Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DAF XF 95 - Eberspacher Hydronic D10W, zmiana z mokrego na suche

szyniu 25 Dec 2013 12:17 3549 9
IGE-XAO
  • #1
    szyniu
    Level 20  
    Witam serdecznie mam taki otóż problem w Dafie XF 95 rocznik 2004r jest zamontowane fabrycznie ogrzewanie postojowe Eberspacher Hydronic D10W działało ale nadszedł czas że przestało, instalacja wszystko oryginał.
    Posiada dwa regulatory(zegary) w kabinie jeden standardowy ala dafoski bez lcd tylko z pokrętłem i włącznikiem i drugi typowy dla ebera z lcd z możliwością programowania czasu.
    Zasilania są na sterowniku stały i po włączniku też ale urządzenie nie startuje całkowita cisza.
    I tutaj pojawia się pytanie czy próbować naprawiać tylko że ja mam małe doświadczenie w mokrych piecykach i tym bardziej nie mam urządzenia do zdiagnozowania błędów, czy zamontować suche ogrzewanie właściciel auta ma w pełni sprawne urządzenie D3LCC z pompką bez instalacji i zegarów.

    Tak czy inaczej potrzebuje schemat instalacji z dafa do obydwóch tych urządzeń gdyż oznaczenia przewodów w dafie to numeracja a nie kolory.
    Potrzebuje opis D10W z wartościami pomiarowymi spróbuję na piechotę pomierzyć i na dodatek potrzebuje schemat pod D3LCC gdyby się okazało że nic nie wskóram bądź nie będzie opłacalna naprawa mokrego D10W.
    I jeszcze jedno pytanie czy zegary montowane pod mokre urządzenie grzewcze obsłużą ewentualnie zamontowane suche D3LCC i czy instalacja w kabinie bardzo się różni.
    Proszę o pomoc
    To dane odczytane z suchego urządzenia
    D3LCC 252088
    252088050000
    DAF1339372
    sterownik
    251977510010
    i opis numeracyjny przewodów z urządzenia proszę ewentualnie o rozszyfrowanie
    1156 czerwony
    M3 biały
    5117 czarny
    9003 biały
    4941 czarny
    3037 niebieski
    4936 czarny
    4939 czarny
    Z góry dzięki za pomoc.
  • IGE-XAO
  • #2
    apollo229
    Level 21  
    Zegary sterujące możesz wykorzystać te same, zmieniasz pompkę paliwa a reszta jak z każdym montażem. Dziurki w podłodze, zasilanie, i działa :D
  • IGE-XAO
  • #3
    szyniu
    Level 20  
    Okazuje się że programator musiałem założyć od ogrzewania suchego też z dafa oczywiście na programatorze do wodnego jest oznaczenie że służy on do takich właśnie ogrzewań,
    więc nie rozstrzygałem czy by się udało to przerobić bo nie miałem rozpisu pinów a konfiguracja wygląda inaczej niż w suchym.
    W miejsce starego wrzuciłem nowy programator i inst. a reszta zgodnie z montażem i wszystko hula.
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na prośbę autora otwieram temat.
  • #5
    szyniu
    Level 20  
    Dziękuję za wznowienie
    A teraz do tematu zamontowałem Eberspacher D3LC copact do tego dafa z auta bliźniaczego ale wersji starszej bo z 95xf a ja działałem na xf95.
    Wszystko podpiąłem zgodnie ze schematem elektrycznym, akurat zdobyłem z dafa, programator od cf ale to chyba nie ma znaczenia jaka kabina,ad samego piecyka był jeszcze fragment wiązki dafoskiej więc numeracja przewodów powieliła mi się ze schematem więc było łatwiej spiąć do kupy.Jedyną rzeczą którą pominąłem był włącznik na desce po prostu ogrzewanie startowało z włącznika na programatorze.

