Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana zamków w Seicento

26 Mar 2005 00:59 20077 12
  • Level 18  
    Czy jest możliwa wymiana zamków w Seicento "domowym" sposobem? Kiedyś robiłem to w serwisie, to gość coś wspominał o programowaniu komputrera (immobilajzera), itp. Chcę to zrobić, bo mam rozwalony jeden z zamków, bo jakiś gówniarz grzebał w nim śrubokrętem, a mam komplet zamków zapasowzch z okresu, kiedy zgubiłem kluczyk i później go znalazłem, ale dla bezpieczeństwa wymieniłem zamki. Proszę o komentarze.
  • Level 21  
    Witam
    Ten gość ci bzdury opowiadał z tym komputerem .Możesz śmiało wymienić zamki do tego nie potrzeba żadnego komputera to typowa mechaniczna robota.
    Pozdrawiam
  • Level 18  
    Czyli rozumiem, że immobilajzer sciśle powązany z parą kluczyków, o którym mi mówił serwisant, to też ściema? :wink: Przy okazji, czy do tylnej klapy też się wymienia bębenek? Jak sobie poradzić ze stacyjką, jak się do tego zabrać?
  • Level 11  
    Jeżeli w aucie masz zabezpieczenie nazywane Fiat Code to niestety jest potrzebna ingerencja jakiegoś elektronika który przeprogramuje imobilajzer, chyba że umiesz sam to zrobić!!!
    http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=45984213
    Jeśli chcesz sam to zrobić to możesz wymienić tylko wkładki od drzwi i tylnej klapy, a stacyjke zostawić w spokoju, tylko że wtedy będziesz miał 2 kluczyki 1 do drzwi a 2 do stacyjki. (ale zrobisz to sam) Jak nie wiesz jak dostać się do zamków drzwi to daj znać, zawsze chętnie pomoge, najszybciej na GG, ale na forum też odpisze jak znajde troche czasu.

    PS A nie lepiej do tych zamków co są założyć centralny zamek i odłączyć wkładke wogóle od zamka, wtedy ten co będzie grzebał ci w zamku i tak nie otwoży dzwi a ty będziesz zamykał i otwierał auto z pilota a awaryjnie zostawiasz sobie Wejście przez tylną klape (jak akumulator padnie, czy coś się popsuje) ?? centralny z pilotem do samodzielnej instalacji kosztuje około 80 PLN i bardzo łatwo się go montuje jak coś moge dać ci namiar do kolesia od którego ja kupiłem
  • Level 21  
    Witam
    Oczywiście imobilajzer jest powiązany z parą kluczyków kodem immo ale tylko do stacyjki a ty nic o wymianie stacyjki nie piasałeś, więc ja ci odpisałęm jw myśląc, że wymienić chcesz tylko zamki drzwi.Jeżeli wymieniasz również stacyjkę to kolega mariusz_lodz ci napisał co trzeba zrobić.Do klapy tylnej również się wymienia bębenek.
    Pozdrawiam
  • Level 18  
    mariusz_lodz wrote:
    Jeżeli w aucie masz zabezpieczenie nazywane Fiat Code to niestety jest potrzebna ingerencja jakiegoś elektronika który przeprogramuje imobilajzer, chyba że umiesz sam to zrobić!!!

    Czyli jednak wcale nie jest tak łatwo... :(
    mariusz_lodz wrote:
    PS A nie lepiej do tych zamków co są założyć centralny zamek i odłączyć wkładke wogóle od zamka...

