Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak możliwości podłączenia chyba że na własny koszt "Netia"

25 Gru 2013 21:48 3927 20
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie. Mój problem a raczej pytanie do waszej społeczności: Poprzez stronę internetową (rozmowa z konsultantem poprzez czat) zamówiłem dwie usługi w firmie NETIA, internet i TV. Po podaniu odpowiednich danych konsultantka stwierdziła iż jest możliwość podłączenia usług u mnie w domu. Kilka dni pozniej pojawił sie u mnie kurier wraz z umową którą oczywiście przeczytałem i podpisałem. Po około dwóch tygodniach zadzwoniła do mnie pani z Neti twierdząc iż kontaktowała się z podwykonawcą który powiedział iż nie ma możliwości technicznych aby podłączyć usługi, jednak rownoczesnie pani konsultant poinformowała mnie iż jeśli poniosę koszty w wysokości 1670zł to technicy jednak mogą mnie podłączyć i pociągnąć instalację. Oczywiście nie zgodziłem się na to i pani powiedziała iż w tym momencie umowa zostaje wypowiedziana oraz że otrzymam potwierdzenie pisemne. Moje pytanie brzmi: Jakie kroki prawne lub inne mogę wykonać aby jednak to Netia na swój koszt podłączyła mnie do swojej sieci skoro jest taka możliwość ale tylko wtedy jeśli zapłacę. Dodam iż konsultantka na czacie neti poinformowała mnie iż podłączenie będzie mnie kosztowało 12zł. Skoro jest możliwość to chyba ich problem jakie koszty poniosą?

    Bedę wdzięczny za odpowiedz. Pozdrawiam.
  • Poziom 35  
    Odpowiedz sobie na pytanie kto komu tutaj robi łaskę :cry: i już będziesz wiedzieć.
    Czasy "należenia się" czegokolwiek już dawno minęły. Teraz normalnie dobra kupuje się i sprzedaje. Jeśli brakuje przyłącza abonenckiego to trzeba je wykonać - firma wyceniła to na tyle a tyle złotych. Jeśli posiadasz przyłącze to napisz do nich pismo i postrasz sądem, że chcą wyłudzić pieniądze. Jeżeli nie posiadasz, to spróbuj sam wycenić koszty i wtedy będziesz wiedzieć, czy jesteś w stanie wykonać to taniej.
  • Poziom 25  
    Każdy sobie w umowie zastrzega, że w razie braku możliwości technicznych umowa ulega automatycznie rozwiązaniu. Nic nie zrobisz. Na infolinii dużo mówią, bo nie mają pomiarów w terenie itp.
    Reszta jak post wyżej
  • Poziom 15  
    andk1eltd napisał:
    Odpowiedz sobie na pytanie kto komu tutaj robi łaskę :cry: i już będziesz wiedzieć.
    Czasy "należenia się" czegokolwiek już dawno minęły. Teraz normalnie dobra kupuje się i sprzedaje. Jeśli brakuje przyłącza abonenckiego to trzeba je wykonać - firma wyceniła to na tyle a tyle złotych. Jeśli posiadasz przyłącze to napisz do nich pismo i postrasz sądem, że chcą wyłudzić pieniądze. Jeżeli nie posiadasz, to spróbuj sam wycenić koszty i wtedy będziesz wiedzieć, czy jesteś w stanie wykonać to taniej.


    Bez urazy ale jesteś śmieszy, umowa może zostać rozwiązana w każdej chwili bo nie weszła w życie. Jak sobie przeczytasz w umowie Netii jest informacja że umowa wchodzi w życie w dniu podłączenia. A nie podpisania umowy.

    7cloud7 napisał:
    Jakie kroki prawne lub inne mogę wykonać aby jednak to Netia na swój koszt podłączyła mnie do swojej sieci skoro jest taka możliwość ale tylko wtedy jeśli zapłacę.


    żadnych bo jak napisałem wyżej umowa nie weszła w życie. Po za tym w umowie a dokładnie w regulaminie masz wyraźnie napisane że Netia może zerwać umowę z BMT (brak możliwości technicznych) i zgadzając się na to swoim podpisem właśnie.

    andk1eltd napisał:
    Jeśli brakuje przyłącza abonenckiego to trzeba je wykonać - firma wyceniła to na tyle a tyle złotych
    Popatrz wyceniono instalację na 1600zł a kolega za Neta i TV zapłaci przez 2 lata 1800 zł no to sory ale marny zysk dla firmy... Wiec nie dziw się że nie chcą się na to pisać

    Po 4 napisz do mnie na PRIV. może Ci pomogę.
  • Poziom 27  
    To są niestety realia w naszym kraju - nic się nikomu nie opłaca. Biurokracja i wszelkie koszty powodują że netia jak i TP odmawiają podłączania nowych klientów bo koszty są większe niż abonent wpłaci przez okres 24mcy.

