ze sterownikiem łączy się bez problemu.

    Czyżby problem leżał w UCH? Proszę o sugestie gdzie szukać przyczyny.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Poprawka zdania
    *Podłączałem się CLIPEM i diagnoskop nie może skomunikować się z immo (w clipie nazywa się to BLOKADA ROZRUCHU) ze sterownikiem łączy się bez problemu*


    CLIP bez problemu łączy się ze sterownikiem silnika i innymi modułami oprócz immo
  • Poziom 10  
    Dziękuje za sprostowanie, tak w nim jest UCBIC. Wymieniać i spróbować zakodować?
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 36  
    Arkadio-a1 napisał:

    Renault Scenic 1997r 1.9 DTI. Problem polega na tym, że nie mogę zaprogramować pilotów by otwierały i zamykały autko z centralnego zamka. Usterka postępowała co jakiś czas raz chwytały kluczyki raz nie aż w końcu przestały otwierać autko.


    Więc w jaki sposób odpalasz teraz auto ??
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W pierwszym poście napisał jak odpala.
    Arkadio-a1 napisał:
    Kodem awaryjnym z przycisku centralnego jest możliwość uruchomienia pojazdu.
  • Poziom 10  
    Zastanawia mnie czemu niemożna nawiązać komunikacji CLIPEM z Blokadą Rozruchu? Bezpieczniki ok. Piny w skrzynce UCBIC czyste nieskorodowane.
  • Poziom 36  
    grala1 napisał:

    W pierwszym poście napisał jak odpala.
    Arkadio-a1 napisał:
    Kodem awaryjnym z przycisku centralnego jest możliwość uruchomienia pojazdu.


    Podał w trybie warunkowym.Ale dzięki grala1.
    Wypadałoby sprawdzić czy nie ma pominiętego immo , a problem to dwie odrębne usterki
  • Poziom 10  
    Immo nie jest pominięte, wszystko oryginał.
  • Poziom 36  
    Arkadio-a1 napisał:
    Immo nie jest pominięte, wszystko orygin


    Więc szukaj elektronika ze znajomością tematu , może być szansa na ratowanie układu
  • Poziom 10  
    Skołuje drugiego UCBIC i przełożę procek może zakwilą klucze
  • Poziom 22  
    Szybciej i łatwiej będzie usunąć immo.
  • Poziom 10  
    Wiem ze szybciej i łatwiej usunąć immo potem dostawić jeszcze centralkę z pilotami, chciałbym znaleźć przyczynę i wrócić do stanu oryginalnego jeśli jest to wykonalne.
  • Poziom 2  
    Witam!
    Wprawdzie temat stary ale może jeszcze komuś się przyda procedura, którą sprawdziłem na Scenic-u z 1997 roku (z IMMO na podczerwień) i postanowiłem dokładnie opisać:

    Awaryjne uruchomienie silnika gdy nie działają piloty obydwu kluczyków:

    1. otworzyć drzwi kluczykiem lampka blokady zapłonu (immo) w zegarach powinna szybko błyskać;
    2. włóż oryginalny kluczyk do stacyjki i włącz zapłon (przekręć kluczyk);
    3. naciśnij i przytrzymaj przycisk centralnego zamka (ten co otwiera drzwi) na desce rozdzielczej;
    4. po chwili w zegarach zacznie mrugać w sekundowych odstępach lampka od blokady zapłonu, ilość mrugnięć oznacza cyfrę z czterocyfrowego kodu PIN, np. dla kodu 5412, po mrugnięciu 5 razy puść przycisk centralnego zamka, potem wciśnij ponownie i czekaj aż mrugnie 4 razy, znowu puść, wciśnij i czekaj aż mrugnie 1 raz, znowu puść, wciśnij i czekaj aż mrugnie 2 razy, puść przycisk ;
    5. lampka blokady zapłonu (immo) w zegarach powinna zgasnąć;
    6.można uruchomić silnik!


    Synchronizacja pilotów kluczyków (PLIP-ów) na podczerwień np. po wymianie baterii:

    1. wejść do samochodu i z pilota działającego kluczyka (od wewnątrz) zamknąć samochód - lampka blokady zapłonu (immo) w zegarach zacznie szybko błyskać;
    2. przy niedziałających obydwu pilotach kluczyków, jeżeli samochód był uruchamiany awaryjnie kodem, trzeba po wyłączeniu silnika odczekać kilka-kilkanaście minut, aż lampka blokady zapłonu (immo) w zegarach zacznie szybko błyskać;
    3. włożyć kluczyk do stacyjki i włączyć zapłon (przekręcić kluczyk);
    4. nacisnąć i przytrzymać przycisk centralnego zamka (ten co otwiera drzwi) na desce rozdzielczej;
    5. po chwili w zegarach zacznie mrugać w sekundowych odstępach lampka od blokady zapłonu, ilość mrugnięć oznacza cyfrę z czterocyfrowego kodu, np. dla 5412, po mrugnięciu 5 razy puść przycisk centralnego zamka, potem wciśnij ponownie i czekaj aż mrugnie 4 razy, znowu puść, wciśnij i czekaj aż mrugnie 1 raz, znowu puść, wciśnij i czekaj aż mrugnie 2 razy, puść przycisk;
    6. lampka blokady zapłonu (immo) w zegarach powinna zgasnąć;
    7. wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk;
    8. wciśnij i przytrzymaj przycisk centralnego zamka (może być ten co otwiera drzwi), zamki otworzą się i zamkną, po czym puść przycisk;
    9. w zegarach powinna zaświecić się na około15 sekund lampka blokady zapłonu (immo), co oznacza przejście systemu w tryb synchronizacji;
    10. w tym czasie (15 s.), w krótkich (co 1 sekundę) odstępach czasu 3-4 razy nacisnąć przycisk pilota na najpierw jednego, a następnie, natychmiast drugiego kluczyka, kierując je w stronę (odbiornika podczerwieni) lusterka wewnętrznego (gdy nie działa tylko jeden kluczyk to czynność tę wykonujemy tylko dla tego niedziałającego);
    Uwaga: w trybie synchronizacji podczas naciskania przycisków pilotów nie reagują siłowniki zamków – nie słychać ich);
    11. gdy po około 15 sekundach lampka blokady zapłonu (immo) w zegarach zgaśnie (system wyjdzie z trybu synchronizacji) oba piloty powinny już działać, czyli otwierać i zamykać drzwi, oczywiście pod warunkiem, że są sprawne (nie zawsze fakt, że w aparacie cyfrowym widać impulsy wysyłane przez diodę IRED pilota, świadczy, że pracuje on prawidłowo).

    Myślę, że może się ten opis komuś przydać bo w sieci jest w tym temacie sporo chaosu, niezrozumiałego dla nie znających tzw. "profesjonalnego" slangu, lub nieobeznanych z tematem. Pozdrawiam...