Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

Arceen 22 Sie 2019 11:29 96843 800
  • #751
    archie39
    Poziom 13  
    Podpowiesz co można sobie już zawczasu zamówić z ali ;) jeśli chodzi o części zamienne? Wachacze są wytrzymałe? Do amorków to trzeba dolać oleju, niektórzy o tym piszą.
  • PCBway
  • #752
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    W zasadzie to nie ma potrzeby tworzenie magazynu części.
    Ale możesz zamówić koło atakujące, odbiorcze 48T, półosie napędowe zwróć uwagę na długość półosi.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł? samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    Wahacze przednie ( uszkodzenia od uderzeń ) zwróć uwagę na wymiary.
    Ja mam kolekcję silników i kół atakujących.
    Ostatnio zmieniałem tylko karoserię, od roku nie zmieniałem nic z części.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    Koniecznie załóż osłonę podwozia przynajmniej z przodu.

    .
  • #753
    archie39
    Poziom 13  
    Dzięki za info odnośnie części. Jakbym sam jeździł autkiem, to też pewnie nic bym nie musiał dokupywać ;) Ten plastic to idzie skleić jakimś klejem czy tylko lutownicą na gorąco z siatką wzmacniającą? Tą osłone mam już przygotowaną do wycięcia. Dobrze, że tym razem przywalił centralnie kołami, bo chyba by się plastik posypał. Buzer z baterii znalazłem z 10m od miejsca kraksy ;), ale chyba musiał wypaść chwile później, bo auto przejechało potem jeszcze po trawie ze 20m, tylko jakoś dziwnie się zachowywał i go zatrzymałem do sprawdzenia.
  • PCBway
  • #754
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    archie39 napisał:
    Ten plastic to idzie skleić jakimś klejem czy tylko lutownicą na gorąco z siatką wzmacniającą?

    Bez sensu jest klejenie za słabe połaczenie.
  • #755
    archie39
    Poziom 13  
    Chodzi mi tak w razie czego, na szybko, czy wogóle to się da czymś skleić. Kiedyś większość plastyków ładnie się kleiła rożnymi cyjanoakrylami lub na bazie tri, teraz większość jest odporna na kleje i w razie czego pozostaje tylko lutownica.
  • #756
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Próbowałem zawsze odpadnie,. jakieś specyficzna zawartość tworzywa.
    Spróbuj tak jak opisujesz.
  • #757
    archie39
    Poziom 13  
    Dzieki, jeśli chodzi o klejenie lutownica i siatką miedzianą to kleiłem tak land bustera w wielu miejscach, poza obudową, bo jest zbyt delikatna i wytrzymywało na jakis czas a czasami bardzo długo. Jedynie miejsca gdzie były jakięś udarowe naprężenia po jakimś czasie puszczały, ale tak na szybko zdawało egzamin i niektóre elementy ponad rok po klejeniu/spawaniu dalej się trzymaja. W mavericku na razie tylko kleiłem tą podłogę z przodu i póki co się trzyma. Spróbuję skleić ten drążek.
  • #758
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    archie39 napisał:
    Spróbuję skleić ten drążek.


    Na zdjęciu trochę mało widać, może owiń szpagatem i zalej klejem.
  • #759
    archie39
    Poziom 13  
    Pokleiłem to wczoraj lutownicą z i wieczorem przez godzine testowaliśmy auto i wytrzymało. Owinięte tą miedzianą siatką i zalane dodatkową warstwą plastyku wygląda lepiej niż oryginał ;) W przyszłym tygodniu pewnie przyjdzie nowa część, więc jak ta padnie to wymienię.
  • #760
    archie39
    Poziom 13  
    Wczoraj zauważyłem, że tylne półosie miały straszne bicie. Po wyjęciu okazało się, że przy tylnym moście są odkształcone o jakieś 5mm. Wyprostowałem je i jest jako tako, ale materiał straszna lipa. Chcę zamówić z ali takie jasne, tylko nie wiem czy to ma znaczenie że u mnie bolce blokujące są przekręcone w osi względem siebie. Długość przód i tył jest 89,5mm, tylko musze jeszcze zmierzyć długość bolców i średnicę głowek, aby być pewnym, bo niektórzy na ali podają te wszystkie wymiary tak jak w linku poniżej. Jak dla mnie to tam powinny być wałki kardana, bo ośki są dość długie i podatne na uszkodzenia. U nas w sklepach ceny tego sa chore - 18PLN/szt plus transport. Na ali kosztuje jakieś 1,3-1,6 USD z dostawą.

