Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 1.8t apu 1999 - na zimnym odpala za którym¶ razem

26 Gru 2013 09:09 6483 27
  • Poziom 8  
    Witam jak w temacie. Zakręci na zimnym I ga¶nie. Kilka razy potem odpali I zdławi sie po kilku sekundach. Ale jak go przygazuje wtedy już chodzi. Wymieniona sonda bosch , przepływka I kilka rurek podci¶nienia. Dodam, że bez przepływki odpali normalnie tylko dużo pali podczas jazdy. Jest tu lpg. Przez rok był tylko odpalany. Teraz już 2000km w 2 tygodnie. Brak błędów. Co to może być. A. Mam wyciek oleju z odmy albo raczej z bagnetu bo on bardzo lekko chodzi. LuĽna jest też jego prowadnica taka pomarańczowa. Czy odm± może uciekać powietrze I przez to złe dawkowanie paliwa? W Saab'ie musi być szczelne. ??
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Zobacz jak± temperaturę widzi sterownik gdy silnik jest zimny.
    Szczelno¶ć układu ss±cego ma kolosalne znaczenie bo przy nieszczelno¶ci będzie oszukiwany przepływomierz i będzie dobrana zła mieszanka. Przy nieszczelno¶ci raczej miałby¶ błędy zwi±zane ze zł± mieszank±.
  • Poziom 8  
    Ale czy bagnet wchodzi w grę szczelno¶ci I odma?
  • Poziom 13  
    Nowa rurka bagnetu (plastikowa) w serwisie to koszt około 15 PLN
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie wiem jak tu jest odma ale zazwyczaj odma jest podł±czona do układu ss±cego przed przepustnic± a za przepływomierzem więc odma ma wtedy znaczenie.
    Jeżeli odma jest nieszczelna to robi się taki bypass i przepływomierz podaje do ECU mniejsz± warto¶ć zasysanego powietrza niż to co silnik naprawdę zasysa.
  • Poziom 8  
    Oki byłem w autku. Nie mam jeszcze vaga tylko elm bt na androidzie go widze. Temp silnika 5 powietrza dol 6.5 a zewnetrzna na klimie pokazuje 8. Czyli uszk czujnik albo juz po nocy sie ocieplilo. Z benzyny nie odpala ale chce a z gazu odpala na sile tylko gazem trzymać go muszę. Po rozgrzaniu do 30 odpala z benzyny. I chodzi rowniotko. Gaz do regulacji bo juz przel±cza się na gaz I telepie na gazie.
  • Poziom 13  
    SprawdĽ temperaturę silnika na zimnym i gor±cym. Miałem taki problem że na zimnym pokazywał dobrze a na gor±cym (wentylator chłodnicy zał±cza się temperatura ok. 95 stopni) pokazywał w podgl±dach 68 stopni C
  • Poziom 8  
    Nie tam jest spoko po rozgrzaniu oscyluje 89 do 91
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Czujnik jest ok.
    Na benzynie na wolnych obrotach chodzi poprawnie - nie przebiera?
    Odł±cz akumulator na pół godziny, odpal na benzynie i zrób na niej z 15km (nie używaj LPG). SprawdĽ czy to co¶ pomoże.
  • Poziom 8  
    Na pb jak już troszkę cieplejszy czy gor±cy to chodzi równo. Jak patrze na obroty na elmie to waha sie o może kilka na minutę. Idę zaraz go odł±czyć. I wieczorkiem dam znaka jak chodzi. A I mog± to być wtryski. Bo poprawiło się troszke po dolaniu siuwaxu na wtryski. Ale po wymianie lambdy I przepływomierza spamdło spalanie. Rowniej chodzi ale na zimno lipa.
  • Poziom 13  
    A temperatura powietrza zasysanego jaka jest?
  • Poziom 8  
    Przy starcie dzis bylo jak pisalem 6.5 silnika 5 a 8 zewnetrzna. A max podczas postoju wzrosls intake do 40? Podczas jazdy 12 wczoraj w dzien
  • Poziom 20  
    Ja zacz±łbym od zakrecenia butli i wyrzucił te dodatki czyszczace bo zwykle nic nie daj±. Tak jak doktory do oleju. Niemcy robi± miliony km, potem my dziesi±tki i dopiero w polsce wlewa się specyfiki. Po zakreceniu butli zrobić kilka km przepalic go po rozgrzaniu i rano następnego dnia odpalic.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I nigdy nie zrozumie po co ludzie wymieniaj± sondy jak im auto ciężko zapala?
  • Poziom 8  
    Wywalalo blad grzalki I sonda byla do wymiany po sprawdzeniu. Jest nowa I jest lepiej. Temu.
  • Poziom 20  
    Mówisz że po wymianie sondy lepiej odpala?
