Dzięki, już wiem do czego służy to sprzęgło. Jak odkręciłem parę obrotów, to prawe koło przestało się skręcać , więc ustawiłem, tak aby był tam tylko delikatny luz, ale serwo i tak było słychać. Suma sumarum wymieniłem serwo na to DS3218 i jest cisza. Zastanawiam się jeszcze nad sprawdzeniem i ustawieniem zbieżności. Już i tak trochę podregulowałem, bo wcześniej prawe koło wizualnie było bardziej skręcone niż lewe. Rozumiem, że nie ma tu jakiś pisanych ustawień tylko regulacja na oko i ewentualne sprawdzenie jaka jest odległość z przodu i tyłu koła.
że nie ma tu jakiś pisanych ustawień tylko regulacja na oko
Raczej nie na oko, pochylenie kół możesz sprawdzić kątomierzem.
Zbieżność przykładając dwie linijki do kół.
Pewnie zaważyłeś ż tylne koła są zbieżne ( fabryczna konstrukcja budowy wahaczy ), a koła przednie rozbieżne lub równoległe.
Ja mam ustawione przednie równoległe a pochylenia przednich i tylnych około -3 stopni. / - \
Długością przednich drążków układu kierowniczego i zwrotnic ustawisz geometrię zbieżności,
a długością drążka serwa ustawisz tor jazdy małe błędy skorygujesz na aparaturze.
Dzięki sprawdzę u siebie. Tył widziałem, że jest zbieżny i nie ruszałem go, ale przód chyba też mam jeszcze zbieżny. Na aparaturze mam teraz korekte ok. 1-2mm, aby jechało prosto.
Tylnej osi nie ruszam skoro tak jest fabrycznie. Zastanawiam się nad ładowarką. Podobno ta redox delta ma słaby zasilacz. Zastanawiam się nad Redox alpha V2 lub gamma 10A. Trochę obawiam się tego wyświetlacza dotykowego. Ta alpha będzie wystarczająca dla ogniw 2S 5500-6000mA?
alpha będzie wystarczająca dla ogniw 2S 5500-6000mA
Alpha ma do 22,2V ( 6S )
Wystarczy ja ładuje 7,4V 7500mAh prądem 5A,
oraz drugi akumulator 11,1V 10000mAh trochę dużej, ale nie nszczę akumulatorów.
W ustawieniach ustaw sobie Safety timer ON na dłuższy czas np. 720minut ale tylko dla dużych pojemności.
Oraz Capacity Cut-Off On 10000mAh.
Jak planujesz dłużej uprawiać modelarstwo to polecam ładowarkę 10A.
Tez rozglądam się za 10A.
Na przykład - Ładowarka EV-PEAK C1-XR 10A 100W
W sumie za podobną cenę co ten ev-peak można mieć 2 kanałową ładowarkę HTRC C240, ale to wszystko też kwestia jakości i poprawności działania. Nie wiem czy nie kupię tej najtańszej redox alpha V2. W sumie, to ta co mam ładnie ładuje i w razie czego mogę jej używać, Zadowolny jesteś z tej redox? Pakiety są równo zbalansowane i do pełna naładowane? Jak dla mnie to 5A jest wystarczający. Przy większym pradzie zawsze jest większe ryzyko, że coś może wybuchnać. Ostatnio ładowałem swój pakiet 5500mA pradem 4A to nawet nie był ciepły a ładowanie trwało godzinę. Z tym, że nie był do końca rozładowany (ok. 3,9V). W tych łądowarkach automatycznych prąd jest cały czas stały czy zmniejsza sie podczas ładowania? Moja jak ładuje 4A to tylko chwilę świeci się ogranicznik a potem prad zaczyna spadać. Do jakiego napięcia ładujesz lipo 2S? Ja ostatnio zapodałem 8,45V, bo wtedy buzer pokazuje 8,4V i po 4,2V na ogniwo. Jak ładowałem na 8,4V to na buzerze pokazywało po 4,18V, chociaż miernik pokazywał 4,2V. Jak podłączyłem pakiet pod mikrocesorową ładowarkę automatyczną z balancerem do ogniw Li-io/Li-po (7,4V, 800mA), która była w komplecie z jakimś modelem, to jednak podładowało jeszcze pakiet do 8,45V