    https://www.aliexpress.com/item/32975697929.h...000&pvid=6059bcc3-be51-4da9-b1b1-2e9eeb5a9ed3
  • #762
    archie39
    Poziom 13  
    Zamówiłem 4szt (2x2szt) z tego linka co podałeś, zobaczymy czy będą twardsze. Ktoś tam pisał w komentarzach, że nie widział różnicy z tańszymi. Nie wiem czy wczesniej cena nie była wyższa jak patrzyłem w zeszłym tygodniu. Ten nowy drążek serwa mi przyszedł, ale ten stary na razie daje radę więc nie będę zmieniał.
  • #763
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    U Ali to loteria, jak kupiłem u HPI MV22610 i MV22129 ( Półosie 100mm i Półosie 89,5mm ) to spora różnica w jakości materiału
    ale i cena większa.
    Teraz sporo podróbek ciężko trafić na dobry jakościowo materiał.
    Kiedyś syn ścigał się na hali sportowej na wykładzinie półosie tylne dosłownie skręciły się 45 stopni, ale były proste.
    Na razie nie wymieniałem półosi jakieś dwa lata. Tylko kubki dyferencjału.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?
  • #764
    archie39
    Poziom 13  
    U mnie te półosie tylne były skrecone o jakieś 45 stopni i nie wiem czy tak ma być, czy po prostu były za słabe, ale wydaje mi się , że z przodu też były przekręcone tylko proste.
    Wymieniłem to ramię serwa, bo jednak się rozleciało i muszę powiedzieć, że przy pozornie prostej czynności trochę się narobiłem, bo ramię było przestawione o 180 stopni i jak je przestawiłem to potem sprężyna nie chciała się dokręcić tak jakby gwint się zerwał. Sporo trudu kosztowąło mnie rozebranie tego i skończyło się wymianą tulei i sprężyny z tego zepsutego zestawu. Przegwintowałem tuleję i nakrętkę i wszystko ładnie teraz działa. Wygląda, że te części zamienne niekoniecznie są wykonane jak oryginalne. Zastanawia mnie dlaczego to ramię było przestawione, czyżby od innego modelu?
  • #765
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Wszystko uzależnione od gatunku materiału i obróbki cieplnej.
    Półosie fabryczne nie są skręcone może kiedyś się skręciły w czasie jazdy.
    Zwłaszcza przy jeździe na twardych lub dywanowych nawierzchniach z zablokowanym dyfrem.
  • #766
    archie39
    Poziom 13  
    Wczoraj przyszła mi aparatura radiolink i mam problem ze zrozumieniem jak to działa z gyro. Na razie próbowałem po mieszkaniu jeździć i na koniec wyłączyłem tryb gyro, bo przy cofaniu auto samo skręcało ;) niekoniecznie tam gdzie chciałem. Jak podniosłem auto do góry i poruszałem nim to koła same skręcały. Czy odbiornik musi być w jakieś konkretnej pozycji umieszczony? Ja umieściłem go wzdłużnie przodem z przyciskiem do kierunku jazdy. Zapomniałem wyłączyć pilota na noc i około 3 nad ranem obudziło nas dziwne piszczenie ;) Trochę zajęło mi namierzenie skąd pochodzi dźwięk, bo nic na nim się nie świeciło w nocy. Czy trzeba coś ustawiać na aparaturze aby to gyro dobrze działało? Trochę się tym pobawiłem i w stosunku do zwykłych pilotów to bardzo dużo jest opcji do ustawiania, chociaz generalnie to wolę prostsze w obsłudze sprzęty, bo łatwo coś przestawić i nie wiadomo o co kaman. Niektóre opcje to nawet nie wiem do czego służą.
  • #768
    archie39
    Poziom 13  
    Dzięki za instrukcję, zaczynam powoli to ogarniać.
  • #769
    archie39
    Poziom 13  
    Nie wiesz może od czego zależy, przy ustawieniu z gyro, że auto jedzie wężykiem? Zauważyłem, że jak zmienię czułość na pokrętle z prawej strony na poniżej 0 to ten efekt się zmniejsza, ale czasem też potrafi wystąpić. Czy jest jeszcze jakiś inny parametr, który to określa?
  • #770
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    A nie masz odwróconego gyro przód/ tył ?
    Odbiornik gdzie umiejscowiony i czy trwale umocowany.

