Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo/v70/IIgen - Drganie auta podczas jazdy na stalówkach(zimówkach)

23 Gru 2013 21:18 1971 5
  • Poziom 15  
    Długa wersja (krótka poniżej))
    Z półtora roku temu kupiłem Volvo v70 IIgen na alusach. Komfort jazdy jak po dywaniku mięciutko. Poprzedni właściciel zrobił zawieszenie jakoś pół roku przed sprzedażą. W zimie tamtego roku kupiłem 4 nowe zimówki (dębica) i stalowe felgi używane (niby wytłoczony na nich symbol Volvo). Po zmianie opon (oczywiście wyważone) auto trochę inaczej jechało,jakby ciut ciut drgało. Ale myślałem ,że wszystko nowe zima itp. EW zimie może z 6tras po 250km i może z 100km po mieście zrobione. Lato - alusy znowu komfort (tutaj sporo km zrobione) i wymieniony prawy drążek bo miał lekki luz którego nie czułem ale na przeglądzie zauważyli i chuchałem na zimne.
    W tym roku zimówki przełożyłem na krzyż. Pojechałem w trasę 250km - drgania zauważalne powyżej 100km/h, wracając pod koniec chwilę piszczało coś delikatnie w prawym kole i przestało całkiem po kawałku. Drgania zauważalne przy 60km/h. Zajechałem do wyważania - niewyważone. Drgania przy 80km/h. Zajechałem na stacje kontroli pojazdów - zawieszenie w porządku. Pomyślałem że może felga ugięta(nie wiedziałem że powinno to wyjść na wyważaniu). Wszystko w porządku, sprawdziłem przy okazji wyważenie. Pan zauważył że felgi mają ciut większą średnice niż piasta i może to daje bicia. Porównałem do zapasu i faktycznie są ciut luźniejsze - mogą chodzić góra dół, łatwo schodzą z piasty.


    (krótka wersja)
    Auto drga/hopsa przy 80km/h na stalówkach z zimówkami rocznymi (nowa dębica). Zawieszenie niby w porządku, opony wyważone, felgi proste- ale jakby mają "ciutke" za duży otwór na piaste - stalówki niby Volvo.


    Czy możliwe że ta "ciutka" w róźnicy piasty i felgi daje efekt "hopsania" auta? Co może to powodować? Doradźcie co robić bo sam nie wiem, pieniędzy też nie chcę w błoto wywalać, ale wiadomo że człowiek martwi się o auto - przede wszystkim o bezpieczeństwo siebie i innych na drodze.
  • Poziom 20  
    I co, żaden spec nie powiedział Ci o pierścieniu centrującym?
  • Poziom 15  
    Nic a nic. Właśnie sam teraz czytam o nim bo ktoś miał w mercedesie podobny problem i trochę zgłupiałem bo "tu" piszą inaczej niż "tam". Można go do stalówek stosować?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Regos napisał:
    Pan zauważył że felgi mają ciut większą średnice niż piasta i może to daje bicia. Porównałem do zapasu i faktycznie są ciut luźniejsze - mogą chodzić góra dół, łatwo schodzą z piasty.

    Ile? Jesteś na forum technicznym. Tutaj się operuje konkretami.
  • Poziom 15  
    Rozumiem, lecz dopiero jutro rano będę miał suwmiarkę (i oczywiście zmierzę dokładnie) ale zdaje mi się że nie więcej niż 1mm.
  • Poziom 15  
    No nie podejdę suwmiarką do felgi tak żeby być 100% pewnym ale zauważyłem coś co mnie zbiło z tropu.

    Piasta wygląda tak:
    Volvo/v70/IIgen - Drganie auta podczas jazdy na stalówkach(zimówkach)

    I felga stalowa wpada idealnie jakby w ten dołek - tu piasta ma 63,6mm.
    Natomiast na przedniej krawędzi ma 65mm - i ~taki otwór ma felga stalowa i aluminiowa. Aluminiowa ma długi "trzon centrujący/otwór na piaste" i centruje się na tej szerszej krawędzi.

    Dojazdówka stalowa ma taki sam otwór, ale nie wpada jakby w ten frez na piaście bo ma wywinięty rant w stronę przedniej krawędzi piasty i na nim centruje.

    Teraz pytanie czy takie wpadanie w dółek piasty to norma? Czy te 1,4mm może dawać drganie i bicie auta? Nie mam dziś za bardzo czasu ale sam przerzuciłem koła przednie na alusy i bicie/drganie zmalało ale nadal minimalne jest - wina tyłu?