    A teraz problem ogrzewanie chodzi na max i po przekręceniu na np. 3 pole na pokrętle nadal bez zmian aż do momentu gdzie się wyłączy i już samo od początku nie wystartuje, tak jakby nie chodziło w trybie o niższej mocy grzewczej albo nie widziało temp.
    Gdzie może leżeć problem czujnik jest zamontowany w programatorze ale coś tu jednak nie tak.
    Proszę o pomoc jak to mądrze ugryźć z góry dzięki.
  • #6
    apollo229
    Level 21  
    Odczytaj kod błędu ze sterownika, będzie łatwiej znaleźć problem
  • #7
    szyniu
    Level 20  
    Nie mam za bardzo czym niebieski przód diagnostyczny został wolny w instalacji i pod prowadziłem go pod programator by był lepszy dostęp ale nie posiadam zestawu diagnostycznego

    Dodano po 2 [godziny] 59 [minuty]:

    Ogrzewanie odpala za każdym razem tylko po przekręceniu pokrętła temperatury na troszkę poniżej połowy to jak się nagrzeje i się wyłączy to już samo nie odpala i mam pytanie
    Podłączyłem programator z CF z ogrzewaniem typu D2 a ja mam zamontowane D3LC compact podpinałem wszystko zgodnie z podpięciem inst tak jak do compact, może nie ma informacji o temperaturze w środku kabiny,czujnik znajduje się w środku programatora jak sądzę a ja mam na schemacie jako oddzielny czujnik i teraz trochę zgłupiałem jak to właściwie jest.
    W którym elemencie układu jest mierzona temperatura wewnątrz kabiny w programatorze czy w sterowniku czy układ wymaga dodatkowego czujnika temp.
  • #8
    szyniu
    Level 20  
    Jeszcze raz na spokojnie testowałem owe urządzenie gdy przyłożę programator do rury z ciepłym powietrzem to po chwile ogrzewanie zacznie zwalniać aż do momentu kiedy chodzi całkiem wolniutko ciągle utrzymując płomień, gdy otworze drzwi i oddale rurę z ciepłym powietrzem zaczyna przyspieszać i po chwili osiągnie max obroty by dogrzać kabinę ale gdy w kabinie jest już ciepło mocno ciepło nagle rozłącza pompkę dozującą i przechodzi w tryb przedmuchu, po czym się zatrzymuje i już nie odpala (nawet po wystygnięciu kabiny ) ale raczej to nie przegrzanie gdyż wystarczy wyłączyć i włączyć ponownie klawisz startu i od razu startuje.
    Dodam że gdy nie zbliżę rury do czujnika nie zależnie czy ustawie pół zakresu czy więcej po kilku minutach się wyłącza i lipa (a w kabinie jest cieplutko ale tylko do momentu kiedy urządzenie pracuje).
    I teraz moje pytanie czy może miał ktoś podobny problem, może ja coś pomyliłem, podam numery urządzenie może po których uda się komuś znaleźć schemat który jest na-pewno od tego konkretnego pieca, nie wiem co jest grane czy sterownik czy może regulator. Inst spinałem zgodnie z numerami przewodów przynajmniej tak mi się wydaje, bardzo proszę o pomoc.

    to dane do pieca
    Eberspacher D3LC compact
    252088
    252088 050000
    nr daf 133 937 2
    Numery z programatora który pochodzi od daf cf 2001r składa się z pokrętła zakresu, włącznika startu i czujnika temperatury.
    nr 22 1000 31.04.00

    Proszę o pomoc jeszcze raz.
  • #9
    ARTUR_STANCZUK
    Level 19  
    szyniu wrote:
    nagle rozłącza pompkę dozującą i przechodzi w tryb przedmuchu, po czym się zatrzymuje i już nie odpala (nawet po wystygnięciu kabiny ) ale raczej to nie przegrzanie gdyż wystarczy wyłączyć i włączyć ponownie klawisz startu i od razu startuje.

    To jest właśnie obiaw przegrzania.
    Temperaturę "bierze" z płytki, a jeżeli jest wpięty zewnętrzny to on jest priorytetm.
    Trzeba odczytać błędy to wszystko będzie jasne.
  • #10
    szyniu
    Level 20  
    O ile mi wiadomo to gdyby się urządzenie przegrzewało to po trzech takich próbach doszło by do zablokowania sterownika i bezpośrednio po wystąpieniu przegrzania nie dało by się uruchomić urządzenia. A ono zarz po włączeniu włącznika startuje bez problemu.
    No chyba że się mylę.