Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód? ibiza II vs Vectra

reddevil_77 28 Gru 2013 17:27 2457 18
  • #1 28 Gru 2013 17:27
    reddevil_77
    Poziom 9  

    Witam mam zamiar juz od dluzszego czasu w niedalekiej przyszlosci dokonac zmiany auta z mojej Ibizy 1.4 na cos innego, niekoniecznie nowszego ale czegos co nie bedzie sprawiac problemow jak obecny samochod. Mysle nad Vectra B 1.6/1.8 + LPG ewentualnie Ibiza II FL 1.9 TDI. Biore pod uwage tylko te dwa auta poniewaz wizualnie bardzo mi sie podobaja a jesli chodzi o kwestie finansowe to Vectra koszty rzedu gora 5 tys. a ibiza cos kolo 7 tys. wiec sa to pieniadze ktore zamierzam przeznaczyc na jedna badz drugie auto. Jednak mam mnostwo pytan dotyczacych tych samochodow do posiadaczy takowych aut. jesli chodzi o ekonomicznosc to stawialbym na Vectre jednak nie wiem jak to jest z tym silnikiem w Oplach a jesli na ekonomocznosc to ibiza jednak z tego co mi wiadomo koszty z ewentualnymi naprawami diesla nie sa male... Ale wiadomo Seat to Seat Opel chyba sie nie rowna pod wzgledem mechanicznym z silnikami Volskagenowskimi... Prosze o opinie co byloby lepsze

    0 18
  • #2 28 Gru 2013 17:37
    elemen_th
    Poziom 29  

    reddevil_77 napisał:
    wiadomo Seat to Seat Opel chyba sie nie rowna pod wzgledem mechanicznym z silnikami Volskagenowskimi...
    Stereotypami żyjesz.
    Vectra będzie dużo lepszy wyborem, wygodniejsza, lepiej wyciszona, lepiej się prowadzi no i większa jest przede wszystkim bo to auto segmentu D a ibiza B czyli 2 segmenty wyżej, to jest spora przepaść.

    0
  • #3 28 Gru 2013 17:45
    tzok
    Moderator Samochody

    Silniki benzynowe VW, a zwłaszcza wszelkie odmiany silnika 1.4 8V to jedne z najgorszych silników jakie w owym czasie można było znaleźć w europejskich samochodach, więc nie wiem z czym chcesz się tu równać.

    Vectra to samochód klasy średniej słynący z korozji i nienajlepszych właściwości jezdnych. Ibiza to dwa segmenty niżej. Ciężko te auta porównywać, ale przy zadanym budżecie i autach z tego samego rocznika wyjściowo tańsze auto powinno być w lepszym stanie.

    Chcesz tanio, prosto i bezawaryjnie - szukaj Fabii albo Polo z silnikiem 1.9 SDI... albo daruj sobie "niemce" i poszukaj jakiegoś innego auta, np. Peugeota 306/406 (może nawet trafisz 307) albo Fiata Bravo/Stilo (albo pozostaniesz z rocznikiem Seata/VW i dużo niższą ceną albo w budżecie ale kupisz sporo nowsze auto).

    0
  • #4 28 Gru 2013 17:47
    kobylak2206
    Poziom 17  

    Vectra to jedyna sensowna opcja z wymienionych. Nienawidzę opli z całego serca ale na pewno bym nie kupił Ibizy z tych dwóch aut. W vectrze 1,6 16v to super silnik... 105 koni, niskie spalanie i na gazie też poleci bez problemu ale instalka musi być porządnie wstawiona. 2 kolegów z pracy takimi szaleje i muszę przyznać że to naprawdę dobre auta jeśli chodzi o mechanikę i elektrykę. Bo blachy to trzeba pilnować bo inaczej tak rdza żre aż chrupie.

    0
  • #5 28 Gru 2013 18:00
    reddevil_77
    Poziom 9  

    a wiec nie porywac sie na zadnego benzyniaka z silnikiem VW? Z tego co widze to do Opla bardziej przychylniej sie wypowiadaja wszyscy, tylko wlasnie przeraza mnie bardzo ta rdza ktora chyba wystepuje w mniejszym lub wiekszym stopniu na kazdym egzemplarzu tego auta... Wlasnie przed chwila ogladalem jeszcze Audi a4 tez z gazem i mieszcza sie w moim budzecie co o tym myslec? A moze jakiegos Mercedesa szlo by poszukac tylko pytanie czy warto w mercedesy sie bawic? bo z tego co wiem to znaczy jest stereotyp ze w BMW to same wydatki i niejeden tak powie a Mercedes wydaje mi sie ze to ta sama polka jesli chodzi o klase pytanie czy wydatki te same? Jesli jakiegos mercedesa to tez oczywiscie z LPG tylko czy jakiegos udaloby sie znalesc np 124 czy lepiej ww Vectre?

