Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 1L 2.0 16V ABF - ABS-masa błędów,brak komunikacji. Jak zdiagnozować?

24 Gru 2013 17:14 8406 40
  • Poziom 12  
    Witam.
    Problem tkwi w Toledo z silnikiem ABF z 1995r. Jak wiadomo, silniki ABF miały ABS z systemem EDS. Z tego co pisze w ETCE, jest to pompa ABS MARK IV ATE.
    Historia jest taka: poprzedni właściciel próbował z tym walczyć, okazało się, że ktoś wyrwał kable z kontrolki ABS która jest w liczniku. Naprawił to, kontrolka teraz działa czyli się świeci. Podłączył pod kompa i wyszły takie błędy:
    257 ABS Zawór dolotowy przedni lewy - N101
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    265 Zawór wylotowy ABS przedni lewy -N102
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    276 Zawór wylotowy ABS tylny lewy - N136
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    273 Zawór dolotowy ABS tylny prawy - N133
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    280 Zawór 2 blokady mechan.różnicowego-N126
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    279 Zawór 1 blokady mechan.różnicowego-N125
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    532 Napięcie zasilania
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    Później poprzedni właściciel znalazł 2 niepodłączone wtyczki w skrzynce bezpieczników:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/jkhjh_1455.jpg
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/hg_6868.jpg
    Niestety nie wiem o co tu chodzi.

    Aktualnie sprawa ma się tak, że z ABSem nie da się połączyć (wyskakuje komunikat: "zbyt dużo błędów").

