Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

Arceen 24 Sie 2015 20:29 96909 800
  • #271
    kaeres1
    Poziom 12  
    Dzięki.
    Mam juz Redoxa v2 alpha.
    Jest tu na pewno na forum jakieś kompedium wiedzy o ładowaniu nimh.
    Które jest najtreściwsze ?
    Mam ogniwo 2000mAh, 7,2V.
    Chcę się dowiedzieć jak najlepiej to ładować (jakim prądem) aby:
    1. Naładować najefektywniej (dobić na maxa albo i ciut więcej jeżeli się da).
    2. Jak najszybciej (jeżeli będzie taka potrzeba) ale aby nie zabić ogniwa ?

    PS. dzisiaj potrzebowałem szybkości i w 12 minut doładowałem 1000mAh prądem 5A. Czy to nie zniszczy ogniwa?
  • PCBway
  • #272
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    kaeres1 napisał:
    dzisiaj potrzebowałem szybkości i w 12 minut doładowałem 1000mAh prądem 5A. Czy to nie zniszczy ogniwa?


    Na pewno przy tak szybkim ładowaniu NiMH 1000mAh prądem 5A wzrosła temperatura pakietu, przekroczenie powyżej 50 stopni niektóre źródła podają 40 stopni powoduje już w przyspieszonym tempie niszczenie pakietu.
    Akumulator nie ma prawa być gorący przy ładowaniu.

    NiMH 2000mAh 7,2V prąd ładowania 2A. Ja ładuję pakiet NiMH 2000mAh 7,2V jeśli już potrzebny max. 3A ( pakiet NiMH 5000mAh prądem 5A )
  • #273
    Freddy
    Poziom 43  
    Są specjalne akumulatory przeznaczone do bardzo szybkich ładowań. Do tanich, one nie należą. Akumulator taki jest specjalnie oznaczany, np.: Rapid chargé-3C.
  • #274
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Najlepszym rozwiązaniem jest zakup pakietu LiPO Reaction 7,4V 5000mAh 30C w obudowie hardcase.
    Prąd ładowania - max. 3C, prąd rozładowania - 30/60C (ciągły/chwilowy)

    Z tym że za tą cenę można mieć trzy pakiety Turnigy 5000mAh 2S 7.4V 60C Hardcase Pack o prądzie ładowania 1C.
  • #275
    Freddy
    Poziom 43  
    1 PAWEL napisał:
    Najlepszym rozwiązaniem jest zakup pakietu LiPO Reaction 7,4V 5000mAh 30C w obudowie hardcase.
    Do pakietu LiPo potrzeba specjalna ładowarke, tą od pakietów NiMh nie da się ładować.
  • #276
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Freddy napisał:
    Do pakietu LiPo potrzeba specjalna ładowarkę, tą od pakietów NiMh nie da się ładować.


    kaeres1 napisał:
    Mam już Redoxa v2 alpha.
  • #277
    kaeres1
    Poziom 12  
    Ta ładowarka Alpha V2 jest kozacka.
    W przyszłym miesiącu zamierzam kupić jakiś akumulator 5000mAh aby se dzieciak dłużej pojeździł niż te 15 minut.

    Można spokojnie kupić NIMH czy pakować się w LiPo (regulator jest przystosowany) ?
    Czy wiąże się to z jakimiś przeróbkami choćby kabelków do zasilania (bo widzę, że są inne) ?
  • #278
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Pakiet możesz dobrać z odpowiednim złączem jaki masz na regulatorze ( lub zakup przejściówki ).
    Pakiet LiPo jest naprawdę dobry wybór jeśli regulator jest przewidziany do LiPo, tylko musza być zachowane środki ostrożności podczas ładowania,
    torba ochronna, i ograniczony dostęp do tych pakietów przez dzieci.
    U chłopaka pakiet LiPo o pojemności 5000mAh o wydajności prądowej 40C wystarcza na 40 minut ostrej jazdy na silniku bezszczotkowym.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?
  • PCBway
  • #279
    kaeres1
    Poziom 12  
    Mnie się wydaje, że mam silnik szczotkowy.
    Nie chciałbym go zajechać więc chyba pozostanę przy NIMH.
  • #280
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Oczywiście przy szczotkowym wymaga to kontroli temperatury regulatora i silnika
    oraz lub instalacji wentylatorów na silniku i regulatorze.
    Przy ostrej ciągłej jeździe na pakiecie NIMH 5000mAh tez jest możliwe spalenie lub uszkodzenie regulatora i silnika.
    Lub parę minutowe spowolnienia jazdy dla ochłodzenia elektroniki i silnika ( większość silników szczotkowych posiada wentylator w obudowie stojanu ), ale niewystarczająco wydajne chłodzenie.
  • #281
    Madrik
    Moderator Robotyka
    Typ pakietu nie ma tu znaczenia, jeżeli chodzi o silnik. Silnik i tak pobierze tylko tyle energii ile to wynika z jego konstrukcji i optymalnego punktu równowagi dla aktualnego wysterowania i obciążenia.