    Możesz zmniejszyć szybkość wychylenia ruchu ramienia serwa - aparatura ustawienia.
  • #771
    archie39
    Poziom 13  
    Wczoraj zmniejszyłem czułosć serwa na 85 i dodatkoeo ustawiłem miksowanie w gyro i ustawilem 30 a pokrętło na aparaturze jest na pierwszej kresce na lewo od zera. Na razie nie próbowałem na zewnątrz. Po domu jest dobrze, więc może będzie ok. Gyrp jest ustawione poprawnie. Jak przód auta obracam w lewo to kola skręcają w prawo. Wydaje mi się, że najwięcej zależy od ustawienia tego pokrętła 8. Odbiornik jest stabilnie przytwierdzony do metalowego wzmocnienia.
  • #772
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    archie39 napisał:
    Odbiornik jest stabilnie przytwierdzony do metalowego wzmocnienia.

    Odbiornik musi być w wodoszczelnym pojemniku, inaczej możesz uszkodzić od wilgoci.
    Możesz jeszcze więcej spowolnić serwo, wypróbuj.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?
  • #773
    janekzawo
    Poziom 10  
    Mam jeszcze pytanie, bo oryginalne zębatki do jamara Tiger to 72T i 15T. Ale nie bardzo są dostępne a na Amazonie nie wysyłają do Polski (akurat tych zębatek). Dużo dostępnych jest zębatek 64T ale jaka była by ta mniejsza, na silnik? Tak żeby pasowały do siebie. I jeszcze pytanie czy jak będą inne zębatki to przełożenie napędu też się zmieni, czy auto nie będzie wolniejsze?
    Ma ktoś doświadczenie?
  • #774
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Jak zmienisz koło zębate 72T na 64T to możesz nie zazębić kół zębatych z 15T.
    Będzie słabszy na 64T, ale większa prędkość.
    Średnica podziałowa koła zębatego to dp= m x z
    m - moduł koła zębatego z- ilość zębów koła zębatego.

    Jamara 505547
    https://akku-onlineversand.de/Hauptzahnrad-Alu-Tiger-72T-Jamara-505547
    https://www.ebay.de/p/Hauptzahnrad-Alu-Tiger-72t-Nr-505547-Von-Jamara/11012038898
  • #775
    archie39
    Poziom 13  
    1 PAWEL napisał:
    W sporej części ESC jest możliwość ustawień startu silnika przykładowo -
    TRYB STARTU - "Level1" do "Level9" , Poziom 1 ma bardzo łagodny rozruch start, natomiast level9 ma bardzo agresywny start początkowy.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    archie39 napisał:
    Czy przy 2S ten silnik 3674 będzie miał większą moc niż ten 3650?

    Tak większą, jest o 24 mm dłuższy korpus i uzwojenie przy założeniu że będą oba silniki zasilane np. 7,4V lub 11,1V

    archie39 napisał:
    3650 4300KV

    jest sporo słabszy od 3674 2250KV


    Czy to ESC EZRUN nie ma regulacji mocy silnika przy jeździe do przodu? Nie widzę takiej opcji. Rozumiem, że ustawione domyśłnie jest na 100%. Która funkcja w Radiolinku pozwala sterować mocą silnika, czy to THEXP? Czym się różni Dual rate od EPA? W 3 aparaturach, które mam regulacja mocy silnika jest wygodnie usytuowana na nadajniku i zmiana ustawień nie nastręcza żadnego problemu. W radiolinku pod tym względem jest kiepsko, chyba, że coś przeoczyłem.
  • #776
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    EPA to "end point adjustment" czyli zakres a właściwie punkty skrajne pracy serwa lub regulatora (przeważnie serwa kierunku). Dual rate to chwilowa (przeważnie specjalnym przyciskiem, ale mam dość zaawansowaną aparaturkę Sanwa MX5 w którym jest to regulowane płynnie i dość wolno czyli trochę bez sensu) zmiana w/w punktów na predefiniowany większy zakres - czyli chwilowe poszerzenie zakresu ruchu - właściwie to taka predefiniowana EPA. Przydatne w monsterach - normalna jazda - zwykły skręt kół , manewrowanie - zwiększony kąt skrętu kół.
  • #777
    archie39
    Poziom 13  
    Dzięki za wyjasnienie tej różnicy, teraz wiem do czego to służy, bo dziwiło mnie, że to 2 takie same funkcje. Zastanawia mnie ten brak mozliwości regulacji mocy silnika zarówno na ESC jak i aparaturze, oraz po co na ESC 2x ustawienia dla siły hamowania zamiast regulacji mocy. Ta opcja tuning silnika to dotyczy silników elektrycznych czy spalinowych i na czym to polega?
  • #778
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu spustu), initial brake force ( w polskim tłumaczeniu "siła hamulców") - siła hamowania na początku wstecznego zakresu spustu, maximum brake force (w polskim - "siła hamowania") - siła hamowania przy maksymalnym wychyleniu spustu wstecz. Czyli lepiej zerknąć do instrukcji angielskiej albo na opis na karcie programującej.

