Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

510R5E - Nieregularna praca wentylatorów oraz samoczynne uruchamianie się laptop

strykul 28 Gru 2013 13:34 1338 10
  • #1 28 Gru 2013 13:34
    strykul
    Poziom 17  

    Witam,mam problem z moim komputerem przenośnym Samsung 510R5E.

    Komputer posiada system Windows 8 (zgodnie z zaleceniem pomocy technicznej wstrzymałem się z aktualizacją).
    Już po raz kolejny objawia pewną uciążliwą przypadłość: po pierwsze wentylatory działają w sposób skokowy mniej więcej co sekundę startując i wyłączając się.
    Problem pojawia się okresowo - czasem podczas jakiejś niewymagającej pracy typu przeglądanie sieci, czasami podczas dużego obciążenia niezależnie od wybranego profilu zasilania.
    Komputer jest nowy( zakup początkiem października) + jest dość często przenoszony, nie stoi długo w jednym miejscu.
    Problem ten pojawił się już jakiś miesiąc temu, ale w między czasie wpakowałem się w aktualizację do 8.1, a po przywróceniu recovery do 8 problem znikł( na jakiś czas jak się teraz okazuje)

    Poważniejszy problem, który dziś po raz pierwszy udało mi się go zarejestrować na video to to samoczynne włączanie się komputera.
    Podobnie było przed przywróceniem systemu poprzednim razem. Otóż komputer wczoraj rozładował mi się podczas pracy wieczorem dziś rano podłączyłem go do prądu i wyszedłem z domu na kilka godzin.
    Gdy wróciłem, świeciła się tylko dioda ładowania, a mimo to wiatraki pracowały
    Sytuacja taka zdarzała mi się już wcześniej (tak było również w Win 8.1, ale po powrocie do Windowsa 8 problem znikł).

    Proszę sobie wyobrazić - odłączam komputer od ładowarki (z pełną baterią) wkładam go do torby i wychodzę na zajęcia (obecnie studiuje).
    Po półtoragodzinnym wykładzie, kiedy komputer wyłączony spoczywał w torbie próbuję go z niej wyjąć ale się nie da - jest tak gorący że nie da się go dotknąć i kompletnie rozładowany.
    Raz udało mi się go "uratować" zanim zdążył się rozładować - mimo że wcześniej był wyłączony (sprawdziłem, był cichy a diody się nie świeciły) wentylatory pracowały, komputer był gorący a na ekranie wyświetlony był (mimo zamkniętej matrycy) komunikat o błędzie bootu i propozycją uruchomienia trybu Recovery. (Czego nie mam zamiaru robić co miesiąc, bo zwyczajnie nie mam na to czasu!)

    Podczas rozmowy z konsultantem poprzez LiveChat Samsunga jedyną odpowiedź, jaką uzyskałem poza poleceniem przedmuchania komputera sprężonym powietrzem był tekst, że komputer nie może się sam włączać i żebym nie przenosił włączonego komputera.

    Załączam linki do dwóch filmów "Między 1 a 5 sekundą" pokazuje tą skokową pracę wiatraków, drugi pokazuje komputer, jaki znalazłem dziś rano - wcześniej rozładowany, po podłączeniu pracujący, a jednak nie uruchomiony (sic!)

    0 10
  • #2 28 Gru 2013 23:09
    strykul
    Poziom 17  

    Właśnie dostałem odpowiedź serwisu Samsunga na moje filmy - "Proszę przeprowadzić procedurę Recovery"...

    0
  • #3 28 Gru 2013 23:35
    boro1234567
    Spec od komputerów

    strykul napisał:
    Właśnie dostałem odpowiedź serwisu Samsunga na moje filmy - "Proszę przeprowadzić procedurę Recovery"...

    Nic mądrego nie napisali ale próbuj.

