Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ?

25 Gru 2013 13:56 9141 21
  • Poziom 7  
    Witam

    Mam problem ponieważ nagrywam wokal mikrofonem pojemnościowym i chciałbym w trakcie nagrywania wokalu słyszec go razem z podkładem muzycznym w moich słuchawkach ponieważ bez tego nie wiem czy mam spiewac głośniej czy ciszej.

    Moj sprzet to :

    - MIXER - behringer xenyx 802
    Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ?

    - MIKROFON - MXL 770
    Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ?


    Podłączenie
    Mam podłączone to w ten sposób
    Mikrofon do mixera kablem XLR - XLR
    Mixer z komputerem kablem (2xchinch-MiniJack)
    na mikserze output a do komputer jackiem do wejscia liniowego.

    Chciałbym to połączyć tak aby podczas nagrywania wokalu słyszec go w słuchawkach czy to to jest wgl możliwe ??

    Z Góry Dziękuje i Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    W mikserze masz wyjście na słuchawki Phones na Jacka 1/4 wystarczy że tam wepniesz słuchawki.
  • Poziom 7  
    RFTiTONSIL napisał:
    W mikserze masz wyjście na słuchawki Phones na Jacka 1/4 wystarczy że tam wepniesz słuchawki.


    Okej ale jak tam wepne sluchawki to bd slyszal chyba tylko wokal bez bitu
  • Poziom 27  
    A z czego "leci" ten podkład?
    Napisałeś tylko ze wychodzisz z mixera i wchodzisz na wejście liniowe w kompie.
  • Poziom 7  
    Maciek051996 napisał:
    A z czego "leci" ten podkład?
    Napisałeś tylko ze wychodzisz z mixera i wchodzisz na wejście liniowe w kompie.

    Sory mój błąd

    Z komputera z programu
  • Poziom 18  
    To musisz podpiąć kabel:Jack 1/8 Stereo-2 x Jack 1/4 Mono pod wyjście na słuchawki w komputerze i wpiąć w wejście Line 3/4 w mikserze.
  • Poziom 27  
    A przez co ?
    Po prostu przez głośniki?
    Powinieneś wyjść z komputera na mixer (line in 3/4)
    Do mixera podłączasz mikrofon
    (nie zapomnij o włączeniu zasilania Phantom)
    A z mixera wychodzisz (Main Out)
    Na wejście liniowe w kompie.

    Słuchawki podłączasz do wyjścia Phones
  • Poziom 7  
    Maciek051996 napisał:
    A przez co ?
    Po prostu przez głośniki?
    Powinieneś wyjść z komputera na mixer (line in 3/4)
    Do mixera podłączasz mikrofon
    (nie zapomnij o włączeniu zasilania Phantom)
    A z mixera wychodzisz (Main Out)
    Na wejście liniowe w kompie.

    Słuchawki podłączasz do wyjścia Phones


    z komputera z wyjscia którego ??
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Faktycznie, jest błąd na rysunku.

    Z Main Out (przewodem jack stereo 1/8" - 2 x jack mono 1/4") wchodzisz na wejście liniowe karty dźwiękowej (kolor niebieski). Wyjście karty dźwiękowej (kolor zielony) podłączasz do CD/TAPE Input.
  • Poziom 7  
    alojzy7719 napisał:
    Faktycznie, jest błąd na rysunku.

    Z Main Out (przewodem jack stereo 1/8" - 2 x jack mono 1/4") wchodzisz na wejście liniowe karty dźwiękowej (kolor niebieski). Wyjście karty dźwiękowej (kolor zielony) podłączasz do CD/TAPE Input.


    CD/tape input ??

    Które to wejśće ?? prosze popatrz na to jaki ja mam mikser nie jaki jest na obrazku :)

    i jakim kablem jack i 2xchinch ??
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ?

    Z Main Out (przewodem jack stereo 1/8" - 2 x jack mono 1/4") wchodzisz na wejście liniowe karty dźwiękowej (kolor niebieski). Wyjście karty dźwiękowej (kolor zielony) podłączasz do CD/TAPE Input przewodem jack stereo 1/8" - 2 x chinch. Przycisk CD/TAPE to CTRL musi być wciśnięty, a CD/TAPE to MIX wyciśnięty.
  • Poziom 7  
    alojzy7719 napisał:
    Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ?

