Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota.

grzywa11 25 Dec 2013 11:59 24633 24
Ochrona Domu
  • #1
    grzywa11
    Level 8  
    Witajcie.
    Posiadam Audi A4 z 96 roku i mam mały świąteczny problem z samochodem. Mianowicie idę z rana do garażu, włączam z pilota samochód a ten nie reaguje. Centralny nie działa jak i immobilizer. Widziałem kilka podobnych tematów ale wszystkie te różniło od mojego to iż jak włożyłem kluczyk do zamka aby otworzyć drzwi to pompka otworzyła cały samochód. Samochodu mi się odpalić nie udało bo jest jeszcze immobilizer i samochód zaczął piszczeć. Po chwili jak zamknąłem drzwi (pompka też zadziałała) to przestał piszczeć.

    Nie wiem czy problem tkwi w pilocie czy w Audi. Dodam iż dioda będąca na pilocie za każdym razem działała więc wykluczam wymianę baterii w pilocie. Wykluczam też wymianę akumulatora gdyż pompka zadziałała.

    Z góry dzięki za porady.
    Jeśli coś źle napisałem bądź źle dodałem temat to sorki (piszę tu dopiero drugi raz).
  • Ochrona Domu
  • #2
    siwusek
    Level 14  
    Rozbierz pilota dociśnij układ odpowiedzialny za immobilizer albo weź zapasowy i sprawdź czy działa ? Często się ten układzik odpina i ludzie podczas wymiany baterii go gubią i sa problemy potem .Tobie się mógł odczepić.
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Trochę to dziwne że auto piszczy. Przy niesprawnym immo nie ma takich dźwięków w oryginalnej instalacji.
    Podejrzewam dokładany alarm który jest tutaj problemem.
    Nic nie napisałeś o kontrolce od immo na desce która nie gaśnie więc problemu z immo pewnie brak.
  • #4
    kwansterp
    Level 22  
    Wypiąć dokładany alarm, nie będzie mrugał kierunkami i auto zapali.
    Oryginalne immo z opisu wygląda, że ok.
  • #5
    grzywa11
    Level 8  
    To iż samochód "piszczy" miałem na myśli że piszczy alarm- czyli norma. Jak alarm się załączył to świeciły się awaryjki oraz na desce mrugały kontrolki. Wygląda na to jakby samochód nie odbierał sygnału z pilota. Jutro sprawdzę ten układ w pilocie- jak to nie pomoże to sprawdzę akumulator. Zobaczymy.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Wątpię abyś miał fabryczny alarm w tym aucie.
    Masz pewnie dokładany alarm i w nim jest problem - nie reaguje na polecenia pilota.
    Centralny zamek Ci działa bo reaguje na zamykanie/otwieranie z kluczyka, problem jest tylko w sterowaniu go przez dokładany alarm.
    Zamknąłeś auto z pilota więc alarm jest uzbrojony i nie ma się co dziwić że po otwarciu drzwi czy włączeniu zapłonu wyje syrena.
    To że silnik nie odpala to nie wina immo tylko odcięcia zapłonu przez dokładany alarm.
    Gdybyś miał problem z immo to silnik by zapalił i po jakieś sekundzie by zgas, paliła by się też kontrolka wskazująca na problem w immo.
    Taka kontrolka
    Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota.
    Kontrolki na desce Ci migają bo migają kierunkowskazy więc palą się również od nich kontrolki na liczniku.
    Kolegi siwusek nie słuchaj bo głupoty pisze. Pomyśl trochę co ma immo do centralnego zamka w tym aucie - to nie Renault z pilotami IR.
    Transponder nie ma też nic do działania tego pilota.
    Nie wiem co tam jest do dociskania przy transponderze ID13, który wygląda tak
    Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota.

    Masz też pewnie w aucie diode LED która sobie miga - po przewodach od niej dojdziesz gdzie jest zamontowany alarm (pewnie nad nogami kierowcy). Trzeba odłączyć od niego wtyczkę, spiąć ze sobą 2 przewody i auto odpali.
