Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odcięcie zapłonu w Seicento

26 Mar 2005 10:11 12954 15
  • Poziom 11  
    Zakładam alarm do seicento z odcięciem zapłou i pompy paliwa. Mam 2 przekaźniki i wiem jak je podłączyć. Nie wiem gdzie podłączyć się do zapłonu a konkretnie który kabel odłączyć aby zapłon nie działał. Domyślam się że pewnie któryś od stacyjki tylko który?? Czy w kabinie można odłączyć kabel pompy paliwa?? Jeśli tak to gdzie on jest i jaki ma kolor?? Prosze o pomoc[/b]
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    hmmm... moze sprobuj na sluch zlokalizowac przekaznik od pompy paliwa i przewod paliwowy? jak wkladasz kluczyk i przekrecasz jak do zaplonu, nie stuka jakis przekaznik i nie slychac jak pompa paliwa pompuje? tak przynajmniej ja szukalem i znalazlem u kumpla po tym stukaniu przekaznik i przewod od pompy paliwa, sposob prymitywany, ale dobry :)
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Witam
    Przewód gruby pomarańczowy od stacyjki na którym pojawia się +12V po włączeniu zapłonu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Przekaźnik pompy paliwa masz w komorze silnika po lewj stronie (dwa obok siebie i dwa bezpieczniki), a przewód zasilający pompę znajdziesz w wiązce obok lewego progu wewnątrz kabiny, ostro zakończona probówka i wkłucie pomoże zlokalizować kabelek, po załączeniu zapłonu przez chwilę będzie na nim +12 a potem zniknie (to też słychać) chyba że odpalisz to wtedy będzie + cały czas.
  • Poziom 11  
    Przetestowałem jaki i kiedy płynie prąd w kablach od stacyjki. U mnie +12 jest w brązowym kablu, w pomarańczowym kablu płynie prąd + w momęcie przekręcenia kluczyka stacyjki , a w czerwonym przy odpalaniu silnika i wtlko wtedy. Oprócz tych 3 grubych kabli jest tam jeszcze 5 cienkich ale nie wiem do czego one służą. Chce podłączyć jeden 3 grubych pod przekaźnik który jest podłączony do alarmu (alarm steruje przekaźnikiem). Który z nich najlepiej podłączyć pod ten przekaźnik aby najlepiej zabezpieczyć przed kradzieżą?? Mnie wydaje się że ten czerwony przez króry płynie prąd do rozruchu silnika, jak go odłącze to stacyjke będzie można właczyć i ew. otwożyć szybę w aucie, (mam elektryczne szybki które nie działają przy wyłączonej stacyjce) a tak za każdym razem będe musiał wyłączać imobilaizer z alarmu aby nawet otwożyć szybe. Dodam jeszcze że alarm odcina przekaźnik po 30 sekundach od wyłączenia stacyjki. Jeśli odłącze czerwony to czy nic się nie spali w razie gdybym zapomniał wyłączyć imobilaizer?? Czy ktoś ma lepsze propozycje?? Proszę o wasze opinie. Z góry dziękuje.
  • Poziom 25  
    Cytat:
    jak go odłącze to stacyjke będzie można właczyć i ew. otwożyć szybę w aucie

