Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Attiny2313 - Bascom- złe dzialanie przerwania

miswierz 24 Gru 2013 01:09 963 2
  • #1 24 Gru 2013 01:09
    miswierz
    Poziom 14  

Witam.
    Jestem początkujący w programowaniu więc proszę o wyrozumiałość.
    Potrzebuje program sterowania klapą (otwieranie i zamykanie dwie krańcówki góra dół i silnik lewo prawo). Chce aby jazda w gore lub w dol odbywała się w momencie zmiany stanu pewnej zmiennej zewnętrznej konkretnie zboczem rosnącym. Wyczytałem, że w Bascomie można zrealizować t przerwaniem i tak też zrobiłem. Jednak program działa tak, że reaguje również przy zmianie stanu z 1 na 0, czyli zbocze opadające. Co źle zrobiłem?

Tak na marginesie to Wesołych Świąt :) .

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 2
  • #2 24 Gru 2013 06:41
    emarcus
    Poziom 35  

miswierz napisał:
    Witam.
    Jestem początkujący w programowaniu więc proszę o wyrozumiałość.
    Potrzebuje program sterowania klapą (otwieranie i zamykanie dwie krańcówki góra dół i silnik lewo prawo). Chce aby jazda w gore lub w dol odbywała się w momencie zmiany stanu pewnej zmiennej zewnętrznej konkretnie zboczem rosnącym. Wyczytałem, że w Bascomie można zrealizować t przerwaniem i tak też zrobiłem.

Nie zrobiłeś tak jak zamierzałeś.
    W ATtiny 2313 przerwanie Int0 masz na wejściu/wyjściu PD.2. Jeżeli chcesz nim cokolwiek i jakkolwiek sterowac z zewnątrz, pin ten winien byc skonfigurowany jako Wejście, i pod jego transition winna byc przewidziana w programie odpowiednia akcja. Niby akcja jest 'teoretycznie' (w skrócie myślowym) kierowana do label 'Silnik', lecz nie poprzez impuls zewnętrzny na wejściu (bo go w zasadzie nie ma). Należy pamietac że interrupt reaguje również przy konfiguracji gdy jego pin/port jest wyjściem i wystąpią odpowiednie zmiany logiczne na tym porcie.