    0
  • #6 28 Gru 2013 18:10
    elemen_th
    Poziom 29  

    Ibiza też rdzewieje niestety, BMW i Mercedes też z tych roczników i w tych pieniądzach.

    Nie rdzewieją niektóre francuzy jak 306, 406, xsara, xsantia.
    Xsara bardzo tania, dobre silniki, fajne auto i przyjemnie jeździ, gazu się nie boi.

    0
  • #7 28 Gru 2013 18:38
    kobylak2206
    Poziom 17  

    Audi a4... Też fajnie... ale... koszty napraw niestety ciut wyższe niż opel (wahacze są droższe niestety od tulei metal-guma). W 15 letnim aucie zawsze będzie rdza nie ma co się oszukiwać. BMW w tej cenie to najczęściej zakatowane egzemplarze... Dobry będzie ten w lepszym stanie technicznym oraz wizualnym, nie ważne jaka marka.

    0
  • #8 28 Gru 2013 18:43
    Darkdarkman
    Poziom 29  

    Miałem vectrę 1,6 z 97 roku, dopóki mi w kwietniu nie wjechał w nią autobus.
    Przejechałem nią 200 tysięcy, przy przebiegu początkowym w okolicach 250.

    Blacha, którą tak straszą nie sprawiła mi kłopotów.
    Jedyne wygnicie nastąpiło w miejscu nieudolnej naprawy tylnego błotnika.

    Niestety jest to auto jak na swoje roczniki dość drogie. Naprawy, materiały eksploatacyjne są z kolei śmiesznie tanie.

    Spalanie w trasie w granicach 7 litrów, w mieście koło 9 (ale zimą na krótkich odcinkach wychodziło prawie 15)

    Gaz do Vectry jest sprawą kontrowersyjną - ecoteki się z gazem za bardzo nie lubiły.

    0
  • #9 28 Gru 2013 19:03
    reddevil_77
    Poziom 9  

    hmm dokonujac selekcji musze wyeliminowac audi a vectra w moich oczach rosnie co raz to bardziej i ku mojemu zdziwieniu w waszych opiniach jest najlepszym autem z wyzej wymienionych. tak chodzi zeby byl tani w utrzymaniu, uzytkowaniu i ewentualne naprawy nie byly astronomicznie drogie. Ale co do tych LPG w tym autku jest to czesty problem moj znajomy tez ma Vectre 2.0 i ma sekwencje i sa ciagle problemy z regulacja mam sie obawiac tego bo to przypadek w kazdym silniku tego auta czy to zalezy od gazownika ktory zalozyl instalacje?

    0
  • #10 28 Gru 2013 19:07
    elemen_th
    Poziom 29  

    Dobrze założona instalacja będzie działać bardzo dobrze i nie dowiesz się nawet co to są problemy z gazem a jak założysz u druciarza to będziesz się później bujał z badziewiem.

    0
  • #11 28 Gru 2013 19:11
    reddevil_77
    Poziom 9  

    wiec teoretycznie lepiej kupic taniej auto bez gazu i zalozyc u jakiegos sprawdzonego gazownika...

    0
  • #12 28 Gru 2013 19:20
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jak Kol Tzok już pisał szukaj starego auta z dobra blachą: 406, czy xantia.
    Peugeot 406 to auto klasy vectry, ale przebija ten samochód komfortem, wyciszeniem, trakcją, i wyposażeniem w standardzie. Jest też ładnejszy w środku i na zewnątrz, ale to subiektywna opinia Silnik 1,8 16V ma 117KM i dobrze znosi gaz i bardzo szybko sie nagrzewa, a popytaj mechaników i poczytaj opinie - to jeden z niewielu francuzów z tamtych lat naprawdę godny polecenia. Pod maska peugeota luz i łatwy dostęp, a w oplu 1,816V ciasno, jakby to był co najmniej jakiś V6 3,2

    0
  • #13 28 Gru 2013 19:21
    elemen_th
    Poziom 29  

    Tak właśnie i nie patrzeć żeby było szybko i najtaniej tylko dobrze i na sprawdzonych podzespołach bo kupisz taki to nie wiadomo ile na takim gazie jeździł i w dodatku jak instalacja do bani to i silnik może już być szrotem.

    0
  • #14 28 Gru 2013 21:09
    tzok
    Moderator Samochody

    reddevil_77 napisał:
    wiec teoretycznie lepiej kupic taniej auto bez gazu i zalozyc u jakiegos sprawdzonego gazownika...
    Zdecydowanie tak, tylko dobra instalacja LPG zakładana w dobrym warsztacie to wydatek ponad 2000zł.

