Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

Arceen 10 Lut 2016 17:04 92349 668
  • #481
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Zderzak z pianki utwardzanej podetniesz dosłownie 5mm. Reszta bez problemów.
    Pozostaje karoseria jak ja wciśniesz na nadwozie lekko odginając boki to wejdzie i zaznaczysz rzeczywista wielkość wnęki pod koła.
    Karoseria będzie wymagała podniesienia na słupkach.
    Nożyczki wygięte prawie jak do skórek obcinania do skorygowania wnęk pod koła.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    Wahacze Strada Evo
    TC / DC około 65mm
    XB / SC - 93 mm
    XT / MT - 103 mm

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    .
  • Computer Controls
  • #482
    tom.tych
    Poziom 11  
    Macie może doświadczenie z materiałem który można nakładać jak silikon a po wyschnięciu można malować sprajem? Nabyłem pare fajnych części do wyposarzenia karoseri i mam ochotę je przymocować, wkomponować. Zastanawiałem się nad akrylem. Ale on chyba jest kruchy gdy podeschnie.
  • Computer Controls
  • #484
    tom.tych
    Poziom 11  
    Nabyłem dziś sylikon akrylowy. Przyjmuje farbę z spreja. Jedna wada. Podatny na większe uszkodzenia i musi długo schnąć. A tak to ok.
  • #485
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Silikon akrylowy długo schnie przy grubszej warstwie?
  • #486
    tom.tych
    Poziom 11  
    Jeszcze tego nie wiem. Zależy pewnie od samej warstwy. Mój testowy odcinek był gotowy do pomalowania po 1,5-2h. Sprej po nałożeniu długo się jeszcze lepił. W sumie po 8h było wszystko ok.
  • #487
    tom.tych
    Poziom 11  
    W mavericku strada rozpadła mi się dźwignia układu kierowniczego. Warto zainteresować się aluminium czy plastikiem?
  • #489
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Lepiej w plastyk jak ma uszkodzić się coś więcej lub wyrwać z płyty podłogowej.
    Rozpadła się końcówka drążka kierowniczego na gwincie?
  • #491
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    To ważne zabezpieczenie układu kierowniczego i serwa warto zmienić, na powierzchniach styku i połączeń trochę smaru lub oleju silikonowego nie zaszkodzi.
    Nakrętka samohamowna musi zapewnić swobodny ruch układu nie dokręcamy ją do samego końca na płycie aluminiowej wzmacniającej.
    MAVERICK MV22668
    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?
  • #492
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #493
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Na tej stronie brak dostępnych buggy XSTR 1/10 - Brak w magazynie. Bardzo dobry model ciężar około 1,5 kg.
    HIMOTO ZMOTO3 MODEL XSTR BUGGY 1:10 SZCZOTKOWY (6038702168)
    Z silnikiem 540 15T przekracza 40 km/godz.

    MAVERICK STRADA XB EVO 1:10
    MAVERICK Strada MT Evo 1/10 Monster Truck (6149641315)
    MAVERICK Strada MT Evo 1/10 Monster Truck RTR (5935460845)
  • #494
    tom.tych
    Poziom 11  
    Mam niewielki problem natury elektrycznej. Czasem gdy wyłączę pierwszy pilot zdarza się że mój maverick rusza mimo tego że nadajnik został wyłączony. Spotkał się ktoś z takim problemem?
  • #495
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Wyłączaj w pierwszej kolejności model a dopiero potem nadajnik.
    Włączaj nadajnik dopiero model.
    Czy zostało aktywowane Fail Safe zabezpieczenie przed ucieczką modelu.
    W modelach wyposażonych w odbiornik z funkcją fail-safe np. MAVERICK MRX-242 należy aktywować tę funkcję. Zabezpiecza ona model przed niekontrolowanym zachowaniem lub ucieczką.

