Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV 1J - Soft z 1J0 907 487A zwanego potocznie 451

28 Gru 2013 19:50 3822 24
  • Poziom 9  
    Witam!

    Tak jak w temacie - sterownik kierownicy multifunkcyjnej. Na Google grafika można zobaczyć, że pomimo tego samego numeru fabrycznego różniły się numerami Hardware 0000x i/lub Software 0000x. Czy jest możliwość podmiany sczytania softu z tego sterownika. Jak miałaby wyglądać taka procedura?

    Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Programatorem, ewentualnie najprościej podmienić (przelutować) pamięć w której jest zapisany soft.
  • Poziom 9  
    @maciej123: znasz mój temat. Chodzi o to że dzisiaj rozebrałem kierownicę na części pierwsze. Awarię przycisków wykluczyłem - sprawdziłem kable i wszystko OK. Wychodzi na to, że sterownik nie rozpoznaje kierownicy.

    Programator to jest uniwersalny, czy dedykowany pod konkretny typ urządzeń? Dobry elektryk samochodowy powinien mieć coś takiego na stanie?
  • Poziom 24  
    Napisz dokładnie na PW o co Ci chodzi, czy chcesz zmienić soft ? I wyślij mi skan z VCDS całego auta, albo podłącz vcdsa to mogę sprawdzić sam przez teamviewer co tam niedziała bo chyba masz coś z canem nie tak.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Podłącz to pod CAN przy module komfortu lub przy liczniku (do licznika dochodzą 2 rodzaje CANu - ma być pod CAN COMFORT).
  • Poziom 9  
    maciej123: Albo CAN albo sterownik. Po przekręceniu kluczyka, co jakiś czas pojawiało się na chwilę napięcie na CANie (na Low i High było po 4,5V[!]), ale z reguły go nie ma. Sam sterownik CAN nie generuje błędów (sprawdzałem blok 19 - CAN GATEWAY).

    grala1: Dałeś mi w bardzo dużo do myślenia (na pewno CAN Comfort[?]). Teraz zaczynam kojarzyć, że na forum Passata pisali, żeby wpiąć się z CANem przy liczniku lub przy wtyczce idącej do drzwi (w progu koło rączki otwierania maski - tam jest tylko Comfort). I to by wskazywało na to, że chodzi o CAN Comfort. Bo w nim też jest rozróżnienie na Low i High. Jak już desperacko poszukiwałem przyczyny i dotarłem do tej wtyczki i też stwierdziłem, że tam jest inny CAN (kolory kablimi się nie zgadzały), ale nie wziąłem pod uwagę że o niego może chodzić (ślepo tkwię w swoim błędzie... Znajdę chwilę czasu po obiedzie i przepnę te dwa kabelki...

    EDIT: Zamieniłem kabelki tak jak mi polecono - wykorzystałem w tym celu kable pomarańcz+brąz (CAN Low) i pomarańcz+zielony (CAN High) z lewej wtyczki przy module komfortu. Zgodnie z oczekiwaniami na stykach przekaźnika od kierownicy pojawiło się napięcie Low 0,4-0,5V i High 4,6V (i niecałem 12V na wyłączonym kluczyku). Czy teraz jest już właściwy CAN?

    Jeżeli tak to auto miało dla mnie złe wieści - problem cały czas ten sam...

    W załączniku screen z VCDS:
    1. Blok sterownika 4B0 907 487.
    2. Błąd tego sterownika.
    3. Efekt po próbie wykasowania błędu.

    Jeżeli nie CAN to teraz jestem prawie pewny, że wina leży w sterowniku. Co Wy na to?
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 9  
    Schematu nie mam, ale już Ci piszę co gdzie podpiąłem:
    Pin 1 - CAN Low - mod. komf.
    Pin 3 - CAN High - mod. komf.
    Pin 4, 8, 14, 16 - Tempomat (przy manetce od kirunków)
    Pin 5 - na pin 11 mini-iso radia VW BETA (miałem wtyczkę z odzysku)
    Pin 6 - pod zielony przewód K do gniazda OBD II (pin 7)
    Pin 9 - sygnał dźwiękowy - pin 6 przekaźnika 53
    Pin 10 - masa
    Pin 12 - bezpiecznik nr 5 oraz 3 pole T5 (był tam wpięty sygnał dźwiękowy)
    Pin 13 - 12V z bezpiecznika nr 10.
    Pin 15 - Podświetlenie (z pinu od podświetlania we włączniku świateł)
    Pin 18 - na pole nr 1 wtyczki T5 (było wolne pole).