    0
  • #15 29 Gru 2013 08:43
    zed71
    Poziom 22  

    przy założeniu gazu nie oszczędzaj na silę- lepiej teraz wydać np 300zl na dobre wtryski niż kupić takie że bedziesz musiał zmienić je za 30000km bo padły (a takie też są np valteci)

    0
  • #16 29 Gru 2013 11:27
    elemen_th
    Poziom 29  

    zed71 napisał:
    lepiej teraz wydać np 300zl na dobre wtryski niż kupić takie że bedziesz musiał zmienić je za 30000km bo padły
    Pół biedy jak padnie i wymienisz szybko gorzej jak popłynie głowica bo na ubogo będzie na którymś. Później są opinie, że LPG niszczy silniki a najgorsza instalacja w dodatku źle założona i nie serwisowana.

    0
  • #17 02 Sty 2014 17:56
    TomekB123
    Poziom 18  

    Kupno Vectry B bez korozji lub zamaskowanej korozji przed sprzedażą to trochę jak wygrać w totka.

    Sam jak kupowałem dwa lata temu swoją to nie wyglądała, źle. Po pół roku nie mogłem już na nią patrzeć.
    Samo auto wygodne, fajny welur miałem. Bagażnik w kombi przestronny.

    Dobrze, że celujesz w benzynę, bo ja miałem 2.0DTI. I wcale nie miałem problemów z silnikiem, ale osiągi podczas kulania się po mieście mnie dobijały. Eh ta turbodziura.

    Przed zakupem obejrzyj przekładnie kierowniczą, czy nie cieknie i nie stuka np. na kocich łbach. Ja musiałem u siebie wymienić. Warsztat mnie skroił na 2000 zł. Wtedy się wkurzyłem i pożegnałem się z vectrą.

    0
  • #18 03 Sty 2014 10:02
    Jap
    Poziom 28  

    Też miałem Opla Vectrę 9 lat temu - miała wtedy 7lat. Auto jak za taką cenę dawało dużo przyjemności z jazdy ze względu na dość miękkie zawieszenie - fajnie jeździło się po dziurawych drogach. Gorzej niestety na drogach szybkiego ruchu - otóż Vectra w wersji kombi była nadsterowna tj możesz już nie wyjść z ciasnego zakrętu.
    Dodatkowo jak to opisałem na forum Vectry - było to najbardziej awaryjne auto jakie kiedykolwiek posiadałem - i w rankingu biorą udział moje pierwsze pojazdy - Fiaty 126p.
    Co pół roku wymiana łączników stabilizatora, wymiana wszystkich tulej i elementów gumowo metalowych zawieszenia - praktycznie miesiąc w miesiąc coś w niej brzebałem. Części są tanie ale jak nie umiesz tego zrobić sam to już tak tanio nie jest. Potem sypały się centralne zamki, wyświetlacz. No i ja miałem 2.0DTI - w zimie nie szło tego odpalić. WYmieniałem świece żarowe (po 55PLN/szt - do VW po 17PLN), jedna pękła - bolączka DTIków. Na końcu zaczął mi przeciekać metalowy bak (auto 7 letnie) i zaczęły pojawiać się luzy na przekładni kierowniczej... zamieniłem na Passata Higline 1,9TDI 130qcy - i od tej pory koniec problemów. Skok komfortu i właściwości trakcyjnych kosmiczny. Jeżdżę nim do dziś ;o)
    p.s Jak już kupisz Vectrę przed liftem to warto zakonserwować tył (i bak).

    0
  • #19 12 Sty 2014 00:42
    cichy117
    Poziom 12  

    Ja mam Vectrę i faktycznie problemem jest rdza ale zdarzają się egzemplarze które nie próchnieją. Trochę dziwię się opinii że co pół roku trzeba robić zawieszenie. Jeśli kupuje się najtańsze zamienniki to pewnie tak. Ja zrobiłem kilka rzeczy na orginalnych częściach i ponad 100tys. i problemów nie widać. Jeśli szukasz 1.8 to może paść skrzynia. Możesz ją przełożyć z daewoo. Elektryka wcale nie jest taka zła. Mi przez 5 lat przetarła się wiązka w 1 drzwiach. Nie kupuj 1.6 bo to za mało i często trafiają się silniki żrące olej lepiej niż dwusuw. Ja mam 2.5 i pali mi niewiele więcej niż wszystkie inne. Średnio 11 litrów gazu. Najwięcej jak udało mi się uzyskać po mieście to 15 ale trzeba było się dobrze postarać. Gaz jeśli ma być bez problemów to tylko sekwencja i tylko u dobrego gazownika. Zastanawiam się skąd wzięła się opinia że ecotec nie nadaje się do gazu. Jeśli masz ok 7 tys. to możesz znaleźć dość zadbany egzemplarz ale widzę że jest dużo zajechanych samochodów

    0