Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Megane I FL - Przepustnica Megane 1.4 16V

27 Gru 2013 07:53 2241 9
  • Poziom 14  
    Witam. Posiadam auto jak w tytule - Megane I FL rok 2002 1,4 16V.
    Auto dla mnie bardzo fajne, jednak dopadł mnie chyba problem z przepustnicą.
    Mam podwyższone obroty do nawet 1300. Nie wiem czy to też przez to, ale auto trochę więcej zaczęło palić i nie jeździ tak płynnie jak powinno. Dynamika też nie wygląda na 95 koni, bardziej na kucyki.
    Jednak na poważnie. Przepustnica była czyszczona dwukrotnie. Mechanik powiedział, że problem leży po stronie przepustnicy właśnie, bo układ nie działa precyzyjnie. Zastanawiam się czy kupić używaną (nowe o ile są to koszt ponad 1000 zł znalazłem). Rozwiązaniem jest jeszcze teoretycznie oddanie do regeneracji. teoretycznie taka nie istnieje, jednak na serwisie aukcyjnym znalazłem ofertę regeneracji połączeń elektronicznych, przez co ma znów działać idealnie.
    Ktoś korzystał z takiej oferty? Może macie inne rozwiązanie ?
  • Poziom 43  
    Z linką czy bez ta przepustnica? Co pokazuje diagnoza?
  • Poziom 14  
    Z tego co wiem to jest dziwna konstrukcja. początkowo wychodzi linka, ale sama przepustnica jest już ta nowa elektroniczna. Z tego co wiem montowano takie też w Megane II. Diagnoza czyli komputer ?
  • Poziom 43  
    Podgląd parametrów pracy , kontrola czy nie podsysa lewego powietrza.
  • Poziom 14  
    Tego nie robiłem w zasadzie nie wiem też jak
  • Poziom 11  
    Miałem takie auto - problem dość powszechny, jednak przepustnicę miałem na lince.
    - czyszczenie przepustnicy pomogło na kilka dni
    - nie zabrałem się za demontaż kolektora i uszczelnienie, bo problem nie był aż tak dotkliwy, ale tutaj upatrywałbym przyczyny problemu. Podobno najlepiej zastosować odpowiedni silikon.
  • Poziom 14  
    Sądzisz, że mechanik może być tak mało spostrzegawczy i nie zauważyć tego przy czyszczeniu ?
  • Poziom 11  
    Nie wiem. Mechanicy są różni. Doszedłem do tej teorii po przeglądzie mojego C5 na stacji diagnostycznej. Diagnosta niemal urwał dźwignię ręcznego próbując zatrzymać tylną oś (!) Kto jak kto, ale on powinien wiedzieć, że w tym modelu hamulec ręczny działa na osi przedniej.
  • Poziom 14  
    Heh to dobre :)
    Zerknę to co mówisz w wolnej chwili. Jeszcze może jakieś propozycje ?
    Zastanawiam się, czy ewentualnie warto oddawać do naprawy by luty poprawił ?
  • Poziom 14  
    Oddałem do naprawy do Pana, który się tym zajmuje w warszawie. Wychodziły różne typy przepustnic i oczywiście ja miałem ten drugi, który nie podlega naprawie. Kupiłem równoważną, nową w internecie. Niby lepiej, ale do samego końca miałem "humory" auta, więc już nie szukałem dalej.