  • Poziom 8  
    Wiem że to nie ma wpływu na odpalanie .... mniej pali ròwniej jeĽdzi. Dodatki pomogły bo na benzynie nie chciał odpalić nawet jak ciepły. Wywalić ciężko bo w baku. Wypalić można. Teraz zapalam I gasze na benzynie. Lukam odmy . Jeden zaworek przy evapie przepuszczał. Już nowy. Sprawdze inne I dam znaka jak będzie po resecie kompa brakiem pr±du.
  • Użytkownik usun±ł konto  
  • Moderator Samochody
    Miszczuniu, a może by się tak przyjrzeć układowi paliwowemu wpierw? Pompka, filtr, regulator, ci¶nienie na magistrali paliwowej, wylać z baku to co tam w tej chwili się znajduje i zalać ¶wieżym paliwem, a dopiero potem robić kabarety z resetem kompa ?
  • Poziom 8  
    Panowie. Na miejscu s± rzeczowe rady. Proponuje leczenie kompleksów zachować dla odpowiedniego specjalisty. Jestem wdzięczny za rady bo o to tu chodzi. Sprawdzimy zasilanie pb. I powiemy co potem. Kto¶ radził resetować to resetujemy ale widzę że mokry silnik w okolicy odmy I jak pisałem marnie się trzyma bagnet więc może to lewe powietrze wcze¶nniej załatwie.
  • Poziom 20  
    Robokopie, kolega napisał, że 2000km w 2 tygodnie więc paliwa ma ¶wieżego. Jak na razie zero działania ze strony autora tematu więc wrozenie z fusow. Reset kompa da tyle co nic. Trzeba usun±ć przyczynę.
  • Moderator Samochody
    Pójdę boso napisał:
    Robokopie, kolega napisał, że 2000km w 2 tygodnie więc paliwa ma ¶wieżego.
    A wyobraĽ sobie że ja zrobiłem jakie¶ 8 tys km, a tankowałem benzynę w lecie ostatnio.
  • Poziom 8  
    A dzi¶ rano po tym zresetowaniu ecu od dotknięcia zapalił. Wczoraj wieczorem to samo. Podziękował.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Paliwo przepalone zalany shell vpower zza Odry. Może zbyt dużo oktanów? Powinien jeĽdzić na pb95 max?
  • Użytkownik usun±ł konto  
  • Poziom 8  
    To pytanie nie do mnie tylko do Grala1

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tester znaczy sie co? Vag?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Chodziło mi o zresetowanie sterownika LPG, jazdę na PB by wyuczył się mapy PB i o to by ECU przestroił się na benzynę bo pewnie LPG jest Ľle ustawione i ECU zacz±ł z tego powodu fiksować.
    Wiem że to nie B4 gdzie wystarczyło odł±czyć klemę.
  • Poziom 8  
    Grala 1 dzięki. Od tego resetu czy co tam cały dzień jeĽdziłem na pb I nie było ani razu problemu z odpalaniem. Jeszcze tylko odma do wymiany. Jest tam pęknięcie tuż przy bloku. Ale pacjent żyje I ma się dobrze
  • Poziom 8  
    Odpala już niezmiennie dobrze. Dzi¶ rozebrałem odmę separator odmy I te wszystkie rurki z zaworkami jednokierunkowymi. Plastikowa lura w kształcie "z" przy separatorze pod kolektorem pęknięta I już wymieniona. Zawory przepuszczały w obie strony . Niektóre. Umyte w benzynie I wygotowane w wodzie z plynem do mycia. Poskutkowało. Zobaczymy jutro jak się zbiera.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy wie kto¶ może gdzie znajdę jak±¶ tabelę ile gram powietrza przy jakich obrotach bez obci±żenia powinien pokazywać czujnik masy powietrza w moim silniku? Np na postoju przy 3000 itp. A może kto¶ pamięta lub sprawdzi. Chcę porównać. Dzięki
  • Poziom 8  
    058133753 suction pump. Czyli po polsku inżektor . To jest taki zaworek trójdrożny. U mnie grube krućce przepuszczały w oobie strony. Cienki zapchany. Benzyna I gotowanie pomogło. W w±skim krućcu nie mà żadnego zaworka tylko co¶ w rodzaju dyszy a zasada działania jest taka że przepływ przez grube króćce powoduje zassanie powietrza przez ten cienki o ile jest drożny. Koszt nowego 100pln lub 20 minut roboty. Cienki drucik w cienki kruciec lub myjka ultradĽwiękowa lecz± ten problem. Zaworki zapychaj± się jak z separatora ten zwęglony olej się do nich dostanie. Czyli wymieniać lub czy¶cić. Jeszcze raz dzięki Panowie.