    Jak ja zakładałem linie Netii płaciłem 300zł, później podłączali za 1zł teraz to już nawet nie ma szans na założenie w normalnej sumie. Żałuję że nie podłączyłem sobie również linii TP no ale kto to mógł przewidzieć :)
  • Moderator - Sieci, Internet
    seb235 napisał:
    To są niestety realia w naszym kraju - nic się nikomu nie opłaca. Biurokracja i wszelkie koszty powodują że netia jak i TP odmawiają podłączania nowych klientów bo koszty są większe niż abonent wpłaci przez okres 24mcy.

    Niestety wszędzie rządzi rachunek ekonomiczny który na koniec roku musi być dodatni.
  • Poziom 27  
    jimasek napisał:
    Niestety wszędzie rządzi rachunek ekonomiczny który na koniec roku musi być dodatni.


    Tak ale bez przesady :)
  • Moderator - Sieci, Internet
    seb235 napisał:
    Tak ale bez przesady

    Niestety my szaraczki nie mamy na to wpływu.
  • Poziom 15  
    seb235 napisał:
    Tak ale bez przesady :)



    Ale co bez przesady popatrz jaki dałem rachunek po co firma ma robić taką inwestycje jak po 2 latach zarobi na tym 200 zł a za 2 lata kl. przejdzie do innej firmy. gdybyś był właścicielem też byś nie szedł na taki biznes
  • Poziom 43  
    7cloud7 napisał:
    Jakie kroki prawne lub inne mogę wykonać aby jednak to Netia na swój koszt podłączyła mnie do swojej sieci s
    Hmm... Jacy ci dostawcy pazerni :) Zbyt mały procent zysków przeznaczają na rozwój infrastruktury, ale to odrębny temat.

    Wczytaj się w ich regulamin, jeśli jest opcja rozwiązania umowy w ciągu 10 dni w przypadku zawarcia jej poza lokalem, to spróbuj wziąć usługi najdroższe z możliwych, wtedy może zrobią infrastrukturę. Przed upływem 10 dni zrezygnuj, a potem zawrzyj inną tańszą umowę.
  • Poziom 15  
    jurek.adam napisał:
    Wczytaj się w ich regulamin, jeśli jest opcja rozwiązania umowy w ciągu 10 dni w przypadku zawarcia jej poza lokalem, to spróbuj wziąć usługi najdroższe z możliwych, wtedy może zrobią infrastrukturę. Przed upływem 10 dni zrezygnuj, a potem zawrzyj inną tańszą umowę.


    to normalne prawo konsumenckie tylko ze nie zadział to bo netia podłączy wszystko wybuduje przyłącze to będzie wiecej niż 10 dni a jest tam informacja ze jak zacznie świadczyc usługi to umowa sie ważna
  • Poziom 34  
    No dobrze, ale jeśli umowa zaczyna działać i 2 lata liczone są od momentu uruchomienia usługi, to jakim cudem usługa jest świadczona w momencie doprowadzania instalacji do lokalu klienta? Kupy się to nie trzyma. W takim razie, te 10 dni powinno być liczone od momentu uruchomienia usługi - w przeciwnym razie klient nie mógłby zrezygnować z usługi, jeśli jakość nie byłaby odpowiednia...
  • Poziom 31  
    I tak Cie lagodnie potraktowali. Czasy komuny sie skonczyly ze kazdy mial wszystko za darmo.
    Podejrzewam ze przy umowie 4-5 lat by Cie podlaczyli ale dzieki UKE nie mozna tak dlugich umow podpisywac.
    Czasy przylacz za zlotowke juz sie koncza bo naklad inwestycyjny w infrasktrukture sieciowa jest olbrzymi
  • Poziom 43  
    siewcu napisał:
    No dobrze, ale jeśli umowa zaczyna działać i 2 lata liczone są od momentu uruchomienia usługi, to jakim cudem usługa jest świadczona w momencie doprowadzania instalacji do lokalu klienta? Kupy się to nie trzyma. W takim razie, te 10 dni powinno być liczone od momentu uruchomienia usługi - w przeciwnym razie klient nie mógłby zrezygnować z usługi, jeśli jakość nie byłaby odpowiednia...
    Możliwość odstąpienia od umowy reguluje ustawa, ale operator może iść na rękę i dawać możliwość rezygnacji w ciągu 10 dni nawet jak już usługi zostały świadczone (robi tak np. UPC). Dlatego zalecam zapoznanie się z zapisami konkretnej umowy, bo różnice w podejściu do tematu są ogromne.