    0
  • #4 28 Gru 2013 23:54
    strykul
    Poziom 17  

    Matko, ale ja już go przywracałem chyba 3 razy od nowości. Raz bo mi się linuxa zachciało, dwa bo wszedł Win 8.1 do DreamSparka, ale zupełny brak sterowników, a potem znowu, jak wszedł oficjalny 8.1 i nadal nie było sterowników - przynajmniej przez ostatnie dwa razy Recovery ratowało mnie w sytuacji tego głupiego buga ale czy to jest poważne podejście? Co miesiąc Factory Reset?!

    Kolejny kwiatek sprzed chwili - stał sobie naładowany na grzecznie na zasilaczu(wyłączony/uśpiony). Potrzebne mi było gniazdko żeby telefon naładować to go wypiąłem. Po kilku minutach zwróciłem uwagę że coś buczy - myślę sobie telewizor/centralne, patrzę a on znów stoi na czymś takim(może na filmie tego nie słychać, ale zwykle wiatraki taką głośność osiągają przy World of Tanks na ekranie FullHD):

    0
  • #5 29 Gru 2013 00:22
    Grzegorz740
    Poziom 27  

    A na linuxsie też takie problemy występowały?

    0
  • #6 29 Gru 2013 00:29
    strykul
    Poziom 17  

    Linux się wysypał zaraz po zainstalowaniu, więc od ręki go wywaliłem, szczerze nie wiem...

    0
  • #7 29 Gru 2013 01:35
    lukkil
    Poziom 20  

    oddaj sprzęt na gwarancję i tyle

    0
  • #8 29 Gru 2013 11:30
    strykul
    Poziom 17  

    Mam dołączyć list co się złego dzieje ? Mam złe przeczucie że lapek wróci jaki wyjechał bo problem jest sporadyczny

    0
  • #9 29 Gru 2013 12:30
    Grzegorz740
    Poziom 27  

    Najlepszym rozwiązaniem jest oddanie laptopa do naprawy gwarancyjnej. Dokładnie opisz co się dzieje z laptopem, niech przetestują dokładnie w serwisie. Napisz kiedy występują problemy.

    A to ,że mówią abyś przeprowadzał procedurę recovery za każdym razem gdy coś jest nie tak to moim zdaniem mówią bzdury. Bo to nie na tym to polega. Jest problem , który powinni naprawić.

    Możesz napisać im jeszcze ,że w przypadku gdy nie naprawią laptopa i problem dalej będzie występował to zażądaj zwrotu pieniędzy. Bo ta cała sytuacja może doprowadzić do tragedii.

    0
  • #10 29 Gru 2013 12:58
    strykul
    Poziom 17  

    Czyli wystarczy ze do wysyłanego laptopa dołącze list z opisem problemu? Szczerze mówiąc wszelkie moje dotychczasowe kontakty z wszelkimi serwisami dotyczyły uszkodzen widocznych na pierwszy rzut oka...

    0
  • #11 29 Gru 2013 19:39
    Grzegorz740
    Poziom 27  

    Jak będziesz wysyłał laptop do serwisu do dokładnie opisz problem. Jak masz kartę gwarancyjną to opis możesz dołączyć do karty gwarancyjnej. Napisz jeszcze od kiedy masz problem. Możesz wspomnieć o tym ,że kontaktowałeś się z LiveChat i co ci powiedzieli. Możesz wspomnieć ,że to co ci powiedzieli nie przyniosło żadnych efektów. Problem nadal występuje. Możesz napisać ,że w przypadku nie usunięcia usterki zażądaj zwrotu pieniędzy za laptop i ten uszkodzony niech sobie zabiorą. Musisz być stanowczy. Bo tak to mogą cię zwodzić , a laptop i tak będzie nie do użytku.

    Może być to jakaś wada ukryta na płycie i przez to masz takie problemy.

    Jak będziesz miał już laptop z serwisu to napisz na forum czy naprawili :).

    Dodano po 1 [minuty]:

    Powinno wystarczyć jak do laptopa dołączysz pismo z dokładnym opisem problemu.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo