Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hamulce - po wymianie klocków pedał zrobił się miękki.

25 Mar 2005 23:20 20297 10
  • Poziom 12  
    Problem polega na tym iż po wymianie klocków na tylnich kołach pedał hamulca zrobił się bardzo miękki tzn. trzeba go sporo głąbiej wcisnąć niż przed wymianą. Możliwe jest że w układzie hamulcowym jest powietrze???
    Dodam jeszcze że jest to Passat B4 94r. z systemem ABS.
    Wielkie dzięki za każdą radę!!
  • Poziom 15  
    Tak albo masz za mało płynu albo jest powietrze moim zdaniem innej przyczyny raczej nie ma!
  • Poziom 18  
    przyczyną mogą być progi na tarczy jesli one są to dopuki klocek nie dotrze sie do tarczy będziesz miał przez jakiś czas głębszy i gumowy pedał.Jeśli przed wymianą było dobrze i jest płyn to zobacz jakie masz tarcze.
  • Poziom 21  
    Witam
    Aby wykluczyć zapowietrzenie układu odpowietrz go całego .Możesz to połączyć z wymianą płynu na nowy nie zaszkodzi zastosuj płyn hamulcowy DOT3.Jeżeli to nie pomoże to kolega am2310 ci napisał co może być przyczyną.W tym przypadku trzeba je przetoczyć lub wymienić.
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Witam - a jak wymieniałes te klocki?
    jesli tylko wcisnołes tłoczki do środka(nie było z tym problemu)to nie powinno to spowodować zapowietrzenia chyba ze do wcisnięcia tłoczków popuściłeś dopowiertzniki to prawdopodobnie zapowietrzyłeś , jesli nie odkręcałeś odpowietrzników to dokładnie popatrz od wewnetrznej strony felgi czy ci sie nie poci(mokrawe) nie szczelne tłoczki .
  • Poziom 25  
    witam
    klocki muszą sie ułożyć na tarczy
    musisz zrobić jakieś 600 do 1000km aby wszystko było ok
    w jakim stanie są tarcze?
    pozdro
    T
  • Poziom 18  
    Jesli wciskałes tłoczki na siłe z obrotem to nic bez odrecania odpowietrzni kow nic sie nie mogło zapowietrzyc, po prostu klocki sie ulożą do tarczy ( pewnie sa na niej progi) spokojnie hamuj a ułożą sie same
  • Poziom 32  
    prawie wszystko juz koledzy napisali ale jeszcze dodam ze powinienes po zdjeciu zacisku (jesli sam robiłes)powinienes rozebrac zacisk i pod te 2 gumki oslonki wcisnac specjalnego smaru tak by zacisk sie nie zacierał i "pływał" na tarczy po zamontowaniu chodzi o to by obie okladziny scierały sie równoczesnie.Jeszcze jedno konce metalowe nowych okładzin tam gdzie sie ztykaja z zaciskiem powinienes nasmarowac tzw smarem miedzianym by zapobiegac zacieraniu sie klocków w zacisku. to tyle , pozdrawiam serdecznie
  • Poziom 30  
    Ktos doradzil bys wymienil plyn hamulcowy na DOT 3 ale zapomnij o tym poniewaz w tym samochodzie ma byc DOT 4. Mam taki samochod jak ty i mialem takie objawy jak ty i do tego bardzo wolno po wcisnieciu pedalu wracaly zaciski i hamulce sie grzaly. Okazalo sie ze cos jest w przewodach hamulcowych tych gumowych przy tylnych kolach. Po wymianie wszystko jest ok.
  • Poziom 12  
    Dzięki wielkie wszystkim po przejechaniu 300km sytuacja zaczyna się powoli poprawiać. Chyba będzie trzeba pomyśleć o regeneracji tarcz albo ich wymianie.
  • Poziom 18  
    Nie przetaczaj tarczy, bedzie do wyrzucenia , kup lepiej nowe.