Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA - Adblue nie działa

24 Gru 2013 15:58 15090 21
  • Poziom 10  
    Koledzy mam problem z Adblue natomiast podłaczam texe to wyświetliło mi błedy 5501 5502 5503 5504 5512 i opisy CAN na końcu ze obwód przerwany.Mało tego przy wydechu tam gdzie jest dozownik to pozamieniane są przewody pomoże ktoś jak to ma wszystko być podłączone adblue i powietrze?
  • TermopastyTermopasty
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam. Skoro masz Texe to powinny być opisy całego AdBlue w załączonej dokumentacji. Nie jest to serwisowka ale na pewno bardzo pomocne.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    serwis_gh napisał:
    Skoro masz Texe to powinny być opisy całego AdBlue w załączonej dokumentacji
    Nawet są i to bardzo ładne.

    KarlitoM napisał:
    podłaczam texe to wywaliło mi błedy 5501 5502 5503 5504 5512
    Błędy nie "wywala" tylko wyświetla.
  • Poziom 10  
    Pomoże ktoś w tej sprawie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    KarlitoM napisał:
    Mało tego przy wydechu tam gdzie jest dozownik to pozamieniane są przewody pomoże ktoś jak to ma wszystko być podłączone adblue i powietrze?

    Ale co masz za problem ???
    Przy dozowniku masz przewody, jeden z AdBlue od góry drugi z powietrzem (bok dozownika), od dołu wyjście na dysze wtryskową. A przy module pompy masz opisane wejście i wyjście zarówno powietrza, jak i AdBlue.
    Skoro masz Texę, to masz również opis wraz z rysunkami, więc czego nie rozumiesz?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 10  
    Na wyświetlaczu kontrolka nie świeci od emisji spalin a w EDC jest błąd MODUL CAN 3

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bo Moduł CAN 3 znajduje się z tyłu za kabiną tak przy filtrze?I jeszcze jedno jak wejde z Adblue to mam pełno błędów
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To pytasz gdzie jest moduł pompy AdBlue ? Żartujesz tak ?

    Zapewne masz uszkodzona szynę Can sprawdzałeś ją ?

    KarlitoM napisał:
    w EDC jest błąd MODUL CAN 3
    Podaj numeryczny błąd z EDC.
  • Poziom 10  
    Jeszcze nie sprawdzałem zaraz to zrobię a w EDC miałem taki opis:Moduł CAN 3 Licznik błędów:4 Priorytet błędu:5 SPN: 3819
    FMI:sygnał uszkodzony.

    Dodano po 2 [godziny] 11 [minuty]:

    Przejście od wtyczki od modułu za kabiną do kabiny sprawdziłem i jest dobrze.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    KarlitoM napisał:
    Moduł CAN 3 Licznik błędów:4 Priorytet błędu:5 SPN: 3819
    FMI:sygnał uszkodzony.


    3819 Moduł CAN 3 (CAN dodatkowej obróbki spalin)
    Stan wyłączenia magistrali przez moduł CAN 3
    W przypadku silnika rzędowego EDC7 C32 z systemem MAN AdBlue A-CAN
    (CAN dodatkowej obróbki spalin) jest podłączony do pinu A27 (przew.191) i pinu A45 (przew.192)
    W przypadku EDC7 C32 Master/Slave jest podłączony do M/S-CAN (połączenie między sterownikiem Master a sterownikiem Slave) na pinie A27 i pinie A45.

    FMI 5 to zwarcie z masą.
  • Poziom 10  
    To gdzie mam teraz mniej wiecej szukać?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mnie więcej w samochodzie.... a więcej .... to na szynie A-CAN, zmierz jej rezystancję, a wyprzedzając pytanie masz wyżej podane gdzie.
    Czytasz w ogóle co się pisze, czy tylko liczysz na to aż uzyskasz odpowiedź że w miejscu Y koło x jest uszkodzona instalacja ... lub NOx lub Czujnik poziomu i temp. w zbiorniku itp.
  • Poziom 10  
    Czytam kolego tylko nie jestem w elektronice aż taki dobry jak ty, ale dzięki że tak mi pomagasz bo już mam dosyć tego adblue bo najpierw walczyłem z przewodami bo były pozamieniane i czyszczeniem.Nie pokazuje poziomu adblue jeszcze tak dla informacji a w texie pokazuje poziom procentowo.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Jakie masz jeszcze pomysły na uruchomienie tego Adblue ? Jak nie rezystancja to co dalej ?

