Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 1.4 kfx - Silnik nie odpala

28 Gru 2013 18:52 3165 18
  • Poziom 28  
    Witam!
    Pacjent to peugeot 306 1996r(bez OBD i immo). Silnik 1.4 benzyna,wielopunktowy wtrysk na sterowniku Magnetti-Mareli IAW 1AP.40. TU3JP (KFX),Problem polega na tym że sterownik nie steruje przekaźnikiem RM co skutkuje brakiem zasilania wtryskiwaczy,cewki oraz pompy paliwa.Poza tym sygnalizuje błąd którego na ten czas niestety nie jestem w stanie sprawdzić.Hall sprawny,przekaźnik również (podmienione z innego samochodu ,na moje nieszczęście z innym sterownikiem). Dodam że po spięciu przekaźnika na krótko auto nadal nie zapali(brak sterowania masą) .Co ciekawe po wypięciu przekaźnika błąd znika.
    Czyżby padł sam sterownik?
    Proszę o jakieś sugestie, może ktoś miał do czynienia z czymś takim.

    PS. Dodam jeszcze że wcześniej kilka razy podczas jazdy zgasł ale cofnięcie kluczyka i ponowne odpalenie pomagało.
    Pozdrawiam i proszę o pomoc bo mi ręce opadają!
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 19  
    Kolego albo przekaźnik systemowy k 43 albo kłopot z immo. Jest opcja 3 wyłącznik zderzeniowy.

    Dodano po 31 [sekundy]:

    Mogę podesłać schemat.
  • Poziom 28  
    Jeżeli posiadasz schemat do tego modelu to będę wdzięczny.
    Co do wyłącznika zderzeniowego jest ok.
    Przekaźnik również sprawny (podmieniony).
    Immo brak.
    Pozdrowienia.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Poszło na pw
  • Poziom 20  
    Tam lubią gnić przewody w peszelkach, bardzo często w 206, dopiero po rozciągnięciu instalacji widać miejsce ugnicia.
  • Poziom 19  
    Ja zawsze sprawdzam instalacje żarówką h1 55w ugnity zawsze polegnie.
  • Poziom 28  
    Zastanawia mnie to, uszkodzenie jakiego czujnika czy elementu sterowania silnikiem w tym modelu może powodować brak wysterowania przekaźnika RM?

    I oczywiście braku sterowania cewką zapłonową i wtryskami.
  • Poziom 19  
    Zaraz zaraz a czy ten przekaźnik który kolega mostkował to czy na nogach mostkowanych jest sztywny plus/sztywna masa?
  • Poziom 28  
    Jest plus po zapłonie i stały plus.Masą steruje nim sterownik.
  • Poziom 19  
    A ta masa ze sterownika przychodzi?
  • Poziom 28  
    wirus466 napisał:

    A ta masa ze sterownika przychodzi?


    mod22 napisał:
    Problem polega na tym że sterownik nie steruje przekaźnikiem RM
  • Poziom 19  
    To pozostaje sprawdzic kabelki od halla do sterownika i od sterownika do przekażnika. Piny do sprawdzenia między przekażnikiem a sterownikiem to 13 7 52 35
  • Poziom 28  
    Jutro prześwietlę instalację, mimo tego że jest niedziela :( , pod obciążeniem min 50W.
    Poza tym przypomniałem sobie że nie sprawdzałem czujnika temperatury silnika,którego skrajne uszkodzenie może ponoć powodować takie objawy.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Kolego jest też opcja że bez podłączenia kompa i bez skasowania błędów nic z tego nie będzie. Ale walcz jutro będe na elce cały dzień więc w razie potrzeby autodaty schematu bądź konsultacji wal jak w dym.
  • Poziom 28  
    Witam po niedzieli!
    Instalacja serownika sprawdzona pod obciążeniem min. 50W. Wszystko OK.
    Po kilkakrotnym zasileniu sterownika i odcięciu zasilania, stałe napięcie na cewce WN.
  • Poziom 35  
    Jak mnie się wydaje KFX powinien mieć IMMO (transponder w kluczyku, odbiornik Siemensa wokół stacyjki), chyba że ściągałeś lub według starszych wersji klawiatura na kod.

    Sprawdź połączenie w podłużnicy. Okrągła wtyczka na lewej podłużnicy, w okolicy chłodnicy. Tam potrafią śniedzieć styki i będą kwiatki. Miałem przypadek że z całego złącza jeden pin był zaśniedziały i samochód nie pracował jak trzeba.
  • Poziom 28  
    Witam!
    Immo nie ma, jestem tego pewien, ponieważ dorabiany był lewy kluczyk bez transpondera i działał ponoć przez trzy miesiące aż do tej usterki. Tak jak powiedziałem - prześwietliłem całą instalację pod dużym obciążeniem i jest ok. Nowy objaw to stałe napięcie na cewce WN. Wtryskiwacze nadal bez sterowania. Prawdopodobne uszkodzenie sterownika. Jutro planuję podmianę sterownika, dam znać jakie efekty.
    Pozdrawiam!!!
  • Poziom 28  
    Witam!
    Sterownik podmieniony i wszystko śmiga.
    Temat zamykam.
    Pozdrowienia!!!