    Technicznie: Hamulce działają dobrze ale strasznie "syczy" po wciśnięciu hamulca. Syczenie jest głośne, jakby powietrze z opony uciekało, a dochodzi z serwa. Następna sprawa: tuż po zgaszeniu silnika pedał robi się mocno twardy, nie trzeba nawet "pompować", po prostu sam od siebie robi się twardy dosłownie 5-10sekund po zgaszeniu silnika. Zazwyczaj pedał twardnieje dopiero podczas "pompowania" pedałem. Po odpaleniu od razu robi się miękki.
    Zastanawiam się czy sterownik na pompie nie jest padnięty (zimne luty)? Bo wątpię aby na pompie ABS nagle padły wszystkie zawory.
    Czy ktoś może pomóc, bo z tego co wiem problem dość częsty w ABF'ach ale rozwiązania nie znalazłem.
    Pozdrawiam :)
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 12  
    Wizualnie wygląda dobrze. Bez wycieków, wszystko czyste, gniazdo złączki elektrycznej czyste, kable nie pośniedziałe. Serwo myślisz, że dziurawe?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Sprawdź gdzie jest nieszczelność może servo wcale nie jest do wymiany.
  • Poziom 12  
    Zastanawiam się właśnie nad jakimś przewodem podciśnienia do serwa, może dziurawy, tym bardziej że silniczek na postoju (np światła) leciutko trzepie kabiną ale obroty ma równe i stabilne, moc też trzyma (według hamowni 159KM). Jutro po pracy to sprawdzę, wezmę moją i będzie wciskać i ja dojrzę gdzie tak syczy powietrze. Tylko czy to może być problemem niedziałania ABS i brakiem komunikacji... czytałem dużo o tym, że ABFy od 94r do 95r miały wadliwe sterowniki te na pompie, wyskakiwały zimne luty na płytkach. Jeżeli usunięcie syczenia nie pomoże z ABSem, to wyjmę pompę z auta i obejrzę ten sterownik, mam nawet poradnik jak jakiś ktoś już to robił w ABFie. Pytanie tylko, jak wyglądają "zimne luty" bo np przepalone miejsca płyt głównych itp już widziałem i naprawiałem ale zimnych lutów nigdy nie widziałem, jak je rozpoznać?
  • Poziom 19  
    Podciśnienie nie pomoże abs. Zimne luty hmm jak nie jeseś laik to po rozebraniu sam wyłapiesz.
  • Poziom 12  
    Na elektronice troszkę się znam, kilka komputerów wyleczyłem z przerwanych ścieżek na płytach itp ale ogólnie robiłem takie rzeczy że tak powiem "metodą prób i błędów" bez poradników. Już wziąłem wolną sobotę w pracy, bo jutro się za to biorę. Najpierw wyjmę przekaźniki, rozbiorę i sprawdzę czy na pewno działają, wymienię bezpieczniki od ABSu na wszelki wypadek. Kupiłem lutownicę z regulacją temp, klej przewodzący prąd i jutro od rana wyjmuję sterownik pompy ABS i zobaczę co tam się dzieje, jakbym czegoś nie potrafił to wrzucę tutaj fotki i liczę na jakąkolwiek pomoc :) spojrzałem także na grafiki obrazujące zimne luty oraz jak powinien wyglądać prawidłowo zrobiony lut.
    Wszystko okaże się jutro, w razie niepowodzenia będę jeździł bez sterownika aż do momentu kupna nowej pompy z sterownikiem. Aż tak drogie nie są, ale jednak zawsze wolę sam spróbować naprawić :)
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 19  
    I takie podejście lubię kupić nie sztuka. Samozaparcie w naprawie to podstawa jak się uda to pasowało by to udokumentować w temacie przed jego zamknięciem.
  • Poziom 12  
    Jutro wieczorem opiszę co i jak, nawet jak się nie uda :)
  • Poziom 12  
    Pompa zdjęta, rozebrana.
    Okazało się, że główny sterownik ABSu jest w bagażniku, ale na pompie też jest jakaś elektronika, więc postanowiłem rozebrać.
    Niestety po rozebraniu nic nie wygląda źle. Oprócz taśmy którą musicie ocenić sami, gdyż pierwszy raz takie coś widzę. Proszę o pomoc z tym :(
    Seat Toledo 1L 2.0 16V ABF - ABS-masa błędów,brak komunikacji. Jak zdiagnozować?
    Seat Toledo 1L 2.0 16V ABF - ABS-masa błędów,brak komunikacji. Jak zdiagnozować?
    Seat Toledo 1L 2.0 16V ABF - ABS-masa błędów,brak komunikacji. Jak zdiagnozować?
    Seat Toledo 1L 2.0 16V ABF - ABS-masa błędów,brak komunikacji. Jak zdiagnozować?
  • Poziom 19  
    Kolego miernik w dłoń i w drogę. Sprawdź przejścia na taśmie.
  • Poziom 12  
    Właśnie sprawdzam. Problem taki, że wartość jest np 1540ohm i w sekundę maleje do zera...
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Jeśli idzie do zera to gra że zaczyna się od dużej wartości to pewnie kwestia oczyszczenia punktów pomiarowych.
  • Poziom 12  
    Nie mam żadnego schematu pinów ani nic aby wiedzieć co mierzyć więc walę na pałę.
    Wiesz może jak powinienem to zmierzyć?

    I pytanie: kabel diagnostyczny VAG łączy się ze sterownikiem w bagażniku czy tym na pompie?
  • Poziom 19  
    VAG nie wiem kolego sprawdzaj pin po pinie i dojdziesz do tego ale zakładam że z tym w bagażniku ale niech inni się wypowiedzą.
  • Poziom 12  
    Sam nie wiem co o tym myśleć. Raz na mierniku wskazuje jakąś wartość a po chwili już jej nie ma. Z sterownikiem w bagażniku nie ma problemu. Każdy pin ma przewodność z kilkoma innymi. I to stałą. A w tym na pompie cały czas wszystko się zmienia :/

    Przed chwilą sprawdziłem opcje brzęczyka w mierniku) niestety 2 największe piny w kostce nie mają przewodności z żadnym innym. Większość małych pinów ma przewodność z niektórymi innymi, ale niektóre też milczą całkowicie.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Kur... NIE TAK. Kolego nie sprawdzaj pomiędzy pinami tylko między pinem a punktem lutowniczym na płytce.
  • Poziom 12  
    A to ok... już patrzę :)
    Faktycznie teraz mnie olśniło.. przecież piny nie są połączone razem, tylko pin z miejsce na płytce... już patrzę.