    Jak znajdziesz alarm to pewnie będzie na nim podana jakaś nazwa i wtedy można szukać instrukcji do niego by dopisać do niego pilota, chyba że uszkodził się w nim moduł odbiornika radiowego.
    Pokaż jak wygląda ten Twój pilot i kluczyk do auta.
  • Ochrona Domu
  • #7
    grzywa11
    Level 8  
    Z tego co napisałeś wnioskujemy że pilot się rozkodował. Jutro mam wolne od pracy, a więc zrobię tak jak napisałeś. Wyłączę alarm i zobaczę czy odpali. Pech chciał że mam jeszcze Ibizę i też coś w niej z elektroniką szwankuje (samochód muszę mieć aby dojechać do pracy) ale to już osobny temat zrobię :)
    Poza tym dodaję zdjęcia pilota i kluczyka jak chciałeś.
    Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota. Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota. Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota. Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota.
    Na ostatnim zdjęciu zaznaczyłem chip o który chodziło chyba koledze siwusek. Miałem raz przygodę z nim i nawet przykleiłem go na klej aby nie wypadł, wątpię też aby chip miał coś wspólnego z aktualnym problemem :)
  • Helpful post
    #8
    grala1
    VAG group specialist
    Tak, to co zaznaczyłeś to jest transponder. Jeżeli byłby jakiś problem z nim to zapaliła by się ikonka lampki którą pokazałę\em wcześniej.
    Alarm masz dokładany - takie moje zdanie.
    Nie widziałem jeszcze A4 z takim pilotem.
    Te co widziałem miały taki
    http://www.google.pl/imgres?sa=X&biw=1301&bih...=16&tx=147.0999755859375&ty=89.29000854492187
    lub taki
    http://www.google.pl/imgres?sa=X&biw=1301&bih...sp=15&tx=189.6199951171875&ty=68.239990234375
  • #9
    grzywa11
    Level 8  
    Bardzo dziękuje za pomoc. Niesamowicie mi pomogłeś kolego. Zrobiłem tak jak kazałeś. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem łączenia o których pisałeś.
    Kolorem czerwonym zaznaczyłem zapłon.
    Kolorem niebieskim świecę żarową.
    Dodałem jeszcze kolor zielony. Są to szyby przednich drzwi (kierowca+ pasażer).
    Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota. Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota.
    Gdybym nie połączył kabelków drzwi (kolor zielony) to nie zadziałałyby szyby które są sterowane elektrycznie, lecz i tu mam mały problem. Kiedy dodałem kabelek (zworkę) do wtyczki dajmy na to jak na rysunku poniżej (kolor żółty):
    Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota.
    Szyby zadziałały. Natomiast jak zlutowałem normalnie te kable jak pozostałe od zapłonu i od świecy to szyby przestały działać. Jaki jest tego powód?
    Dodam iż był to alarm firmy TEXALARM typu AV 2155 NL+, ciężko było znaleźć jakiś schemat tego alarmu. Jedynie co znalazłem to podobnego typu i podłączony do Peugeot'a 206 który wygląda tak:
    Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota.
    Płytka samego alarmu z góry wygląda tak:
    Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota.
    Gniazdo czarne to właśnie jak zaznaczałem powyżej. Czerwony- zapłon, niebieski- świeca, zielony- szyby. Reszty nie znam, dlatego też nie wiem jaka jest przyczyna nie działania prawidłowo szyb. Gniazdo białe zaś jest od świateł awaryjnych oraz alarmu (dźwięku).
    Dodam również że kiedy zamykam samochód kluczykiem od strony kierowcy to TYLKO drzwi kierowcy, zaś kiedy zamykam od strony pasażera zaczyna działać pompka i zamyka cały samochód (łącznie z drzwiami kierowcy).
    Jeszcze raz niesamowicie dziękuje za pomoc. Samochód odpala tylko te szyby teraz mnie nurtują ;/
  • Helpful post
    #10
    grala1
    VAG group specialist
    Podłącz szyby pod alarm i powinny zacząć działać.