    A jak ktoś niepowołany będzie chciał odpalić auto to wystarczy że je popchnie parę metrów i w drogę :)
  • Poziom 12  
    Jeśli chcesz odciąć w miarę skutecznie zapłon to masz dwie możliwości - podciągnij dwa przewody od przekaźnika blisko samej pompki paliwa, tam przetnij kabel zasilający i puść prąd przez styk wykonawczy przekaźnika. Drugi sposób to zrobienie tego samego z zasilaniem cewki zapłonowej (jak sprawdzić? zobacz gdzie jest +12V "po zapłonie" na cewce i gdzie jest +12V na pompce gdy ta pracuje - czyli "bzyczy"). Przecięcie czerwonego kabla odcina tylko rozrusznik, więc faktycznie dwa metry "na pych" i jazda. Pozbawienie zasilania cewki lub pompki powoduje, że silnik się kręci lecz nie zapala. Znalezienie przyczyny nawet wprawnemu magikowi zajmuje co najmniej parę minut.
  • Poziom 11  
    Jak wygląda cewka zapłonowa w Seicento?? Jak wygląda w maluchu to wiem ale jak w SC?? Gdzie dokładnie się znajduje?? Ile kabli wychodzi z cewki i dokąd idą?? Pompe chyba wiem jak podłączyć pod przekaźnik, bo do niej idą tylko 2 kable + i masa, ale chce założyć 2 zabezpieczenia.
    Jedno pod imobilaizer do alarmu a drugie pod ukryty przełącznik, czy lepiej obydwa pod imobilaizer od alarmu??
  • Poziom 10  
    Witam. ja bym radził odciąć pompe paliwa. Odkręć pokrywe pompy paliwa pod tylnym siedzeniem. będą tam cztery kabelki 2 cienkie i 2 grube jeden z tych grubszych to zasilanie pompy. ten kabelek znajdziesz jak rozbierzesz próg koło siedzenia kierowcy, tam go przetnij i zobacz czy auto zgaśnie.
  • Poziom 12  
    Najlepiej oddzielne zabezpieczenia, oczywiście. Jak znaleźć cewkę? Najłatwiej po przewodach zapłonowych od świec - z jednej strony są świece zapłonowe, z drugiej cewka ;-)
  • Poziom 11  
    Cewke znalazłem! Ale mam jeszcze jeden problem. Do cewki podłączone są 4 kable (chyba z komputera) i 4 które idą do świec. Jak się domyślam to musze odłączyć te które idą od komputera do cewki, tylko czy wystarczy jak jeden podłącze przez przekaźnik?? Czy to będzie odcinać zapłon?? Czy jak odłącze jeden to nic się nie popsuje w cewce zapłonowej alo komputerze (on troszkę dużo kosztuje)?? Wydaje mi się że powinienem odłączyć każdy z nich na osobny przekaźnik, ale nie wiem czymam racje?? Czy w wszystkich czterech kablach które idą do cewki są +??
  • Poziom 12  
    Sprawdź, czy na cewkę przychodzą takie kolory przewodów (nie licząc tych od świec): błękitny, błękitny, biało-zielony i błękitno-czerwony. Jeśli tak jest, to:

    - przewody błękitne podają napięcie z przekaźnika
    - dwa pozostałe przewody podają impulsy z komputera (pin 1 i 19)

    Jest tak dlatego, bo cewka w Seicento to właściwie dwie cewki - jedna dla cylindra 1 i 4, druga dla 2 i 3.

    Zatem odcięcie najlepiej zrobić na błękitnych przewodach, w sumie to są one po przekaźniku zmostkowane, więc można taki mostek zastosować też w zabezpieczeniu, ale tez można zastosować dwa przekaźniki.

    Jeśli kolory są inne, podaj jakie. I podaj wtedy jaki to dokładnie silnik.
  • Poziom 10  
    Witam właśnie mam podobny problem w Seicento z 99 r. 900 i jest on po lekkim wypadku i po przekręceniu zapłonu nie działa pompka paliwa (wcale jej nie słychać) kręci ale nie chce odpalić . Gdzie się znajduje ten włącznik bezwładnościowy bo to on jest chyba tego przyczyną . Z góry dziękuje za informacje i pozdrawiam wszystkich użytkowników ELEKTRODY . Pozdrawiam Łukasz
  • Poziom 23  
    wylacznik bezwladnosciowy znajduje sie w kabinie na koncu tunelu srodkowego pod deska przy scianie grodziowej silnika jak przesuniesz reka po tynelu do konca to go wymacasz trzeba go wcisnac
  • Poziom 10  
    Witam tak zgadza sie był tam i po załączeniu autko pali jak przed wypadkiem . Dziekuje za informacje Pozdrawiam Łukasz