Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

micra K12 1.2 - kody błędów P0340 i P0011

ogi84 23 Dec 2013 13:00 25479 10
  • #1
    ogi84
    Level 9  
    witam. wiem że ten problem był wielokrotnie poruszany, ale nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi co było jego przyczyną. Chodzi o nissana micre K12 1.2 co jakiś czas zapala się kontrola silnika i zawsze są te same błędy czujnik wałka rozrządu i regulator faz rozrządu. Wiem że przyczyną może być łańcuch, ale nie wszyscy się z tym zgadzają, więc nie chciał bym narażać klienta na nie potrzebne koszty. Czytałem na ten temat trochę i wiem że niektórzy wymieniali czujnik czy rozrząd ale bez skutku, jednak nie znalazłem nigdzie jak sobie z tym problemem poradzili. dodam że oprócz tego że zapala się kontrolka nic złego z autkiem się nie dzieje tzn. nie szarpie, nie traci mocy, nie gaśnie, łańcuch nie dzwoni.
  • #3
    ogi84
    Level 9  
    nie wiem teraz jakie były parametry w ramkach, ale jak przyjedzie jeszcze raz bo na pewno przyjedzie to sprawdzę i się odezwę.
  • #4
    ogi84
    Level 9  
    problem rozwiązany wymiana czujnika położenia wałka załatwiła sprawę
  • #5
    domex32
    Moderator of Cars
    A ile ma przebiegu?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Wymieniałem w takiej łańcuch przy 80 kkm, objawem, poza błędem P0340 było gaśnięcie silnika i problem z ponownym odpaleniem.
    W ramach eksperymentu zdejmowałem wtyczkę z czujnika wałka przy pracującym silniku, chodził normalnie (oczywiście zapisywał błąd i zapalał mil), natomiast bez niego nie odpali
    W tym modelu koło foniczne jest nacięte na tylnym czopie wałka rozrządu, bardzo małe, wąskie ząbki i niewiele potrzeba żeby "wyleciał" z synchronizacji
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    non e vero italiano wrote:
    Też sądzisz domex że rozciągnięty łańcuszek?


    Dokładnie, przerabiałem ostatnio takiego mikrusa, mój przypadek miał dokładnie 68 tyś, łańcuch wyciągnięty prawie o jedno ogniwo.

    A i jeszcze bardzo ważną rzecz się dowiedziałem, miesiąc przed wymianą łańcucha ktoś wymienił babeczce czujniki, niby jakieś japońskie oryginały, pomogło na miesiąc, po wymianie łańcucha problemy po wracały do momentu założenia z powrotem, starych ori czujników.

    Dodano po 3 [minuty]:

    carrot wrote:
    Wymieniałem w takiej łańcuch przy 80 kkm, objawem, poza błędem P0340 było gaśnięcie silnika i problem z ponownym odpaleniem.
    W ramach eksperymentu zdejmowałem wtyczkę z czujnika wałka przy pracującym silniku, chodził normalnie (oczywiście zapisywał błąd i zapalał mil), natomiast bez niego nie odpali
    W tym modelu koło foniczne jest nacięte na tylnym czopie wałka rozrządu, bardzo małe, wąskie ząbki i niewiele potrzeba żeby "wyleciał" z synchronizacji


    No i jeszcze dodatkowo lekko problematyczne koło ZFR sterowane hydraulicznie które przy zakładaniu łańcuszka trzeba powietrzem zwalniać :)

    Wogóle wymiana teko łańcucha jak na klasę auta jest w miarę czasochłonna, a ten (półmisek) olejowy to dopiero wymysł :)
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    ten (półmisek) olejowy to dopiero wymysł

    Tja, silnik wisiał mi nad głową, śruby łączące go ze skrzynią wykręcone prawie na max (tak z pół zwoju zostało), a to bydlę nie chce wyleźć, bo trzyma odlany półksiężyc, który jest gniazdem tylnego simmeringu wału...
    Kląłem, szarpałem i zastanawiałem się kiedy ten cholerny silnik spadnie mi na łeb
  • #10
    domex32
    Moderator of Cars
    Mi się udało zwalić to ustrojstwo cienkim śrubokretem odchylając blachę między silnikiem a skrzynia, nagle dostałem miska w łeb, sama puściła. Oczywiście rura wydechowa juz była wykręcona.
  • #11
    ogi84
    Level 9  
    dodam jeszcze, że dodatkowym objawem był spadek mocy o czym wcześniej klient nie wspominał, twierdząc że nic mu nie dolega poza zapalaniem się kontrolki.