Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 420 DCI - Woda przedostaje sie do oleju

awkris 23 Dec 2013 20:49 5055 12
  • #1
    awkris
    Level 9  
    Witam,
    Jak w temacie powstał u mnie w Reni 420DCI problem a więc woda przedostaje się do oleju w śilniku i znacznie to widac na postoju. Teraz po postoju około tygodnia na bagnecie z połowy stanu zrobiło sie oliwy ponad stan.Na korku wlewu oleju zrobiło sie takie białe mazidło i tak samo na wylocie z odmy. Autko odpala normalnie nie kopci.
    Z góry dziekuje za jakies info.
  • #2
    kudłaty79
    Level 15  
    Witam. Niestety , chyba uszczelka pod głowicą przepuszcza miedzy kanałem olejowym a wodnym.
  • #3
    kwantor
    Level 38  
    Czyżby tulejki osadcze wtryskiwaczy w głowicy?
    Nie widzę innej drogi.
  • #4
    awkris
    Level 9  
    Też tak myślałem że to uszczelka a dziśiaj rozmawiałem z mechanikiem to powiedział że przyczyn może byc wiele np: tuleje cylindra , sprężarka , pompa wody lub chłodnica oleju i co najgorsze on chciałby wszystko wymieniac po kolei
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #6
    kwantor
    Level 38  
    Też. Ale w swojej praktyce jeszcze mi się nie zdarzył taki przypadek, nawet po przegrzaniu silnika.
    Hm, nawet pęknięta tuleja jest możliwa.
    Ja rozumuję tak, ze obsady się kurczą i na zimnym normalnie woda "szrajbuje" na tłok i dalej do misy (płyn jest penetrujący, więc pierścienie nie stanowią wielkiej przeszkody) ??
    Kompresor jednak bym wykluczył i tak samo chłodnicę oleju, bo wtedy olej lazł by do wody.
    Zastanawiam się, jak to zdiagnozować trafnie bez rozbierania wszystkiego..
    Odkręcić misę i dać ciśnienie do ukł. Chłodzenia- świecić z dołu i patrzeć co się dzieje?
  • #7
    awkris
    Level 9  
    Po Świętach Renia idzie na warsztat i chyba zaczne od zdjęcia miski olejowej.
    Czy duże ciśnienie dac do zbiorniczka?
  • Helpful post
    #8
    kwantor
    Level 38  
    1 bar wystarczy, bo rozwalisz zbiorniczek- to wymyśliłem na poczekaniu, więc nie wiem, czy ten wyciek zobaczysz na 100% w krótkim czasie i jeszcze olej kapie na "czerep"..
    Co by nie było, w przypadku tulei i tak misę musisz zwalić.
    Wydaje się to rozsądne posunięcie.

    Powycieraj dobrze okolice dolnych tulei i patrz.
  • #9
    awkris
    Level 9  
    Dzięki za cenne podpowiedzi będe informował na bieżąco co tam zaszło.
    Wesołych Świąt!
  • #10
    norrbi
    Level 18  
    A jeszcze rozsądniej to sprawdz pompe wody.
  • #11
    kwantor
    Level 38  
    norrbi wrote:
    A jeszcze rozsądniej to sprawdz pompe wody.
    Którędy by ten płyn z pompy wody, dostał się do oleju ?
  • #12
    arti1987
    Level 20  
    Kolego jest taka opcja płyn może dostawać się od strony napędu pompy do oleju , miałem taki problem z CHIŃSKA pompą wody .
  • #13
    awkris
    Level 9  
    Okazało się że po zadaniu ciśnienia w zbiorniczek pokazały się krople płynu pod tulejami cylindra , po wyciśnięciu oringi złom i w dodatku duże wżery na 3 tulejach.