    Reszta: 2, 7, 11, 17 nie podłączone.

    Dodam jeszcze, że testowałem całość pod kątem błędów i jest czysto.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Can H - licznik zielona wtyczka pin 8
    CAN L - licznik zielona wtyczka pin 9
    Czy podałeś również zasilanie z bezpiecznika nr 5 na 3 styk w taśmie kierownicy oraz masę na 2 styk w taśmie kierownicy?

    Błąd mówi o braku komunikacji z kierownicą więć jest ona niepodpięta, uszkodzona lub ma brak zasilania.
  • Poziom 9  
    Czytałem o tym błędzie. Dlatego wszystko rozgrzebałem i badałem miernikiem połączenia:
    -połączenie pinu 12 z 3/T5 jest ok na 3/T5 jest napięcie.
    -połączenie pinu 18 z 1/T5 jest ok.
    -pin 2/T5 ma połączenie z masą - była tam fabrycznie.

    Będzie myślisz jakaś różnica, jak przepnę ten CAN z modułu komfortu na licznik?

    A co by się musiało stać, żeby kierownicę uszkodzić?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie będzie różnicy bo to te same przewody.
    Licznik zielona wtyczka pin 9 - moduł komfortu pin 6
    Licznik zielona wtyczka pin 8 - moduł komfortu pin 9
    Tu nie chodzi o CAN tylko o brak komunikacji z modułem w kierownicy.
    Sprawdź czy taśma ma przejście. Jeżeli tak to raczej moduł w kierownicy uszkodzony.
  • Poziom 9  
    Tak jak pisałem - pomiędzy pinami na taśmie a w podstawce pod przekaźnikiem jest przejście.

    Jak ewentualnie zdiagnozować usterkę modułu kierownicy?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Patrzałeś czy taśma ma przejście?
    Nie chodzi mi o to czy jest przejście pomiędzy taśmą pod kierownicą a przekaźnikiem J453.
    Tu masz dokumentację od A6 C5.
    Napisałeś ze masz 2 nie podłączona a tu jest że ma być do masy.
    Możliwe że w Audi jest to inaczej podłączone.
    http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=716785
  • Poziom 9  
    Nie nie nie - pisałem że na 2 była masa i że jej nie ruszałem.

    Która taśma? Rozbierałem całą kierownicę i badałem wszystkie kable w niej - były OK.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Oj, dogadać się nie możemy.
    Mierzyłeś przewody pomiędzy przekaźnikiem J543 a przewodami zaraz pod poduszką (tam gdzie podłącza się wtyczkę w już w poduszkę kierownicy) czy tymi przewodami które wchodzą do taśmy w kierownicy od strony podłogi auta?
  • Poziom 9  
    Na zamontowanej kierownicy wyjąłem wtyczkę i mierzyłem. Czyli gdyby taśma była padnięta to bym o tym wiedział... Tutaj nie ma bata - wszystko jest OK.

    Dwie rzeczy biorę pod uwagę:
    1. Nieprawidłowy sterownik (niekompatybilny z kierownicą)
    2. Padnięta elektronika kierownicy - podpowiedz mi jak to sprawdzić(?).
  • Poziom 9  
    Mam na test 452 (1J0 907 487B). To jest ten bez CANu.

    Używka, kodowanie 00008 (czyli OK). Problem błędu jaki ilustrowałem parę postów wyżej zniknął - czyli komunikacja z kierownicą OK(?). W bloku 16 nie stwierdza błędów.