    Zaletą pakietów LIxx są małe wymiary i mała masa, przy sporej pojemności i wydajności prądowej. Ma to ograniczone zastosowanie. Stosuje się je tam gdzie ważna jest właśnie mała masa - czyli modele latające i mocno wyczynowe. Tam, gdzie toczy się walka o każdy gram modelu i jednocześnie wyciągnięcie z niego możliwie dużej mocy.

    W typowym modelu rekreacyjnym, nie jest to priorytetem i nie ma potrzeby stosowania takich pakietów, gdyż ich wady - ryzyko zapłonu, wrażliwość, trudna obsługa, wymagający proces ładowania - nie są rekompensowane przez zalety.

    Jeżeli napęd modelu był konfigurowany pod zasilanie NIMH, to nie ma większych zalet po wymianie pakietu na równoważny pakiet LIxx. Zwykle mniejsza masa nie jest odczuwalna w takich konstrukcjach. Przeważnie zaś jest to tylko efekt placebo w połączeniu z inną charakterystyką rozładowania pakietu, który po prostu dłużej oddaje prąd maksymalny silnika, po czym następuje szybkie odcięcie zasilania. Podczas gdy wydajność NIMH spada wolniej, ale stale i osłabienie napędu nie jest tak zauważalne, bo model po prostu jeździ coraz wolniej. Jednak w przypadku LIxx - poprzez utrzymanie wysokiego prądu przez dłuższy czas, rzeczywista zabawa jest nieco krótsza.
    W efekcie użytkownik ma wrażenie, ze model jest żwawszy, podczas gdy jest on po prostu taki sam jak przy w pełni naładowanym pakiecie.
    Osiągi są identyczne, a jedynie rozkład pracy wygląda nieco inaczej.

    Niby się wydaje, że lepiej ciut krócej ale na pełnym gazie cały czas, niż dłużej ale coraz słabiej. Należy jednak pamiętać o cenie tej przyjemności - Droższa i bardziej skomplikowana ładowarka, konieczność monitorowania stanu pakietu, cena samego pakietu, konieczność zabezpieczenia pakietu na czas jazdy, wysokie ryzyko uszkodzenia grożące nawet utratą modelu.
    Nie bez znaczenia dla żywotności silnika i podzespołów jest też wydłużony czas pracy z pełnym obciążeniem. Odbija się to na żywotności całego zespołu.

    Tak więc jest to kosztowna przyjemność w modelach rekreacyjnych.
  • #282
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Pakiet fabryczny NIMH 2000mAh, przy pakiecie NIMH 5000mAh szczotkowy pojeździ dłużej i tutaj może być problem z przegrzewaniem się silnika szczotkowego bez dodatkowego wentylatora i regulatora bez wentylatora. Z własnego doświadczenia wiem że dopiero wstawienie dodatkowego chłodzenia poprawiło własności cieplne tych elementów, dosłownie były po jeździe tylko ciepłe.
    Pozostaje sprawa wydajności prądowej pakietów istotna przy silnikach i regulatorach bezszczotkowych. Przy pakiecie NIMH niekiedy dosłownie brak prądu gwałtowny spadek napięcia, regulator sygnalizuje to dźwiękiem i resetem.

    kaeres1 napisał: Mam już Redoxa v2 alpha.
    Tak że na pewno opłaciło by się przejście na pakiet LiPo, z tym że tam gdzie dzieci musi być zapewnione ich bezpieczeństwo.

    Różnica w wadze pakiet 7,4V LiPo 5000mAh 270 gram, pakiet 7,2V NIMH 5000mAh 420 gram.

    7,2V NIMH 5000mAh - 105 zł, 7,4V LiPo 5000mAh - 110 zł ( LiPO Turnigy 20C/30C 5000mAh 7,4V twarda obudowa, REDOX 5000 mAh 7.4V 40C LIPO - 140 zł)