Kupiłem tą redox alpha v2. Mam pytanie odnośnie silnika 3674 2250KV. Okazuje się, że pomimo 2 razy większej mocy, ma prawie taki sam prąd- 80A jak ten silnik co mam 3650 4300KN -75A. Ten mniejszy jest na napięcie poniżej 12V a ten drugi poniżej 22V. Czy przy 2S ten silnik 3674 będzie miał większą moc niż ten 3650? Jeden silnik jest 3T (3650) a drugi 2,5Y. Czy to oznacza , że jeden ma uzwojenia w gwiazdę a drugi w trójkąt? W technikum miałem budowę silników 3f, ale już nie pamiętam dokładnie, bo to było ponad 3 dekady temu Juz sobie znalazłem, że główna różnica to, że napięcie zasilające przy trójkącie idzie na 1 uzwojenie a przy gwieździe na 2, czyli silniki połączone w trójkąt są dużo mocniejsze. Przy dużych mocach stosuje się przełącznik gwiazda/trójkąt aby uniknać dużego prądu rozruchu. Tylko teraz pytanie czy to stosuje się też do tych silniczków Rc? Bo jeśli tak, to kupiłem 50% większy i prawie 2 razy droższy silnik, który będzie miał te same parametry...
W sporej części ESC jest możliwość ustawień startu silnika przykładowo -
TRYB STARTU - "Level1" do "Level9" , Poziom 1 ma bardzo łagodny rozruch start, natomiast level9 ma bardzo agresywny start początkowy.
archie39 wrote:
Czy przy 2S ten silnik 3674 będzie miał większą moc niż ten 3650?
Tak większą, jest o 24 mm dłuższy korpus i uzwojenie przy założeniu że będą oba silniki zasilane np. 7,4V lub 11,1V
Moja karta kodowa ma niestety tylko 3 tryby startu: soft, medium, strong. Musiałbym dokupić inną kartę, ale myślę, że jak ustawię na soft to będzie OK.
Mam problem z tą ładowarką redox, bo właśnie dzwonił do mnie sprzedawca i lojalnie uprzedził, że aktualnie połowa tych ładowarek wraca do nich z powodu reklamacji i zaproponował w tej cenie Imax B6lub imax mini SKYRC, oryginał z hologramem za 130PLN. Wybrałem tą ostatnią. Daje ona 6A, więc będzie w zupełności wystarczająca. Te redoxy sprzed kilku lat to inna jakość niż obecnie (wg sprzedawcy)
Koło myslę dać 13T, takie jak było oryginalnie, tylko przewiercę je na fi 5mm. Koło jest mosiężne więc nie powinno być problemu.
Odnośnie ładowarki to nie będę wnikał w to głebiej. Podobno jest kilku dostawców/ producentów i ciężko o weryfikację, które sa dobre a które nie. Mam nadzieję, że ten mini bedzie OK. Z tego co widziałem można go pod kompa podpiąć i obsługiwac ładowanie programem.
Rozwiertakiem otwór ma być bez luzu,
jak będzie luźny to wkret dociskowy koła zębatego nie utrzyma koła zębatego na wałku,
lepiej stalowe moduł 0,8 lub 32DP.
Mam komplet profi wierteł do stali hartowanej, więc spróbuję przewiercić na precyzyjnej wiertarce stołowej. Wiertło 5 jest jakieś 0,03-0,04mm mniejsze od średnicy wałka, więc powinno być OK. Zastanawiam się tylko czy od razu jechać 5 czy najpierw 4.
Walczę z Maverickiem Strada MT w najstarszej wersji (ale nieco podrasowanej).