    Ładnie i pięknie, tylko że kierownica jak była martwa tak z martwych nie powstała. Po próbie ponownego przekodowania na 00008 pojawia się obraz jak w załączniku. O co kaman?
  • Poziom 2  
    witam serdecznie czy udało się rozwiązać tą kwestie?? ponieważ mam ten sam problem i jestem w kropce nie wiem co robić.
  • Poziom 9  
    U mnie się okazało że kierownica z T5 ma inny pinout niż zwykła od osobówek (golf, passat). Jak ten temat ogarnąłem to wszystko mi śmiga bez przekodowywania. I z tego co kojarze to przekodowanie cały czas kończy się tym błędem. Nie wiem co jest grane...
  • Poziom 2  
    No właśnie ja tez kupiłem kierownicę od T5 :)
    Czyli po tej zmianie działa kierownica tyle ze błąd wyskakuje tak??
    Jak mam to wytłumaczyć mojemu elektrykowi by to zrozumiał??

    Aha elektryk mówił ze właśnie tak zrobił. dziwna sprawa z tym przekaźnikem 451.
  • Poziom 9  
    Kolego! Żeby rozwiązać problem to musisz zamienić kable idące od wtyczki T5 taśmy pod kierownicą do poduchy i do lewego modułu. Tych od poduchy w ogóle nie ruszasz a zamieniasz te 3 od modułu, najlepiej przy module a nie przy wtyczce T5, bo tak zrobiła to fabryka.

    I teraz skup się (bo nie jestem pewien, która jest która): W jednej kombinacji masz żółty, czarny z czerwonym paskiem, brązowy i dwa czarne (których nie ruszasz), a w drugiej kombinacji masz czarny z czerw. brązowy, żółty.
    Jak zamienisz kolejność kabli i moduł jest poprawnie zakodowany na 00008 to musi śmigać.

    VW Golf IV 1J - Soft z 1J0 907 487A zwanego potocznie 451
  • Poziom 2  
    Kurde no. elektryk twierdzi, że tak zrobił właśnie. Cos mi się wydaje ze albo moduł nie działa albo kerownica.
  • Poziom 9  
    Mam na pewno działające moduły z zielonym podświetlaniem...ale raczej one nie są powodem. Z kim bym nie gadał to nikt się nie spotkał z tym żeby padła elektronika od przycisków...

    Jak się vagiem podepnie to jakie są błędy? Bo jeżeli jest coś w stylu brak komunikacji z kierownicą to na 90% przyczyna leży w kablu o którym Ci pisałem...
    A jeżeli coś innego to trzeba szukać gdzie indziej.
  • Poziom 2  
    Mam pytanie krazorek bo widze, że chyba z moim elektrykiem sie nie dogadam.
    On twierdzi ze tak zrobił. Czy jak jak kupie jeszcze jedna kiere od orygnalnie od passata b5 FL i przełoże tylko ten lewy moduł od bardzo mi na nim zależy bo obsługuje telefon to powinno dzialać już wtedy bezproblemu??

    Dodano po 16 [minuty]:

    a i to zdjecie które wkleiłeś dotyczy tej kombinacji jak ma być to zmienione??
  • Poziom 9  
    Tak jak Ci pisałem problem na 90% nie leży w module tylko w kablu. Ja kupiłem najtańszą z możliwych kierownic na allegro za 40 PLN. Gość mi powiedział, że jest w opłakanym stanie, ale elektronika na pewno chodzi. Uwierz mi, że była w opłakanym stanie - nie wiem gdzie ją przechowywał, ale... Na dodatek była od Skody, bo miała zielone podświetlenie. W sumie na początku straciłem wiarę, że to coś da, ale jak już miałem to podłączyłem i wszystko ożyło. Rozebrałem ją na części pierwsze bo podejrzewałem, gdzie może być problem i znalazłem. Efektem tego jest to zdjęcie, które podesłałem i na którym jeden kabelek jest od T5 a drugi od Skody.

    Wyjmij poduchę. Odkręć lewy moduł i sprawdź czy tak zrobił. Sprawdź też wtyczkę na taśmie, bo w T5 była inna więc musiał ci ją przełożyć ze starej kierownicy i mógł coś źle zrobić i nie ma przejścia...

    Kwestię telefonu reguluje przekaźnik i to czy w aucie jest już moduł komfortu z CAN. Bo de facto telefon idzie po CAN. Reasumując musisz mieć przekaźnik zakodowany na 00019 oraz podpięty CAN.