    Dodano po 17 [minuty]:

    Można się z tobą kolego jakoś szybciej kontaktować ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pomysł mam jeden, naprawić układ SCR. Troszkę ciężko mi oceniać i wróżyć poprzez sieć co tam masz, jak mierzysz co robisz itp. ale .....

    Jak zauważysz na foto to szyna A-CAN łączy w sobie komunikację ECU silnika, modułu SCR, czujnik poziomu i temperatury dodatku w zbiorniku oraz NOx ...... co za tym idzie, moja sugestia do wspomnianych przez Ciebie usterek to jak pisałem wcześniej sprawdź szynę A-CAN, jej oporność,przewodność instalacji, możliwe że masz ją uszkodzoną na linii zaznaczoną kreską czerwoną, dlatego łącząc się texa widzisz poziom ale już do ecu silnika nie ma komunikacji i stąd też błędy z 1 postu, ale to sugestia bo za Ciebie telepatycznie tego nie sprawdzę.
    Zmierz ją na podanych pinach w poście 9.

    MAN TGA - Adblue nie działa
  • Poziom 10  
    Ok dzięki za wszelką pomoc. Jutro będę kopał w tych kabelkach.Na ramie była przetarta wiązka ale nie była przerwana i zaizolowałem to dobrze no ale muszę szukać dalej w takim razie. Mam nadzieje że znajdę jakiś uszkodzony kabel i to skończę.

    Dodano po 40 [minuty]:

    A jak wchodzę w system Adblue Texą to wyświetlają mi się takie błędyBłąd CAN (komunikatABC) Błąd CAN(komunikat ATI) Błąd CAN(komunikat EEC1) Błąd CAN(komunikat ETP) Błąd CAN(komunikatIEC) Błąd CAN(komunicat REC) i Błąd CAN(komunikatVDR) ale nie mam kodów dokładnie ale to były raczej te co pisałem wcześniej w poście nr 1
  • Poziom 10  
    Te piny A27 i A45 to są ne tej dużej kostce na sterowniku EDC?Bo jesli tak to one są puste
  • Poziom 10  
    Tak jak pisałeś 191 i 192
  • Poziom 10  
    Ok , tylko auto musi wrócić z trasy .Jakby co to zaraz Ci odpiszę kolego.
  • Poziom 18  
    Witam koledzy mam identyczny problem z manem TGX. Robiąc diagnostykę jaltestem wywala błędy od can w sterowniku adblue wyswietla błędy że sterownik nie widzi edc slave . Jak wejdę w edc wyświetla błąd moduł 3 can nie jest dostępny . Z pompy adblue wychodzą mi dwie szyny can jedna szyna ma nr przewodów 185 i 186 biegnie do przelotki w kabinie a potem do sterownika edc na złącze B ma przejście od pompy do edc . A druga szyna z przewodami 191 i 192 biegnie od pompy do przelotki w kabinie i według jaltesta te przewody powinny biec do sterownika edc ale tak nie jest . Oporność mierzona na przewodach 191 i 192 mierzona ma przelotce kabiny wynosi 120 ohm a napięcie mierzone na szynach do masy wynosi około 2,5 v a między szynami 0,1 v . Do tego na wyświetlaczu palą się błędy do skrzyni biegów od komputera centralnego . Robiąc diagnostykę wyświetla błędy za dużo informacji na szynie can . I jeszcze jedno pompa adblue i sterownik skrzyni maja inne ID niż pozostałe sterowniki
  • Poziom 18  
    Dzięki kolego skorzystam

    Dodano po 23 [minuty]:

    Kolego ale jest problem bo ja mam puste piny a 27 i a 45 w kasecie edc