Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 1,1 MPI - Montaż anteny CB na Stałe

28 Gru 2013 22:15 4659 15
  • Poziom 29  
    Witam
    Po długim wyczekiwaniu sprawiłem sobie na gwiazdkę CB i antenkę do niego sirio Mocowanie DV, długość około 1m [nówka ze sklepu] na stały montaż ponieważ irytowało mnie używanie magnesówki w poprzednim aucie
    Tak więc na poczatku myślałem nad montażem na klapie ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie [łamie sie kabel]
    Chcialem zamontować poprzez dziurę w dachu ale napotkałem problem typu tego ze tapicerka dotyka do dachu [może 0,5 cm luzu] a z główki wystaje gwint i po zamontowaniu kabla robi sie 3,5cm
    Wpadłem więc na pomysł zamontowania zamiast anteny UKF antenę CB
    I wszystko było by ok tylko że antena UKF tez mi jest potrzebna[może wewnętrzna ?]
    Doradźcie co zrobić aby to auto w miarę estetycznie wyglądało i obydwie anteny funkcjonowały poprawnie
  • Poziom 17  
    Jeśli zostało trochę kasy po świętach zainwestuj w antenę Sirio Triflex.Wykorzystasz otwór po antenie FM a podłączysz do niej oba radia.
  • Poziom 34  
    W Seicento w miejsce oryginalnej anteny zamontowałem Lemma 900, a antenę radiową w postaci metalowego pręta włożyłem między lusterko i deskę rozdzielczą równolegle do przedniej szyby. Wszystko działało, przecieków wody nie było.
  • Poziom 17  
    Fakt to może być problem.Pozostaje tył dachu albo montaż na klapie którego nie chcesz.Ja mam u siebie na klapie,po przez uchwyt SF -40 ale możesz użyć innego np AF 400
  • Poziom 29  
    Nie łamie ci się kabel?
    bo tylko tego się obawiam,pierwotnie właśnie miało być na klapie ale o kabel się boje
    O powłokę lakierniczą się nie obawiam,nie zależy mi
    A jak się sprawuje ten uchwyt na klapę?
    Nie chciałbym też kabla na wierzchu i żeby było to rozwiązanie w miarę złodziejo-odporne
  • Poziom 17  
    Kabel się nie łamie uchwyt SF-40 ma specjalnie frezowany śliz w którym układasz przewód,powoduje to łagodne zawinięcie kabla przez krawędź klapy i zapobiega przycięciu.Po zamknięciu bagażnika nie masz nic na wierzchu jeśli chodzi o przewód,wystaje część uchwytu wraz z główką anteny.Uchwyt nie sprawia problemów,ma tylko jeden minus,trzeba przykręcić go na tyle mocno by utrzymał antenę i wkręty przebiły powłokę lakierniczą do połączenia z masą auta ale na tyle lekko by nie wypchnąć blachy klapy.Niema możliwości zabezpieczenia w pełni anteny montażowej przed kradzieżą.Uchwyt przy zamkniętej klapie jest nie do zdjęcia a antenę niestety trzeba demontować.Ja miałem antenę za kontrowaną dwoma nakrętkami ,bez kluczy nie do rozkręcenia,niestety została przez złodzieja odłamana z fragmentem główki,uchwyt wytrzymał klapa została zagięta.
  • Poziom 29  
    Coś będę myślał
    Nie ukrywam ze pasowało by mi dzisiaj to złożyć bo jutro by był test[przelot na Bielsko B]
    Znalazłem kilka fotek sejów z anteną właśnie na środku dachu i jakos tapicerka im nie przeszkadzała

    Dodano po 20 [minuty]:

    Może mi ktoś powiedzieć jakie są różnice między kf 150 a sf 40?
    Na pierwszy rzut to cena,warto dopłacać?
  • Poziom 17  
    Oryginalny KF 150 to produkt Presidenta co za tym idzie jakość i trwałość.SF 40 jest dość dobry ale wkręty mocujące do klapy często korodują i po dłuższym czasie bywają problemy z odkręceniem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Kupiłem właśnie wczoraj uchwyt na klapę ale w przypadki seicento to troche nie wypał bo uchwyt strasznie odstawał jedynie na dole klapy dobrze siedział a ten wariant mnie nie interesuje
    Dzisiaj dokonałem montażu w otworze po antenie fm
    A ''antena'' fm wylądowała w środku przy lusterku wewnętrznym jak narazie odbiera-zobaczymy co dalej
    Pozostało jechać tylko na strojenie
    Tak Więc dla potomnych uchwyt na klapę w seicento trochę nie bardzo
  • Poziom 1  
    Dobrym rozwiazaniem tez jest zastosowanie tzw.splitera jest to zwrotnica antenowa ktora rozdziela sygnal cb i ukf fm.Wpinamy kabel od anteny cb do wejscia zwrotnicy a kable wychodzace z niej podpinamy do oznaczonych urzadzen.radiowych.
  • Poziom 34  
    urzadzenia glebinowe napisał:
    Dobrym rozwiazaniem tez jest zastosowanie tzw.splitera jest to zwrotnica antenowa ktora rozdziela sygnal cb i ukf fm.Wpinamy kabel od anteny cb do wejscia zwrotnicy a kable wychodzace z niej podpinamy do oznaczonych urzadzen.radiowych.
    Nie daj się zrobić w konia!!Przy takim spliterze będziesz miał SWR krytyczny. Też to przerabiałem i miałem wysokiej klasy spliter ALANA ,a nie te obecne kiepskiej jakości RM-a!
    Ja w Seicento zrobiłem tak;

    1.W otworek w dachu zamiast fabrycznej anteny dałem antenę Midland Smini, wygląda prawie jak fabryczna Fiata.Ładnie się toto zestroiło nawet Na SWR=1.2
    Kabel z CB anteny puściłem pod tapicerką słupka przedniego od strony kierowcy.

    2.Antenę oryginlaną Seicento zdjętą z dachu schowałem pod tapicerkę słupka od strony pasażera , całkiem dobrze nadal odbierała.

    Tak jeździłem kilka lat i byłem nawet zadowolony.
  • Poziom 35  
    Mam zamontowaną antenę o długości bata 1200 mm na dachu w samochodzie CC900 montaż i rozmieszczenia anteny na dachu skonsultowałem w przyjaznej firmie od lat zajmującej się montażem alarmów i anten CB Została zamontowana w tylnej partii dachu około 25 cm od tylnej klapy na połowie szerokości dachu samochodu. Z przeprowadzeniem kabla nie było problemu gdyż kabel został wprowadzony prawą górną stroną w profilu zamkniętym stanowiącym wzmocnienie dachu i już bez problemu trafił w pobliże gniazda antenowego CB Montaż radia jest na panelu który wsunięty w sanki układu mocowania automatycznie załącza zasilanie radia CB pozostaje tylko podkręcić wtyk antenowy. Ostatnio udało mi się zakupić ciekawy filtr przeciwzakłóceniowy typu 25 Amperowy filtr NS-25CL który będę montował.