Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.0 12V Durze spalanie, ujemna temp. na sondzie lambda...

27 Gru 2013 10:45 2511 6
  • Poziom 7  
    Witam.
    Mam Corse B 1,0 12V, miesiąc temu wymieniałem silnik z powodu uszkodzonej głowicy. Teraz jeździ, ale spalanie przekracza 15l na 100 KM. Na zimnym silniku wszystko jest ok., ale po czasie, gdy silnik sie rozgrzeje, zaczynają sie cuda.
    Czyli :
    - Silnik traci moc,
    - przy ruszaniu np; z pod świateł pedał gazu wciśnięty do oporu a silnik nie reaguje,
    - przy jeździe silnik szarpie.
    Wymieniłem już przepływomierz i silniczek krokowy. Sonda Lambd pokazuje ujemną wartość temperatury. Czy może być to powód dużego spalania?
  • Poziom 20  
    Marin1990 napisał:
    Sonda Lambd pokazuje ujemną wartość temperatury ?


    Skąd wiesz że sonda lambda pokazuje wartość temperatury ? Czy podłączałeś samochód pod komputer i sprawdzałeś błędy ?
  • Poziom 7  
    miałem pod pięty komputer i wartość temperatury była ujemna ...
  • Poziom 20  
    sonda lambda

    powiedz czy jakieś błędy wyskakują w ECU oraz w jakich granicach napięcia oscyluje sonda lambda oraz która (za katalizatorem czy przed)
  • Poziom 7  
    Błęndów brak tylko wyskoczyła zaniżona temperatura na sondzie. ogólnie w tym modelu silnika jest tylko jedna sonda 4-kablowa znajdująca się zaraz przed katalizatorem. powiedz mi jeszcze jedną rzecz czy bez komputera jestem w stanie sprawdzić napięcie sonda lambda ??
  • Moderator Samochody
    ...od kiedy sonda lambda "pokazuje" jakąkolwiek temperaturę? Nie mam pojęcia na co tam patrzyłeś ale co gorsza odnoszę wrażenie, że zabierasz się za coś o czym nie masz zielonego pojęcia. Nie przedstawiłeś żadnych konkretnych informacji, nie wykonałeś żadnych pomiarów, tylko w ciemno wymieniłeś kilka rzeczy (co w ogóle ma "silniczek krokowy" do spalania?!?).
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą,


    powiedz kto ci głupot nagadał że sonda lambda daje informację o temperaturze ? wyżej dałem ci link na temat zasady działania poczytaj...