    smario11 napisał:
    Czasy przylacz za zlotowke juz sie koncza bo naklad inwestycyjny w infrasktrukture sieciowa jest olbrzymi
    Tam, gdzie jest duża konkurencja jakoś się opłaca. W mojej okolicy jest mnóstwo dostawców - kablówki, hotspoty, Netia też :) i praktycznie wszyscy na tym terenie nie pobierają opłat instalacyjnych lub jakieś symboliczne. Jedynie mikroskopijne firmy każą sobie słono płacić za przyłącze i przegrywają w przedbiegach z większymi. Tam, gdzie konkurencja jest licha jak wiadomo nic się nikomu nie opłaca, wszyscy wolą mieć zyski zamiast kosztów w infrastrukturę. Ale OK, takie prawa rynku.
  • Poziom 29  
    Zwróć się do Orange o podłączenie. Jako monopoliści mają obowiązek poprowadzenia infrastruktury w każde miejsce. Nie pamiętam ustawy, ale poszukaj o tym w googlach.
  • Poziom 43  
    Chodzi o dostęp do usługi powszechnej, czyli telefonu, ale to nie będzie za darmo i mogą alternatywnie rozwiązać temat poprzez radiolinię.
  • Poziom 31  
    Tam gdzie jest infrastruktura to wiadomo przylacze tanie.
    Jednak jak sie buduje swiatlowod do domu to niestety przylacze od 200zl a widzialem miejscowosci gdzie po 500zl biora i sa chetni.

    U mnie na rynku jest spora konkurencja. Mamy orange i netie z ogolno krajowych. 3 lokalnych operatorow nie malych a i tak od stycznia oplata aktywacyjna u mnie zostanie podniesiona do 100zl przy abo 40zl i do 50zl przy abo 50zl. Wyzsze abo za 1zl aktywacja. Po prostu ludzie sie nauczyli ze mbity sie nie licza tylko jakosc i obsluga a ze jakosc i obsluge mam najlepsza a cenowo praktycznie tak samo jak konkurenci lokalni a w pewnych abo nawet lepiej to mozna sobie liczyc za instalacje
  • Poziom 43  
    Moim zdaniem wcale nie masz konkurencji, która może Ci realnie zagrozić. Vectra/UPC podłącza nadal całe rejony światełkiem i dalej oplata koncentrykiem, przejmuje też innych mniejszych dostawców wraz z infrastrukturą. Przy czym samo UPC ma ~ miliona klientów i pakiet usług, a także 250 (wkrótce 500 Mb/s) w dość przystępnej cenie. Jeśli w okolicy jest również sieć hotspotów z opłatą w preipad, to inne, małe firmy mają pozamiatane, nawet jeśli ich usługi trzymają poziom. Większość ludzi patrzy na cyferki, im szybsze i tańsze łącze tym bardziej przyciąga jak magnes. Wysokie opłaty instalacyjne oraz za internet są tam, gdzie wyboru dużego nie ma, sam kiedyś płaciłem duże pieniądze za przyłącze w dziurze pod miastem, ale wtedy jeszcze nie nie był powszechny internet mobilny.

    PS. Przepraszam za mały OT.
  • Poziom 29  
    jurek.adam napisał:
    Chodzi o dostęp do usługi powszechnej, czyli telefonu, ale to nie będzie za darmo i mogą alternatywnie rozwiązać temat poprzez radiolinię.


    Kolego , twoje informacje są przeterminowane ,od ponad 2 lat już nikt nie musi świadczyć usługi powszechnej
    http://www.cik.uke.gov.pl/najczesciej-zadawan...ania/telefon-stacjonarny/114-usuga-powszechna
    Co do konkurencji w podłączeniu to owszem w blokowiskach czy innych budynkach wielorodzinnych jest , autor tematu pewnie mieszka w domku jednorodzinnym a tam ani firmy telekomunikacyjne ani tym bardziej kablówka nie jest zainteresowana podłączeniem o ile wiąże się to z inwestycjami.
  • Poziom 43  
    strucel napisał:
    Kolego , twoje informacje są przeterminowane ,od ponad 2 lat już nikt nie musi świadczyć usługi powszechnej
    Faktycznie, przegapiłem ten fakt podobnie jak Kolega, który zapodał pomysł, ale to i tak nie ma znaczenia dla autora tematu.
  • Poziom 2  
    Mieszkam w bloku na dużym odiedlu gdzie usługi swiadczy netia bo nawet na mojej klatce jest oklejona skrzynka Neti ale nie wiem czy jest jakaś stara czy co? :/