Co do servosavera - też na początku skręcałem na maksa sprężynę bo właściwie nie chciał skręcać ale później po prostu założyłem twardszą sprężynę (w moim MT mam założone spore laczki od Tamiyi Overlandera - Monster Pin Spike 2 130x60 na felgach HPI i jeszcze z niewąskim offsetem - po prostu z 3 dawców części mam 8 dobrych gum - i w rezultacie wyszedł prawdziwy monster truck). I zwróć uwagę na drążek servo-servosawer - jego długość tak wyregulowana aby przy kołach na wprost orczyk serwa był pionowo w dół, i dokładne symetryczne ustawienie orczyka serwa pośrodku zakresu ruchu serwa na wieloklinie - coby fabryczny środek ruchu miał na prostych kołach fizycznie - bez żadnych regulacji na aparaturze - na niej tylko dopieszczanie.
Co do silnika - nie prościej było nabyć motorek na normalną ośke 3,17 mm? U siebie bez problemu do motorka EZRun 4300K dobrałem fabryczną zębatkę HPI 12T (z pasującym u mnie modułem 0,6 - nawet nie wiem od czego - u Gimnika)
Co do ładowarki - po zakupie za tym wątkiem i kol. PAWŁEM - Redox Alpha V2 chodzi jak w zegarku. Ale w końcu ten Redox to klon IMaxa B6 a sam doczekał się kopii - czyli są już klony klonów (znalazłem chyba z 6 wersji schematów tych sprzętów) - czyli weź i znajdź dobry egzemplarz - chyba tylko szczęście.... Tak na boku - co do niedokładności napięć mierzonych różnymi ładowarkami i testerami - przecież idzie o setne wolta - taką dokładność ma rzadko który miernik nawet b. wysokiel klasy, a tak naprawdę idealne ustawienia gwarantuje indywidualne strojenie sprzętów na mostkach pomiarowych - ale kto to w PRC robi? To i nic dziwnego że każda szpeja pokazuje inaczej.
Odnośnie ramienia od serwo to zauważyłem, że musi być ustawione pionowo do gory (w dół tak jak napisałeś raczej się nie da), gdyż inaczej ogranicza ruch do przodu, ponieważ opiera się o obudowę serwa. Na razie nie miałem czasu bawić się w ustawianie, ale może dzisiaj bedę miał wenę.Odnośnie zebatki to u mnie jest moduł 0,8 i wałek 3,17 i obecnie do silnika 4300KV mam założoną 12T, ale przyszedł mi nowy silnik 2250KV z wałem 5mm. Tylko tak się zastanawiam czy do tego mavericka jest sens wkładania takiego dużego silnika. Z drugiej strony ten silnik 2250KV ma o połowę mniejszą prędkość, więc może łatwiej jest nad nim zapanować pomimo większej mocy. Ten 4300KV na pełnym gazie na trawniku to zachowuje się jak kosiarka, tylko wióry z trawy lecą na wszystkie strony;) Na prostej przy gazie na max przy minimalnym skręcie często go obraca. Nie wiem czy nie lepiej założyć jakiejś zębatki -16T, aby go trochę okiełznąć z momentu, bo jest bardzo zrywny, zwłaszcza na drogach gruntowch z nierównościami, trawą, itp. Na równym asfalcie dość ładnie się prowadzi, ale też trzeba uważać, aby zbyt nagle nie przyśpieszyć, bo też potrafi zerwać przyczepność i pojechać nie wiadomo gdzie . Trzeba przyznać, że bączki kręci się nim bardzo ładnie. Tak aby było dobrze i w miarę łatwo do kontroli to muszę ustawiać na aparaturze 50-60%. Jak daję młodemu to ustawiam na 20% a i tak potrafi czasem niezłego dzwona zaliczyć, choć muszę przyznać, że jak na niecałe 5 lat to i tak sobie nieźle radę daje i widać postępy a większe dzwony są z reguły jak da auto innemu koledze do zabawy. Jak daje się pobawić starszym o 2-3 lata kolegom to widać, że radzi sobie już dużo lepiej od nich i bardzo rzadko uderza w coś co nie zaplanował, jakkolwiek jeszcze mu się zdarza. Natomiast nie lubi jeździć po dużym, pustym placu, chyba w myśl zasady no risk no fun i najlepiej mu się jeździ po placu zabaw, gdzie pełno różnych konstrukcji i przeszkód.