    Ustawianie fail-safe (powrót do pozycji pre-ustalonej) występuje w przypadku:
    - utraty sygnału radiowego nadajnika
    - zakłóceń sygnału radiowego
    - utraty zasilania odbiornika

    Aby uruchomić fail-safe należy:
    -Włączyć nadajnik i odbiornik.
    -Ustawić trymery gazu i skrętu na neutrum (pozycja neutralna)
    -Naciśnij przycisk "Fail Safe set" na odbiorniku. Dioda zaświeci pulsującym światłem i fail-safe się załączy, po wyłączeniu modelu i ponownym włączeniu funkcja jest aktywna.
    -W samochodach elektrycznych fail-safe powinien być ustawiony na neutrum, gdyż w innym przypadku model przy fail-safe zaczął by jechać do tyłu.
    -W samochodach spalinowych fail-safe należy ustawić na max wychylenie hamulaca i zamknięcie przepustnicy.
    -Aby nastawić w modelu spalinowym fail-safe na hamowanie należy podczasu ustawiania fail-safe
    przed naciśnięciem przycisku "Fail Safe set w odbiorniku" najpierw nacisnąć spust na hamulec i wtedy dopiero
    nacisnąć przycisk "Fail Safe set" dioda się zapali się co oznacza że fail-safe jest ustawiony.

    Aby sprawdzić działanie fail-safe należy postawić model na podwyższeniu, aby nie odjechał i wykonać następującą procedurę testową:
    -załączyć nadajnik i odbiornik - model
    -wcisnąć gaz
    -w momencie gdy spust gazu jest naciśnięty i koła się kręcą wyłączyć nadajnik - pistolet
    auto w tym momencie powinno wykonać pre-ustalony manewr czyli zahamować

    model elektryczny wychylenie ESC na neutrum
    model spalinowy - serwo - hamulec i przepustnica na minimum

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    W nowszej wersji aparatury MTX-243 i odbiornika Maverick MRX-243 opcja Fail Safe aktywuje się automatycznie przy bindowaniu aparatury i odbiornika.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?
  • #496
    tom.tych
    Poziom 11  
    A czy są jeszcze jakieś ukryte opcje ustawień w mavericku? Na to wychodzi że u mnie ktoś wcześniej bawił się tymi ustawieniami ;)

    Dodano po 15 [minuty]:

    Przez chwilę nie działało. Ale przytrzymałem dłużej ten klawisz i odbiornik steruje się płynnej. Możliwe to?
  • #497
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Możliwe że stracił połączenie odbiornik z aparatura przy bindowaniu trzeba przytrzymać przycisk Bind set jak załapie to można wtedy wcisnąć Fail Safe set i koniecznie wyłączyć na moment model - zasilanie. Ponowne włączenie jest już z Fail Safe.
    Wilgoć jest wrogiem dla elektroniki odbiornika powinien być umieszczony w pojemniku chroniącym przed woda i zanieczyszczeniami, woda i zanieczyszczenia może być przyczyną nie działania wyłącznika regulatora.

    Ustawianie zakresu gazu na drążku - przepustnicy uzależnione od wersji regulatora.
  • #498
    tom.tych
    Poziom 11  
    Problem taki miałem od początku po nabyciu. Podejrzewałem potencjometry. Ale tu problem leżał gdzie indziej ,)
  • #499
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Po bindowaniu i fial safe też masz z gazem i kierownicą problemy?
    Potencjometry lecą praktycznie w każdej aparaturze wymagane delikatne obchodzenie się z dźwignią gazu i kierownicą.

    Jedna z wersji montowanych potencjometrów.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?
  • #500
    Soprzemo
    Poziom 17  
    Witam :)

    Zakupiłem Land Bustera. ładowałem całą noc jego akumulator
    i jeżdziłem .....5 minut.
    Zakupiłem aku 2200Mah 0 taki ...LRP 2200mAh 9,6V Ni-Cd
    Jeszcze go nie sprawdzałem.
    Wynika też z tego że mogę dokupić części zamienne do tego pojazdu.