    Sterownie z drzwi kierowcy nie działa bo osoba montująca alarm odcięła sterowanie z kluczyka i podała w to miejsce sterowanie z alarmu.
    Po prawej stronie pod przekaźnikiem widać napis SWITCH. Pokaż co tam jest.
    Przetłumacz sobie z włoskiego i zobacz czy da radę zakodować piloty.
    Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota.
  • #11
    grzywa11
    Level 8  
    Jeśli podłączę alarm to nic nie da. Na zdjęciach poniżej jest ten SWITCH o którym pisałeś. Był cały czas w pozycji ON.
    Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota. Audi A4 - Centralny, immobilizer nie reagują na sygnał z pilota.
  • Helpful post
    #12
    grala1
    VAG group specialist
    Próbowałeś kodować piloty wedle instrukcji?
    Przydało by się zobaczyć do czego idą te przewody od szyb.
  • #13
    grzywa11
    Level 8  
    Bardzo dziękuje za rozwiązanie mojego problemu :) zaprogramowanie od nowa pilota pomogło. Działa sprawnie calutki alarm oraz szyby z którymi miałem problem. Wielkie dzięki grala1 bardzo mi pomogłeś.
    Instrukcję programowania TEXALARM znalazłem też po polsku na innym forum.
    Wstawiam link poniżej aby ktoś w przyszłości kto będzie miał podobny problem mógł sobie na spokojnie to naprawić. Jeszcze raz wielkie dzięki ;)
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic835140.html
  • #14
    KubStr
    Level 10  
    Witam. Mam taki sam alarm lecz trochę inny problem. Mam tylko jeden pilot do niego który właśnie coś szwankuje. Bateria jest dobre, a on raz działa a raz nie. I moje pytanie jest takie: Czy można gdzieś kupić pilot do zaprogramowania, lub jaką inną centrale całą założyć nową tak aby nie było za dużo przerabiania.
  • #15
    grzywa11
    Level 8  
    Sprawdź zimne luty. Kiedyś w innym alarmie miałem na diodzie. Wystarczyło poprawić luty. Sprawdź też czy switch działa prawidłowo i czy nie są zdarte nigdzie ścieżki.
  • #16
    KubStr
    Level 10  
    Centrala działa prawidłowo. Tu chodzi bardziej o pilota. Bo jak wciskam guzik to czasem dioda się zapali w pilocie i wtedy działa wszystko ok. A jak się nie zapali to wtedy nic nie działa, nie rozbroi alarmu i nie mogę wtedy odpalić samochodu. Próbowałem już czyścić pilot ale to nic nie dało.
  • #17
    grzywa11
    Level 8  
    Właśnie o tym piszę :) Sprawdź luty na pilocie. Czasem może to być luźna dioda :) Miałem dwa podobne przypadki. Za pierwszym to była właśnie dioda, a za drugim razem był to przycisk (switch), który po prostu był zniszczony :)
  • #18
    KubStr
    Level 10  
    A czy jest jakaś możliwość dorobienia pilota??
  • #20
    KubStr
    Level 10  
    A jakaś rozpiska przewodów w kostkach??
  • #22
    KubStr
    Level 10  
    To nie jest do tego alarmu. U mnie są 2 kostki. Czarna i biała.
  • #24
    KubStr
    Level 10  
    Za dużo mi to nie powiedziało, ani nie wiem w jakim to jest języku, ani które kable są w której kostce
  • #25
    grzywa11
    Level 8  
    Kolego jest to język bodajże szwedzki. Jak nie znasz, to użyj google i przetłumacz. Na dodatek nie zrobię wszystkiego za Ciebie. Tylko Ci pomagam, a więc miłej pracy życzę. Jak masz więcej pytań to szukaj odpowiedzi w google bądź na forum. Jest wiele wątków tego typu i do tego alarmu. Jak nie dasz sobie rady sam, poproś o pomoc w jakimś warsztacie, zapłać konkretne pieniądze i miej święty spokój z alarmem. Pozdrawiam :)