    Dodano po 24 [minuty]:

    Sprawa ma się tak:
    Wszystkie luty wystające z płytki sprawdziłem - wszystkie prowadzą do tych samych 6 pinów, oraz 2 luty wystające prowadzą do tych 6+ jeszcze innych 2 pinów. Natomiast po 1:
    są na płytce 2 luty które nie wystają - są płaskie i mają połączenie ścieżką do kostki ale żaden nie ma przewodności do żadnego pinu. Oraz w kostce jest 5pinów które nie łączy się z żadnym lutem na płytce... co o tym sądzisz?
  • Poziom 12  
    Zlutowałem na nowo te 2 płaskie luty na płytce. 2 nieużywane piny w kostce ożyły w ten sposób. Podgrzałem też resztę punktów lutowniczych. Jeszcze jeden pin ożył. Zostały mi dwa piny w kostce które nie są związane z żadnym lutem na płytce, ale za to gdy te piny podłączam do innych pinów to przepływ jest... magia normalnie.
  • Poziom 19  
    Możesz przelutować całą płytkę może coś z tego będzie.
  • Poziom 12  
    Podgrzałem wszystkie luty, ale nadal 2 piny w kostce nie reagują na żaden lut, ale jak dotknie się te 2 piny do innych pinów to przepływ jest.
  • Poziom 19  
    Podłącz jak jest tylko elektrycznie i zobacz co i jak.
  • Poziom 12  
    Jutro podłącze ją do auta. Tak jak mówisz samą wtyczkę. I zobaczę czy kontrolka zniknie, chociaż jak ta pompa nie chodzi od 2009r to kto wie ile rzeczy jeszcze po drodze padło.
  • Poziom 19  
    Pewnie dużo. Kontrolka na pewno nie zgaśnie. Żeby zgasła trzeba się przejechać albo zapiąć kompa.
  • Poziom 12  
    Przejechać się mogę. W toledo I kontrolka gaśnie po przejechaniu się. Ręcznym pohamuję jak co. Jak nie zgaśnie to podłączę kompa ale dopiero po nowym roku bo kabel VAG zostawiłem na wsi jak byłem na święta :/ a pompę prawdopodobnie jutro podłączę do auta na stałe. Na razie na nową mnie nie stać a jeszcze muszę sprawdzić jaką kupić. Bo muszę znaleźć pompę ABS + EDS i w Toledo I takie pompy były tylko w silniku ABF.
    Jeżeli ktoś kiedyś wymieniał pompę w moim silniku i kupił złą (np z 1.8B) to fizycznie ona pasuje ale pompa nie zadziała.

    Interesuje mnie jedna rzecz. Zauważyłem, że w pompie są 3 rzędy pinów, a w wtyczce z instalacji są tylko 2 rzędy... do tego 3 rzędu nawet kabli nie ma. Intrygująca sprawa.
  • Poziom 19  
    Tym akurat bym sobie głowy nie zawracał.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolego `10 przewodów przy pompie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ewentualnie 12 zależy od wersji.
  • Poziom 12  
    Dokładnie tak, 10 przewodów. Widzę też po aukcjach, że są identyczne pompy na gniazdo 10pin. Ciekawe czy to nie jest tak, że te 4 dodatkowe piny są od EDSu i po prostu u mnie instalacja jest zmieniona z niepojętych i niewiadomych przyczyn :P

    PS: mogę wiedzieć skąd masz te dane? Mam ETKE ale niestety nie ma tam aż tak szczegółowych danych ...
  • Poziom 19  
    AutoData i jeszcze TolerancData patrzę po schematach.
  • Poziom 12  
    Kolego a mógłbyś sprawdzić ile przewodów powinno być w Seacie Toledo 1L 2.0 16V z 1995r gdzie sterownik ABSu był w bagażniku a nie przy pompie oraz był z EDS?
    Chcę mieć pewność, że ilość wtyczek jest OK.