    Pytanie : Czy jest możliwość zmniejszenia prędkości tego pojazdu?
    Myślę że wówczas zwiększę czas zabawy. Czy tak?
  • #501
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Witaj,
    Odnośnie pakietu Land Bustera zbyt mało danych ( pojemność jaki prąd ładowania i napięcie po naładowaniu ) producent podaje czas jazdy od 5 do 10 minut.
    Najprościej jest zmniejszyć ilość zębów koła atakującego na silniku ( zmniejszymy też prędkość i obciążenie silnika )
    LRP 2200mAh 9,6V Ni-Cd to pakiet składający się ze zwykłych ogniw AA.
    Raczej słaby na większe obciążenia .
  • #502
    Soprzemo
    Poziom 17  
    Witaj :)

    Skopiowane:
    Zasilanie pilota i samochodu: bateria 9V i akumulator 9.6 V + ładowarka do akumulatora (w zestawie)
    Podają 800 mah.
    Na moim pisze 3000 mah.
    Gdzieś doczytałem że ponoć producent dodaje te 3000.

    Częstotliwość pilota: 27 MHz i 40MHz

    Ktoś mi polecił ten LRP 2200 bo ma innego rc i na nim śmiga ok 30 minut
    od tego samego producenta.
  • #503
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    To możliwe że zbyt krótki czas ładowania ładowarka dość pospolita, powinieneś sprawdzić napięcie po naładowaniu. Pakiet LRP 2200 jest zbyt słabej wydajności prądowej.
    na pakiecie modelarskim do modeli aut jest możliwe uzyskanie rzeczywiste 30 minut ale przy większej pojemności pakietu. Podaj jakiej średnicy masz korpus silnika.
  • #504
    Soprzemo
    Poziom 17  
    dołączoną do auta ładowałem 8 H, w instrukcji pisze ładować 4-6H
    Na niej pisze 3000.
    Tą 2200 zaraz wyłączę, Ładuje ją z 8,5 godziny. Jeszcze nie używana.
    Ponoć czas ładowania oblicza się 2200 / 250 = 8,8
    To tą 3000 powinno być 11H a było 8 hm.....

    a tak apropo. Znajomy mówił ze bym narazie pojeżdził na tej z zestawu przez godzinę zanim założę inna. zapomniałem dlaczego. Dla lepszego przygotowania baterii???

    Obudowa silnika ma 3,5 cm.
  • #505
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Silnik masz klasy 540 sporo prądu pobiera nie ma się co dziwić że pojeździ na pakiecie do 10 minut.
    Jeśli ładowarka ma 250mA a pakiet 3000mAh to czas ładowania minimum 12 godzin nie uwzględniając strat.
    Pakiety1800mAh w modelach z silnikami klasy 540 wadze modelu około 1,7kg wytrzymują 5-15 minut zależnie od stylu jazdy.
    Dużo też zależy od przełożeń w układzie napędu oraz średnicy kół.
    Jeśli zależy ci na trwałości pakietów polecam ładowarkę modelarską praktycznie na wszystkie dostępne rodzaje pakietów.
    Przykładowo ładowarka REDOX ALPHA V2 z zasilaczem.
  • #506
    Soprzemo
    Poziom 17  
    hm...a słabszy silnik i jaki?
    Nie znam sie także proszę o wyrozumiałość.
    Znalazłem coś co można naprawiać.
    Jak byłem mały zawsze miałem pecha do takich aut.
    .....

    słabszy silnik? Jaki?
  • #507
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    O wymianie silnika zapomnij pozostaje tylko policzenie ile zębów ma koło zębate atakujące na silniku i jeśli rozstaw osi na to pozwoli ( jak będzie regulacja rozstawu osi ) zmniejszenie ilości zębów przez wymianę koła zębatego na silniku.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    Właśnie dowiedziałem się że koło zębate atakujące to 12T ( 12 zębów i brak już możliwości zmiany przełożeń ) pozostaje tylko dobry pakiet akumulatorów do modeli aut.
  • #508
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Cytat:
    a tak apropo. Znajomy mówił ze bym narazie pojeżdził na tej z zestawu przez godzinę zanim założę inna. zapomniałem dlaczego. Dla lepszego przygotowania baterii???

