Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Econic - błąd przystawki odbioru mocy w Mercedes Econic(śmieciarka)2008

27 Gru 2013 21:15 4788 6
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z Mercedesem Econic z 2008 roku konkretnie śmieciarka pojawia się komunikat po włączeniu przystawki odbioru mocy "PT01 brak sygnały zwrotnego". Samochód jest świeżo sprowadzony problem był już w momencie jego kupna. Praca jest nim trochę uciążliwa bo co jakiś czas trzeba gasić silnik żeby hydraulika zaczęła działać. Pompa hydrauliczna jest napędzana wałkiem z przystawki i nawet po tym jak hydraulika przestanie działać wałek napędzający pompę dalej się kręci. bardzo dziękuję za podpowiedzi
  • Poziom 28  
    Na przystawce mocy powinien być czujnik załączenia przystawki. Trzeba go sprawdzić. To że przystawka działa po wyłączeniu może być spowodowane tym że nie rozpręża się elektrozawór pneumatyczny i powietrze zostaje w układzie. Wystarczy odpiąć tekalan z przystawki i sprawdzić czy jest o.k. Jeżeli nie to znaczy że przystawka się zacina.
  • Spec od Mercedesów
    Zdemontuj tłoczek załączający przystawkę i zobacz, co się dzieje w środku. Miałem kilka przypadków, że woda w układzie pneumatycznym powodowała zacieranie się tłoczka lub ewentualnie tylko uszkodzenie czujnika sygnału zwrotnego.
  • Poziom 7  
    Dziękuję za podpowiedzi jutro zabieram się za przegląd. Mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie czy przystawka jest połączona z którymś z systemów sterujących typu FR bądź innym? Bo ten komunikat o którym pisałem wcześniej pojawia się na wyświetlaczu na zegarach.
  • Poziom 7  
    Witam ponownie. Faktycznie czujnik który mierzy ciśnienie oleju w przystawce był uszkodzony. Po podstawieniu drugiego komunikat o błędzie zginął ale dalej rozłącza elektrykę na zabudowie. Wygląda to tak że pompa z przystawką jest włączona i podaje ciśnienie na układ hydrauliczny ale nie działa elektryka, na wyświeltaczu od zabudowy pojawia się D jakby był włączony bieg i trzeba gasić silnik bo inaczej nie ruszy.
    Za dotychczasową pomoc bardzo dziękuję.
  • Spec od Mercedesów
    Jacekszyszkowski napisał:
    Faktycznie czujnik który mierzy ciśnienie oleju w przystawce był uszkodzony

    Nie wiem czy myślimy o tym samym. Czujnik przystawki nie mierzy ciśnienia oleju, lecz działa na zasadzie mechanicznej. Sprężone powietrze przesuwa tłoczek który zazębia przystawkę, a po załączeniu dochodzi do krańcowej pozycji i naciska trzpień wyłącznika dając do modułu PSM sygnał o załączonej przystawce. Jeżeli uszkodzony wyłącznik był zardzewiały i była na nim skroplona woda to cały cylinderek trzeba koniecznie wyjąć i sprawdzić, czy tłoczek się nie zaciera.
  • Poziom 7  
    Myślimy o ty samym tylko u mnie jest przystawka napędzana olejem ze skrzyni biegów i jest elektrozawór i właśnie ten czujnik ciśnienia oleju elektrozawór otwiera dopływ oleju a czujnik (zakres jego ciśnień 10-70 bar) jest powiązany jakoś z komputerem samochodu bo na tym że komputerze wyświetla się komunikat o włączonej przystawce. W ogóle jest to wszystko powiązane ze skrzynią biegów bo po włączeniu biegu przystawka automatycznie zostaje wyłączona. Załącza się dopiero po włączeniu luzu. Na wcześniejszym załączniku jest właśnie ten sterownik do zabudowy i tam się wyświetla N lub D z tym jednak że N nie świeci się ciągle przeskakuje na przemian z D jak jest N w skrzyni po włączeniu biegu pojawia się D. I cały szkopuł polega na tym że te D na sterowniku gęsto i często pojawia się gdy na skrzyni jest N wygląda to tak jakby jakiś system lub czujnik nie sczytywał luzu ze skrzyni.
    Trochę to zakręcony opis ale wierzę w twoją wiedzę Gerri