Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cinquecento 700 - swap na 1.1, elektronika silnika

paladyn 28 Dec 2013 17:55 10548 9
Relpol
  • #1
    paladyn
    Level 15  
    Witam.

    Jestem już w końcowej fazie swapu silnika i mam problem z odpaleniem silnika.
    Sprawa ma się tak, że nie przekładałem całej wiązki elektrycznej a jedynie tej co idzie od silnika do komputera. Za wzór używam tego schematu:
    Cinquecento 700 - swap na 1.1, elektronika silnika

    Troszkę zmodyfikowałem schemat zasilania a mianowicie:

    - usunąłem obwód przekaźnika sterownika, a zamiast tego podłączyłem bezpośrednio do 12V

    - Przekaźnik załączający cewki/wtrysk i inne peryferia jest zgodnie ze schematem

    Natomiast:

    - Noga 4 w sterowniku jest w powietrzu
    - Noga 22 w sterowniku wisi w powietrzu (mam zewnętrzną pompę paliwa więc został stary bak)
    - Noga 6 w sterowniku wisi w powietrzu

    Gdy próbuje odpalić auto, rozrusznik kręci przekaźnik od pompy paliwa/wtrysku już nie zaskakuje(choć po przekręceniu stacyjki słychać pyknięcie, ale jest za krótkie bo pompa paliwa nie zdąży się uruchomić). Brak iskry.

    Czujnik położenia wału nowy- DELPHI, wszystkie wtyczki podłączone.

    Panowie czy problem leży w nogach 4,22,6 ? Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
  • Relpol
  • #2
    MARIUSZ R
    Level 28  
    Nie wie czy to istotne ale podłącz lampkę kontrolną silnika Pin6 przez żarówkę do plusa po stacyjce.
  • Relpol
  • #3
    sandamiano
    Level 30  
    Mocna masa poprowadzona na pin 17 i 34 sterownika?
  • #4
    paladyn
    Level 15  
    Właśnie wróciłem z garażu i sprawa wygląda tak:

    Dodałem przekaźnik zasilania komputera jak było oryginalnie. Podłączyłem żarówkę 2W zgodnie z poleceniem MARIUSZ R, Podłączyłem elektrozawór oparów paliwa i objawy są takie same jak poprzednio, przekaźniki załączają się może na 0,5s po czym cisza. Żarówka natomiast zaświeci po czym momentalnie gaśnie. Podobnie jak z przekaźnikami. Silnik jak nie palił tak nie pali.

    Natomiast mam pytanie co z pinem 26 w sterowniku ? U mnie wisi w powietrzu teraz zauważyłem. Dodam jeszcze, że Sterownik nie posiada IMMO.


    Styki masy są czyste i przykręcone do silnika.
    Panowie co robić ?


    Edit:
    Znalazłem jeszcze taki schemat kolegi tzok Z niego wynika, że pin 26 idzie do stacyjki i włącza zapłon. Ktoś może potwierdzić ?
    https://obrazki.elektroda.pl/8451086900_1365714208.png

    Dodano po 1 [godziny] 56 [minuty]:

    Udało mi się odpalić silnik. Jednak pin 26 musi być podłączony do stacyjki i wszystko fajnie pracuje. Co prawda świeci kontrola błędu wtrysku ale to inna sprawa.
    Także dziękuje za pomoc.
  • #5
    sandamiano
    Level 30  
    Nic nie pisałeś na początku o tym pinie 26 że nie jest podpięty . Tak - na niego podawane jest zasilanie ze stacyjki . Powinien być zabezpieczony bezpiecznikiem (7.5A)
  • #6
    paladyn
    Level 15  
    Skoro już toczy się dyskusja to zapytam o czujnik temperatury. Różni się czymś od tego przy silniku 700cm3 ? Gdy podłączyłem obecny pod deskę rozdzielczą wskazówka ani drgnie. Jeśli był by uszkodzony to przekręcił bym ze starego silnika.
  • #7
    Kewin3
    Level 10  
    Jakiego komputera uzywasz ? masz go z całą centralką immo, czy ECU rozkodowane ? Takie obiawy o których mówisz są kiedy immo blokuje.
  • #8
    web69
    Level 32  
    Czy w 700 miałeś lampkę, czy wskaźnik temperatury?
  • #10
    paladyn
    Level 15  
    Czujnik temperatury od CC700 pasował idealnie. Na desce mam wskaźnik i teraz pokazuje temperaturę . Robiłem przed chwilą jazdę próbną i chodzi spoko, tylko prędkościomierz nie działa. Przekładałem linkę z CC700, która do skrzyni biegów pasowała, ale nie działa. Zapewne muszę założyć tą od seicento ?