    Ciekawa koncepcja, rozważam ją. Zastanawiam się jedynie nad opcją z centralką, tzn. ogólnie wiadomo, że mając własną centralkę otwarcie samochodu nie stanowi problemu - podmiana centralki i otwieramy własnym pilotem... :?
    Czy jest możliwa wymiana immoblizajzera na taki pasujący z kluczykami, czy jednak przeprogramowanie będzie korzystniejsze finansowo?
  • Level 26  
    bez obaw! ja kiedyś dorabiałem kluczyk do fiata punto który też miał chip z kodem! zapłaciłem za nowy 150zł razem z zaprogramowaniem kodu!
    jesli masz kluczyk do nowych wkładek to podjedź do gościa który dorabia takie kluczyki z kodem to ci to zrobi zmiane kodu. myślę że nie zapłacisz wiecej jak 100zł a moze i taniej
  • Level 10  
    Witam!!!
    Sprawa wygląda tak: Jeżeli auto jest wyposażone w immobiliser Fiat Code to trzeba kluczyk zakodować, aby można było uruchomić silnik. Wiem, że Fiaty są wyposażone seryjnie w dwa rodzaje immobiliserów: Fiat Code i Fiat Code II. Niewiem z którego roku jest to Seicento, więc trudno mi powiedzieć jaki system jest w tym przypadku. Jeżeli chodzi o zaprogramowanie kluczyka to polecam serwis. Oczywiście można spróbować w innym zakładzie, ale obawiam sie, że przy Code II mogą mieć problemy. Auto trzeba podłączyć pod komputer i zakodować w komputerze samochodu nowy kluczyk.
    Pozdrawiam
  • Level 18  
    gracus7 wrote:
    bez obaw! ja kiedyś dorabiałem kluczyk do fiata punto który też miał chip z kodem! zapłaciłem za nowy 150zł razem z zaprogramowaniem kodu!

    Zdobyłem trochę informacji odnośnie programowania kluczyków i tą operację, którą Ty opisujesz można spokojnie przeprowadzić we własnym zakresie. Polega to na tym, że wykonujesz kilka obrotów oryginalnym kluczykiem, a poźniej w odpowiedniej kolejności kręcisz i wyłączasz nowym i centralka rozpoznaje nowy kluczyk. To jest akurat proste, mi zależy na wymianie zamków, więc ta operacja odpada, bo nie da się podłączyć dwóch stacyjek i kombinować z różnymi kluczykami. :(
    gracus7 wrote:
    jesli masz kluczyk do nowych wkładek to podjedź do gościa który dorabia takie kluczyki z kodem to ci to zrobi zmiane kodu. myślę że nie zapłacisz wiecej jak 100zł a moze i taniej

    Co do ceny, to można taniej. Wiem, sprawdziłem.
    m_i_s_i_e_k_k wrote:
    Wiem, że Fiaty są wyposażone seryjnie w dwa rodzaje immobiliserów: Fiat Code i Fiat Code II.

    Tutaj chodzi o Fiat Code 2.
    m_i_s_i_e_k_k wrote:
    Oczywiście można spróbować w innym zakładzie, ale obawiam się, że przy Code II mogą mieć problemy.

    Dlaczego?
  • Level 13  
    Przeciez masz uszkodzony zamek w drzwiach. Po co zagłebiać się w sprawy elektroniki. Weź klucz i wkład zamka dostosuj zapadki do klucza i sprawa zalatwiona.
  • Level 18  
    Czardasz, nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem w pierwszym poście:
    Quote:
    Czy jest możliwa wymiana zamków w Seicento "domowym" sposobem?

    I chodzi tu o wymianę zamków (w domyśle wkładek), a nie zamka!
  • Level 13  
    cyt."Chcę to zrobić, bo mam rozwalony jeden z zamków"

    a tak na marginesie do klucza istniejącego można dopasować wszystkie zamki włącznie ze stacyjką. Trzeba poświęcić tylko więcej czasu.
  • Level 18  
    Czardasz wrote:
    cyt."Chcę to zrobić, bo mam rozwalony jeden z zamków"

    ...a te działające są w kiepskiej kondycji i dlatego chcę wymienić wszystkie
    Czardasz wrote:
    a tak na marginesie do klucza istniejącego można dopasować wszystkie zamki włącznie ze stacyjką. Trzeba poświęcić tylko więcej czasu.

    Możesz coś bliżej? Sposób w jaki się to robi, itp? Będzie taniej aniżeli wymiana wkładek wraz z kluczykami?