    Z Main Out (przewodem jack stereo 1/8" - 2 x jack mono 1/4") wchodzisz na wejście liniowe karty dźwiękowej (kolor niebieski). Wyjście karty dźwiękowej (kolor zielony) podłączasz do CD/TAPE Input przewodem jack stereo 1/8" - 2 x chinch. Przycisk CD/TAPE to CTRL musi być wciśnięty, a CD/TAPE to MIX wyciśnięty.


    Okej dzieki wielkie :)

    ale mam jeszcze jedno pytanko ostatnie
    a mianowicie jak juz to podłącze tak ja wyżej napisałeś to słuchawki wtedy do tego wyjscia na mixerze PHONES tak ??
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Dokładnie tak.
  • Poziom 7  
    siema po raz kolejny :)
    z racji tego że zakupiłem wszystkie kable pisze ponowie
    bo jak tylko przyszły to podjąłem próbę podłączenia tak jak pisał
    alojzy7719
    Tylko jest pewnie problem który pojawia sie podczas nagrywania .

    Więc tak :
    podłączeni jest ciągle te samo sprawa teraz tylko wciśniętych przycisków na mkiserze

    Przycisk PHANTOM jest wcisniety cały czas bo on zasila mikrofon
    ale gdy mam wcisniety przycisk CD/TAPE to MIX słysze sie w słuchawkach ale podczas nagrywania gdy leci mi w słuchawkach też bit to on jakby samo czynnie nagrywa sie na scięzkie dziwekowa na ktorej powinien nagrac sie tylko moj wokal.( wygląda to jak by bit przychodził do miksera i wracał do komputera nagrywajac sie na ta sciezke ) nagrwyał sie razem z bitem w strasznej jakosći moim zdanie powinien nagrywac sie tylko wokal .

    Natomiast gdy mam wciśniety przycisk
    D/TAPE to CTRL to wokal sie nagrywa ale nie słychac juz go w słuchawkach podczas nagrywania słychac tylko bit a wokal sie nagrywa na scieżke dzwiekową

    Jakies pomysły ??

    Dodano po 2 [godziny] 55 [minuty]:

    Dodam jeszcze że gdy załącze nagrywanie w cep'ie (programie do nagrywki ) to moge załączyć np w mediaplajerze jakis film i mi sie nagra dzwiek tego filmu i jak bym w tym czasie mówił do mikrofonu to tez mi sie nagra na jedna sciezke razem z tym dzwiekiem z filmu.

    Dołączam jeszce pere zdjec

    Na pierwszym widać jak mam to podłączone a mianowicie
    tak jak napisal alojzy

    Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ?

    Drugie zdjęcie przedstawia to samo
    Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ?

    a na pozostałych widac wszystkie wejscia wyjscia i przyciski na mikserze
    Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ? Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ? Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ? Jak podłączyć słuchawki aby słyszeć odsłuch wokalu w trakcie nagrywania ?

    Z góry dzieki :)

    Dodano po 16 [minuty]:

    rozpatruje to na wszystkie możliwe sposoby i teraz tak mysle moze w programie trzeba coś nacisnąc czy cos ??
    program to cool edit pro 2.1
  • Poziom 35  
    Jest jeszcze inne rozwiązanie. Zamiast do Main Out podłącz do FX Send tylko jeden kanał (wokal nie musi być nagrywany w stereo). Otwórz wysyłkę FX na kanale mikrofonu (np na godz. 12.00). Wtedy po wciśnięciu obu przycisków 2TR to CTRL i 2TR to Main, wokal nie będzie nagrywany wraz z podkładem.
  • Poziom 7  
    alojzy7719 napisał:
    Jest jeszcze inne rozwiązanie. Zamiast do Main Out podłącz do FX Send tylko jeden kanał (wokal nie musi być nagrywany w stereo). Otwórz wysyłkę FX na kanale mikrofonu (np na godz. 12.00). Wtedy po wciśnięciu obu przycisków 2TR to CTRL i 2TR to Main, wokal nie będzie nagrywany wraz z podkładem.


    czy strace wtedy na jakosci nagrania wokalu ??

    mam podłaczyc to jack 1/4 do fx send i jackiem 1/8 do wejścia niebieskiego a wyjscie słuchawkowe zielone jackiem 1/8 do input 2chinchami ??

    wysłka fx czyli pokrętło fx tak ?? jesli tak to na godzinie 12 jest zero a wczesnie jest minus nieskonczonosc lub plus 15
  • Poziom 35  
    sowinio napisał:
    czy strace wtedy na jakosci nagrania wokalu ?


    nie

    Dodano po 1 [minuty]:

    sowinio napisał:
    mam podłaczyc to jack 1/4 do fx send i jackiem 1/8 do wejścia niebieskiego a wyjscie słuchawkowe zielone jackiem 1/8 do input 2chinchami?


