Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 1.4 kfx - Silnik nie odpala

mod22 28 Gru 2013 18:52 2994 18
  • #1 28 Gru 2013 18:52
    mod22
    Poziom 28  

    Witam!
    Pacjent to peugeot 306 1996r(bez OBD i immo). Silnik 1.4 benzyna,wielopunktowy wtrysk na sterowniku Magnetti-Mareli IAW 1AP.40. TU3JP (KFX),Problem polega na tym że sterownik nie steruje przekaźnikiem RM co skutkuje brakiem zasilania wtryskiwaczy,cewki oraz pompy paliwa.Poza tym sygnalizuje błąd którego na ten czas niestety nie jestem w stanie sprawdzić.Hall sprawny,przekaźnik również (podmienione z innego samochodu ,na moje nieszczęście z innym sterownikiem). Dodam że po spięciu przekaźnika na krótko auto nadal nie zapali(brak sterowania masą) .Co ciekawe po wypięciu przekaźnika błąd znika.
    Czyżby padł sam sterownik?
    Proszę o jakieś sugestie, może ktoś miał do czynienia z czymś takim.

    PS. Dodam jeszcze że wcześniej kilka razy podczas jazdy zgasł ale cofnięcie kluczyka i ponowne odpalenie pomagało.
    Pozdrawiam i proszę o pomoc bo mi ręce opadają!

    0 18
  • #2 28 Gru 2013 19:06
    wirus466
    Poziom 19  

    Kolego albo przekaźnik systemowy k 43 albo kłopot z immo. Jest opcja 3 wyłącznik zderzeniowy.

    Dodano po 31 [sekundy]:

    Mogę podesłać schemat.

    0
  • #3 28 Gru 2013 19:34
    mod22
    Poziom 28  

    Jeżeli posiadasz schemat do tego modelu to będę wdzięczny.
    Co do wyłącznika zderzeniowego jest ok.
    Przekaźnik również sprawny (podmieniony).
    Immo brak.
    Pozdrowienia.

    0
  • Pomocny post
    #4 28 Gru 2013 20:08
    wirus466
    Poziom 19  

    Poszło na pw

    0
  • #5 28 Gru 2013 21:00
    adielektro
    Poziom 20  

    Tam lubią gnić przewody w peszelkach, bardzo często w 206, dopiero po rozciągnięciu instalacji widać miejsce ugnicia.

    0
  • #6 28 Gru 2013 21:11
    wirus466
    Poziom 19  

    Ja zawsze sprawdzam instalacje żarówką h1 55w ugnity zawsze polegnie.

    0
  • #7 28 Gru 2013 21:37
    mod22
    Poziom 28  

    Zastanawia mnie to, uszkodzenie jakiego czujnika czy elementu sterowania silnikiem w tym modelu może powodować brak wysterowania przekaźnika RM?

    I oczywiście braku sterowania cewką zapłonową i wtryskami.

    0
  • #8 28 Gru 2013 21:48
    wirus466
    Poziom 19  

    Zaraz zaraz a czy ten przekaźnik który kolega mostkował to czy na nogach mostkowanych jest sztywny plus/sztywna masa?

    0
  • #9 28 Gru 2013 21:53
    mod22
    Poziom 28  

    Jest plus po zapłonie i stały plus.Masą steruje nim sterownik.

    0
  • #10 28 Gru 2013 22:04
    wirus466
    Poziom 19  

    A ta masa ze sterownika przychodzi?

    0
  • #11 28 Gru 2013 22:10
    LoLek85
    Poziom 28  

    wirus466 napisał:

    A ta masa ze sterownika przychodzi?


    mod22 napisał:
    Problem polega na tym że sterownik nie steruje przekaźnikiem RM

    0
  • #12 28 Gru 2013 22:13
    wirus466
    Poziom 19  

    To pozostaje sprawdzic kabelki od halla do sterownika i od sterownika do przekażnika. Piny do sprawdzenia między przekażnikiem a sterownikiem to 13 7 52 35

    0
  • #13 28 Gru 2013 22:25
    mod22
    Poziom 28  

    Jutro prześwietlę instalację, mimo tego że jest niedziela :( , pod obciążeniem min 50W.
    Poza tym przypomniałem sobie że nie sprawdzałem czujnika temperatury silnika,którego skrajne uszkodzenie może ponoć powodować takie objawy.
    Pozdrawiam.

    2
  • #14 28 Gru 2013 22:37
    wirus466
    Poziom 19  

    Kolego jest też opcja że bez podłączenia kompa i bez skasowania błędów nic z tego nie będzie. Ale walcz jutro będe na elce cały dzień więc w razie potrzeby autodaty schematu bądź konsultacji wal jak w dym.

    0
  • #15 29 Gru 2013 22:44
    mod22
    Poziom 28  

    Witam po niedzieli!
    Instalacja serownika sprawdzona pod obciążeniem min. 50W. Wszystko OK.
    Po kilkakrotnym zasileniu sterownika i odcięciu zasilania, stałe napięcie na cewce WN.

    0
  • #17 30 Gru 2013 11:27
    pepe150
    Poziom 33  

    Jak mnie się wydaje KFX powinien mieć IMMO (transponder w kluczyku, odbiornik Siemensa wokół stacyjki), chyba że ściągałeś lub według starszych wersji klawiatura na kod.

    Sprawdź połączenie w podłużnicy. Okrągła wtyczka na lewej podłużnicy, w okolicy chłodnicy. Tam potrafią śniedzieć styki i będą kwiatki. Miałem przypadek że z całego złącza jeden pin był zaśniedziały i samochód nie pracował jak trzeba.

    0
  • #18 30 Gru 2013 12:31
    mod22
    Poziom 28  

    Witam!
    Immo nie ma, jestem tego pewien, ponieważ dorabiany był lewy kluczyk bez transpondera i działał ponoć przez trzy miesiące aż do tej usterki. Tak jak powiedziałem - prześwietliłem całą instalację pod dużym obciążeniem i jest ok. Nowy objaw to stałe napięcie na cewce WN. Wtryskiwacze nadal bez sterowania. Prawdopodobne uszkodzenie sterownika. Jutro planuję podmianę sterownika, dam znać jakie efekty.
    Pozdrawiam!!!

    0
  • #19 03 Sty 2014 18:00
    mod22
    Poziom 28  

    Witam!
    Sterownik podmieniony i wszystko śmiga.
    Temat zamykam.
    Pozdrowienia!!!

    0