    Ze względu na dzieci wybór jest tylko NIMH.
  • #283
    kaeres1
    Poziom 12  
    Dziękuję Wam serdecznie za ten wykład.
    Pomógł w podjęciu decyzji.
  • #284
    sadam-x
    Poziom 12  
    Witam jeśli mogę podpiąć się to tematu , żona chce kupić synkowi samochód do 400,- ale ja stwierdziłem że dołożę i kupimy coś co ma części a nie co roku nowy bo coś popsuje lub częściej .
    Oczywiście ja też mam zamiar z niego korzystać też mam urodziny dzień przed synem :D :D :D :D :D :D :D
    Widzę że polecacie głównie strata EVO tylko która , syn lubi monster truck czyli MT EVO ale nie wiem który jest konstrukcyjnie lepszy SC,XT,MT jazda głównie wokół domu ( trawa, piach -12 ton) ewentualnie leśne-polne drogi, poligon ,asfalt.
    I jaki sklep zakup i części a i jaki pakiet dodatkowy z góry dziękuje . :D

    myślałem jeszcze nad Maverick Scout bo w domu można poszaleć , tylko mi sie nie podoba XT jest ładny no chyba że jakiś inny za te kase :?:
  • #285
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    sadam-x napisał:
    kupimy coś co ma części a nie co roku nowy bo coś popsuje lub częściej .

    sadam-x napisał:
    nie wiem który jest konstrukcyjnie lepszy SC,XT,MT


    Bardzo dobry wybór w tym przedziale cenowym.

    SC,XT,MT to praktycznie ta sama konstrukcja różnią się przełożeniami rodzajem silnika i regulatora oraz wielkością kół i wyglądem karoserii, Maverick Strada karoserie w kolorze niebieskim to zespół napędowy szczotkowy, a w czerwonym to bezszczotkowe bardziej trwałe i mocniejsze silniki i regulatory.

    Wersja szczotkowa - Typ karoserii najlepiej nie obejmująca koła, na piach nie za bardzo z karoserią zakrywającą koła zbiera się sporo brudu.


    http://germanrc.pl/pl/c/Samochody-Rc/9/1/default/1/f_producer_28/1

    Polecam Maverick Strada MT Evo 1/10 RTR 2,4GHz Model Monster Truck

    http://germanrc.pl/pl/p/Maverick-Strada-MT-Evo-110-RTR-2%2C4GHz-Model-Monster-Truck/668

    http://germanrc.pl/pl/p/Redox-Akumulator-5000-mAh-7%2C2V-NiMH/7670

    Lub wersje bezszczotkową

    Maverick Strada MT EVO S Bezszczotkowy 1/10 RTR 2,4GHz Monster Truck

    http://germanrc.pl/pl/p/Maverick-Strada-MT-EV...szczotkowy-110-RTR-2%2C4GHz-Monster-Truck/674

    http://germanrc.pl/pl/p/Redox-Akumulator-2S-LiPo-5000-mAh-7%2C4V-40C/7024

    Oraz ładowarkę do pakietów

    http://germanrc.pl/pl/p/REDOX-Ladowarka-ALPHA-V2-COMBO-z-zasilaczem-230V/3291

    •Ilość obsługiwanych ogniw NiCD/NiMH: 1~15 ogniw
    •Ilość obsługiwanych cel Li-Po/Fe/Ion: 1~6 cel
    •Obsługiwane akumulatory Pb: 2~20V
  • #286
    sadam-x
    Poziom 12  
    Wielkie dzięki za odpowie czyli MT EVO jak najbardziej ok a sklep w porządku tylko nie wiem czy kasy tyle będzie żeby pakiet i ładowarka ale chyba lepiej ładowarkę niż pakiet ???
  • #287
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    sadam-x napisał:
    ale chyba lepiej ładowarkę niż pakiet ???


    Lepiej ładowarkę.

    Sklep ok kupowałem wiele razy bez problemów.
  • #288
    sadam-x
    Poziom 12  
    Ok dzięki z ładowarką też tak myślałem lepiej mały pakiet 3-4 razy dziennie naładować niż duży dwa dni :D oryginalną ład.

    A ile można skręcić mu prędkość i czy to mu nie zaszkodzi , jakieś części-rzeczy kupić do serwisowania takiego autka ???
  • #289
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Jeśli pakiet będzie około 2000mAh to przy prądzie ładowania 2A około niecałej 1 godziny trwa ładowanie.
  • #290
    sadam-x
    Poziom 12  
    O oooooooo a z pakietu dym :)

    Dodano po 1 [minuty]:



    A ile można skręcić mu prędkość i czy to mu nie zaszkodzi , jakieś części-rzeczy kupić do serwisowania takiego autka ???[/quote]
    ?????
  • #291
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    sadam-x napisał:
    O oooooooo a z pakietu dym


    Na pewno nie na ładowarce REDOX ALPHA V2 COMBO z zasilaczem 230V.

    sadam-x napisał:
    A ile można skręcić mu prędkość i czy to mu nie zaszkodzi , jakieś części-rzeczy kupić do serwisowania takiego autka ???



    Jest możliwości sporo prze zmianę przełożeń, ja przez 4 lata tylko dokręciłem poluzowany amortyzator po 40 minutowym wyścigu na torze.
    Na pewno przyda się pędzelek do czyszczenia na początek i sprężone powietrze.
    Praktycznie poza odbiornikiem to odporny na wodę.
    Autka z silnikiem szczotkowym wymagają przez pierwsze do 30 minut spokojnej płynnej jazdy
    celem ułożenia i dotarcia szczotek silnika.

