Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projektowanie własnych bibliotek np. do odtwarzania dźwieku - jak zacząć

noob643 28 Gru 2013 13:24 1182 8
  • #1 28 Gru 2013 13:24
    noob643
    Poziom 2  

    Witam!!
    Jestem po kursach C, C++ i JAVA. Sama znajomość języka nie czyni ze mnie programisty, no i tu jestem w kropce, ponieważ nie mam pojęcia co dalej z sobą zrobić.
    Głównie pisałem jakieś proste programiki. Ale chciałbym się zabrać za coś gdzie się będę mógł podpisać że sam to zrobiłem.
    Więc tak, teraz uczę się WinAPI żeby robić programy okienkowe.
    Zrobiłem prosty odtwarzacz muzyki z wykorzystaniem bibliotek BASS.
    Ale to ciągle jest korzystanie z czyiś zasobów.
    A chciałbym je sobie sam zaprojektować, jeśli to możliwe.

    I tu moje pytanie.
    Od czego mam zacząć? Żeby stworzyć takie biblioteki co mi jest potrzebne, jaka wiedza? Moglibyście mnie nakierować.

    0 8
  • #2 28 Gru 2013 14:08
    marcinj12
    Poziom 40  

    Szczerzę mówiąc to nie ma sensu - wymyślać koło od nowa. Programowanie idzie i zawsze szło w przeciwnym kierunku - wykorzystywanie istniejących bibliotek czy gotowych modułów i upraszczania sobie pracy. Korzystać z Winapi do tworzenia aplikacji można, ale po co, skoro są gotowe środowiska gdzie obsługę okienek masz z definicji? Zakopiesz się w nieistotne szczegóły zamiast pisać jakieś działające aplikacje. Tak więc zachęcam do korzystania z jakiś języków wysokiego poziomu (C#, Java) i skupić się raczej na poznaniu zasad obiektowości czy popularnych bibliotek ułatwiających pracę (np. Nhibernate).

    0
  • #3 28 Gru 2013 16:02
    noob643
    Poziom 2  

    Ale napisanie np. odtwarzacza tylko mp3 i tylko mp3 od zera samemu pozwoliło by mi to lepiej zrozumieć niż korzystanie z gotowych bibliotek.
    Więc chciałbym sobie zrobić coś prostego dla samego siebie.
    Jak mówiłem nie mam pojęcie w którą stronę teraz iść.

    0
  • #5 28 Gru 2013 16:25
    noob643
    Poziom 2  

    Chyba tak, ten BASS jak wcześniej pisałem takie ma.
    Włącza się do programu bass.h i wykorzystuje to co oferuje.
    Ale chciałbym sobie zrobić jedną własną żeby zrozumieć jak to działa.

    0
  • #6 28 Gru 2013 18:22
    Dżyszla
    Poziom 42  

    Dokładnie to samo, co program. Pliki DLL to nic innego jak zbiór funkcji, które po prostu zlokalizowane są w innym pliku niż exe. Skrajnie plik DLL może być nawet kompletnym programem wymagającym tylko nieco innego sposobu załadowania.

    Kwestia pliku nagłówkowego, który definiuje nagłówki wszystkich eksportowanych funkcji to sprawa wtórna. Funkcje z WinAPI przykładowo są też tym samym :)

    0
  • #7 28 Gru 2013 19:01
    noob643
    Poziom 2  

    No to proszę o krótką odpowiedź mając plik mp3.
    To od czego mam zacząć projektując taką bibliotekę??
    Jakiś punkt odniesienia, bo szukam i nie mogę znaleźć.

    0
  • #8 28 Gru 2013 20:27
    1981288
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 03 Sty 2014 15:12
    the_fifth_horseman
    Poziom 32  

    noob643 napisał:
    No to proszę o krótką odpowiedź mając plik mp3.
    To od czego mam zacząć projektując taką bibliotekę??
    Jakiś punkt odniesienia, bo szukam i nie mogę znaleźć.

    Oczywiście od lektury dokumentacji formatu: http://mpgedit.org/mpgedit/mpeg_format/MP3Format.html

    0