Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

łamana ładowarka elektryczna - zasada działania

paatryczek1900 25 Dec 2013 19:01 3033 14
  • #1
    paatryczek1900
    Level 10  
    Witam
    Znalazłem o to taki filmik w necie i czy mógłby mi ktoś napisać jak to działa ??
    http://www.youtube.com/watch?v=TWGiOE3B2VI
    pozdrawiam
  • #2
    D214d3k
    Level 39  
    Silnik elektryczny napędza pompę hydrauliczną. Potem hydraulika napędza koła i siłowniki. Sporo jest takich samoróbek z silnikiem spalinowym od kosiarki.

    http://www.youtube.com/watch?v=w-elILGOR6U
    Podobny patent z silnikiem 6.5 konia i opisem.
  • #3
    paatryczek1900
    Level 10  
    A jak jest rozwiązany napęd ??
  • #4
    D214d3k
    Level 39  
    Napęd bezpośredni silnikiem hydraulicznym sterowanie rozdzielaczami.
    łamana ładowarka elektryczna - zasada działania
  • #5
    paatryczek1900
    Level 10  
    czyli na każde koło taki Silnik ?? Czy ten silnik napędza most napędowy ? Sory za mój brak takiej podstawowej wiedzy :)
  • #6
    D214d3k
    Level 39  
    To zależy od tego jak sprawny ma być napęd, czy pojazd ma mieć biegi. Może być na 2 lub jeśli trzeba na każde koło. Może być na każde koło 1 silnik (skomplikowane sterowanie), może być na most, noże być na skrzynię (sprzęgło) + most (wtedy wystarczy sterować przepływem jak gazem), może być też na zwolnice. Zależnie od decyzji potrzebny będzie inny silnik(i).
  • #7
    paatryczek1900
    Level 10  
    A jeśli tylko na most na tył napęd to lepsze rozwiązanie z szkrzynią i jaki silnik potrzeba z skrzynia i bez ?
  • #8
    D214d3k
    Level 39  
    Wersja ze skrzynią jeśli będzie dużo jeżdżenia zwłaszcza na pusto, wymagana większa prędkość. Dla kogoś kto nie zajmuje się na co dzień hydrauliką siłową łatwiej pewne rzeczy realizować mechanicznie. Zastosowanie kompletu sprzęgło, skrzynia, wałki napędowe, piasty z jednego auta bardzo uprości konstrukcję i zwiększy szansę na sukces :). Jeśli zaadoptuje się szuflę od jakiegoś mikrociągnika to w zasadzie można się wcale nie znać.
    Wyliczenie potrzebnej mocy silnika, prędkości obrotowej, momentów, przełożeń skrzyni, mostów to już robota dla inżyniera a ja nim nie jestem. Ewentualnie można wybrać jakiś zrealizowany projekt o zadowalających parametrach i kopiować. Pod tą machiną do transportu obornik jest link do forum z konkretnym opisem jakie zastosowano części.
  • #9
    mtracz
    Level 29  
    Wydaje mi się, że ta ładowarka ma tylko elektryczny napęd(silnik szeregowo-bocznikowy), a nie hydrostatyczny.
    Zapewne elementy zaadaptowane z elektrycznego wózka widłowego.
  • #10
    paatryczek1900
    Level 10  
    chciałbym użyć silnika elektrycznego , co by się z tym wiązało ?? Czy taki zwykły silnik może wystarczyć 1,5 kw na przykład ??
  • #11
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Na kilku stronach pokazał swój wynalazek. na jednej z nich napisał że silnik jest ze skutera elektrycznego na 24V. Wózki widłowe przynajmniej te co znam pracują na większym napięciu.
  • #12
    mtracz
    Level 29  
    paatryczek1900 wrote:
    chciałbym użyć silnika elektrycznego , co by się z tym wiązało ?? Czy taki zwykły silnik może wystarczyć 1,5 kw na przykład ??


    Ale jaki to silnik? Na jakie napięcie pracy? Jaki prąd? Jaki typ silnika?
    Sama moc to mało informacji.

    Na początku ustal jaką wartość napięcia będzie miało zasilanie, ile akumulatorów i jakie.
    Elektryczne wózki inwalidzkie mają 24V układ jezdny z pełnym zakresem sterowania.

    Skoro są jakieś opisy w internecie tej ładowarki(nie wiem nie czytałem) to poszukaj poczytaj, po co wchodzić oknem skoro są drzwi. Układ sprawdzony to tylko powielać.
  • #15
    mtracz
    Level 29  
    Trudno powiedzieć czy w 100% zda egzamin w innej maszynie. Ale są one dość silne(Jest przekładnia) i szybkie. Pod sporą górkę targa 100kg chłopa bez zająknięcia i to nie na asfalcie. Jak na razie po kilku kontaktach z tymi wózkami mogę stwierdzić, że silniki są wytrzymałe bo tylko raz miałem okoliczność robić przy samym silniku, a dokładniej wymiana samych szczotek.
    Silniki te posiadają hamulec elektromagnetyczny(oczywiście można zdemontować ale raczej się przyda), a do tyłu maja mniejsze obroty.
    Oczywiście z silnikiem bierz całe okablowanie i sterownik silnika.