Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 420 DCI - Woda przedostaje sie do oleju

23 Gru 2013 20:49 4455 12
  • Poziom 9  
    Witam,
    Jak w temacie powstał u mnie w Reni 420DCI problem a więc woda przedostaje się do oleju w śilniku i znacznie to widac na postoju. Teraz po postoju około tygodnia na bagnecie z połowy stanu zrobiło sie oliwy ponad stan.Na korku wlewu oleju zrobiło sie takie białe mazidło i tak samo na wylocie z odmy. Autko odpala normalnie nie kopci.
    Z góry dziekuje za jakies info.
  • Poziom 15  
    Witam. Niestety , chyba uszczelka pod głowicą przepuszcza miedzy kanałem olejowym a wodnym.
  • Poziom 38  
    Czyżby tulejki osadcze wtryskiwaczy w głowicy?
    Nie widzę innej drogi.
  • Poziom 9  
    Też tak myślałem że to uszczelka a dziśiaj rozmawiałem z mechanikiem to powiedział że przyczyn może byc wiele np: tuleje cylindra , sprężarka , pompa wody lub chłodnica oleju i co najgorsze on chciałby wszystko wymieniac po kolei
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Też. Ale w swojej praktyce jeszcze mi się nie zdarzył taki przypadek, nawet po przegrzaniu silnika.
    Hm, nawet pęknięta tuleja jest możliwa.
    Ja rozumuję tak, ze obsady się kurczą i na zimnym normalnie woda "szrajbuje" na tłok i dalej do misy (płyn jest penetrujący, więc pierścienie nie stanowią wielkiej przeszkody) ??
    Kompresor jednak bym wykluczył i tak samo chłodnicę oleju, bo wtedy olej lazł by do wody.
    Zastanawiam się, jak to zdiagnozować trafnie bez rozbierania wszystkiego..
    Odkręcić misę i dać ciśnienie do ukł. Chłodzenia- świecić z dołu i patrzeć co się dzieje?
  • Poziom 9  
    Po Świętach Renia idzie na warsztat i chyba zaczne od zdjęcia miski olejowej.
    Czy duże ciśnienie dac do zbiorniczka?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    1 bar wystarczy, bo rozwalisz zbiorniczek- to wymyśliłem na poczekaniu, więc nie wiem, czy ten wyciek zobaczysz na 100% w krótkim czasie i jeszcze olej kapie na "czerep"..
    Co by nie było, w przypadku tulei i tak misę musisz zwalić.
    Wydaje się to rozsądne posunięcie.

    Powycieraj dobrze okolice dolnych tulei i patrz.
  • Poziom 9  
    Dzięki za cenne podpowiedzi będe informował na bieżąco co tam zaszło.
    Wesołych Świąt!
  • Poziom 17  
    A jeszcze rozsądniej to sprawdz pompe wody.
  • Poziom 38  
    norrbi napisał:
    A jeszcze rozsądniej to sprawdz pompe wody.
    Którędy by ten płyn z pompy wody, dostał się do oleju ?
  • Poziom 9  
    Okazało się że po zadaniu ciśnienia w zbiorniczek pokazały się krople płynu pod tulejami cylindra , po wyciśnięciu oringi złom i w dodatku duże wżery na 3 tulejach.