Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1.9 TDI 115KM - głośna praca turbiny

28 Gru 2013 23:10 14697 15
  • Poziom 21  
    Witam,
    w moim passacie B5 1.9 TDI 115KM zauważyłem że po nagrzaniu silnika i gwałtownym przyspieszaniu słychać tak jakby "wycie" huczącego łożyska .
    Miejscowy mechanik powiedział , że to oznaka kończenia się żywotności turbiny. Dźwięk ten tylko słychać w przedziale od 2tyś obr do ok 3500 tyś. Na wolnych obrotach nie słychać tego wycia ( słychać je tylko podczas jazdy przy obciążeniu). Raz też zauważyłem, że turbina weszła w tryb awaryjny. Po odczytaniu błędów VAG-iem był tylko jeden informującym o zbyt dużym ciśnieniu doładowania. Zaświeca się mi też , co ok 100 km żółta kontrolka konewki oleju. Olej mam prawie na maksymalnym poziomie ale już czas na jego wymianę, gdyż ma już przejechane ponad 10 tyś.
    Co do jakości oleju mam podejrzenia, że mechanik , który wymieniał mi poprzednio olej wcale go nie wymienił a tylko wykasował inspekcję ( zmienił z inspekcji stałej na automatyczną). Czy te oznaki świadczą o tym , że turbinkę muszę dać do regeneracji , czy też coś mogę sam sprawdzić?
  • Poziom 13  
    Odkręć opaskę na przewodzie powietrza zasilającego turbinę i sprawdź luz, powinien być minimalny. Jeżeli wyczujesz skok około 2 minimetrów to turbo do regeneracji . Przy okazji sprawdź czy nie ma tam śladów oleju bo to też kwalifikuje turbinę do remontu.
  • Poziom 21  
    Luzu niema ale w dolocie znalazłem spore ilości takiej masy jakby wymieszany olej z woda. Turbina w ogóle już przestała działać a Vag mówi błędzie przekroczenia górnej granicy ciśnienia.
  • Poziom 21  
    Olej zawsze jest w przewodach turbo, ale nie może go być zbyt wiele. Jeżeli masz zbyt duże ciśnienie doładowania to oznacza zatarte kierownice od zmiennej geometrii (poczytaj na forum było o tym wiele).
    Natomiast jeżeli turbina wydawała podejrzane dźwięki to nie ma na co czekać tylko oddać do regeneracji. Pamiętaj o nowym przewodzie zasilającym turbinę w olej, oraz o sprawdzeniu drożności odpływu oleju z turbo.
  • Poziom 21  
    Witam ponownie. Przyczyną nie działania turbiny okazał się pęknięty wężyk gruszki. Zrobiłem jeszcze zdjęcie wirnika i z tego co wnioskuję nadaje się tylko do regeneracji. Luz boczny wirnika przynajmniej 5mm albo i trochę więcej.

    VW Passat B5 1.9 TDI 115KM - głośna praca turbiny
  • Poziom 12  
    Najgorsze jest to ze te śmieci z wirnika pewnie poleciał dalej w układ, czyli kłania się czyszczenie całego układu doładowania po regeneracji turbinki.
  • Poziom 21  
    Witam ponownie. Po regeneracji turbinki już przejechałem 2 tyś km.
    Niestety problem znów zaczyna się pojawiać. W dolocie do turbiny i interkulera są drobne srebrne drobinki metalu , takie jakby opiłki. Wirnik , znów jest ale tym razem o wiele mniej pokiereszowany.
    W poniedziałek jadę auto zawieść na reklamację. Co mechanicy źle zrobili , że znów padła? Czyżby niedokładnie wyczyścili cały układ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 36  
    Nie sypie się nagar po układzie ?
  • Poziom 21  
    Według mechanika ciśnienie oleju 0,2MPa przy 2 tyś obrotów. Tak mówił jak montował turbinę. Filtr powietrza "niby" wymieniony i wszystko wyczyszczone ale sam to osobiście sprawdzę jak to wygląda. Olej też był wymieniony .
  • Poziom 21  
    Poniżej dodałem 2 zdjęcia jak to wygląda. Oraz zdjęcie "nowo" założonego filtru powietrza. Wydaje mi się , że to przez złe jego założenie znów coś wpadło i uszkodziło wirnik.
    VW Passat B5 1.9 TDI 115KM - głośna praca turbiny VW Passat B5 1.9 TDI 115KM - głośna praca turbiny
  • Poziom 21  
    Samochód odwiozłem na reklamację do mechanika , który wkładał tą turbinę. Powiedzieli mi, że znów coś wpadło do niej i ją uszkodziło. Upierają się przy fakcie , że to nie wpadło przez źle włożony filtr powietrza a raczej jest to woda, która zamarzła i w postaci lodu wpadła do turbiny. Czy taki fakt może się zdarzyć czy też mówią tak , żeby tylko nie przyznać się do błędu?
  • Poziom 39  
    Woda...lód... i co jeszcze? Skąd woda w dolocie po filtrze powietrza? Swoją drogą wygląda to raczej na pozostawiony obcy element w układzie dolotowym. Wirnik turbiny wyłącznie do wymiany, czyli kolejna regeneracją.
  • Poziom 21  
    Po wymianie turbiny oraz bloku silnika ( okazało się że blok jest pęknięty i płyn chłodniczy dostaje się do oleju) wszystko jest poprawne .