Z drugiej strony ten silnik 2250KV ma o połowę mniejszą prędkość
Za to masz sporą moc i możliwości dopasowania do potrzeb koła zębatego atakującego.
Na początek załóż 14T - 18T.
archie39 wrote:
4300KV
Silnik o takim KV raczej nadaje się do Drift.
Chyba że na lekki teren z 12T
Mam Mavericka Strada Evo DC silnik 5400KV Ezrun, koło atakujące 14-16T.
Z blokadą tylnego dyferencjału.
Bez zmiany silnika nie ma pełnej możliwości wykorzystania potencjału w terenie lub twardej nawierzchni.
Wczoraj przyszło mi ESC Ezrun SC8 i może dzisiaj jak bedę miał trochę czasu to zamontuje ten nowy silnik z zębatka 13T, którą przewierciłem na 5mm. Jedynie co mnie trochę niepokoi to trochę cienka ścianka - ok 2mm przy śrubie blokującej, ale najwyżej dam czerwony klej do gwintów, aby się nie odkręciła w czasie jazdy. To ESC jest dużo bardziej skomplikowane niż te co miałem do tej pory i wczoraj trochę czasu zajęło mi czytanie instrukcji jak je ustawić do pracy. Mam taką prostszą kartę kodową, która nie ogarnia wszystkich funkcji tego ESC, ciekawe czy bedzie z nim działać. Z tego co wyczytałem w tym ESC kartę podłacza się pod gniazdo gdzie jest wpięta wtyczka do wentylatora a nie pod kabel do odbiornika.
Ten silnik 4300KV robi z tego mavericka niezłą wyścigówkę, ale gdy auto odjedzie daleko to trochę trudno zapanować nad kierunkiem jazdy, gdy się używa pełnej mocy. Ten silnik 2250KV powien zapewnić większą możliwośc regulacji prędkości i łatwiej nad nim zapanować.
Ja mam taką karte jak w linku poniżej. Zamówiłem tego radiolinka, jestem ciekaw jaka będzie różnica w prowadzeniu. Aparatura mavericka nie ma zdaje się opcji spowolnienia serwo przy dużych prędkościach, ale można zmniejszyć zakres skrętu, co też powinno sprawić, że auto nie będzie tak gwałtownie reagować na skręt. Czy do mavericka mozna dokupic jakąś metalową osłonę pod przednią część płyty? Wczoraj zauważyłęm, że płyta dolna pękła na otworze na śrubie, którą przykręca się przedni zderzak. Na razie wtopiłem miedzianą siatkę z obu stron i się trzyma, ale przydałby się jakiś metalowy odbój w tym miejscu, bo to trochę newraliczny punkt. Być może dorobię sobie jakąś blaszkę, która bedzie osłaniać łączenie dolnej płyty i zderzaka.
Chodziło mi o zdjecie karty, ja mam zestaw jak poniżej. Z jakiej grubości blachy robiłeś te osłony? Ja mam kawałek blachy alu grubości 2mm, chyba by się nadał?
Dzisiaj wyszedłem przetestować nowy silnik i zapomniałem, że na aparaturze było ustawione 50%. Młody wziął auto i zrobił czołówkę z wysokim krawężnikiem, tak że auto wyleciało pionowo jakiś metr w górę. Okazało się, że poleciał dolny drążek serwa, ten przy sprężynie. Popatrzyłem na szybko po polskich sklepach to część jest do kupienia, ale niedostępna. Czyżby nie było już niektórych części do tego modelu? Ktoś może wie gdzie to można na szybko kupić?
Teraz widzę, że na gimniku co zapodałeś maja to 10PLN taniej, drugi raz będę wiedział, aby najpierw tam sprawdzić. Zamówiłem sobie też 1 szt na ali za 3 USD, na zapas, dzięki.