Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spalinowy silnik do roweru - Uszkodzona prądnica - magneto

krisjack99 23 Gru 2013 18:01 3735 11
  • #1 23 Gru 2013 18:01
    krisjack99
    Poziom 18  

    Posiadam silnik spalinowy do roweru (z allegro) 49 ccm.
    Po przejechaniu około 500 km usłyszałem piskliwy dzwięk i silnik zgasł.
    Po odkręceniu pokrywy prądnicy wszystko się wysypało i okazało się że pękł mi magnes który jest podłączony do wału, który chyba został uszkodzony (jak ktoś się na tym zna to proszę o poradę). Gdzie mogę zakupić tę część i uwentualnie wał.
    Z góry dziękuje za odpowiedź.
    Spalinowy silnik do roweru - Uszkodzona prądnica - magneto Spalinowy silnik do roweru - Uszkodzona prądnica - magneto Spalinowy silnik do roweru - Uszkodzona prądnica - magneto Spalinowy silnik do roweru - Uszkodzona prądnica - magneto Spalinowy silnik do roweru - Uszkodzona prądnica - magneto Spalinowy silnik do roweru - Uszkodzona prądnica - magneto Spalinowy silnik do roweru - Uszkodzona prądnica - magneto .

    0 11
  • Pomocny post
    #2 23 Gru 2013 18:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To, co trzymasz w dłoni, to wpust czółenkowy (Woodruffa), zwany klinem (niepoprawnie). Wchodzi w gniazdo w wale. Niestety jest ono wręcz masakrycznie rozbite, co w tej chwili dyskwalifikuje go z użycia. Reszta, to też obraz nędzy i rozpaczy. Tam jest jeszcze jakiś moduł zewnętrzny?

    0
  • Pomocny post
    #3 23 Gru 2013 18:31
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 23 Gru 2013 20:16
    bartosz789
    Poziom 30  

    Masakra, klin zrobiony lepiej niż wał ..
    Nie opłaca się tego naprawiać.

    0
  • #5 23 Gru 2013 22:30
    krisjack99
    Poziom 18  

    Żeby czegoś szukać, trzeba wiedzieć, jak dana rzecz się nazywa. Jaki element jest na pierwszym zdjęciu?

    0
  • #6 23 Gru 2013 22:38
    acordplay
    Poziom 7  

    mógłbyś podeslać link do magnesu bo nie mogę znaleźć

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jeszcze chciałem zapytać czy można coś zrobić z tym wałem (tam się kawałek odgiął czy to tak ma być)?

    0
  • #7 23 Gru 2013 22:58
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    krisjack99 zakłada wątek. Pyta:

    krisjack99 napisał:
    Jaki element jest na pierwszym zdjęciu?

    A acordplay
    acordplay napisał:
    I jeszcze chciałem zapytać czy można coś zrobić z tym wałem (tam się kawałek odgiął czy to tak ma być)?

    To w końcu czyj jest ten silnik i który z was, to który?

    0
  • #8 24 Gru 2013 07:08
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 24 Gru 2013 14:07
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 27 Gru 2013 09:55
    jack63
    Poziom 42  

    ojdyr napisał:
    Gdyby naprawdę głęboko poszukać to można by znaleźć to, że nazwa "klin" też jest prawidłowa.

    Nie wiem gdzie trzeba by szukać i jaki to ma związek z pochyleniem stożka czopa wału???
    Aby coś nazwać klinem musi ono mieć kształt klina czyli trójkąta (czasem z obciętym najbardziej "szpiczastym" kątem).
    Tego typu element stosowano kiedyś do połączenia piasty np. koła pasowego z czopem wału. Klin był najczęściej wbijany młotkiem w gniazdo powstałe przez podfrezowanie wału i piasty. Zapewniał on połączenie przenoszące moment obrotowy i siły wzdłuż wału.
    Koło pasowe nie mogło się ani obrócic ani przesunąć względem wału. Wbicie klina zapewniało odpowiednio duże siły, które wywoływały tarcie na tyle duże, iż klin się nie wysuwał i koło pasowe "siedziało" mocno. Z reguły moment obrotowy było przenoszony "kształtowo" jak we wpuście.
    "Klin" przy kole magnesowym nie ma żadnej cechy klina!!!
    Nie ma kształtu klina.
    Nie przenosi żadnych obciążeń!!!
    Służy tylko jednemu celowi. Czyli szybkiemu ustaleniu wzajemnego położenia wału względem koła magnesowego.
    Obciążenia ma przenosić tarcie między powierzchniami stożkowymi.

    0
  • #12 27 Gru 2013 10:46
    2056504
    Użytkownik usunął konto