    Chodzi o to , żebyś pieścił (czyli prawidłowo eksploatował) te akumulatory które masz - Akumulatory NiCd oraz NiMh wymagają dokładnego przestrzegania procedury (żeby nie powiedzieć -REŻIMU) ładowania - rozładowania (to nie komórka którą ładujesz kiedy chcesz) - t.z.n. w skrócie: twoje akumulatory zużywasz do pustego - aż auto stanie - i ładujesz do pełnego. Jeśli auto jeszcze jeździ a ty chcesz robić coś innego - trudno - najpierw rozładuj akku do zera, podłącz do ładowania a potem sobie idź. Inaczej w kółko będziesz kupować nowe.....
    Teoretycznie oryginalna ładowarka (800 mA) powinna nabić pakiet 2200 mAh przez 3 godziny a 3000 do 4 godzin. Wg dokumentacji jest automatyczna tzn wykrywa naładowanie do pełnego akku. Jeśli ładuje w kółko to twoje akku są do wyrzucenia.
    Jeśli masz jakąś inną - 250 mA bez kontroli ładowania to faktycznie jak obliczyłeś - dla akku 2200 mAh - 9 godzin, dla 3000 - ponad 12 h.
    Każde przerwanie zabawy autem w połowie i próba doładowania (bo doszedł grill) lub np. pozostawienie nienaładowanego akumulatora na dłuższy czas (do miesiąca - bo zapomniałem a w ogóle to pół roku w zimie i tak leży) to - naładowany akku po miesiącu się sam rozładowuje i należy go rozładować do końca i ponownie naładować. Nie dopilnowanie tego to automatycznie śmierć baterii.
    Twoim bateriom (skoro wystarczają na 5 minut) niewiele życia pozostało. 3000 MAh na modelu 1:12 powinno wystarczyć na co najmniej 30 min dobrego garowania na silniku 540 . Mnie 4500 MAh na dwusilnikowym słoniu Tamiya Twin Detonator 1:10 o wadze grubo ponad 1,5 kg wystarcza na ok 20 min zabawy

    PS Twój pakiet akku to niestandardowy płaskacz złożony z ogniw AA i pasujący tylko do tego modelu. Jeśli te twoje dwa pakiety ledwie zipią to pozostaje ci nabyć nówkę sztukę nie śmiganą i należycie o nią dbać.
    Niestety zabawa pełnokrwistym autem modelarskim a nie pełzającą zabawką na paluszki narzuca pewien rygor posiadaczowi (zupełnie jak w "dużym" świecie - do używania standardowego auta z dieslem potrzeba tylko kasy - do używania auta wyścigowego potrzeba poza kasą zamiłowania, sporo czasu i chęci...)
  • #509
    Soprzemo
    Poziom 17  
    Witam :)

    Pakiet 2200, który został dokupiony, jeszcze nie był używany. Także nie wiem jak to wygląda.

    Pakiet z auta, jak i auto są nie śmigane. Są to nowe elementy. Chyba że gdzieś za długo stały w magazynie. Nie wiem czy te 3000 to chwyt marketingowy. Zobaczymy. Dam znać jak go naładuje te 12 h.

    O rozładowaniu i rozładowaniu to wiem.

    Moja ładowarka ma 250 mAh. Też jest oryginalna z pudełka. Dostarczona razem z autem.

    Cytat:
    Jeśli masz jakąś inną - 250 mA bez kontroli ładowania to faktycznie jak obliczyłeś - dla akku 2200 mAh - 9 godzin, dla 3000 - ponad 12 h.


    Tak właśnie :)

    Cytat:
    Twoim bateriom (skoro wystarczają na 5 minut) niewiele życia pozostało. 3000 MAh na modelu 1:12 powinno wystarczyć na co najmniej 30 min dobrego garowania na silniku 540 . Mnie 4500 MAh na dwusilnikowym słoniu Tamiya Twin Detonator 1:10 o wadze grubo ponad 1,5 kg wystarcza na ok 20 min zabawy


    Tak jak pisałem wcześniej. Albo te 3000 to chwyt marketingowy, albo za długo nie były używane, a teraz dostały kopa i koniec. Sprawdzę jeszcze dokładnie. Ładuje je właśnie i czekam na 12 h ładowania.
  • #510
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    W dłuższym użytkowaniu ładowarka 250mAh jest ładowarką prymitywną która rujnuje pakiety systematycznie.
    Jeśli masz w okolicy znajomego modelarza poproś o sprawdzenie pakietu na pojemność i napięcie po naładowaniu.