    Smarować przegubów kulowych nie radzę wbija i obkleja się brud na tustych powierzchniach.
  • #292
    sadam-x
    Poziom 12  
    A z nadajnika ile zmniejszy się prędkość
  • #293
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    sadam-x napisał:
    A z nadajnika ile zmniejszy się prędkość


    Praktycznie około 50%, na prędkości maksymalnej.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?
  • #294
    sadam-x
    Poziom 12  
    1 PAWEL napisał:
    Praktycznie około 50%.

    Na początek chyba wystarczy fotki widziałem były wcześniej dlatego pytałem (regulacja prędkości)
    z góry dziękuje może jeszcze komuś się to przyda !!!
  • #295
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    W tej wersji MT ma koła fi 115 x 55 mm zmiana kół na fi 86 mm lub fi 95 mm daje redukcje na prędkości max,
    ale zyskujemy na przyspieszeniach.
  • #296
    sadam-x
    Poziom 12  
    1 PAWEL napisał:
    W tej wersji MT ma koła fi 115 x 55 mm zmiana kół na fi 86 mm lub fi 95 mm daje redukcje na prędkości max,
    ale zyskujemy na przyspieszeniach.


    O o kołach nie pomyślałem i kolejna przydatna informacja , a jak silnik padnie to taki sam czy jest jakiś lepszy ( szczotka )
  • #297
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    W tej chwili montowane są silniki 22T - 22 zwoi ( MV 22079 Silnik 22T szczotkowy do modeli Strada większy moment obrotowy, mniej obrotów ) można wstawić silnik 15T - 15 zwoi mocniejszy i o większej liczbie obrotów lecz trochę mniejszy moment obrotowy (HPI Racing - Silnik szczotkowy Firebolt 15T 540 - mocniejszy od silników 20T i 27T ). Regulator przewiduje najmniejsza ilość zwoi 12T.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    Nie opłaca się kupować na zapas jak się nie urwą szczotki to dwa lata wytrzyma.
    Są silniki szczotkowe droższe o lepszych osiągach ale do normalnej jazdy nie opłaca się wydawać tyle kasy.
    Lepiej odkładać na zestaw bezszczotkowy.
  • #298
    kaeres1
    Poziom 12  
    Jeszcze proszę o jedną poradę przed zakupem pakietu.
    Już byłem zdecydowany na ogniwo 5000mAh NIMH ale widziałem na torze LiPo 2S 5000mAh i jak targał jeden HSP to mi szczena opadła.

    W modelu Jamara Tiger EP (szczotkowy silnik) można zaryzykować taki pakiet 2S LiPo ?
    Regulator ma możliwość przepinania między NIMH / LiPo i ma radiator bez wiatraczka.
    Silnik również jest bez wiatraczka.

    Czy to faktycznie tylko od baterii zależy jak to szybko może śmigać czy trzeba wymieniać cały napęd ?
  • #299
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    kaeres1 napisał:
    Jamara Tiger EP


    Pakiet LiPo 7,4V 5000mAh 40C na dużą wydajność prądową i odporność.
    Zwykłe pakiety 7,2V 1800 mAh niekiedy są podłej jakości ( unikaj pakietów w żółtej obudowie ) o nieokreślonej wydajności prądowej.
    Chłopak jeździł na zestawie szczotkowym praktycznie rok bez awarii ale założone były wentylatory.

    Jeśli jest wybór rodzaju pakietu to nie ma co się zastanawiać, tylko przy długotrwałej jeździe silnik szczotkowy może się przegrzewać, wtedy pomoże założenie wentylatora i na regulator też. A niekiedy zmiana przełożenia koło atakujące mniejszej ilości zębów.

    Wentylator 40x40x10mm 5V DC 0,9W 5800RPM magnety. (5484679123)

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    Na filmie jest zestaw bezszczotkowy. Koło zębate atakujące na silniku 14T lub 13 T ( 14 zębów )
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14866061#14866061

    -------------

    http://hadtoreview.blogspot.com/2015/04/jamara-503851-tiger-ep-4wd-24ghz-110.html

    -------------
    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?
  • #300
    kaeres1
    Poziom 12  
    Ale pytanie od nooba pozostaje.
    Czy taki pakiet LiPo 2S 7,4V 5000mAh spowoduje, że model będzie rwał asfalt ?
    Tzn. NIMH 5000mAh vs LiPo 2S 7,4V 5000mAh będzie znaczna różnica w prędkości pojazdu ? (bez żadnych zmian w zębatkach, silniczku, itp.)