    Tuning - a właściwie poprawniej w angielskiej wersji - timing, to dla silnika bezszczotkowego odpowiednik wyprzedzenia zapłonu silnika spalinowego. Regulator bezszczotkowy odczytując pozycję wirnika (monitorując indukcję wsteczną produkowaną przez uzwojenia silnika lub w wersji z czujnikami halla - ich stan) może nieco wcześniej niż dokładnie w punkt zacząć kolejny cykl wytwarzania pola magnetycznego w uzwojeniach - dzięki temu silnik zyskuje na obrotach maksymalnych i nieco na mocy, ale przedobrzenie skutkuje podobnymi objawami jak zbyt wczesny zapłon silnika spalinowego - szarpaniem i nierówną pracą aż do zatrzymania silnika.

    W moim Hobbywing EZRun 60A LT też nie ma regulacji mocy - a tak jak u ciebie jest tylko stopniowana agresywność przyspieszania. Chociaż brak regulacji niespecjalnie powinien przeszkadzać - po pierwsze nie po to ładuje się do kilowego modelika silnik bezszczotkowy 60 lub 120A żeby potem ograniczać jego moc, po drugie możesz ograniczyć obroty maksymalne w/w funkcją EPA , w bardziej zaawansowanych apkach - np rzeczonej mojej Sanwie MX5 że o twoim Radiolinku nie wspomnę - jest możliwość niezależnej od ESC regulacji rozwijania charakterystyki mocy/obrotów przy przyspieszaniu.
  • #779
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    W EZRUN-WP-SC8 - 120A brak ustawień zmniejszenia obrotów lub mocy silnika do jazdy przód.
    -----------------------
    Można tylko przełożyć w dyferencjałach koła zębate stożkowe talerzowe aby uzyskać jazdę do przodu
    z możliwością regulacji prędkości w zakresie 25% do 100%.
    Oczywiście zmieniając programatorem kierunek obrotów z prawego na lewy.
    Jest opcja tryb startu Level - przyspieszenie.

    samochód rc - jaki samochód rc do 500 zł?

    W aparaturze RADIOLINK RC4GS nie próbowałem zmieniać ustawień, nie było takiej potrzeby.
    Dziecko jeździ przód/tył na ustawieniach 100% prędkości.
    Tylko opcja zwalniająca szybkość wychyleń serwa jest ustawiona na 70%

    Instrukcja aparatury RADIOLINK
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18125756#18125756



    .
  • #780
    archie39
    Poziom 13  
    Dzięki za porcję informacji. Ostatnio założyłem zębatkę 17T I zmodyfikowałem krzywą przyśpieszenia i auto nie jest już takie narowiste i młody daje sobie radę jako tako, ale nie mogę zostawiać auta bez opieki, bo biorą ją jego starsi koledzy, którzy nie radzą sobie z gazem i ostatnio 3 latka została podcięta od tyłu tak, że dobrze że nic się jej nie stało. Po zmianie zębatki i ustawień auto już tak nie wariuje przy naciśnięciu spustu, ale wolałbym mieć mozłiwość ograniczenia mocy, gdy zostawiam go samego ma placu, wiec chyba założę z powrotem ori aparaturę od Mavericka.
    Mam pytanie odnośnie tego modelu poniżej z linku, czy ktoś może to testował? Fajna sprawa, że karoseria jest składana i ma otwierane elementy, co mojego młodego na pewno bardziej zainteresuje, bo lubi ze mną układać modele z klocków lego i te skręcane z metalowych elementów. Do takiej karoseri można włożyć pasażerów, co w wieku 5 lat ma duże znaczenie ;)

    https://www.aliexpress.com/item/33024614367.h...6.0&pvid=af43c95f-2117-435c-8262-d8c95702b896
    https://www.aliexpress.com/item/33036898325.h...1.0&pvid=5fb78086-2d88-4547-bfa5-b5a03f0179a0