    Tak jak napisałem, zamiast z Main Out, wychodzisz jednym jackiem z FX Send, reszta bez zmian.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    sowinio napisał:
    wysłka fx czyli pokrętło fx tak ?? jesli tak to na godzinie 12 jest zero a wczesnie jest minus nieskonczonosc lub plus 15


    Zgadza się.
  • Poziom 7  
    sowinio napisał:
    alojzy7719 napisał:
    Jest jeszcze inne rozwiązanie. Zamiast do Main Out podłącz do FX Send tylko jeden kanał (wokal nie musi być nagrywany w stereo). Otwórz wysyłkę FX na kanale mikrofonu (np na godz. 12.00). Wtedy po wciśnięciu obu przycisków 2TR to CTRL i 2TR to Main, wokal nie będzie nagrywany wraz z podkładem.


    czy strace wtedy na jakosci nagrania wokalu ??

    mam podłaczyc to jack 1/4 do fx send i jackiem 1/8 do wejścia niebieskiego a wyjscie słuchawkowe zielone jackiem 1/8 do input 2chinchami ??

    wysłka fx czyli pokrętło fx tak ?? jesli tak to na godzinie 12 jest zero a wczesnie jest minus nieskonczonosc lub plus 15


    na pewno oba przyciski maja bic wcisnieta z moich experymentów wynika ze powinien byc wcisniety tylko przycisk 2-tr to mix :)

    a nie ma sposobu zeby nagrywać to jednak w stereo bo w mono jakos mi sie wydaje ze dzwinie to bedzie poniewasz wczesniej mialem całkiem inaczej zapisana sciezke dzwiekowa ??

    Dodano po 2 [minuty]:

    wczesniej miałe sciezke zapisaną tak jakby od góry do dołu teraz mi sie zpaisuje od dołu do polowy tej góry nie ma tak jakby tego jednego kanału

    Dodano po 24 [minuty]:

    Czy jak podłącze to fx sedn takim balem to bd to nagrywał w stereo ??
    i czy jest sens wydawanie kolejnych 60 złtych na kabel czy nie uzyskam nic lepszego niż na tym kablu ktory mam tylko ze w wersji mono ??

    stereoJACK 6.3/małyJACK 3.5

    Dodano po 20 [minuty]:

    Doszłe do pewnych wniosków sam wieć tak może ktoś kiedyś zkorzysta to pisze

    w cepie zanaczamy opcje nagrywania w stereo mimo iz mamy podłączony kabel mono czego sie nie oszuka :)
    wiec nagrywam sciezke dzwiekowa w tym stereo po czym jedną z ścieżkę czyscimy dokladnie(tą w ktorej sie nic nie nagrało) a druga zaznaczamy i robimy z niej nową sciezge w mono po czym robimy z niej stero i mamy oszukane stereo :)
    wiem troszke zawile to napisalem ale jak by prawie ktos chcial prosze pisac chcetnie napisze co i jak :)
  • Poziom 35  
    sowinio napisał:
    a nie ma sposobu zeby nagrywać to jednak w stereo bo w mono jakos mi sie wydaje ze dzwinie to bedzie poniewasz wczesniej mialem całkiem inaczej zapisana sciezke dzwiekowa ?


    Jaki sens jest nagrywać sygnał monofoniczny w stereo? W programie utwórz ścieżkę mono (Mono Track) i po sprawie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sowinio napisał:
    czy jest sens wydawanie kolejnych 60 złtych na kabel czy nie uzyskam nic lepszego niż na tym kablu ktory mam tylko ze w wersji mono ??


    60 zł? Co to za przewód? Ile w sumie do tej pory wydałeś na przewody?

    Nie ma sensu kupować przewodu jack stereo 1/4" - jack stereo 1/8", ponieważ wyjście FX Send jest mono.
  • Poziom 7  
    Dzieki wielkie wszystko działa jak należy :)