Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 mk1 - Pompa wtryskowa(?)

23 Gru 2013 18:15 3612 4
  • Poziom 7  
    Dzień dobry.

    Dzisiaj rano chciałem ruszyć w drogę swoim samochodem, lecz nie chciał odpalić. Wczoraj normalnie dojechałem, zgasiłem, itd. Wezwałem mechanika, ten przyjechał podpiął PC - sterownik pompy do wymiany. Mówi, że ten sterownik może zawieść do przeprogramowania i wzmocnienia, tak aby następnym razem go nie wywaliło - ok, zabrał go, przyjechał włożył, ale nic. Komputer pokazuje dalej błąd komunikacji z sterownikiem, po odpaleniu samochód w ogóle odcina prąd który idzie w instalacji do wtyczki pompy. Mechanik stwierdził że cała pompa do wymiany, bo jakaś zapadka czy coś się zablokowała, a pompa daje za małe ciśnienie i nie może jej przepchnąć. 150zł poszło, a samochód stoi. Dzwoniłem do innego mechanika, ten mi mówi że coś takiego jak przeprogramowanie sterownika na mocniejszego nie istnieje, a jak się stary zepsuje, to się kupuje nowy i programuje. Kto tutaj ma racje? Czy to możliwe, że pompa nie może przepchać w sobie jakiejś zapadki która się zaciela?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Witaj.

    bardziej chodzi o nastawiacz kąta wtrysku, ale jeśli nie ma prądu na pompie to wpierw trzeba usunąć te usterkę, a potem szukać dalej.
  • Poziom 7  
    Hej. Dzięki wielkie za odpowiedź.

    Prąd na pompie jest, ale gdy mikroprocesor wykrywa błąd, od razu go odcina. To chyba takie zabezpieczenie.

    Czy nastawiasz kąta wtrysku to część którą kupie i wymienię, a ona wchodzi w skład pompy tak jak ten sterownik?

    Wielkie dzięki!
  • Moderator Samochody
    Tylko wyspecjalizowany serwis może ja naprawić.

  • Poziom 15  
    Nastawnik kupisz, wygląda jak mały tłoczek, ale sam nie wymienisz bo pompę trzeba w drobny mak rozebrać. Całą głowicę trzeba wyciągną, następnie pierścień z ząbkiem i dopiero wtedy tłok nam wyjdzie o ile nie jest zatarty na amen. Ale z tych objawów i błędów to tylko elektronika jest uszkodzona. Porostu ktoś próbował naprawić sterownik, nie poszło i spychanie winy na mechanikę w pompie. Tylko co ma błąd komunikacji do mechaniki w pompie.